Σειρά επαφών είχε χθες στο Ρέθυμνο κλιμάκιο υπηρεσιακών παραγόντων του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης, με επικεφαλής τον διευθύνοντα σύμβουλο κ. Λευτέρη Κοπάση και τη συμμετοχή του προϊσταμένου των Τεχνικών Υπηρεσιών του οργανισμού κ. Γιώργο Αγαπάκη.
Αρχικά πραγματοποίησαν επί τόπου σύσκεψη στον υπό κατασκευή κόμβο Αμαρίου, προκειμένου, να συζητήσουν τεχνικές λεπτομέρειες για τη συνέχιση του έργου και ακολούθως επισκέφθηκαν την αντιπεριφέρειαρχη Ρεθύμνου κυρία Μαίρη Λιονή, με την οποία συζήτησαν τα θέματα που έχουν προκύψει με τη νέα παύση εργασιών στον κόμβο, αλλά και για την πορεία των διαδικασιών κατασκευής του Υβριδικού Σταθμού στο Φράγμα Ποταμών.
Υπό την «σκιά» των δυσμενών εξελίξεων σε ό,τι αφορά το πολύπαθο έργο του Ανισόπεδου Κόμβου Αμαρίου και τη νέα καθυστέρηση από τις αρχές του μήνα, ο κ. Κοπάσης, μιλώντας χθες στους δημοσιογράφους ζήτησε συγνώμη από τον κόσμο που ταλαιπωρείται και έσπευσε να καθησυχάσει την κοινή γνώμη, ότι το τρέχον πρόβλημα είναι γραφειοκρατικό και αφορά τον έλεγχο των κυκλοφοριακών δεδομένων από την τοπική υπηρεσία της Τροχαίας, προκειμένου, να επιτρέψει την εκτροπή της κυκλοφορίας στον βόρειο κλάδο για να προχωρήσει η κατασκευή και του νότιου.
Ειδική αναφορά έκανε στον παράδρομο που πρόκειται να κατασκευαστεί για την εξυπηρέτηση των παρακείμενων επιχειρήσεων και κατοικιών κατά την περίοδο λειτουργίας της εκτροπής της κυκλοφορίας και δήλωσε στους δημοσιογράφους, ότι «είχαμε μία επίσκεψη στον κόμβο με τους υπηρεσιακούς παράγοντες του οργανισμού, για να επανακαθορίσουμε, όπως το κάνουμε συστηματικά ανά τακτά χρονικά διαστήματα, την πορεία των εργασιών. Περιμένουμε τις επόμενες μέρες την σχετική άδεια κυκλοφορίας από την Αστυνομική Διεύθυνση Ρεθύμνου και στο αμέσως επόμενο διάστημα θα γίνει η προβλεπόμενη εκτροπή κυκλοφορίας και στον βόρειο κλάδο».
Ο ίδιος σημείωσε, ότι «ο κορμός του έργου θα τελειώσει στους επόμενους δύο μήνες αλλά επιμέρους κομμάτια του έργου θα καθυστερήσουν λίγο παραπάνω. Είμαστε ήδη εκτός χρονοδιαγράμματος, δυστυχώς, υπάρχει μια γραφειοκρατία αυτή των δημοσίων έργων, που πρέπει να ακολουθηθεί και ζητάμε άλλη μια φορά συγγνώμη για την ταλαιπωρία του κόσμου. Πάντως σύντομα ο κόμβος θα είναι λειτουργικός και σε χρήση».
Σε ό,τι αφορά το ζήτημα της προσβασιμότητας των επιχειρήσεων νότια του κόμβου κατά τη διάρκεια της κατασκευής του συγκεκριμένου κλάδου κυκλοφορίας, ο κ. Κοπάσης ήταν καθησυχαστικός λέγοντας, ότι «έχουν γίνει οι απαραίτητες προβλέψεις και οι σχετικές ρυθμίσεις για να μην υπάρχει κανένα απολύτως πρόβλημα. Είμαστε εδώ συστηματικά για να αντιμετωπίζουμε κάθε τι που εμφανίζεται».
Από την πλευρά της η αντιπεριφερειάρχης Ρεθύμνου κυρία Λιονή, δήλωσε στους δημοσιογράφους την αναγκαιότητα να προχωρήσει απρόσκοπτα το έργο, τονίζοντας, ότι «είχαμε συνεργασία για τεχνικά ζητήματα του κόμβου Αμαρίου, καθώς προσπαθούμε και εμείς να βοηθήσουμε στην επίλυση αυτού του μεγάλου θέματος, όχι μόνο για το Ρέθυμνο, αλλά για όλη την Κρήτη. Πιέζουμε και εμείς, πιέζει και ο κόσμος, πιέζει και ο χρόνος γιατί είναι έργο για το Τρίτο Κοινοτικό Πλαίσιο και πρέπει επιτέλους αυτό το έργο να τελειώνει».
Επιπλέον η κυρία Λιονή με την ευκαιρία της επίσκεψης του κλιμακίου του Ο.Α.Κ. στο Ρέθυμνο ζήτησε να υπάρξει επίσημη ενημέρωση των τοπικών φορέων και της κοινής γνώμης για την πορεία μελετών του ΒΟΑΚ κατά τη διάρκεια εκδήλωσης που θα οργανωθεί και δήλωσε, ότι: «έχω ζητήσει και θα έρθουν να κάνουν ενημέρωση στους φορείς και στους πολίτες του Ρεθύμνου σε τι κατάσταση βρίσκονται οι μελέτες για τον ΒΟΑΚ σε ό,τι αφορά το Ρέθυμνο και τα στενά όρια της Περιφερειακής Ενότητας αλλά και σε ό,τι αφορά το Νομό Χανίων και το Νομό Ηρακλείου, δεδομένου, ότι κυρίως σε αυτούς του δυο Νομούς έχουμε πρόσβαση και εμείς σε λιμάνια και αεροδρόμια. Θα γίνει με λεπτομέρεια η ενημέρωση φορέων και πολιτών σε ό,τι αφορά το ΒΟΑΚ και τις μελέτες του. Με οικονομικά στοιχεία και όλα όσα θα πρέπει να ξέρει η Κρήτη για το μεγάλο αυτό θέμα. Το παρακολουθούμε πάρα πολύ στενά και είμαστε σε μια πολύ καλή συνεργασία με τον Ο.Α.Κ., δεδομένου, ότι πρέπει να γίνει διεκδίκηση χρημάτων, επιτέλους να φτιαχτεί αυτός ο δρόμος. Θα πρέπει όλη η Κρήτη, οργανωμένα να το ζητήσει αλλά με στοιχεία και χρονοδιαγράμματα μελετών».
Η κυρία Λιονή έθεσε και το ζήτημα του Νότιου Οδικού Άξονα Κρήτης με έμφαση στην ανάγκη εκπόνησης μελετών και για το τμήμα Κρύα Βρύση – Αγία Γαλήνη, για το οποίο σήμερα δεν υπάρχει ο παραμικρός σχεδιασμός.
Επίσης τόνισε την προώθηση στο υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης των μελετών, που ολοκλήρωσε ο Ο.Α.Κ. για την κατασκευή των αρδευτικών δικτύων της περιοχής της Δημοτικής Ενότητας Αρκαδίου του Δήμου Ρεθύμνου, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι «πρόκειται για μια σημαντική παρέμβαση και επιτέλους το Φράγμα Ποταμών θα επιτελέσει το ρόλο του για την άρδευση της περιοχής».
Συζήτηση για τον Υβριδικό Σταθμό
Αναλυτική ήταν επίσης η συζήτηση που έγινε χθες για το θέμα κατασκευής του Υβριδικού Σταθμού στο Φράγμα Ποταμών, με έμφαση στην ολοκλήρωση των διαδικασιών, οι οποίες ήδη βρίσκονται εκτός χρονοδιαγράμματος, αφού μόλις πρόσφατα η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας, έδωσε άδεια παραγωγής στην εταιρεία «Τέρνα Ενεργειακή».
Ο κ. Κοπάσης είπε στους δημοσιογράφους ότι: «αναζητούμε τον τρόπο μαζί με την Αυτοδιοίκηση του Νομού και με τον Οργανισμό Ανάπτυξης Κρήτης, για να ζητήσουμε την επίσπευση αυτών των διαδικασιών. Είναι ένα πολύ σπουδαίο αναπτυξιακό έργο, που θα έχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον και στη φάση της κατασκευής του, αλλά και στη λειτουργία του. Είναι ένα θέμα που έχουμε ψηλά στην ατζέντα των στόχων του οργανισμού και θέλουμε να δούμε πως θα πετύχουμε την επίσπευση της υλοποίησης».
Συνεχίζοντας ο κ. Κοπάσης, τόνισε ότι: «ο προϋπολογισμός του έργου είναι της τάξης των 230.000.000 ευρώ και αφορά στην κατασκευή ενός αιολικού πάρκου στην Σητεία, το οποίο θα συνεργάζεται με ένα ταμιευτήρα, που θα κατασκευαστεί ανάντη του φράγματος σε μια δεξαμενή, η οποία θα δεσμεύει δύο εκατομμύρια κυβικά μέτρα νερού από τα τέσσερα εκατομμύρια κυβικά του φράγματος και με την υδατόπτωση θα πετυχαίνει την παραγωγή ενέργειας ανά πάσα στιγμή. Είναι δηλαδή η λογική της μπαταρίας που δεν δεσμεύει, όπως οι υπόλοιπες ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, σε σχέση με το πότε θα μπουν στο σύστημα. Θα μπουν κατά παραγγελία. Ένα εξαιρετικά χρήσιμο έργο και για την ενεργειακή αυτονομία του νησιού και για τη μέγιστη αξιοποίηση και του φράγματος».