To Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών κατέθεσε προς έγκριση στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το Έργο Χερσόνησος – Νεάπολη του ΒΟΑΚ, μήκους 22,5χλμ και κατασκευαστικού κόστους 205 εκατομμυρίων ευρώ, το οποίο θα υλοποιηθεί ως έργο ΣΔΙΤ.
Η πρώτη φάση του διαγωνισμού έχει ήδη ολοκληρωθεί και το αμέσως προσεχές διάστημα θα ξεκινήσει η επόμενη, με στόχο έως το τέλος του 2021 να υπάρχει ανάδοχος για το έργο.
Είναι η πρώτη φορά μετά από δεκαετίες συζητήσεων, που κατατίθεται μια μελέτη για έγκριση που να αφορά αυτό το πολύπαθο οδικό άξονα.
Σύντομα θα ακολουθήσουν και το τμήμα Κίσσαμος – Ηράκλειο που θα υλοποιηθεί μέσω Σύμβασης Παραχώρησης και οι μελέτες για τη βελτίωση των υπαρχουσών παρακάμψεων των μεγάλων πόλεων.
Με την υλοποίηση του έργου αλλά και ολόκληρου του ΒΟΑΚ θα επιτευχθεί:
- Σημαντική μείωση των ατυχημάτων, που βαρύνουν τον σημερινό άξονα, ιδίως με θανατηφόρα ατυχήματα και σοβαρούς τραυματισμούς.
- Σημαντική μείωση στον χρόνο των μετακινήσεων μεταξύ των κύριων πόλων του βόρειου μετώπου της Κρήτης στο επιθυμητό επίπεδο, αλλά και θα βελτιώσει την άνεση των μετακινήσεων, προσφέροντας καλύτερο και ελκυστικότερο επίπεδο συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης στους χρήστες.
- Μείωση κόστους μεταφοράς των εμπορευμάτων και προϊόντων στο συνολικό οδικό δίκτυο της Κρήτης, του οποίου αποτελεί τον κορμό.
- Ανοδική πορεία της ανάπτυξης της Κρήτης μέσω της αυξημένης κινητικότητας και δυνατοτήτων αξιόπιστης προσπέλασης των τουριστικών και λοιπών οικονομικών πόλων, σύμφωνα με τις προβλέψεις των σχετικών προγραμμάτων.
- Ουσιαστική συνδρομή στην αειφόρο τουριστική ανάπτυξη της Κρήτης, μειώνοντας τις πιέσεις που προκαλούνται από τον υφιστάμενο οδικό άξονα στην ποιότητα του περιβάλλοντος στην βόρεια ακτή του νησιού, η οποία είναι αναπτυγμένη τουριστικά.
Το έργο θα είναι περιβαλλοντικά φιλικό στην ανάπτυξή και λειτουργία του, προσφέροντας την συνολικά επωφελέστερη συγκοινωνιακή λύση.
Ο υφυπουργός υποδομών Γιαννης Κεφαλογιάννης σε δήλωση του τονίζει: «Η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) για το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη του ΒΟΑΚ κατατέθηκε προς έγκριση στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας και καταβάλλεται προσπάθεια να αναδειχθεί ανάδοχος ακόμη και έως το τέλος του 2021.
Οι ΜΠΕ είναι καθοριστικό στάδιο στην εξέλιξη ενός οδικού έργου και γι΄ αυτό μπορούμε, πλέον, να πούμε ότι έχει γίνει το πρώτο μεγάλο βήμα για να περάσουμε στην υλοποίηση του σπουδαίου αυτού αυτοκινητόδρομου για τη χώρα μας.
Τα επόμενα στάδια είναι η υποβολή των σχετικών ΜΠΕ για τα τμήματα Κίσσαμος – Χανιά – Ηράκλειο, ενώ δρομολογείται η διαδικασία για τη δημοπράτηση του τμήματος Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος και την ολοκλήρωση των μελετών του ΒΟΑΚ μέχρι τη Σητεία.
Ο Πρωθυπουργός κ. Κυριάκος Μητσοτάκης έχει θέσει ως προτεραιότητα την κατασκευή του ΒΟΑΚ και με την καθοδήγηση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστα Καραμανλή, περνάμε επιτέλους από τα λόγια στις πράξεις.
Η παρούσα κυβέρνηση σχεδιάζει και υλοποιεί έναν σύγχρονο αυτοκινητόδρομο για την Κρήτη, από την Κίσσαμο μέχρι τη Σητεία με υψηλές προδιαγραφές ασφάλειας και λειτουργικότητας. Τον δρόμο που μας αξίζει!»
Για την εξέλιξη σ’ αυτό το σημαντικό έργο ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης δήλωσε:
«Σύμφωνα με το σχεδιασμό και την καθοδήγηση του Υπουργού κ. Κώστα Καραμανλή, στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών κάναμε το πρώτο σημαντικό βήμα για την υλοποίηση του μεγάλου αυτού έργου και φυσικά για τον ΒΟΑΚ δεν σταματάμε εδώ. Ο Πρωθυπουργός κ. Κυριάκος Μητσοτάκης έθεσε ως στόχο να δώσουμε στην Κρήτη το δρόμο που της αξίζει και αυτό είμαστε αποφασισμένοι να κάνουμε πράξη».
«Η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) για το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη του ΒΟΑΚ κατατέθηκε προς έγκριση στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας και καταβάλλεται προσπάθεια να αναδειχθεί ανάδοχος ακόμη και έως το τέλος του 2021.
Οι ΜΠΕ είναι καθοριστικό στάδιο στην εξέλιξη ενός οδικού έργου και γι΄ αυτό μπορούμε, πλέον, να πούμε ότι έχει γίνει το πρώτο μεγάλο βήμα για να περάσουμε στην υλοποίηση του σπουδαίου αυτού αυτοκινητόδρομου για τη χώρα μας.
Τα επόμενα στάδια είναι η υποβολή των σχετικών ΜΠΕ για τα τμήματα Κίσσαμος – Χανιά – Ηράκλειο, ενώ δρομολογείται η διαδικασία για τη δημοπράτηση του τμήματος Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος και την ολοκλήρωση των μελετών του ΒΟΑΚ μέχρι τη Σητεία.
Ο Πρωθυπουργός κ. Κυριάκος Μητσοτάκης έχει θέσει ως προτεραιότητα την κατασκευή του ΒΟΑΚ και με την καθοδήγηση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστα Καραμανλή, περνάμε επιτέλους από τα λόγια στις πράξεις.
Η παρούσα κυβέρνηση σχεδιάζει και υλοποιεί έναν σύγχρονο αυτοκινητόδρομο για την Κρήτη, από την Κίσσαμο μέχρι τη Σητεία με υψηλές προδιαγραφές ασφάλειας και λειτουργικότητας. Τον δρόμο που μας αξίζει!»