Ο εκσυγχρονισμός, η βελτίωση και αναβάθμιση των υποδομών της Κρήτης αποτελούν βασική προϋπόθεση για να μπορέσει ο τουρισμός στο νησί να ενισχυθεί και να αναπτυχθεί, επισημαίνουν οι ξενοδόχοι της Κρήτης, δίδοντας ιδιαίτερη βαρύτητα στον βόρειο οδικό άξονα Κρήτης και την επιτακτική, όπως τη χαρακτηρίζουν ανάγκη, να δρομολογηθούν άμεσα ο απαραίτητες ενέργειες, ώστε το συντομότερο δυνατό να κατασκευαστεί ένα σύγχρονο και ασφαλές εθνικό οδικό δίκτυο για τους κατοίκους όσο και για τα εκατομμύρια επισκεπτών που παραθερίζουν στο νησί κάθε καλοκαίρι.
Όπως δηλώνουν χαρακτηριστικά η κατασκευή του ΒΟΑΚ αποτελεί βασική προϋπόθεση για να μπορέσει ο τουριστικός κλάδος να ενισχυθεί, τόσο από πλευράς ποσότητας επισκεπτών όσο και από πλευράς ποιότητας. Οι ξενοδόχοι για πολλοστή φορά εξέφρασαν την αγωνία τους για την άθλια κατάσταση του οδικού δικτύου, τους κινδύνους που αυτό εγκυμονεί αλλά και τους θανάτους από τροχαία δυστυχήματα που καταγράφονται σχεδόν σε καθημερινή βάση, γεγονότα που, όπως τόνισαν, όχι μόνο δεν αρμόζουν αλλά δυσφημούν την τουριστική Κρήτη.
Οι επιχειρηματίες του τουριστικού κλάδου σημείωσαν με έμφαση τη σημασία των υποδομών όχι μόνο σε επίπεδο ποιότητας και ασφάλειας του οδικού δικτύου αλλά και της αποτελεσματικής διασύνδεσης του με τα αεροδρόμια του νησιού. Έκαναν λόγο για αναγκαίες παρεμβάσεις που πρέπει να γίνουν στις πύλες εισόδου και συγκεκριμένα στα αεροδρόμια Χανίων και Ηρακλείου ώστε να εξυπηρετούνται χωρίς ταλαιπωρία οι επιβάτες.
Ιδιαίτερη αναφορά έκαναν στην ανάγκη αναβάθμισης των λιμανιών, των μαρίνων, ενώ έθεσαν στο τραπέζι της συζήτησης ζητήματα περιβαλλοντικού χαρακτήρα, όπως την ανάγκη εξασφάλισης βιολογικών καθαρισμών για τα οποία ζήτησαν τη συνδρομή της περιφέρειας.
Θέματα που έχουν να κάνουν επίσης με την τουριστική προβολή μέσα από εφαρμογές ψηφιακής πληροφόρησης, αλλά και την ίδρυση ενός φορέα τουριστικής προβολής με στόχο την ανάδειξη και στοχευμένη προβολή ειδικών μορφών τουρισμού απασχόλησαν τις εργασίες της παγκρήτιας συνάντησης.
Τα παραπάνω επισημάνθηκαν στη διάρκεια παγκρήτιας συνάντησης των ενώσεων ξενοδόχων που πραγματοποιήθηκε το πρωί του Σαββάτου στο Ρέθυμνο παρουσία του περιφερειάρχη και βουλευτών του νησιού.
Η συνολική συνεισφορά της τουριστικής βιομηχανίας της Περιφέρειας Κρήτης στο συνολικό ΑΕΠ της χώρας, καθιστά σήμερα αναγκαία τη διεκδίκηση, ενός καλύτερου επενδυτικού περιβάλλοντος, την υλοποίηση ουσιαστικών υποδομών, βελτιώσεις στον χωροταξικό σχεδιασμό καθώς και ένα σοβαρό θεσμικό πλαίσιο, ως βασικές συλλογικές διεκδικήσεις, ανέφερε στους ξενοδόχους ο περιφερειάρχης.
Οι ξενοδόχοι αποφάσισαν τη συγκρότηση συντονιστικής επιτροπής που θα αποτελείται από τους προέδρους των συλλόγων του νησιού και τον αρμόδιο εντεταλμένο περιφερειακό σύμβουλο Κυριάκο Κώτσογλου, η οποία θα συνεδριάζει κάθε τέσσερις μήνες παρακολουθώντας τις εξελίξεις στον τουριστικό κλάδο, αλλά και τις ενέργειες που γίνονται για τη βελτίωση της κατάστασης με βάση τα αιτήματα που έχουν τεθεί από τον επιχειρηματικό κόσμο.
Στη συνάντηση του Σαββάτου παραβρέθηκαν ο περιφερειάρχης Κρήτης, χωρικοί αντιπεριφερειάρχες νομών του νησιού και βουλευτές.
Αναλυτικά
Ένα σύγχρονο και κυρίως ασφαλές εθνικό οδικό δίκτυο με ορατές
σημάνσεις και επαρκή φωτισμό με εύκολη και ασφαλή διασύνδεση με τα
αεροδρόμια της Κρήτης, αναβάθμιση των αερολιμένων και λιμανιών που θα
εξυπηρετούν αποτελεσματικά τους επιβάτες αλλά και ζητήματα υποδομών, που
αφορούν στην αναβάθμιση των μαρίνων, των αρχαιολογικών χώρων μαζί με
εφαρμογές ψηφιακές, που θα ενημερώνουν επαρκώς και με σαφήνεια τους
επισκέπτες, τοποθετημένες εμφανώς στους σταθμούς συγκέντρωσης αλλά και
προσβάσιμες μέσω των κινητών τηλεφώνων, τίθενται ως θέματα άμεσης
προτεραιότητας από τους ξενοδόχους της Κρήτης, οι οποίοι εκτιμούν πως η
βελτίωση των υποδομών είναι προϋπόθεση όχι μόνο για την ενίσχυση της
τουριστικής κίνησης αλλά και την προσέλκυση ποιοτικότερου τουρισμού και
την επέκταση της τουριστικής περιόδου.
σημάνσεις και επαρκή φωτισμό με εύκολη και ασφαλή διασύνδεση με τα
αεροδρόμια της Κρήτης, αναβάθμιση των αερολιμένων και λιμανιών που θα
εξυπηρετούν αποτελεσματικά τους επιβάτες αλλά και ζητήματα υποδομών, που
αφορούν στην αναβάθμιση των μαρίνων, των αρχαιολογικών χώρων μαζί με
εφαρμογές ψηφιακές, που θα ενημερώνουν επαρκώς και με σαφήνεια τους
επισκέπτες, τοποθετημένες εμφανώς στους σταθμούς συγκέντρωσης αλλά και
προσβάσιμες μέσω των κινητών τηλεφώνων, τίθενται ως θέματα άμεσης
προτεραιότητας από τους ξενοδόχους της Κρήτης, οι οποίοι εκτιμούν πως η
βελτίωση των υποδομών είναι προϋπόθεση όχι μόνο για την ενίσχυση της
τουριστικής κίνησης αλλά και την προσέλκυση ποιοτικότερου τουρισμού και
την επέκταση της τουριστικής περιόδου.
Τα παραπάνω ζητήματα συζητήθηκαν στη διάρκεια ευρείας συνάντησης,
που πραγματοποιήθηκε το πρωί του Σαββάτου στα γραφεία του Συλλόγου
Ξενοδόχων Ρεθύμνου σε εκδήλωση που διοργάνωσαν οι σύλλογοι ξενοδόχων της
Κρήτης και στην οποία παραβρέθηκαν ο περιφερειάρχης, οι χωρικοί
αντιπεριφερειάρχες, καθώς και βουλευτές του νησιού.
που πραγματοποιήθηκε το πρωί του Σαββάτου στα γραφεία του Συλλόγου
Ξενοδόχων Ρεθύμνου σε εκδήλωση που διοργάνωσαν οι σύλλογοι ξενοδόχων της
Κρήτης και στην οποία παραβρέθηκαν ο περιφερειάρχης, οι χωρικοί
αντιπεριφερειάρχες, καθώς και βουλευτές του νησιού.
Τι ζητούν οι ξενοδόχοι της Κρήτης
Οι ξενοδόχοι της Κρήτης εκτιμούν πως η κατασκευή του βόρειου οδικού
άξονα Κρήτης αποτελεί ένα κυρίαρχο ζήτημα που σχετίζεται άμεσα με τον
τουρισμό και την ασφάλεια των επισκεπτών. Αυτό επεσήμαναν σε σχετικές
δηλώσεις τους και εμφανίστηκαν αποφασισμένοι με κάθε τρόπο να
διεκδικήσουν συνολικά αξιοπρεπείς υποδομές για το νησί. Όπως υποστήριξε ο
πρόεδρος του Συλλόγου Ξενοδόχων Ρεθύμνου, στην διάρκεια της παγκρήτιας
συνάντησης, αποφασίστηκε να συγκροτηθεί μια συντονιστική επιτροπή που θα
αποτελείται από τους τέσσερις προέδρους ξενοδόχων του νησιού και από
πλευράς Περιφέρειας από τον κ. Κότσωγλου, η οποία θα παρακολουθεί
τις εξελίξεις που σχετίζονται με τον τουριστικό κλάδο. Η επιτροπή αυτή
θα συνεδριάζει κάθε τέσσερις μήνες.
άξονα Κρήτης αποτελεί ένα κυρίαρχο ζήτημα που σχετίζεται άμεσα με τον
τουρισμό και την ασφάλεια των επισκεπτών. Αυτό επεσήμαναν σε σχετικές
δηλώσεις τους και εμφανίστηκαν αποφασισμένοι με κάθε τρόπο να
διεκδικήσουν συνολικά αξιοπρεπείς υποδομές για το νησί. Όπως υποστήριξε ο
πρόεδρος του Συλλόγου Ξενοδόχων Ρεθύμνου, στην διάρκεια της παγκρήτιας
συνάντησης, αποφασίστηκε να συγκροτηθεί μια συντονιστική επιτροπή που θα
αποτελείται από τους τέσσερις προέδρους ξενοδόχων του νησιού και από
πλευράς Περιφέρειας από τον κ. Κότσωγλου, η οποία θα παρακολουθεί
τις εξελίξεις που σχετίζονται με τον τουριστικό κλάδο. Η επιτροπή αυτή
θα συνεδριάζει κάθε τέσσερις μήνες.
Ο Μανόλης Τσακαλάκης, πρόεδρος του Συλλόγου Ξενοδόχων Ρεθύμνου ανέφερε σχετικά:
«Έχει τεράστια σημασία για την ανάπτυξη της Κρήτης, η
αποπεράτωση του ΒΟΑΚ, ώστε ο κόσμος να μπορεί να κινείται με άνεση και
ασφάλεια από την Κίσσαμο έως τη Σητεία. Στο Ν. Ηρακλείου λόγω των νέων
τμημάτων του ΒΟΑΚ, έχουν γίνει σημαντικά έργα, που έχουν δώσει ανάσα
στις τουριστικές περιοχές Μάλια, Σταλίδα, Χερσόνησο. Απολύτως απαραίτητο
είναι να ξεκινήσει άμεσα η κατασκευή Κίσσαμου – Ρέθυμνου, όπου οι
υποδομές του ΒΟΑΚ είναι εντελώς παρωχημένες. Γνωρίζοντας ότι το
κυκλοφοριακό φορτίο Χανίων – Κίσσαμου είναι εξίσου πολύ μεγάλο, όπως
αυτό του Ρέθυμνου – Χανίων, η βελτίωση – ανάπλαση – επέκταση του ΒΟΑΚ,
πρέπει οπωσδήποτε να ξεκινήσει από το δυτικό κομμάτι της Κρήτης. Είναι
απαραίτητη η Βελτίωση οδοστρωμάτων με ομοιόμορφες, ορατές και καθαρές
σημάνσεις, επαρκής φωτισμός κόμβων, συχνότερη συντήρηση των
διαγραμμίσεων και καθαριότητα σκουπιδιών και περισυλλογή σκοτωμένων
αδέσποτων ζώων με καθημερινό έλεγχο» και πρόσθεσε ότι: «Για μας
είναι σε προτεραιότητα ο ΒΟΑΚ και η σύνδεση του ΒΟΑΚ με τα αεροδρόμια,
συν το καινούργιο αεροδρόμιο Ηρακλείου, αλλά για όσο χρονικό διάστημα
αυτό δε θα υφίσταται, να γίνουν οι βελτιώσεις, παρεμβάσεις που
χρειάζονται στο παλιό. Δεν μας τιμά σαν χώρα και σαν περιφέρεια αυτό το
οδικό δίκτυο. Είμαστε η μοναδική περιφέρεια της Ελλάδος, η οποία δε
συνορεύει με άλλες, είναι αυτόνομη, ένα νησί, μία περιφέρεια. Είναι η
πιο δραστήρια, η περιφέρεια η οποία προσφέρει τα περισσότερα απ’ ό,τι οι
υπόλοιπες περιφέρειες, κατά κεφαλήν εννοώ στον κρατικό προϋπολογισμό
και δρέπει τα λιγότερα».
αποπεράτωση του ΒΟΑΚ, ώστε ο κόσμος να μπορεί να κινείται με άνεση και
ασφάλεια από την Κίσσαμο έως τη Σητεία. Στο Ν. Ηρακλείου λόγω των νέων
τμημάτων του ΒΟΑΚ, έχουν γίνει σημαντικά έργα, που έχουν δώσει ανάσα
στις τουριστικές περιοχές Μάλια, Σταλίδα, Χερσόνησο. Απολύτως απαραίτητο
είναι να ξεκινήσει άμεσα η κατασκευή Κίσσαμου – Ρέθυμνου, όπου οι
υποδομές του ΒΟΑΚ είναι εντελώς παρωχημένες. Γνωρίζοντας ότι το
κυκλοφοριακό φορτίο Χανίων – Κίσσαμου είναι εξίσου πολύ μεγάλο, όπως
αυτό του Ρέθυμνου – Χανίων, η βελτίωση – ανάπλαση – επέκταση του ΒΟΑΚ,
πρέπει οπωσδήποτε να ξεκινήσει από το δυτικό κομμάτι της Κρήτης. Είναι
απαραίτητη η Βελτίωση οδοστρωμάτων με ομοιόμορφες, ορατές και καθαρές
σημάνσεις, επαρκής φωτισμός κόμβων, συχνότερη συντήρηση των
διαγραμμίσεων και καθαριότητα σκουπιδιών και περισυλλογή σκοτωμένων
αδέσποτων ζώων με καθημερινό έλεγχο» και πρόσθεσε ότι: «Για μας
είναι σε προτεραιότητα ο ΒΟΑΚ και η σύνδεση του ΒΟΑΚ με τα αεροδρόμια,
συν το καινούργιο αεροδρόμιο Ηρακλείου, αλλά για όσο χρονικό διάστημα
αυτό δε θα υφίσταται, να γίνουν οι βελτιώσεις, παρεμβάσεις που
χρειάζονται στο παλιό. Δεν μας τιμά σαν χώρα και σαν περιφέρεια αυτό το
οδικό δίκτυο. Είμαστε η μοναδική περιφέρεια της Ελλάδος, η οποία δε
συνορεύει με άλλες, είναι αυτόνομη, ένα νησί, μία περιφέρεια. Είναι η
πιο δραστήρια, η περιφέρεια η οποία προσφέρει τα περισσότερα απ’ ό,τι οι
υπόλοιπες περιφέρειες, κατά κεφαλήν εννοώ στον κρατικό προϋπολογισμό
και δρέπει τα λιγότερα».
Ο Νίκος Χαλκιαδάκης, πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Ηρακλείου ανέφερε:
«Εμείς ζητάμε απ’ την πολιτεία και την τοπική αυτοδιοίκηση
πρώτον, να μας προσέξει περισσότερο, διότι όλα αυτά τα χρόνια δίνει μόνο
η μία πλευρά. Δίνουν μόνο οι ξενοδόχοι, συνεισφέρουν στον τόπο. Κινούμε
όλη την οικονομία του νησιού και για αυτό πρέπει να μας βοηθήσει η
τοπική κοινωνία και οι βουλευτές και, η καινούρια κυβέρνηση. Ο ΒΟΑΚ
είναι ένα μεγάλο θέμα, έχουμε θρηνήσει 50 θύματα φέτος και είναι το
πρώτο πράγμα που πρέπει να κοιτάξει η κυβέρνηση μαζί με τα αεροδρόμια,
τις μαρίνες, και τους δρόμους συνολικά, έτσι ώστε να προσφέρει η χώρα
μας μια καλύτερη ποιότητα στον τουρισμό».
πρώτον, να μας προσέξει περισσότερο, διότι όλα αυτά τα χρόνια δίνει μόνο
η μία πλευρά. Δίνουν μόνο οι ξενοδόχοι, συνεισφέρουν στον τόπο. Κινούμε
όλη την οικονομία του νησιού και για αυτό πρέπει να μας βοηθήσει η
τοπική κοινωνία και οι βουλευτές και, η καινούρια κυβέρνηση. Ο ΒΟΑΚ
είναι ένα μεγάλο θέμα, έχουμε θρηνήσει 50 θύματα φέτος και είναι το
πρώτο πράγμα που πρέπει να κοιτάξει η κυβέρνηση μαζί με τα αεροδρόμια,
τις μαρίνες, και τους δρόμους συνολικά, έτσι ώστε να προσφέρει η χώρα
μας μια καλύτερη ποιότητα στον τουρισμό».
Ο Μανώλης Γιαννούλης, πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Χανίων σε σχετικές δηλώσεις του υποστήριξε:
«Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι οι δημόσιες υποδομές είναι το νούμερο
ένα πρόβλημα. Πρέπει να δοθεί λύση άμεσα. Μέσα στο πρόγραμμα δημοσίων
επενδύσεων πρέπει να έχει προτεραιότητα η Κρήτη, η οποία πραγματικά έχει
μείνει πάρα πολύ πίσω. Όσον αφορά τον ιδιωτικό τομέα, ανεξαρτήτως του
τι καταλύματος, τι κατηγορία είναι, όλοι έχουν κάνει άλματα βελτίωσης
μπροστά. Επομένως το πρόβλημά μας είναι μόνο οι δημόσιες υποδομές. Δίχως
σοβαρές δημόσιες υποδομές, έναν ΒΟΑΚ, ο οποίος θα ανταποκρίνεται στις
ανάγκες της επόμενης 20ετίας-30ετίας, δεν μπορεί η Κρήτη ούτε να δει
επενδύσεις ούτε να δει ουσιαστική διαχείριση των αυξητικών τάσεων του
τουριστικού ρεύματος, το οποίο υπάρχει σήμερα» και πρόσθεσε ότι:
«Θεωρώ ότι η Κρήτη έχει δυνατότητα να προχωρήσει ακόμα περισσότερο στον
τουρισμό. Αν συγκρίνουμε την Κρήτη με άλλα νησιά στη Μεσόγειο, είμαστε
πολύ πίσω, επομένως ο ιδιωτικός τομέας μπορεί να κάνει πολύ περισσότερες
επενδύσεις και επιμένω ότι το πρόβλημά μας είναι οι δημόσιες υποδομές
και πάνω σ’ αυτό θα ήθελα να βάλω και ένα σημαντικό θέμα, που είναι το
χωροταξικό της Κρήτης. Πρέπει άμεσα να ληφθεί κάποια πρόβλεψη για την
αλλαγή της αρτιότητας, η οποία έγινε ουσιαστικά σε ένα βράδυ, από 10 σε
20 στρέμματα. Πρέπει να υπάρξει μία μεταβατική περίοδος ώστε κόσμος,
άνθρωποι, επενδυτές, οι οποίοι είχαν αγοράσει τα 10 στρέμματα, να
μπορούν, τουλάχιστον σε ένα διάστημα 24 μηνών, να βγάλουν άδειες για να
χτίσουν. Υπάρχει η προοπτική αλλά αυτό συνεπάγεται δημόσιες υποδομές.
Πρέπει να πάμε άμεσα σε μία διαχείριση των προορισμών, προκειμένου να
προχωρήσουν αυτά τα έργα».
ένα πρόβλημα. Πρέπει να δοθεί λύση άμεσα. Μέσα στο πρόγραμμα δημοσίων
επενδύσεων πρέπει να έχει προτεραιότητα η Κρήτη, η οποία πραγματικά έχει
μείνει πάρα πολύ πίσω. Όσον αφορά τον ιδιωτικό τομέα, ανεξαρτήτως του
τι καταλύματος, τι κατηγορία είναι, όλοι έχουν κάνει άλματα βελτίωσης
μπροστά. Επομένως το πρόβλημά μας είναι μόνο οι δημόσιες υποδομές. Δίχως
σοβαρές δημόσιες υποδομές, έναν ΒΟΑΚ, ο οποίος θα ανταποκρίνεται στις
ανάγκες της επόμενης 20ετίας-30ετίας, δεν μπορεί η Κρήτη ούτε να δει
επενδύσεις ούτε να δει ουσιαστική διαχείριση των αυξητικών τάσεων του
τουριστικού ρεύματος, το οποίο υπάρχει σήμερα» και πρόσθεσε ότι:
«Θεωρώ ότι η Κρήτη έχει δυνατότητα να προχωρήσει ακόμα περισσότερο στον
τουρισμό. Αν συγκρίνουμε την Κρήτη με άλλα νησιά στη Μεσόγειο, είμαστε
πολύ πίσω, επομένως ο ιδιωτικός τομέας μπορεί να κάνει πολύ περισσότερες
επενδύσεις και επιμένω ότι το πρόβλημά μας είναι οι δημόσιες υποδομές
και πάνω σ’ αυτό θα ήθελα να βάλω και ένα σημαντικό θέμα, που είναι το
χωροταξικό της Κρήτης. Πρέπει άμεσα να ληφθεί κάποια πρόβλεψη για την
αλλαγή της αρτιότητας, η οποία έγινε ουσιαστικά σε ένα βράδυ, από 10 σε
20 στρέμματα. Πρέπει να υπάρξει μία μεταβατική περίοδος ώστε κόσμος,
άνθρωποι, επενδυτές, οι οποίοι είχαν αγοράσει τα 10 στρέμματα, να
μπορούν, τουλάχιστον σε ένα διάστημα 24 μηνών, να βγάλουν άδειες για να
χτίσουν. Υπάρχει η προοπτική αλλά αυτό συνεπάγεται δημόσιες υποδομές.
Πρέπει να πάμε άμεσα σε μία διαχείριση των προορισμών, προκειμένου να
προχωρήσουν αυτά τα έργα».
Από την πλευρά του ο Μανώλης Βαρκαράκης, πρόεδρος Συνδέσμου Ξενοδόχων Λασιθίου είπε:
«Η Κρήτη, ναυαρχίδα του ελληνικού τουρισμού, έχει τις χειρότερες
υποδομές που μπορούσαμε να φανταστούμε. Ευελπιστούμε ότι η καινούρια
κυβέρνηση κάτι θα κάνει. Βέβαια, αυτά γίνονται σε βάθος χρόνου και
δυστυχώς η Κρήτη δεν μπορεί να περιμένει. Πρέπει οπωσδήποτε να
βελτιωθούν οι υποδομές, αλλιώς τουρισμό δε μπορούμε να έχουμε.
Ουσιαστικά στην συνάντηση αυτή ήρθαμε να πούμε, γι’ άλλη μια φορά, τον
πόνο μας. Από κει κι ύστερα, θεωρούμε ότι τα προβλήματα τα ξέρουν και
πολύ καλά και περιμένουμε μόνο ό,τι πολιτική βούληση υπάρχει, να τα
λύσουμε. Δυστυχώς έχουμε ακούσει, τα πάντα. Το πρόβλημα είναι το πώς
λειτουργεί το κράτος. Εάν δε βελτιωθεί το κράτος, εμείς δε μπορούμε να
πάμε πουθενά. Αυτή είναι η αλήθεια και θα την επαναλάβουμε κι όποιος
μπορεί να μας ακούσει, μας ακούει. Ευελπιστούμε ότι ο καινούργιος
πρωθυπουργός, ο οποίος μας είχε εξαγγείλει όλες τις υποδομές της Κρήτης,
θα κινηθεί γρήγορα ούτως ώστε να μπορέσουμε να κάνουμε πράγματα, γιατί,
κακά τα ψέματα, η Κρήτη έχει ακόμα πολύ μεγάλη ανάπτυξη και εμείς
μπορούμε, αλλά περιμένουμε να κάνει το κράτος το χρέος του ως προς τις
μελλοντικές γενιές. Αυτό και τίποτα άλλο. Παράλληλα, στο υπόμνημα
των ξενοδόχων γίνεται αναφορά για τους ύφαλους μόλους του νησιού, για
τους οποίους τονίζουν οι επιχειρηματίες ότι είναι απαραίτητοι για την
αποφυγή πνιγμών, η βελτίωση των διακοπών επισκεπτών και μόνιμων
κατοίκων. Οι πύλες εισόδου όπως τα δυο αεροδρόμια πρέπει πάση θυσία να
βελτιωθούν, τονίζουν οι ξενοδόχοι. Ιδιαίτερη μνεία έκανε ο κ. Τσακαλάκης
στο αεροδρόμιο Χανίων και στη διασύνδεσή του με το Ρέθυμνο.
υποδομές που μπορούσαμε να φανταστούμε. Ευελπιστούμε ότι η καινούρια
κυβέρνηση κάτι θα κάνει. Βέβαια, αυτά γίνονται σε βάθος χρόνου και
δυστυχώς η Κρήτη δεν μπορεί να περιμένει. Πρέπει οπωσδήποτε να
βελτιωθούν οι υποδομές, αλλιώς τουρισμό δε μπορούμε να έχουμε.
Ουσιαστικά στην συνάντηση αυτή ήρθαμε να πούμε, γι’ άλλη μια φορά, τον
πόνο μας. Από κει κι ύστερα, θεωρούμε ότι τα προβλήματα τα ξέρουν και
πολύ καλά και περιμένουμε μόνο ό,τι πολιτική βούληση υπάρχει, να τα
λύσουμε. Δυστυχώς έχουμε ακούσει, τα πάντα. Το πρόβλημα είναι το πώς
λειτουργεί το κράτος. Εάν δε βελτιωθεί το κράτος, εμείς δε μπορούμε να
πάμε πουθενά. Αυτή είναι η αλήθεια και θα την επαναλάβουμε κι όποιος
μπορεί να μας ακούσει, μας ακούει. Ευελπιστούμε ότι ο καινούργιος
πρωθυπουργός, ο οποίος μας είχε εξαγγείλει όλες τις υποδομές της Κρήτης,
θα κινηθεί γρήγορα ούτως ώστε να μπορέσουμε να κάνουμε πράγματα, γιατί,
κακά τα ψέματα, η Κρήτη έχει ακόμα πολύ μεγάλη ανάπτυξη και εμείς
μπορούμε, αλλά περιμένουμε να κάνει το κράτος το χρέος του ως προς τις
μελλοντικές γενιές. Αυτό και τίποτα άλλο. Παράλληλα, στο υπόμνημα
των ξενοδόχων γίνεται αναφορά για τους ύφαλους μόλους του νησιού, για
τους οποίους τονίζουν οι επιχειρηματίες ότι είναι απαραίτητοι για την
αποφυγή πνιγμών, η βελτίωση των διακοπών επισκεπτών και μόνιμων
κατοίκων. Οι πύλες εισόδου όπως τα δυο αεροδρόμια πρέπει πάση θυσία να
βελτιωθούν, τονίζουν οι ξενοδόχοι. Ιδιαίτερη μνεία έκανε ο κ. Τσακαλάκης
στο αεροδρόμιο Χανίων και στη διασύνδεσή του με το Ρέθυμνο.
«Πρέπει άμεσα να ξεκινήσει και να ολοκληρωθεί το συγκεκριμένο
έργο, με δεδομένο ότι η επέκταση του αεροδρομίου έχει ολοκληρωθεί.
Πρέπει να υπάρχει καλύτερο και ασφαλέστερο οδικό δίκτυο για την μετάβαση
στα ξενοδοχεία, καθώς η μετάβαση από το αεροδρόμιο στο ξενοδοχείο είναι
μία από τις πρώτες εντυπώσεις του επισκέπτη» τόνισε.
έργο, με δεδομένο ότι η επέκταση του αεροδρομίου έχει ολοκληρωθεί.
Πρέπει να υπάρχει καλύτερο και ασφαλέστερο οδικό δίκτυο για την μετάβαση
στα ξενοδοχεία, καθώς η μετάβαση από το αεροδρόμιο στο ξενοδοχείο είναι
μία από τις πρώτες εντυπώσεις του επισκέπτη» τόνισε.
Παράλληλα τέθηκαν και άλλα ζητήματα όπως η ίδρυση φορέα τουρισμού
Κρήτης από την Περιφέρεια, που θα αναλάβει την στοχευμένη προβολή της
Κρήτης ως ενιαίου Τουριστικού Προορισμού, κοινά έντυπα προβολής και
κοινό Web Site, αλλά και η εφαρμογή ενός σχεδίου επιμήκυνσης της
τουριστικής περιόδου μέσα από επαφές με μεγάλους tour operators και low
cost αεροπορικές εταιρίες. Αναφορά έγινε και στον τομέα της εκπαίδευσης
για την αναβάθμιση των σχολών τουριστικών επαγγελμάτων – ξεναγών για τις
οποίες πρότειναν την κατάρτιση των προγραμμάτων σπουδών σε συνεργασία
με τους εκπροσώπους των τουριστικών φορέων, ώστε να υπάρξει ουσιαστική
σύνδεση της εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας αλλά και την υλοποίηση
ειδικών εκπαιδευτικών σεμιναρίων, καθώς και στην ανάγκη ενεργοποίησης
του τμήματος Τουρισμού στο Πανεπιστήμιο Κρήτης, σύμφωνα με εξαγγελία
προηγούμενης κυβέρνησης.
Κρήτης από την Περιφέρεια, που θα αναλάβει την στοχευμένη προβολή της
Κρήτης ως ενιαίου Τουριστικού Προορισμού, κοινά έντυπα προβολής και
κοινό Web Site, αλλά και η εφαρμογή ενός σχεδίου επιμήκυνσης της
τουριστικής περιόδου μέσα από επαφές με μεγάλους tour operators και low
cost αεροπορικές εταιρίες. Αναφορά έγινε και στον τομέα της εκπαίδευσης
για την αναβάθμιση των σχολών τουριστικών επαγγελμάτων – ξεναγών για τις
οποίες πρότειναν την κατάρτιση των προγραμμάτων σπουδών σε συνεργασία
με τους εκπροσώπους των τουριστικών φορέων, ώστε να υπάρξει ουσιαστική
σύνδεση της εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας αλλά και την υλοποίηση
ειδικών εκπαιδευτικών σεμιναρίων, καθώς και στην ανάγκη ενεργοποίησης
του τμήματος Τουρισμού στο Πανεπιστήμιο Κρήτης, σύμφωνα με εξαγγελία
προηγούμενης κυβέρνησης.
Από τα ζητήματα που απασχολούν τον τουριστικό κλάδο και χρήζουν
άμεσης αντιμετώπισης είναι η γραφειοκρατία για την οποία τόνισαν την
ανάγκη απλούστευσης των διαδικασιών για έκδοση πάσης φύσεως
αδειών, ενώ ζήτησαν την στήριξη της Περιφέρειας για την ένταξη στα
προγράμματα ΕΣΠΑ των τουριστικών επιχειρήσεων. Επεσήμαναν δε ότι το
χωροταξικό Κρήτης πρέπει να λάβει υπόψη ένα μεταβατικό στάδιο
τουλάχιστον 24 μηνών, ώστε να μπορούν να αξιοποιηθούν εκτάσεις των 10
στρεμμάτων για τουριστική χρήση.
άμεσης αντιμετώπισης είναι η γραφειοκρατία για την οποία τόνισαν την
ανάγκη απλούστευσης των διαδικασιών για έκδοση πάσης φύσεως
αδειών, ενώ ζήτησαν την στήριξη της Περιφέρειας για την ένταξη στα
προγράμματα ΕΣΠΑ των τουριστικών επιχειρήσεων. Επεσήμαναν δε ότι το
χωροταξικό Κρήτης πρέπει να λάβει υπόψη ένα μεταβατικό στάδιο
τουλάχιστον 24 μηνών, ώστε να μπορούν να αξιοποιηθούν εκτάσεις των 10
στρεμμάτων για τουριστική χρήση.
Στ. Αρναουτάκης: Προτεραιότητα για την Κρήτη ο ΒΟΑΚ
Ο ΒΟΑΚ αποτελεί την πρώτη προτεραιότητα για την Κρήτη και στηρίζει τον τουρισμό της, επεσήμανε ο περιφερειάρχης Κρήτης, Σταύρος Αρναουτάκης.
«Το βασικό που πρέπει να δούμε για τον τουρισμό είναι οι υποδομές»,
δήλωσε ο περιφερειάρχης και υπογράμμισε πως το 49% του ΑΕΠ του νησιού
προκαλεί την αναγκαιότητα να υπάρχουν σύγχρονοι αυτοκινητόδρομοι, να
υπάρξει αισθητική και λειτουργική αναβάθμιση του αεροδρομίου Ηρακλείου
και να προχωρήσει το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι, ενώ σε σχέση με τον
Βόρειο Οδικό Άξονα τόνισε πως πρέπει να υπάρξει η πρωτοβουλία από την
κεντρική εξουσία γιατί ο ΒΟΑΚ είναι ένα έργο που συζητείται πολλά χρόνια
και πρέπει να προχωρήσει.
δήλωσε ο περιφερειάρχης και υπογράμμισε πως το 49% του ΑΕΠ του νησιού
προκαλεί την αναγκαιότητα να υπάρχουν σύγχρονοι αυτοκινητόδρομοι, να
υπάρξει αισθητική και λειτουργική αναβάθμιση του αεροδρομίου Ηρακλείου
και να προχωρήσει το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι, ενώ σε σχέση με τον
Βόρειο Οδικό Άξονα τόνισε πως πρέπει να υπάρξει η πρωτοβουλία από την
κεντρική εξουσία γιατί ο ΒΟΑΚ είναι ένα έργο που συζητείται πολλά χρόνια
και πρέπει να προχωρήσει.
Ο κ. Αρναουτάκης εξήγησε πως ενημέρωσε τον πρωθυπουργό στην
πρόσφατη συνάντηση στο Μαξίμου, όπου κι έθεσε ως πρώτο θέμα της Κρήτης
τον συγκεκριμένο δρόμο και υπογράμμισε πως περιμένουμε να δούμε τη νέα
αρχιτεκτονική, αξιοποιώντας ότι θετικό έχει γίνει.
πρόσφατη συνάντηση στο Μαξίμου, όπου κι έθεσε ως πρώτο θέμα της Κρήτης
τον συγκεκριμένο δρόμο και υπογράμμισε πως περιμένουμε να δούμε τη νέα
αρχιτεκτονική, αξιοποιώντας ότι θετικό έχει γίνει.
«Περιμένουμε τις απαντήσεις και παράλληλα χρειάζεται να υπάρχει
και υπάρχει συνεργασία των τοπικών φορέων και να κάνουμε καθένας από την
πλευρά του πράξη το καλύτερο», σημείωσε ο περιφερειάρχης.
και υπάρχει συνεργασία των τοπικών φορέων και να κάνουμε καθένας από την
πλευρά του πράξη το καλύτερο», σημείωσε ο περιφερειάρχης.
Από την πλευρά της η αντιπεριφερειάρχης Ρεθύμνου Μαρία Λιονή, ανέφερε: «Έχουν
κληθεί παράγοντες της Περιφέρειας, έτσι ώστε να τεθούν ορισμένα
ζητήματα που άπτονται και του σχεδιασμού μας, όπως τον σχεδιασμό που
κάνει η περιφέρεια για την προβολή του τουριστικού προϊόντος της Κρήτης,
διότι ήδη ένα πακέτο 3.000.000 ευρώ έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ, οπότε με
αυτό θα αντιμετωπιστούν ζητήματα προβολής της Κρήτης, του τουριστικού
μας προϊόντος, εκθέσεων, όλα αυτά τα θέματα συν τα θέματα των υποδομών
από τον ΒΟΑΚ μέχρι τα αεροδρόμια και μέχρι το επαρχιακό δίκτυο και μέχρι
την καθαριότητα, τους βιολογικούς. Όλα αυτά τα θέματα που έχουν να
κάνουν με τις βασικές υποδομές στο νησί μας για να μπορεί να δέχεται ένα
μεγαλύτερο και ποιοτικότερο, ενδεχομένως, αριθμό επισκεπτών, τουριστών.
Πιστεύω ότι, θα χαράξουμε μια κοινή πορεία προς όφελος της Κρήτης.
Είναι, όμως, και το θέμα της στρατηγικής και που το ίδιο το κεντρικό
κράτος θα χαράξει σε σχέση με τον τουρισμό, τι είδους τουρισμό θέλουμε·
και εμείς, ως Περιφέρεια, ποιος είναι ο σχεδιασμός μας, τι θέλουν οι
σύλλογοι, τι ωφελεί τους πολίτες, εμάς τους Κρητικούς, όλα αυτά τα
ζητήματα θα τεθούν και θα τίθενται κατά τακτά χρονικά διαστήματα έτσι
ώστε να αποκτήσουμε έναν κοινό βηματισμό. Και μέχρι τώρα, βέβαια, οφείλω
να ομολογήσω ότι η συνεργασία μας, τουλάχιστον εδώ στο Ρέθυμνο, ήταν
άψογη, με τον Σύλλογο και με τους δήμους».
κληθεί παράγοντες της Περιφέρειας, έτσι ώστε να τεθούν ορισμένα
ζητήματα που άπτονται και του σχεδιασμού μας, όπως τον σχεδιασμό που
κάνει η περιφέρεια για την προβολή του τουριστικού προϊόντος της Κρήτης,
διότι ήδη ένα πακέτο 3.000.000 ευρώ έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ, οπότε με
αυτό θα αντιμετωπιστούν ζητήματα προβολής της Κρήτης, του τουριστικού
μας προϊόντος, εκθέσεων, όλα αυτά τα θέματα συν τα θέματα των υποδομών
από τον ΒΟΑΚ μέχρι τα αεροδρόμια και μέχρι το επαρχιακό δίκτυο και μέχρι
την καθαριότητα, τους βιολογικούς. Όλα αυτά τα θέματα που έχουν να
κάνουν με τις βασικές υποδομές στο νησί μας για να μπορεί να δέχεται ένα
μεγαλύτερο και ποιοτικότερο, ενδεχομένως, αριθμό επισκεπτών, τουριστών.
Πιστεύω ότι, θα χαράξουμε μια κοινή πορεία προς όφελος της Κρήτης.
Είναι, όμως, και το θέμα της στρατηγικής και που το ίδιο το κεντρικό
κράτος θα χαράξει σε σχέση με τον τουρισμό, τι είδους τουρισμό θέλουμε·
και εμείς, ως Περιφέρεια, ποιος είναι ο σχεδιασμός μας, τι θέλουν οι
σύλλογοι, τι ωφελεί τους πολίτες, εμάς τους Κρητικούς, όλα αυτά τα
ζητήματα θα τεθούν και θα τίθενται κατά τακτά χρονικά διαστήματα έτσι
ώστε να αποκτήσουμε έναν κοινό βηματισμό. Και μέχρι τώρα, βέβαια, οφείλω
να ομολογήσω ότι η συνεργασία μας, τουλάχιστον εδώ στο Ρέθυμνο, ήταν
άψογη, με τον Σύλλογο και με τους δήμους».
Στην εκδήλωση παραβρέθηκε ο ευρωβουλευτής της ΝΔ, Μανώλης Κεφαλογιάννης, ο οποίος σε σχετικές δηλώσεις τους τόνισε:
«Η Κρήτη ίσως είναι η μοναδική περιοχή στη νότια Ευρώπη και στην
Ελλάδα που έχει τόσο μεγάλα ελλείμματα υποδομών· και οι υποδομές
σχετίζονται με τις πύλες εισόδου. Ο βόρειος οδικός άξονας είναι ο
χειρότερος δρόμος της Ελλάδας. Ταξιδεύω σ’ όλη την Ελλάδα και είναι ο
μόνος μεγάλος οδικός άξονας που έχει μείνει στην εποχή του 1970. Η
οικονομία της Κρήτης και η ελληνική οικονομία περιμένει από τον τουρισμό
και πρέπει χθες αυτός ο δρόμος να προχωρήσει. Δυστυχώς σήμερα είμαστε
σε μία κατάσταση που δεν υπάρχουν ούτε οι μελέτες για να μπορέσει να
υλοποιηθεί το έργο. Γνωρίζω ότι είναι ένα προσωπικό στοίχημα του
πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και το εξήγγειλε στη ΔΕΘ. Πρέπει τάχιστα
να προχωρήσει προς ολοκλήρωση των μελετών και να προχωρήσει αυτός ο
δρόμος με τη λογική, την οποία πρέπει να συμφωνήσουμε· η λογική αυτή
έχει ένα πρόσημο «ποιος είναι ο πιο γρήγορος δρόμος να υλοποιηθεί»,
ακόμα κι αν χρειαστούν συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα. Αυτό που
πρέπει να είχαμε κάνει εδώ και 20 χρόνια και για λόγους λαϊκισμού και
εύκολης λύσης, να χαϊδέψουμε τα ίδια μας τα αυτιά, φτάσαμε σε ένα σημείο
να θρηνούμε 50 νεκρούς φέτος, πάρα πολλά ατυχήματα και μια δυσφήμιση
στο νησί μας, που δεν την αξίζει. Έχω κι εγώ αναλάβει πρωτοβουλίες σε
επίπεδο Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, γι’ αυτό βρίσκομαι σήμερα εδώ, γι’
αυτό, γιατί το θεωρώ πρώτης προτεραιότητας έργο, όχι μόνο για την Κρήτη,
και για την Ελλάδα και θέλω κι εγώ, με τις δυνάμεις μου απ’ το
Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, να συμβάλω προς την κατεύθυνση της λύσης του
μεγάλου αυτού προβλήματος για την περιοχή. -Το ένα είναι η υλοποίηση και
η ολοκλήρωση ενός κλειστού οδικού άξονα απ’ το Καστέλι Κισσάμου μέχρι
τη Σητεία· και απ’ την Ιεράπετρα, βεβαίως, για να μπορεί να γίνει
κάθετη. Και το δεύτερο είναι, μέχρι να ξεκινήσει και να ολοκληρωθεί αυτό
το έργο, γιατί είναι ένα πολύ μεγάλο έργο, που θα ξεπεράσει το 1-1μιση
δισεκατομμύριο ευρώ, θα γίνουν όλες οι υποδομές που χρειάζονται για να
προσφέρουν ασφάλεια στα εκατομμύρια των ανθρώπων που χρησιμοποιούν αυτό
τον δρόμο. Γι’ αυτό χρειάζονται και τα παράλληλα έργα από την
Περιφέρεια, χρειάζονται και παρεμβάσεις στους παραλλήλους δρόμους από
την τοπική αυτοδιοίκηση και ασφαλώς το κράτος, το υπουργείο Υποδομών, να
δημιουργήσει όλες τις προϋποθέσεις για να προχωρήσουν οι διαγωνισμοί,
εκεί τουλάχιστον όπου υπάρχουν οι μελέτες, και αυτές είναι σε περιοχές
που γίνονται τα μεγάλα ατυχήματα και έχουν πάρα πολύ μεγάλη κίνηση και
κυρίως, είναι δίπλα στις τουριστικές περιοχές».
Ελλάδα που έχει τόσο μεγάλα ελλείμματα υποδομών· και οι υποδομές
σχετίζονται με τις πύλες εισόδου. Ο βόρειος οδικός άξονας είναι ο
χειρότερος δρόμος της Ελλάδας. Ταξιδεύω σ’ όλη την Ελλάδα και είναι ο
μόνος μεγάλος οδικός άξονας που έχει μείνει στην εποχή του 1970. Η
οικονομία της Κρήτης και η ελληνική οικονομία περιμένει από τον τουρισμό
και πρέπει χθες αυτός ο δρόμος να προχωρήσει. Δυστυχώς σήμερα είμαστε
σε μία κατάσταση που δεν υπάρχουν ούτε οι μελέτες για να μπορέσει να
υλοποιηθεί το έργο. Γνωρίζω ότι είναι ένα προσωπικό στοίχημα του
πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και το εξήγγειλε στη ΔΕΘ. Πρέπει τάχιστα
να προχωρήσει προς ολοκλήρωση των μελετών και να προχωρήσει αυτός ο
δρόμος με τη λογική, την οποία πρέπει να συμφωνήσουμε· η λογική αυτή
έχει ένα πρόσημο «ποιος είναι ο πιο γρήγορος δρόμος να υλοποιηθεί»,
ακόμα κι αν χρειαστούν συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα. Αυτό που
πρέπει να είχαμε κάνει εδώ και 20 χρόνια και για λόγους λαϊκισμού και
εύκολης λύσης, να χαϊδέψουμε τα ίδια μας τα αυτιά, φτάσαμε σε ένα σημείο
να θρηνούμε 50 νεκρούς φέτος, πάρα πολλά ατυχήματα και μια δυσφήμιση
στο νησί μας, που δεν την αξίζει. Έχω κι εγώ αναλάβει πρωτοβουλίες σε
επίπεδο Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, γι’ αυτό βρίσκομαι σήμερα εδώ, γι’
αυτό, γιατί το θεωρώ πρώτης προτεραιότητας έργο, όχι μόνο για την Κρήτη,
και για την Ελλάδα και θέλω κι εγώ, με τις δυνάμεις μου απ’ το
Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, να συμβάλω προς την κατεύθυνση της λύσης του
μεγάλου αυτού προβλήματος για την περιοχή. -Το ένα είναι η υλοποίηση και
η ολοκλήρωση ενός κλειστού οδικού άξονα απ’ το Καστέλι Κισσάμου μέχρι
τη Σητεία· και απ’ την Ιεράπετρα, βεβαίως, για να μπορεί να γίνει
κάθετη. Και το δεύτερο είναι, μέχρι να ξεκινήσει και να ολοκληρωθεί αυτό
το έργο, γιατί είναι ένα πολύ μεγάλο έργο, που θα ξεπεράσει το 1-1μιση
δισεκατομμύριο ευρώ, θα γίνουν όλες οι υποδομές που χρειάζονται για να
προσφέρουν ασφάλεια στα εκατομμύρια των ανθρώπων που χρησιμοποιούν αυτό
τον δρόμο. Γι’ αυτό χρειάζονται και τα παράλληλα έργα από την
Περιφέρεια, χρειάζονται και παρεμβάσεις στους παραλλήλους δρόμους από
την τοπική αυτοδιοίκηση και ασφαλώς το κράτος, το υπουργείο Υποδομών, να
δημιουργήσει όλες τις προϋποθέσεις για να προχωρήσουν οι διαγωνισμοί,
εκεί τουλάχιστον όπου υπάρχουν οι μελέτες, και αυτές είναι σε περιοχές
που γίνονται τα μεγάλα ατυχήματα και έχουν πάρα πολύ μεγάλη κίνηση και
κυρίως, είναι δίπλα στις τουριστικές περιοχές».
Ο υφυπουργός Υποδομών Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης, απουσίαζε
από την συνάντηση, καθώς βρίσκονταν στο Βελιγράδι και απέστειλε γραπτό
χαιρετισμό προς τους συμμετέχοντες στη συνάντηση, στον οποίο μεταξύ
άλλων ανέφερε:
από την συνάντηση, καθώς βρίσκονταν στο Βελιγράδι και απέστειλε γραπτό
χαιρετισμό προς τους συμμετέχοντες στη συνάντηση, στον οποίο μεταξύ
άλλων ανέφερε:
«Ο τουρισμός αποτελεί σήμερα την κύρια πηγή ανάπτυξης και έναν εκ των σημαντικότερων κλάδων της τοπικής μας οικονομίας.
Η διαρκώς αυξανόμενη ανταγωνιστικότητα των νέων αγορών, οι
ανακατατάξεις στην περιοχή της νοτιοανατολικής μεσογείου, οι οικονομικές
μεταβολές στις μεταφορές, οι νέες μορφές προώθησης του τουριστικού
προϊόντος καθώς και οι διαφοροποιήσεις στη φορολογική πολιτική έναντι
ανταγωνιστικών χωρών, καθιστούν την τουριστική αγορά της Κρήτης επιρρεπή
στις δομικές ανακατατάξεις.
ανακατατάξεις στην περιοχή της νοτιοανατολικής μεσογείου, οι οικονομικές
μεταβολές στις μεταφορές, οι νέες μορφές προώθησης του τουριστικού
προϊόντος καθώς και οι διαφοροποιήσεις στη φορολογική πολιτική έναντι
ανταγωνιστικών χωρών, καθιστούν την τουριστική αγορά της Κρήτης επιρρεπή
στις δομικές ανακατατάξεις.
Η πολύπλευρη συμβολή του τουριστικού τομέα στο νησί μας είναι
αδιαμφισβήτητη. Η συνολική συνεισφορά της τουριστικής βιομηχανίας της
Περιφέρειας Κρήτης στο συνολικό ΑΕΠ της χώρας, καθιστά σήμερα αναγκαία
την διεκδίκηση, ενός καλύτερου επενδυτικού περιβάλλοντος, την υλοποίηση
ουσιαστικών υποδομών, βελτιώσεις στο χωροταξικό σχεδιασμό καθώς και ένα
σοβαρό θεσμικό πλαίσιο, ως βασικές συλλογικές μας διεκδικήσεις.
αδιαμφισβήτητη. Η συνολική συνεισφορά της τουριστικής βιομηχανίας της
Περιφέρειας Κρήτης στο συνολικό ΑΕΠ της χώρας, καθιστά σήμερα αναγκαία
την διεκδίκηση, ενός καλύτερου επενδυτικού περιβάλλοντος, την υλοποίηση
ουσιαστικών υποδομών, βελτιώσεις στο χωροταξικό σχεδιασμό καθώς και ένα
σοβαρό θεσμικό πλαίσιο, ως βασικές συλλογικές μας διεκδικήσεις.
Θέλω να εκφράσω την αμέριστη στήριξή μου σε κάθε προσπάθεια που
συνδέεται με την αναβάθμιση αυτού του τόπου, καθώς και την ειλικρινή
πρόθεση της κυβέρνησης και του Πρωθυπουργού κ. Κυριάκου Μητσοτάκη για
ουσιαστική στήριξη σε όσους επενδύουν με σοβαρότητα στον κλάδο
τουρισμού.
συνδέεται με την αναβάθμιση αυτού του τόπου, καθώς και την ειλικρινή
πρόθεση της κυβέρνησης και του Πρωθυπουργού κ. Κυριάκου Μητσοτάκη για
ουσιαστική στήριξη σε όσους επενδύουν με σοβαρότητα στον κλάδο
τουρισμού.
Στην συνάντηση παραβρέθηκαν επίσης ο αντιπεριφερειάρχης Χανίων κος Νίκος Καλογερής, ο βουλευτής της ΝΔ Χανίων Μανούσος Βολουδάκης, ο βουλευτής της ΝΔ Ηρακλείου Μάξιμος Σενετάκης, ο βουλευτής ΠΑΣΟΚ Ηρακλείου Βασίλης Κεγκέρογλου και ο βουλευτής του ΜΕΡΑ 25 Ηρακλείου Γεώργιος Λογιάδης.