Τις οικονομικές απώλειες που αφήνει πίσω της η κατάρρευση του μεγάλου τουριστικού πρακτορείου της Thomas Cook συνεχίζουν να καταμετρούν οι ξενοδόχοι της Κρήτης, για τους oποίους το πλήγμα είναι μεγάλο και αποτιμάται περίπου στα 100 εκ. ευρώ. Ψυχραιμία συνιστά ο πρόεδρος του Συλλόγου Ξενοδόχων Ρεθύμνου, τονίζοντας πως πρέπει ωστόσο σε κεντρικό επίπεδο όσο και σε ατομικό να αναληφθούν πρωτοβουλίες για να μπορέσει ο κλάδος να ορθοποδήσει.
Χαρακτηριστικά, σε σχετικές δηλώσεις του, ο πρόεδρος του Συλλόγου Ξενοδόχων Ρεθύμνου Μανόλης Τσακαλάκης ανέφερε:
«Το πλήγμα είναι μεγάλο. Αυτή τη στιγμή είμαστε ακόμα στο μέτρημα. Περιμένουμε τις ανάλογες ενέργειες που θα πρέπει να κάνει κάθε ένας. Όλοι να δείξουμε αυτοσυγκράτηση, ψυχραιμία και να προστατεύσουμε τον τουρισμό μια και είναι η ατμομηχανή της οικονομίας μας. Είναι ο μεγαλύτερος εργοδότης ο τουρισμός. Ήδη αρχίζουν να κλείνουν ξενοδοχεία, 26 κλείνουν στην ανατολική Κρήτη και 50 σε όλη την Ελλάδα. Όλοι αυτοί οι άνθρωποι που δούλευαν εκεί θα βγουν στην ανεργία. Η Κρήτη είχε και έχει το μεγαλύτερο ποσοστό από την Thοmas Cook και κυρίως το γερμανικό κομμάτι που υπερτερεί στην Κρήτη. Στο νησί είναι τα μεγάλα ξενοδοχεία, οι ακριβές μονάδες, έτσι το χτύπημα είναι πιο βαρύ. Από το 200-250 εκ. ευρώ που υπολογίζονται στην Ελλάδα τα 100 είναι στην Κρήτη».
Από την πλευρά της η Πέπη Μπιρλιράκη, επαγγελματίας του κλάδου και πρόεδρος της επιτροπής τουριστικής ανάπτυξης, ανέφερε:
«Εμείς οι ξενοδόχοι έχουμε μάθει αντιμετωπίζουμε τον τουρισμό σαν ένα πολύ ευαίσθητο επαγγελματικό τομέα. Έχει αποδειχτεί μέχρι σήμερα ότι δεν μπορούμε να καθησυχάσουμε ποτέ πραγματικά, είμαστε με κομμένη την ανάσα για την έκβαση όλης αυτής της ιστορίας. Ο λόγος που σαν γραφείο τουρισμού του δήμου δεν έχουμε ακόμα ανακοινώσει κάτι είναι γιατί περιμένουμε την έκβαση όλων των αγορών και των ποσών που συγκεντρώνονται συνεχώς σαν «άνοιγμα» από αυτή την ιστορία. Θεωρούμε ότι για κάποιους ξενοδόχους θα είναι πολύ δύσκολο, θα πρέπει να ανασυνταχτούμε, θα πρέπει να δούμε από την αρχή το τουριστικό μας προϊόν και το επάγγελμα του ξενοδόχου και τον προορισμό Ρέθυμνο πως και που πάει. Δεν είναι πια το ίδιο όπως οι πρώτες δεκαετίες. Είναι κάτι που πρέπει να μελετήσουμε όλοι πολύ προσεκτικά, να παρακολουθούμε τις παγκόσμιες αγορές, να μην βάζουμε όλα τα αυγά σε ένα καλάθι, να παρακολουθούμε τις νέες τάσεις. Ο κόσμος αλλάζει, επιλέγει αλλιώς τις διακοπές του. Άρα για άλλη μια φορά και με βάση αυτά που βλέπουμε θα πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί, να είμαστε μαζί όλοι για να μπορούμε να παρακολουθούμε στενά το παρόν και το μέλλον και να ανοίξουμε έναν νέο δρόμο πιο προσεγμένα επαγγελματικά για να αποφεύγουμε τέτοιου είδους όσο μπορούμε περισσότερο κακές στιγμές».