Έντονος είναι ο προβληματισμός και η ανησυχία για την πορεία των εργασιών ανάπλασης στο ανατολικό παραλιακό μέτωπο. Ένα έργο το οποίο καταγράφει σημαντικές καθυστερήσεις κατά την υλοποίησή του, προκαλώντας τις διαμαρτυρίες και τα παράπονα των επαγγελματιών που δραστηριοποιούνται στην περιοχή, οι οποίοι επιθυμούν το βασικό κομμάτι να έχει ολοκληρωθεί το επόμενο τετράμηνο, ώστε να μην υπάρχει όχληση στους επισκέπτες τους καλοκαιρινού μήνες.
Κάτι τέτοιο φαίνεται πως είναι αδύνατο, σύμφωνα τουλάχιστον με τις δηλώσεις του αρμόδιου αντιδημάρχου Τεχνικών Έργων, ο οποίος ωστόσο διαβεβαιώνει πως θα ληφθεί ειδική μέριμνα, ώστε να υπάρξει η λιγότερη δυνατή όχληση στους τουρίστες και τους επαγγελματίες της τουριστικής ζώνης.
Από την άλλη αναγνωρίζεται και από πλευράς Δήμου η επιτακτική ανάγκη επίσπευσης των εργασιών, όχι μόνο εν όψει της τουριστικής περιόδου, αλλά δεδομένου ότι πρόκειται για έργο ΕΣΠΑ τα χρονοδιαγράμματα και οι προθεσμίες είναι αυστηρά και ασφυκτικά.
Από την πλευρά του εργολάβου, μέχρι στιγμής τουλάχιστον, δεν υπάρχει πρόθεση να ξεκινήσει δεύτερο μέτωπο εργασιών από το ύψος του κτιρίου «Δελφίνι», όπως αρχικά είχε σχεδιαστεί, καθώς υποστηρίζει ότι δεν συντρέχει λόγος. Ωστόσο σε περίπτωση που η ΔΕΗ ξεκινήσει δεύτερο μέτωπο-ενδεχόμενο το οποίο εξετάζεται-τότε θα ασκηθούν πιέσεις και στον εργολάβο, ώστε τα συνεργεία του να ακολουθούν τη ΔΕΗ και οι εργασίες να επιταχυνθούν.
Παράλληλα, τροχοπέδη στην εξέλιξη του έργου αποτελεί και το θέμα που αφορά μερίδα των ιδιοκτητών της περιοχής, οι οποίοι ακόμα δεν έχουν μεριμνήσει, ώστε για να διευθετήσουν τα όρια των περιουσιών τους και να συμμορφωθούν με τη νομιμότητα σε ό,τι αφορά την κατάληψη του δημόσιου χώρου.
Για τα παραπάνω ζητήματα θα πραγματοποιηθεί το πρωί της Δευτέρας συνάντηση με πρωτοβουλία του Συλλόγου Ξενοδόχων με τον δήμαρχο, τον αντιδήμαρχο και μέλη της Τεχνικής Υπηρεσίας, προκειμένου να βρεθεί η χρυσή τομή και μέσα από τη συνεργασία να δουν πως θα προχωρήσει το έργο με τους ταχύτερους δυνατούς ρυθμούς.
Σε σχετικές δηλώσεις του ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων Μίνως Αλεφαντινός, ανέφερε: «Δεν είναι δυνατόν ένα έργο 2,5 χλμ. να τελειώσει σε τέσσερις μήνες. Αυτό το έχουμε ξεκαθαρίσει. Απλά, αν όλα πάνε καλά και αν δεν έχουμε απρόοπτα, και αν βοηθήσουν οι ίδιοι οι επαγγελματίες, με την κατανόησή τους και την υπομονή τους, θα προσπαθήσουμε να κάνουμε τις λιγότερες δυνατές εργασίες που θα ενοχλούν στη διάρκεια του Καλοκαιριού. Δεν μπορούμε να σταματήσουμε το έργο, γιατί υλοποιείται με χρήματα του ΕΣΠΑ και πρέπει να περατωθεί εντός των χρονικών από τη σύμβαση περιθωρίων -δηλαδή, το αργότερο μέχρι τέλος του 2015-άρα τα πράγματα είναι ξεκαθαρισμένα.
Αναγνωρίζουμε σαν Δήμος και δηλώνουμε ότι ξέρουμε ότι το παραλιακό μέτωπο είναι μια από τις βασικότερες «φλέβες» που δίνουν ζωή και δουλειά και οικονομική ανάσα σε εκατοντάδες οικογένειες. Θα προσπαθήσουμε να διαταράξουμε το λιγότερο δυνατόν την περιοχή αυτή, όμως το έργο θα εξελίσσεται. Σε ό,τι αφορά τις ιδιοκτησίες, δεν έχει συμμορφωθεί κανένας από τους επιχειρηματίες. Πρέπει να κατανοήσουν ότι πρέπει οι ίδιοι να κόψουν το κομμάτι που έχει «καταλάβει» δημόσιο, χώρο διότι αν το κόψουμε εμείς θα υπάρχει πρόβλημα. Ο Δήμος δεν μπορεί εκεί να κάνει «χειρουργική επέμβαση-και επειδή δεν θέλουμε να σπάσουμε το παραμικρό και να δημιουργηθεί πρόβλημα-τους καλούμε να πάνε και σε συνεργασία με την Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου, να κάνουν τις παρεμβάσεις που πρέπει και να αποκαταστήσουν την γραμμή της περιουσίας τους. Αν αυτό δεν γίνει θα υπάρχει καθυστέρηση στο έργο. Είναι σημαντικό να το αντιληφτούν αυτό οι επιχειρηματίες».
Την ίδια στιγμή σε ό,τι αφορά την τοποθέτηση των κάδων απορριμμάτων στην παραλιακή ζώνη για τους οποίους δεν υπήρχε πρόβλεψη από τον μελετητή (ο οποίος έκρινε ότι αυτοί θα τοποθετηθούν στους κάθετους δρόμους-πράγμα το οποίο είναι αδύνατον αφού είναι στενοί και δεν υπάρχει χώρος) ο Δήμος δεν έχει ακόμα καταλήξει σε οριστικές αποφάσεις, αφού επεξεργάζονται λύσεις είτε υπογειοποίησης κάποιων από αυτούς είτε ακόμα και εφαρμογής του μέτρου που είναι σε ισχύ στην παλιά πόλη, σύμφωνα με το οποίο δεν θα υπάρχουν κάδοι επί της παραλίας και οι επιχειρηματίες θα καλούνται συγκεκριμένες ώρες να εναποθέτουν τα απορρίμματά τους έξω από τα καταστήματά τους για να γίνεται η αποκομιδή.
Τι προβλέπει η μελέτη του Μ. Καταρτζή
Σύμφωνα με τη μελέτη που είχε κάνει ο Μιχάλης Καταρτζής, κρίνεται απαραίτητη η ύπαρξη διαμορφωμένων πεζοδρομίων, η διαμόρφωση των ασφαλών διαβάσεων των πεζών, ιδιαίτερα προς τη θάλασσα, διαμέσου της παραλιακής οδού. Η μελέτη μεταξύ άλλων περιλαμβάνει τη δημιουργία ποδηλατοδρόμου με πλάτος 1,60 μ.
Το έργο προβλέπει ανάπλαση των πεζοδρομίων τόσο στο βόρειο όσο και στο νότιο τμήμα, την υπογειοποίηση των δικτύων της ΔΕΗ, κατάργηση παρτεριών, φύτευση νέων φοινίκων, αλλά και τοποθέτηση περισσότερων κάδων απορριμμάτων. Αναλυτικά οι εργασίες που θα γίνουν είναι οι εξής:
1. Θα αποξηλωθούν όλες οι πλακοστρώσεις των πεζοδρομίων τόσο στο Βόρειο όσο και στο Νότιο υφιστάμενο πεζοδρόμιο.
2. Θα αποξηλωθεί επιφανειακά η υφιστάμενη άσφαλτος σε όλο το τμήμα της οδού και θα στρωθεί νέα άσφαλτος στη θέση και στο υψόμετρο της παλαιάς.
3. Θα επιχριστεί η νέα άσφαλτος με φωτοκαταλυτικά υλικά τσιμεντοειδούς βάσεως. Τα τμήματα των υπερυψωμένων κόμβων θα είναι το επίχρισμα ανοικτότερου χρώματος από το υπόλοιπο τμήμα της οδού.
4. Θα διανοιχθεί φρεάτιο σε όλο το μήκος του βόρειου πεζοδρομίου για την ένταξη των καλωδίων των Η/Μ εγκαταστάσεων και των συστημάτων άρδευσης.
5. Θα τοποθετηθούν βάσεις των ιστών φωτισμού, καθώς και φρεάτια έλξης των καλωδίων.
6. Θα καταργηθούν έξι παρτέρια και θα τοποθετηθούν σχάρες στα δένδρα που θα απομείνουν.
7. Θα φυτευτούν νέοι φοίνικες και θα τοποθετηθούν σχάρες προστασίας.
8. Θα επιστρωθούν τα νέα πεζοδρόμια με ψυχρούς τσιμεντοκυβόλιθους. Τα τμήματα όπου θα μπορεί να κινηθεί ποδήλατο θα δεχθούν επιφανειακή αρμολόγηση. (Όλο το μήκος του νότιου τμήματος του βόρειου πεζοδρομίου).
9. Στο βόρειο τμήμα του βόρειου πεζοδρομίου θα κατασκευαστεί νέο τοιχίο στα σημεία που δεν υπάρχει, όμοιο με το υφιστάμενο.
10. Στο νότιο πεζοδρόμιο θα αποξηλωθούν τα υφιστάμενα κράσπεδα και θα τοποθετηθούν νέα, στις αποστάσεις που θα ορίζει το νέο πλάτος της οδού.
11. Στους κόμβους θα υπερυψωθεί το κατάστρωμα της οδού.
12. Τα φρεάτια που υπάρχουν θα καταργηθούν και θα κατασκευαστούν νέα γραμμικά φρεάτια στις νότιες θέσεις, όπου συνορεύουν οι κάθετοι οδοί με την παραλιακή.
13. Τα φρεάτια στο βόρειο τσιμεντένιο κράσπεδο θα παραμείνουν.
14. Θα τοποθετηθούν 100 κάδοι απορριμμάτων, 64 παγκάκια, 210 εσχάρες προστασίας των δέντρων και 420 κολονάκια προστασίας στα πεζοδρόμια, στις περιοχές των κόμβων.