«Φως» στον ορίζοντα έναρξης του προγράμματος Ενισχυτικής Διδασκαλίας στα Γυμνάσια, φάνηκε χθες, πέντε σχεδόν μήνες μετά την εκκίνηση της σχολικής χρονιάς. Το πρόγραμμα που χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ και το οποίο εφαρμόστηκε πιλοτικά το τελευταίο τετράμηνο του περσινού σχολικού έτους (συγκεκριμένα τον Απρίλιο), αναμενόταν να υλοποιηθεί από τις αρχές της φετινής σχολικής περιόδου, όμως οι εξελίξεις είχαν «παγώσει». Τελικώς, έπειτα από μια περίοδο παρατεταμένης «σιωπής», έφτασε χθες στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ρεθύμνου έγγραφο με το οποίο ζητείται απ’ όλες τις κατά τόπους αντίστοιχες Διευθύνσεις, να παραδώσουν πίνακες με τα στοιχεία των μαθητών που θα λάβουν ενισχυτική διδασκαλία (σχολείο, ωριαίο πρόγραμμα ΣΚΕΔ και τόπος κατοικίας) στα ΚΤΕΛ, προκειμένου να δρομολογηθούν λεωφορεία για τη μεταφορά τους. Η συγκεκριμένη προεργασία για τη μεταφορά μαθητών μέσω ΚΤΕΛ, σηματοδοτεί την επανεκκίνηση των εξελίξεων, με την έναρξη του προγράμματος να δρομολογείται στο προσεχές διάστημα.
Για τις ανάγκες του προγράμματος στο Ρέθυμνο, αναμένεται η απορρόφηση 10 αναπληρωτών μειωμένου ωραρίου (τέσσερις Μαθηματικοί και έξι Φιλόλογοι) και 5 ωρομίσθιων εκπαιδευτικών (δύο Φυσικοί, δύο Χημικοί, ένας Μαθηματικός). Οι παραπάνω εκπαιδευτικοί θα απορροφηθούν μέσω ΕΣΠΑ, βάσει των αντίστοιχων πινάκων. Τα πέντε Σχολικά Κέντρα Ενισχυτικής Διδασκαλίας, τα οποία έχουν εγκριθεί από το αρμόδιο υπουργείο, θα είναι στο 3ο και το 4ο Γυμνάσιο της πόλης, στο Γυμνάσιο Σπηλίου, στο Γυμνάσιο Περάματος και στο Γυμνάσιο Ανωγείων. Αναφορικά με τη μη λειτουργία Κέντρου Ενισχυτικής Διδασκαλίας στο Γυμνάσιο Φουρφουρά, λόγω του μικρού αριθμού μαθητών, το υπουργείο Παιδείας δεν αποκλείει το ενδεχόμενο μελλοντικά και αν ο αριθμός των μαθητών αυξηθεί, τελικώς να λειτουργήσει και εκεί.
Σύμφωνα με τα στοιχεία από τα γραφεία της Β’ Βάθμιας Εκπαίδευσης Ρεθύμνου, για την Ενισχυτική Διδασκαλία έχουν δηλώσει επιθυμία συμμετοχής περίπου 430 μαθητές των Γυμνασίων του νομού, ενώ τα αναλυτικά στοιχεία (μαθητές- ώρες διδακτικού προσωπικού) έχουν σταλεί στο υπουργείο Παιδείας από τον Οκτώβριο. Οι 15 θέσεις εκπαιδευτικών όμως αλλά και ο περιορισμός στους μαθητές ανά τμήμα αναμένεται να διαμορφώσουν τον τελικό αριθμό συμμετεχόντων σε 300- 350. Βασικό κριτήριο για τη συμμετοχή ή μη στο πρόγραμμα θα είναι όπως εξήγησαν στα «Ρ.Ν.» άνθρωποι της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του νομού ο μέσος όρος επίδοσης του μαθητή. Αν δηλαδή ο μαθητής έχει μ.ό. μικρότερο του 16, τότε θα έχει και προτεραιότητα στη λήψη ενισχυτικής διδασκαλίας.
Κοινωνικό Φροντιστήριο θα εφαρμοστεί πιλοτικά στα Λύκεια της χώρας
Εντωμεταξύ τη δημιουργία κοινωνικού φροντιστηρίου για μαθητές Λυκείου που προέρχονται από οικογένειες με χαμηλό εισόδημα, εξήγγειλε στη Βουλή προ ημερών ο υφυπουργός Παιδείας Σ. Κεδίκογλου.
Το κοινωνικό φροντιστήριο θα πάρει σάρκα και οστά με κονδύλια του ΕΣΠΑ, ενώ τα τμήματα που θα δημιουργηθούν θα είναι μικρότερα των 10 ατόμων. Ο κ. Κεδίκογλου έκανε λόγο για «μία ιδέα που ανταποκρίνεται στις ανάγκες της εποχής με κίνητρο την ενίσχυση της ελληνικής οικογένειας που δοκιμάζεται και την ποιοτική αναβάθμιση της δημόσιας δωρεάς παιδείας». Όπως είπε, στόχος είναι να απασχοληθούν νέοι άνεργοι αλλά και μακροχρόνια άνεργοι εκπαιδευτικοί, καθώς και να υπάρξει διδακτική στήριξη σε μαθητές οικογενειών που αντιμετωπίζουν σοβαρά οικονομικά προβλήματα.
Η συγκεκριμένη δράση θα εφαρμοστεί πιλοτικά το τελευταίο τρίμηνο της τρέχουσας σχολικής χρονιάς, με στόχο τη διεύρυνσή της την επόμενη. Πιο συγκεκριμένα, από το υπουργείο Παιδείας γίνεται λόγος για υλοποίηση του προγράμματος μέχρι τα τέλη Φεβρουαρίου.
Πάντως αξίζει να σημειωθεί ότι οι μαθητές Γυμνασίων και Λυκείων της χώρας, μπαίνουν στην «τελική ευθεία» της φετινής σχολικής χρονιάς, χωρίς μέχρι στιγμής να υλοποιείται κανένα από τα δύο σημαντικά προγράμματα στήριξης, ενώ και οι άνεργοι εκπαιδευτικοί δεν έχουν προς το παρόν κανένα χειροπιαστό δεδομένο για την απορρόφησή τους.