Δυο σημαντικές εκθέσεις, θα εγκαινιαστούν στις 2 Μαΐου και θα λειτουργούν παράλληλα, σε τέσσερα διαφορετικά σημεία της πόλης του Ρεθύμνου, μέχρι τις 27 Σεπτεμβρίου.
Πρόκειται για τις εκθέσεις «Flying over the Αbyss – Η Υπέρβαση της Άβυσσος» και «Ασιατική Τέχνη».
Η πρώτη, «Η Υπέρβαση της Άβυσσος» με έργα διεθνών και Ελλήνων καλλιτεχνών είναι εμπνευσμένη από το έργο του μεγάλου Κρητικού στοχαστή, Νίκου Καζαντζάκη και ιδιαίτερα από την «Ασκητική» του. Φιλοδοξεί να βάλει τα έργα σε διάλογο μεταξύ τους αλλά και με την «Ασκητική», ώστε να φωτίσει τη διαδρομή της ανθρώπινης ζωής από τη γέννηση μέχρι το θάνατο.
Η δεύτερη, «Ασιατική Τέχνη» με έργα Κορεατών καλλιτεχνών, σκοπό έχει τον δημιουργικό διάλογο των πολιτισμών της Ελλάδας και της Κορέας και τη γνωριμία του κοινού με καλλιτέχνες της Ασιατικής Τέχνης.
Οι εκθέσεις πραγματοποιούνται με πρωτοβουλία του Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης Κρήτης και της καλλιτεχνικής του διευθύντριας Μαρίας Μαραγκού.
Με αφορμή τα εγκαίνια, κοινή συνέντευξη τύπου παραχώρησαν χθες, η κυρία Μαραγκού, ο δήμαρχος κ. Γ. Μαρινάκης και ο πρόεδρος της ΚΕΔΗΡ Κ. Ηλιάκης.
Στις δηλώσεις της η κυρία Μαρία Μαραγκού, σκιαγράφησε το περιεχόμενο των εκθέσεων, ενώ ταυτόχρονα τόνισε τη σημασία τους για το Ρέθυμνο. «Είναι μια στιγμή πολύ ευτυχισμένη για το μουσείο, για τον πολιτισμό και για το Ρέθυμνο. Μετά από μια ανακαίνιση ξεκινάμε, ύστερα από διάλλειμα ενός έτους, την δραστηριότητά μας με δύο πολύ σημαντικές εκθέσεις από εκείνες που ορίζουν τον ρόλο που θα πρέπει να έχει ένα μουσείο σύγχρονης τέχνης, δηλαδή το ενδιαφέρον που κινεί στον κόσμο αλλά και τον διάλογο που μπορεί να κινήσει σε πανελλήνια αλλά και σε διεθνή εμβέλεια.
Ξεκινάμε με μια πολύ σημαντική έκθεση που λέγεται «Η Υπέρβαση της Άβυσσος». Είναι μια έκφραση του Καζαντζάκη από το βιβλίο «Ασκητική», που υμνεί την αγωνία του ανθρώπου να υπερβεί τον θάνατο. Αυτή η ανάγκη του Καζαντζάκη μεταφράζεται με τη συγκεκριμένη έκθεση, η οποία θα διαρκέσει από τις 2 Μαΐου μέχρι 26 Σεπτεμβρίου για να την δει όσο το δυνατόν περισσότερος κόσμος και στη συνέχεια θα ταξιδέψει στο Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης.
Με τη δεύτερη έκθεσή μας κάναμε άνοιγμα προς τους Ασιάτες καλλιτέχνες που θεωρούνται οι πλέον πρωτοπόροι στον κόσμο και για τον λόγο αυτό αποφασίσαμε να καλέσουμε κάποιους από αυτούς. Έτσι δημιουργούνται συνολικά τέσσερις τόποι εκθέσεων. Οι δύο θα βρίσκονται στο πυροβολικό, η άλλη στο ανακαινισμένο κτίριο εντός της Φορτέτσας και η τελευταία στο Καρά Μουσά Τζαμί στην οδό Αρκαδίου», ανέφερε η κ. Μαραγκού που δεν παρέλειψε να ευχαριστήσει τον Δημήτρη Δασκαλόπουλο, συλλέκτη διεθνούς βεληνεκούς-όπως τον χαρακτήρισε- και λάτρη του Καζαντζάκη, καθώς όλα τα έργα της έκθεσης ανήκουν στην προσωπική του συλλογή, ενώ ο ίδιος έχει αναλάβει και τη χορηγία της έκθεσης.
Στην σπουδαιότητα του Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης Κρήτης για το Ρέθυμνο επικεντρώθηκε στις δηλώσεις του ο δήμαρχος κ. Μαρινάκης. «Είμαστε πλέον στην ευτυχή θέση να εγκαινιάσουμε την επαναλειτουργία αυτού του χώρου με δυο παγκόσμιας εμβέλειας εκθέσεις. H Δημοτική Πινακοθήκη Κανακάκη, η οποία έχει μετεξελιχθεί στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης της Κρήτης, μετά από μια σοβαρή παρέμβαση που έγινε, ώστε να αποκτήσουν προσβασιμότητα σε αυτή άτομα με κινητικές δυσκολίες σε όλους τους ορόφους, είναι πλέον έτοιμη να ξεκινήσει τη λειτουργία της. Το Μουσείο αυτό μας κάνει υπερήφανους, καθώς καθιστά το Ρέθυμνο παγκόσμιο σημείο αναφοράς χάρη σε αυτό το Μουσείο», δήλωσε ειδικότερα ο δήμαρχος, και ευχαρίστησε όλους τους συντελεστές, η συνεισφορά των οποίων οδήγησε στην πραγματοποίηση αυτών των εκθέσεων. Μεταξύ αυτών ιδιαίτερη αναφορά έκανε στην κυρία Μαραγκού, καθώς η προσπάθεια αυτή φέρει την δικιά της σφραγίδα, όπως ανέφερε, αλλά και τον κύριο Δασκαλόπουλο για την παραχώρηση της συλλογής του και για την ανάληψη της οικονομικής ευθύνης για την πραγματοποίηση της έκθεσης.
Η καλλιτεχνική αξία των εκθέσεων αυτών σε συνδυασμό με τον τόπο πραγματοποίησής τους- ένα από τα τέσσερα σημεία της πόλης που εκτίθενται τα έργα είναι το φρούριο Φορτετζα που επισκέπτονται πάνω από μισό εκατομμύριο άνθρωποι κάθε καλοκαίρι- αποτελεί «μέγιστη διαφήμιση για το Ρέθυμνο, σε μια εποχή που έχουμε ανάγκη από αισιόδοξες «ανάσες» και σε ένα χώρο που μετά τις τελευταίες παρεμβάσεις κοσμεί την πόλη», τόνισε ο δήμαρχος. ο οποίος απηύθυνε κάλεσμα στους Ρεθεμνιώτες να δώσουν το «παρών» στις 2 Μαΐου για να στηρίξουν αυτή τη σημαντική πρωτοβουλία για την πόλη, καθώς αυτές οι πρωτοβουλίες είναι που έχουν οδηγήσει στη δημιουργία της πολιτιστικής ταυτότητας του Ρεθύμνου, που «έχει πλέον μια σφραγίδα πνευματική και πολιτιστική, παρά τη φοβερή δυσκολία της περιόδου», σύμφωνα με τα λεγόμενα του δημάρχου.
Από πλευράς του, ο πρόεδρος της ΚΕΔΗΡ, Κ. Ηλιάκης, αναφέρθηκε στις παρεμβατικές εργασίες και στην ανακαίνιση του Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης Κρήτης, λέγοντας μεταξύ άλλων ότι: «στο Μουσείο με χρηματοδότηση του Προγράμματος «Προσβάσιμες πόλεις» έγινε ανακαίνιση και οι απαραίτητες παρεμβάσεις για τις ανάγκες των ανθρώπων με κινητικές δυσκολίες, μη αποκλείοντάς τους έτσι την πρόσβαση στις σπουδαίες εκθέσεις που συχνά διοργανώνονται εκεί», ενώ δεν παρέλειψε να τονίσει και εκείνος με τη σειρά του, τη συμβολή των καλλιτεχνικών γεγονότων που οργανώνονται για την ανάπτυξη του πνεύματος και του πολιτισμού στο Ρέθυμνο.