Καμία πρόταση για συγχώνευση σχολικής μονάδας δεν συμπεριλαμβάνεται στη λίστα που απέστειλαν στο αρμόδιο υπουργείο Παιδείας οι τοπικές Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας και Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης αντίστοιχα.
Σε ότι αφορά την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση Ρεθύμνου, στο έγγραφο που εστάλη στο υπουργείο Παιδείας από τον προϊστάμενο της, Στάθη Κοντογιάννη, προτείνεται να παραμείνουν τα δημοτικά σχολεία ως έχουν, χωρίς καμία περαιτέρω συγχώνευση. Αντίθετα, ζητείται από το αρμόδιο υπουργείο προαγωγή τριών σχολικών μονάδων, προκειμένου να καλυφθούν οι αυξημένες μαθητικές ανάγκες. Ειδικότερα προτείνεται:
* Το τετραθέσιο δημοτικό σχολείο Πρινέ να αναβαθμιστεί σε εξαθέσιο
* Το δημοτικό σχολείο Ρουσσοσπιτίου από τετραθέσιο να γίνει εξαθέσιο
* Το 16ο δημοτικό σχολείο Ρεθύμνου από εξαθέσιο που είναι σήμερα να λειτουργήσει ως εννιαθέσιο.
Σε ότι αφορά τα γυμνάσια και λύκεια του νομού, σύμφωνα με τον προϊστάμενο της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανδρέα Ταξάκη στο έγγραφο που εστάλη στο υπουργείο προτείνεται να μείνει ως έχει η κατάσταση, επισημαίνοντας ότι ο χρόνος που είχαν στη διάθεση τους ήταν ελάχιστος και δεν έγινε η απαραίτητη διαβούλευση με τους φορείς, δηλαδή δήμους, τοπικές κοινωνίες και συλλόγους γονέων, ενώ παράλληλα ζητούν διευκρινίσεις αναφορικά με τα κριτήρια, βάσει των οποίων μια σχολική μονάδα συγχωνεύεται καθώς, όπως ανέφερε, υπάρχουν περιπτώσεις γυμνασίων που ναι μεν ο αριθμός των μαθητών μπορεί να είναι μικρός, ωστόσο η χιλιομετρική απόσταση που θα πρέπει να διανύουν καθημερινά τα παιδιά για να πάνε σε άλλο σχολείο είναι μεγαλύτερη του ενός τετάρτου, γεγονός που με προηγούμενη απόφαση του υπουργείου ήταν απαγορευτικό για τη συγχώνευση.
«Εμείς στείλαμε ένα έγγραφο στο υπουργείο στο οποίο αναφέρουμε ότι η πρόταση μας είναι να μην συγχωνευτεί κανένα σχολείο, γιατί πρέπει πρώτα να κάνουμε ευρεία συνάντηση και με τις συμβούλους παιδαγωγικής ευθύνης, που είναι υπεύθυνες για τα σχολεία και με τις τοπικές κοινωνίες και τους δήμους για να δούμε τι πρέπει να γίνει. Παράλληλα, ζητάμε διευκρινίσεις καθώς θέλουμε να μας ξεκαθαρίσουν τον ακριβή ελάχιστο αριθμό μαθητών που πρέπει να έχει ένα σχολείο, προκειμένου να αποφευχθεί η κατάργηση του, κάτι που δεν αναφέρεται στην απόφαση του υπουργείου. Παράλληλα, θέτουμε και θέμα με τη συγκοινωνία, μιας και σε κάποιες περιπτώσεις η απόσταση που θα πρέπει να διανύουν τα παιδιά για να πάνε σε άλλο σχολείο ξεπερνά το τέταρτο, κάτι που απαγορευόταν με προηγούμενη απόφαση. Όλα αυτά είναι σοβαρά ζητήματα που μας απασχολούν και πρέπει το υπουργείο να μας απαντήσει με σαφήνεια για να προχωρήσουμε και εμείς στις ανάλογες αποφάσεις» δήλωσε ο κ. Ταξάκης στα «Ρ.Ν.».
Σημειώνεται ότι στη φάση αυτή δεν κατατέθηκε η πρόταση για ίδρυση ειδικού επαγγελματικού γυμνασίου μιας και το υπουργείο ζητούσε προτάσεις μονάχα για τις σχολικές μονάδες γενικής παιδείας. Η ίδρυση και λειτουργία του Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου αποτελεί πάγιο αίτημα της τοπικής κοινωνίας τα τελευταία τρία χρόνια.
Ήδη με πρόσφατη επιστολή τους στο υπουργείο τον περασμένο Ιούνιο το σωματείο ΑΜΕΑ ζητούσε από το υπουργείο να επανεκκινήσει τις διαδικασίες, ώστε το σχολείο να λειτουργήσει ήδη από αυτή τη χρονιά. Βασικό ζητούμενο ωστόσο είναι η στέγαση του, θέμα για το οποίο θα πρέπει η δημοτική αρχή να βρει την καταλληλότερη λύση.