Το πρώτο τρίμηνο του 2015 οι ενοποιημένες πωλήσεις της εταιρίας ανήλθαν σε 34,1 εκατ. ευρώ καταγράφοντας αύξηση 2,8 εκατ. ευρώ σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2014. Τα λειτουργικά κέρδη προ φόρων τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν σε 7,1 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση 5,4 εκατ. ευρώ, ενώ τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε 2,4 εκατ. ευρώ.
Σημειώνεται ότι ο κλάδος της επιβατηγού ναυτιλίας χαρακτηρίζεται από έντονη εποχικότητα με το α’ τρίμηνο παραδοσιακά να εμφανίζει το χαμηλότερο επίπεδο κίνησης και εσόδων από τα άλλα τρίμηνα του έτους. Εντούτοις, οι Μινωικές Γραμμές για πρώτη φορά μετά την είσοδό τους στο Χρηματιστήριο Αθηνών παρουσίασαν κερδοφόρο α’ τρίμηνο όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση.
Στα αποτελέσματα του α’ τριμήνου 2015 περιλαμβάνονται χρεωστικοί τόκοι και συναφή έξοδα 0,8 εκατ. ευρώ έναντι 1,7 εκατ. ευρώ, το αντίστοιχο τρίμηνο του προηγούμενου έτους και συνολικές αποσβέσεις 3,9 εκατ. ευρώ έναντι 3,8 εκατ. ευρώ.
Επιπρόσθετα, κατά την 31/3/2015, τα συνολικά ίδια κεφάλαια της εταιρίας σε ενοποιημένο επίπεδο ανέρχονταν σε 244,2 εκατ. ευρώ (2,28 ευρώ ανά μετοχή). Επίσης, ο τραπεζικός δανεισμός της εταιρίας διαμορφώθηκε σε 211,4 εκατ. ευρώ, ενώ τα ταμειακά διαθέσιμα ανήλθαν σε 14,0 εκατ. ευρώ.
Οι θετικές οικονομικές επιδόσεις όπως καταγράφηκαν στα αποτελέσματα του α’ τριμήνου, οφείλονται κυρίως στην αύξηση των εσόδων, στη μείωση του κόστους καυσίμων συνέπεια της πτώσης των διεθνών τιμών πετρελαίου και στη μείωση των χρηματοοικονομικών εξόδων. Επιπλέον, η εταιρία κατά τη διάρκεια της εξαετούς ύφεσης έλαβε μια σειρά αποφάσεων, με στόχο τον περιορισμό των εξόδων και την αποδοτικότερη εκμετάλλευση του στόλου της γεγονός που συνέβαλε σημαντικά στη διαμόρφωση της καθαρής κερδοφορίας κατά το α’ τρίμηνο του 2015.
Μεταφορικό έργο γραμμή Αγκώνα και Τεργέστη
Η εταιρία το α’ τρίμηνο του 2015 δραστηριοποιήθηκε στη γραμμή της βόρειας Αδριατικής (Πάτρα-Ηγουμενίτσα-Αγκώνα-Τεργέστη) ενισχύοντας περαιτέρω τη θέση της επιτυγχάνοντας υψηλά μερίδια αγοράς σε μια πολύ ανταγωνιστική αγορά. Τα μερίδια αγοράς στην αγορά της Αγκώνα ανήλθαν σε 60,1% για τους επιβάτες, 58,4% για τα Ι.Χ. αυτοκίνητα και 57,4% για τα φορτηγά αυτοκίνητα. Στο λιμάνι της Τεργέστης δεν δραστηριοποιείται άλλη εταιρία.
Ελληνική Ακτοπλοΐα (γραμμή Κρήτης)
Στη γραμμή «Ηράκλειο-Πειραιάς», η εταιρία διατήρησε την ισχυρή θέση που παραδοσιακά κατέχει στην αγορά αυτή. Τα μερίδια αγοράς στην εν λόγω γραμμή ανήλθαν σε 68,0% για τους επιβάτες, 64,9% για τα Ι.Χ. αυτοκίνητα και 46,6% για τα φορτηγά αυτοκίνητα.