Θέμα χρόνου είναι η οριστική ολοκλήρωση του έργου του κόμβου Αμαρίου σύμφωνα με τον διευθυντή Τεχνικών Έργων του ΟΑΚ Γιώργο Αγαπάκη, ο οποίος ανέφερε ότι αυτό θα παραδοθεί το αργότερο ως τα τέλη Οκτωβρίου, αφού οι εργασίες που έχουν απομείνει είναι ελάχιστες και το 97% εξ’ αυτών έχει ήδη περατωθεί.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τον ίδιο εκκρεμεί ένα τμήμα δρόμου μήκους περίπου 100 μέτρων για να περατωθεί και το κομμάτι του οδοστρώματος που οδηγεί προς Αμάρι, καθώς και η τοποθέτηση του συνόλου των τεσσάρων ηχοπετασμάτων στα σημεία που έχουν οριστεί και κάποια φύτευση, εργασίες οι οποίες λόγω των υψηλών θερμοκρασιών δεν μπορούν να προχωρήσουν πριν το επόμενο δίμηνο.
Ειδικότερα, ο κ. Αγαπάκης μιλώντας στα «Ρ.Ν.» ανέφερε:
«Σχετικά με τον δρόμο που πάει στο Αμάρι, έχε μείνει ένα μικρό κομμάτι στην περιοχή που είναι ο ΟΤΕ γύρω στα εκατό μέτρα, το οποίο θα τελειώσει και αυτό εντός των επόμενων 15-20 ημερών. Επίσης οι βάσεις για την τοποθέτηση των ηχοπετασμάτων έχουν κατασκευαστεί στις τέσσερις θέσεις που έχουν οριστεί: η μια είναι στην περιοχή του σχολείου, η άλλη είναι στην περιοχή που παλιά ήταν η έξοδος προς το Ρέθυμνο, η άλλη σε έναν κλάδο που κατεβαίνει προς το Ρέθυμνο και η άλλη εκεί που είναι η μάντρα του δήμου. Αυτές οι βάσεις έχουν γίνει, απλώς για την τοποθέτησή τους θέλουμε μια έγκριση. Από τις τέσσερις θέσεις έχουμε τοποθετήσει τη μια, αυτή του σχολείου. Οι άλλες τρεις θα τοποθετηθούν από αρχές Σεπτέμβρη και τα υλικά είναι εδώ γιατί βέβαια αυτά είναι εισαγόμενα».
Ο διευθυντής Τεχνικών Έργων του ΟΑΚ, αναφερόμενος στο ακίνητο του ΟΤΕ που βρίσκεται στην περιοχή, υποστήριξε ότι ο ΟΑΚ έχει κάνει τις διαδικασίες που πρέπει και ζητά το ακίνητο και αν αυτό δεν αποδοθεί τότε ο Οργανισμός θα κινηθεί δικαστικά. «Στείλαμε και μια ειδική πρόσκληση στον ΟΤΕ για να αποδώσει το ακίνητο. Ανεξάρτητα αν έχει πάρει αποζημίωση ή αν δεν έχει πάρει. Είναι προφανές ότι εμείς θα επιμείνουμε στην απόδοση του ακινήτου. Δε χαρίζουμε εμείς σε κανέναν» ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ο ίδιος δεν παρέλειψε όμως να αναφερθεί και στον δρόμο που βρίσκεται δίπλα στο ακίνητο του ΟΤΕ, ο οποίος καταλήγει στον παράδρομο της εθνικής οδού, είναι ο λεγόμενος δρόμος SR1 (Service Road 1, δηλαδή βοηθητικός δρόμος 1), ο οποίος όπως τόνισε, άγνωστο πώς και γιατί, έχει εξαιρεθεί από την μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να γίνουν παρεμβάσεις στο σημείο εκείνο. Για το λόγο αυτό όπως εξήγησε έγινε μια άλλη παρέμβαση στη λωρίδα εξόδου προς Ηράκλειο, προκειμένου να εξυπηρετείται η κυκλοφορία των Ι.Χ. Χαρακτηριστικά τόνισε: «Ο νότιος παράπλευρος της εθνικής οδού ερχόταν και συνδεόταν εσωτερικά με έναν κάθετο δρόμο προς τον δρόμο του Αμαρίου. Αν κατασκευαζόταν θα έδινε μια περαιτέρω κυκλοφοριακή ανάσα στην περιοχή και κυρίως θα διευκόλυνε το παράπλευρο κυκλοφοριακό δίκτυο. Έτσι αναγκαστήκαμε, σε συνεργασία με τον Δήμο Ρεθύμνου, τον νότιο παράπλευρο να τον ρίξουμε πάνω στον κλάδο εξόδου προς το Ηράκλειο. Όμως αυτός ο δρόμος που έχει εξαιρεθεί έρχεται και καταλήγει ακριβώς στην είσοδο του ακίνητου ΟΤΕ. Όπως καταλαβαίνετε, δεν μπορούμε να κάνουμε εμείς διαμόρφωση εκεί, αφού έχει εξαιρεθεί. Άρα είναι δώρο άδωρον, αλλά παρ’ όλα αυτά εμείς έχουμε ζητήσει την απόδοση του ακινήτου και θα επιμείνουμε δικαστικά, αν ο ΟΤΕ δεν το αποδώσει. Εμείς πάντως δε μπορούμε να κάνουμε κάτι διαφορετικό από αυτό που λέει η εγκεκριμένη μελέτη».
Σημειώνεται ότι το συγκεκριμένο έργο έχει περάσει από σαράντα κύματα και είχε για διαφορετικούς κάθε φορά λόγους τεράστια καθυστέρηση κατά την εκτέλεσή του. Είναι χαρακτηριστικό ότι το έργο δημοπρατήθηκε το 2007 και οι εργασίες για την κατασκευή του ξεκίνησαν το 2009. Επτά χρόνια μετά οι εργασίες είναι ακόμα σε εξέλιξη. Το έργο -χρηματοδοτείται μέσω ΕΣΠΑ με το ποσό των 5,5 εκατομμυρίων ευρώ. Ο κ. Αγαπάκης, εξέφρασε την ικανοποίησή του, που μετά από τόσες δυσκολίες και εμπόδια το έργο θα παραδοθεί ολοκληρωμένο. «Κάναμε αγώνα να σώσουμε το έργο και το σώσαμε, θεωρώ ότι δικαιωθήκαμε σαν υπηρεσίες, και σαν ΟΑΚ, που μια περιοχή αναμορφώθηκε, με τη βοήθεια βέβαια και πολλών παραγόντων, και πολλών κατοίκων.
Και τώρα που είμαστε προς το τέλος αισθανόμαστε μια ηθική ικανοποίηση, που έστω και με καθυστέρηση το έργο υλοποιήθηκε. Δε λέω πως είμαστε ευχαριστημένοι, αλλά είναι σημαντικό πως έστω και με αυτή την καθυστέρηση, το έργο ολοκληρώθηκε» τόνισε.
Μετά την παράδοση του έργου ο σχεδιασμός για κυκλικό κόμβο (roundabout)
Και μπορεί εδώ και ένα χρόνο, οπότε και έχει παραδοθεί σε κυκλοφορία το κεντρικό κομμάτι του έργου να έχει επισημανθεί η επικινδυνότητά του, ωστόσο ο όποιος σχεδιασμός για τη δημιουργία κυκλικού κόμβου (roundabout) θα πρέπει να γίνει, αφού αυτό πρώτα παραδοθεί, γιατί δεν υπάρχει δυνατότητα τροποποίησης της υπάρχουσας μελέτης.
Ειδικότερα, η είσοδος των οδηγών που έρχονται από το Ηράκλειο και μπαίνουν μέσω του κόμβου στην πόλη του Ρέθυμνου εγκυμονεί σοβαρότατους κινδύνους για την ασφάλειά τους. Το πρόβλημα έγκειται στο γεγονός ότι τα αυτοκίνητα καλούνται να ξεπεράσουν τέσσερις λωρίδες κυκλοφορίας και δυο αντιθέτως κινούμενα ρεύματα, προκειμένου να ακολουθήσουν τη διαδρομή που θέλουν. Σε συνδυασμό με το ότι ο δρόμος έχει διαπλατυνθεί, κάτι που εκμεταλλεύονται οι οδηγοί που κινούνται επί του κεντρικού ρεύματος για να αναπτύξουν ταχύτητα, δημιουργεί ακόμα μεγαλύτερο πρόβλημα στα υπόλοιπα οχήματα, τα οποία καθηλώνονται στο απαγορευτικό «stop» και οι οδηγοί τους υπομονετικά περιμένουν για να συνεχίζουν την πορεία τους. Οι διαμαρτυρίες έχουν πάρει μορφή χιονοστιβάδας, ενώ είναι σε γνώση του εισαγγελέα του ΟΑΚ και της Αντιπεριφέρειας.