Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι διαβουλεύσεις για την οργάνωση και τη λειτουργία του «Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης». Μετά την κατάρτιση του καταστατικού και την έγκρισή του από την Γενική Συνέλευση, που πραγματοποιήθηκε την περασμένη Παρασκευή στα Χανιά, αναμένεται η τελική έγκριση και από το υπουργείο Υποδομών, ώστε να μπει στην τελική ευθεία η σύνταξη του Κανονισμού Λειτουργίας του νέου υπερφορέα, που αναλαμβάνει τη μελέτη και την υλοποίηση των μεγάλων αναπτυξιακών έργων στο νησί.
Στόχος των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου, είναι ο «Ο.Α.Κ.» να μπει σε κανονικούς ρυθμούς λειτουργίας μέσα στο Φθινόπωρο, κάτι που σημαίνει οργάνωση εξ αρχής και κατανομή δραστηριοτήτων από νέα βάση, με αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού και της τεχνογνωσίας των οργανισμών ΟΑΔΥΚ, ΟΑΝΑΚ, Υποδομές Ανάπτυξης Κρήτης ΑΕ, ΕΥΔΕ ΒΟΑΚ και ΕΥΔΕ Αποσελέμη, που απορροφήθηκαν από τον «Οργανισμό Ανάπτυξης Κρήτης».
Στη νέα εποχή καθοριστικό ρόλο αναλαμβάνει η κοινή επιτροπή που συστάθηκε, αποτελούμενη από δέκα άτομα. Πέντε διευθυντές του υπουργείου Υποδομών, τέσσερα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του «Ο.Α.Κ.» και τον προϊστάμενο της ΕΥΔΕ ΒΟΑΚ. Τα σενάρια για την επόμενη μέρα είναι πολλά, οι σκέψεις που έχουν πέσει στο τραπέζι των συζητήσεων ακόμη περισσότερες, όμως όλα αναμένεται να ξεκαθαρίσουν το επόμενο δίμηνο, οπότε αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί η σύνταξη του Κανονισμού Λειτουργίας, ο οποίος θα προβλέπει την οργάνωση και τον τρόπο λειτουργίας της εταιρείας.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το επικρατέστερο σενάριο είναι η δημιουργία κεντρικών διευθύνσεων στους τέσσερις Νομούς της Κρήτης και η παράλληλη λειτουργία τμημάτων, σχετικών με το ίδιο αντικείμενο, σε Ρέθυμνο, Χανιά, Ηράκλειο και Λασίθι. Εκτός της έδρας του Οργανισμού που έχει οριστεί να είναι στο πρώην κτίριο του ΟΑΔΥΚ στα Χανιά, στο σχέδιο που επεξεργάζεται η επιτροπή αποτελείται από μια διεύθυνση τεχνικών έργων με αντικείμενο το εθνικό οδικό δίκτυο του νησιού, μια διεύθυνση με αντικείμενο τους υδάτινους πόρους και τη διαχείριση των φραγμάτων του νησιού (Ποταμών, Βαλσαμιώτη, Αποσελέμη κ.ά.), μια διεύθυνση μελετών για τα μεγάλα έργα της Κρήτης, καθώς και μια διεύθυνση διαχείρισης των οικονομικών πόρων του Οργανισμού.
Σχετικά με τα τμήματα που λειτουργούν σήμερα ανά Νομό, όπως το παράρτημα του πρώην ΟΑΔΥΚ στο Ρέθυμνο, το επόμενο διάστημα θα κριθεί η αποτελεσματικότητα και η λειτουργικότητά τους από το υπουργείο Υποδομών και το Δ.Σ. του «Ο.Α.Κ.» και στη συνέχεια θα αποφασιστεί η συνέχιση της λειτουργίας τους ή όχι, καθώς και η διεύθυνση στην οποία θα ενταχθούν. Η κοινή επιτροπή προσανατολίζεται το επόμενο διάστημα να καλέσει σε συνεντεύξεις όσους από το προσωπικό κατέχουν θέσεις ευθύνης, οι οποίοι θα πρέπει να «δικαιολογήσουν» την λειτουργικότητα και την αποτελεσματικότητα του τμήματος.
«Οργανισμός Ανάπτυξης Κρήτης»
• Κοινή επιτροπή, αποτελούμενη από διευθυντές του υπουργείου και μέλη του Δ.Σ. του «Ο.Α.Κ.» αποφασίζει
για τον Κανονισμό Λειτουργίας
• Κρίνεται η αποτελεσματικότητα των υπάρχοντων τμημάτων – Δημιουργούνται διευθύνσεις σε όλους τους Νομούς του νησιού
Στόχος των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου, είναι ο «Ο.Α.Κ.» να μπει σε κανονικούς ρυθμούς λειτουργίας μέσα στο Φθινόπωρο, κάτι που σημαίνει οργάνωση εξ αρχής και κατανομή δραστηριοτήτων από νέα βάση, με αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού και της τεχνογνωσίας των οργανισμών ΟΑΔΥΚ, ΟΑΝΑΚ, Υποδομές Ανάπτυξης Κρήτης ΑΕ, ΕΥΔΕ ΒΟΑΚ και ΕΥΔΕ Αποσελέμη, που απορροφήθηκαν από τον «Οργανισμό Ανάπτυξης Κρήτης».
Στη νέα εποχή καθοριστικό ρόλο αναλαμβάνει η κοινή επιτροπή που συστάθηκε, αποτελούμενη από δέκα άτομα.
Πέντε διευθυντές του υπουργείου Υποδομών, τέσσερα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του «Ο.Α.Κ.» και τον προϊστάμενο της ΕΥΔΕ ΒΟΑΚ. Τα σενάρια για την επόμενη μέρα είναι πολλά, οι σκέψεις που έχουν πέσει στο τραπέζι των συζητήσεων ακόμη περισσότερες, όμως όλα αναμένεται να ξεκαθαρίσουν το επόμενο δίμηνο, καθώς ο στόχος είναι να έχει ολοκληρωθεί η σύνταξη του Κανονισμού Λειτουργίας, ο οποίος θα προβλέπει την οργάνωση και τον τρόπο λειτουργίας της εταιρείας, μέσα στον Σεπτέμβριο ή το αργότερο τις πρώτες μέρες του Οκτωβρίου.
«Μετά την έγκριση του καταστατικού από την πρώτη Γενική Συνέλευση και την έγκριση που αναμένουμε από το υπουργείο Υποδομών, επιβάλλεται να υπάρξει ο Κανονισμός Λειτουργίας. Ο μεγάλος στόχος είναι να ολοκληρωθεί εντός Σεπτεμβρίου, ώστε να αρχίσει να λειτουργεί και τυπικά η εταιρεία μέσα στο Φθινόπωρο», δήλωσε στα «Ρ.Ν» ο διευθύνων σύμβουλος του «Ο.Α.Κ.», Λευτέρης Κοπάσης.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το επικρατέστερο σενάριο είναι η δημιουργία κεντρικών διευθύνσεων στους τέσσερις Νομούς της Κρήτης και η παράλληλη λειτουργία τμημάτων, σχετικών με το ίδιο αντικείμενο, σε Ρέθυμνο, Χανιά, Ηράκλειο και Λασίθι. Εκτός της έδρας του Οργανισμού που έχει οριστεί να είναι στο πρώην κτίριο του ΟΑΔΥΚ στα Χανιά, στο σχέδιο που επεξεργάζεται η επιτροπή αποτελείται από μια διεύθυνση τεχνικών έργων με αντικείμενο το εθνικό οδικό δίκτυο του νησιού, μια διεύθυνση με αντικείμενο τους υδάτινους πόρους και τη διαχείριση των φραγμάτων του νησιού (Ποταμών, Βαλσαμιώτη, Αποσελέμη κ.ά.), μια διεύθυνση μελετών για τα μεγάλα έργα της Κρήτης, καθώς και μια διεύθυνση διαχείρισης των οικονομικών πόρων του Οργανισμού.
των τμημάτων
Σχετικά με τα τμήματα που λειτουργούν σήμερα ανά Νομό, όπως το παράρτημα του πρώην ΟΑΔΥΚ στο Ρέθυμνο, το επόμενο διάστημα θα κριθεί η αποτελεσματικότητα και η λειτουργικότητά τους από το υπουργείο Υποδομών και το Δ.Σ. του «Ο.Α.Κ.» και στη συνέχεια θα αποφασιστεί η συνέχιση της λειτουργίας τους ή όχι, καθώς και η διεύθυνση στην οποία θα ενταχθούν. Η κοινή επιτροπή προσανατολίζεται το επόμενο διάστημα να καλέσει σε συνεντεύξεις όσους από το προσωπικό κατέχουν θέσεις ευθύνης, οι οποίοι θα πρέπει να «δικαιολογήσουν» την λειτουργικότητα και την αποτελεσματικότητα του τμήματος. Μέχρι τα τέλη Αυγούστου, η επιτροπή θα έχει στα χέρια της αναλυτική λίστα με τις διευθύνσεις και τα τμήματα που ήδη λειτουργούν, και μετά από διαβούλευση που θα ακολουθήσει, θα καταλήξει σε συγκεκριμένη πρόταση, η οποία θα κατατεθεί προς έγκριση στο Διοικητικό Συμβούλιο του «Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης».
Σχετικά με τις σκέψεις που υπάρχουν για την οργάνωση και τη λειτουργία του Οργανισμού, ο κ. Κοπάσης δήλωσε: «Μέχρι σήμερα ο Ο.Α.Κ. λειτουργεί με τις δομές που υπήρχαν και οι οποίες συνενώθηκαν. Η απαίτηση είναι να οργανωθεί εξ αρχής και σε νέα βάση. Για το σκοπό αυτό έχει συσταθεί μια επιτροπή με πέντε διευθυντές του υπουργείου Υποδομών και τέσσερα μέλη από το Δ.Σ. του ΟΑΚ, συν τον προϊστάμενο της ΕΥΔΕ ΒΟΑΚ, που συνεργάζονται. Η πρόταση θα γίνει από κοινού, καθώς το ζητούμενο είναι να υπάρξει συνεργασία και συμφωνία για το πως θα προχωρήσει ο «ΟΑΚ». Άλλωστε, γι’ αυτό το λόγο ζητήσαμε τη συμμετοχή του υπουργείου σε αυτή την επιτροπή, ώστε να αποφύγουμε τον κίνδυνο να πάρουμε μια απόφαση και στη συνέχεια να έρθει το υπουργείο να την αναθεωρήσει».
Σε ό,τι αφορά την δημιουργία διευθύνσεων και τμημάτων, ο διευθύνων σύμβουλος του οργανισμού ανέφερε: «Όλα τα σενάρια είναι ανοιχτά και το τι θα ισχύσει τελικά εξαρτάται από τους σκοπούς της εταιρείας. Θα κριθεί η λειτουργικότητα όλων των τμημάτων και των διευθύνσεων, καθώς ζητούμενο είναι οι προτάσεις να αφορούν την αποτελεσματικότητα στη λειτουργία της δομής.
Η διάρθρωση της λειτουργίας και της διοίκησης θα έχει περιφερειακή εμβέλεια, όμως εξετάζεται η δυνατότητα να υπάρχουν διευθύνσεις σε όλη την Κρήτη. Αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε στο στάδιο της διερεύνησης, όμως πρέπει το Φθινόπωρο να έχει επαναπροσδιοριστεί όλη η δομή, γιατί τώρα ο Ο.Α.Κ. λειτουργεί με βάση τον ΟΑΔΥΚ και τον ΟΑΝΑΚ.
Η αποστολή, ο σκοπός, το όραμα, το επιχειρησιακό σχέδιο, τα οικονομικά πρέπει να μπουν σύντομα σε ένα δρόμο και αυτό προσπαθούμε. Δουλεύουμε πυρετωδώς το καλοκαίρι, για να είμαστε έτοιμοι το Φθινόπωρο. Είμαστε υποχρεωμένοι να κάνουμε τα πάντα τώρα και γι’ αυτό απαιτείται σκληρή δουλειά, διαφορετικά θα μπλοκάρουμε».
Σύμφωνα με τον κ. Κοπάση από το νέο οργανισμό θα απορροφηθεί το σύνολο των εργαζομένων, που δραστηριοποιούνταν στους συγχωνευόμενους φορείς, όμως το αντικείμενο της εργασίας τους θα εξαρτηθεί από τις ανάγκες που θα προκύψουν για τη στελέχωση των νέων διευθύνσεων και των τμημάτων. «Αναζητούμε τον τρόπο, ανάλογα με τις αρμοδιότητες που θα υπάρξουν και τα έργα που θα έχουμε να διαχειριστούμε, να κατανείμουμε κατανεμηθεί το προσωπικό. Οι εργαζόμενοι θα συνεχίσουν, αλλά θα αξιοποιηθούν ανάλογα με την διεύθυνση, στην οποία θα ενταχθεί κάθε τμήμα».
Βασικό ζητούμενο για την ομαλή λειτουργία του νέου οργανισμού, καθώς και για την επιτυχία του σκοπού για τον οποίο συστάθηκε, είναι τα κονδύλια που θα έχει στη διάθεσή του, προκειμένου να προχωρήσει στη μελέτη και στην υλοποίηση μεγάλων αναπτυξιακών έργων, όπως η αναβάθμιση του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης. Η χρηματοδότηση του «Ο.Α.Κ.» έχει αποτελέσει αντικείμενο πολλών συζητήσεων, καθώς κρατικοί πόροι δεν υπάρχουν και το μόνο που απομένει είναι η αξιοποίηση των ευρωπαϊκών κονδυλίων. Τα οικονομικά ζητήματα δεν έχουν κλείσει και μετά την έγκριση του Κανονισμού Λειτουργίας θα επανέλθουν στο τραπέζι των συζητήσεων.
«Μετά το τελικό σχήμα και τις αποφάσεις για τη λειτουργία της εταιρείας, θα επανακαθοριστούν τα οικονομικά θέματα. Είναι ξεκάθαρο ότι θα πρέπει το συνολικό κόστος να δικαιολογείται σε σχέση με τα απαιτούμενα έργα, ενώ το διοικητικό κόστος θα πρέπει να είναι μέρος του συνολικού κόστους που παράγει ο οργανισμός. Όλα θα καθοριστούν εκτενέστερα στον προϋπολογισμό που θα γίνει το Φθινόπωρο» ,τόνισε στην εφημερίδα μας ο κ. Κοπάσης.