Το Ινστιτούτο Ευρωπαϊκής Εκπαίδευσης Ρεθύμνου (EELI), στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+ με τίτλο: «Transactional Analysis for Keeling over the INtercultural Gap – TALKING», οργάνωσε και υλοποίησε με επιτυχία το κοινό πρόγραμμα κατάρτισης προσωπικού, το οποίο διήρκησε επτά μέρες, από τις 12 έως τις 18 Φεβρουαρίου 2018. Σε αυτή την εβδομάδα κατάρτισης έλαβαν μέρος 19 συμμετέχοντες / εκπαιδευτές από την Ιταλία, την Αγγλία, την Ισπανία, τη Σλοβενία και την Ελλάδα.
Πιο αναλυτικά, από την Ιταλία συμμετείχαν, εκπροσωπώντας το Centro Provinciale Istruzione Adulti 4 – CPIA 4, η Adalgisa Maurizio, η Paola Russo, η Christina Russa Tsirintani, η Antonella Bracalenti και η Francesca Checchi ενώ εκπροσωπώντας το CONSORZIO RO.MA. η Cristina Pantaleo και ο Andrea Cenderello. Ακόμη, από την Αγγλία συμμετείχαν η Bo Daskalova και η Malgorzata Wochowska εκπροσωπώντας το MBM Training and Development Center LTD – MBM TDC και από την Σλοβενία, από τον φορέα Razvojno izobrazevalni center Novo mesto – RIC, συμμετείχε η Urška Mehle, η Nastja Salmič, η Andreja Tomc. Από τον Ισπανικό φορέα Instituto Municipal de Promoción Económica, Formación y Empleo – IMPEFE συμμετείχαν η Ana Pilar Cruz, ο Álvaro Sánchez, και ο Miguel González-Mohino’ και από το Ινστιτούτο Ευρωπαϊκής Εκπαίδευσης Ρεθύμνου (EELI) η Αντωνίου Ειρήνη και η Γεωργία Ζερβάκη.
Οι εισηγήτριες του προγράμματος κατάρτισης ήταν οι καθηγήτριες του Istituto Formazione e Ricerca per Educatori e Psicoterapeuti 1993 – IFREP, η κ. Susanna Bianchini και η κυρία Carla Maria de Nitto.
Το 7ήμερο πρόγραμμα κατάρτισης περιλάμβανε τόσο τη θεωρητική όσο και την πρακτική κατάρτιση των εκπαιδευτικών, εκπαιδευτών και παιδαγωγών που ασχολούνται με την εκπαίδευση ενηλίκων μεταναστών στις βασικές θεματικές ενότητες του προγράμματος TALKING.
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα TALKING αποσκοπεί μεταξύ άλλων στον εμπλουτισμό και την αναβάθμιση των τεχνικών και δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών/ εκπαιδευτών έτσι ώστε να επιτύχουν την αποτελεσματικότερη διαπολιτισμική επικοινωνία με τους μετανάστες – εκπαιδευόμενους και να αποφύγουν αλλά και να επιλύσουν προβλήματα και συγκρούσεις που ενδεχομένως να προκύψουν κατά την εκπαιδευτική διαδικασία. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί χρησιμοποιώντας και εφαρμόζοντας τις αρχές της Συναλλακτικής Ανάλυσης στο πλαίσιο της κατάρτισης ατόμων με διαφορετικό πολιτισμό και γλώσσα.
Πιο συγκεκριμένα, η συναλλακτική ανάλυση είναι μια θεωρία της προσωπικότητας θεμελιωμένη από τον Eric Berne, Kαναδό ψυχίατρο, ο οποίος αναγνώρισε τρεις καταστάσεις του Εγώ: Το Παιδί, τον Ενήλικα και τον Γονέα. Σύμφωνα με τον Berne, στην επικοινωνία μας με τους άλλους σε μια δεδομένη στιγμή εκδηλώνουμε ένα μέρος της προσωπικότητας μας με συμπεριφορές, σκέψεις και συναισθήματα που σχετίζονται με μια κατάσταση του Εγώ. Αναγνωρίζοντας, αναλύοντας και αλλάζοντας την κατάσταση του Εγώ στην οποία βρισκόμαστε μπορούμε να επιτύχουμε αποτελεσματικότερη διαπολιτισμική επικοινωνία μεταξύ του εκπαιδευτικού και του μετανάστη και να επιλύσουμε προβλήματα και διαφορές στην εκπαιδευτική αυτή σχέση.
Από το Ινστιτούτο Ευρωπαϊκής Εκπαίδευσης Ρεθύμνου