Δήμος και ΚΤΕΛ αλληλοπαραπέμπουν για την αρμοδιότητα των στάσεων λεωφορείων
ΖΗΤΟΥΜΕΝΟ Η ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΤΟΥΣ ΚΑΙ Η ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΖΗΜΙΩΝ
Η συντήρηση και επισκευή των στάσεων λεωφορείων σε κεντρικούς και περιφερειακούς δρόμους της πόλης έχει εξελιχθεί σε μεγάλο αγκάθι για Δήμο και ΚΤΕΛ, αφού φαίνεται πως δεν είναι σαφές σε ποιον από τους δυο φορείς ανήκει η συγκεκριμένη αρμοδιότητα, και ο ένας πετάει το μπαλάκι στον άλλο.
Με δεδομένο ότι αρκετές στάσεις είτε είναι κατεστραμμένες και σε πολλές περιπτώσεις εγκυμονούν κινδύνους για τη ασφάλεια του επιβατηγού κοινού κρίνεται επιτακτική η ανάγκη αποκατάστασής τους.
Ωστόσο το ΚΤΕΛ με ανακοίνωσή του, την οποία υπογράφει ο αντιπρόεδρος του Δ.Σ. της εταιρείας ΚΤΕΛ Χανίων – Ρεθύμνου Γιώργος Χατζηδάκης -απαντώντας ουσιαστικά σε αναφορά του δημάρχου Ρεθύμνου σε πρόσφατο δημοσίευμα για το θέμα, όπου τόνιζε πως το ΚΤΕΛ είναι υπεύθυνο για τις στάσεις- ξεκαθαρίζει πως κάτι τέτοιο δεν ισχύει υποστηρίζοντας πως η αρμοδιότητα ανήκει εξ ολοκλήρου στο Δήμο και επισημαίνει ότι αυτό είναι γνωστό στην δημοτική αρχή, αφού όπως λέει προβαίνει σε σχετικές δαπάνες για στάσεις λεωφορείου.
Αναλυτικά, στην ανακοίνωση τονίζεται: «Η αρμοδιότητα για την κατασκευή – συντήρηση και διαχείριση «αστικού εξοπλισμού» των στάσεων και των στεγάστρων αναμονής των επιβατών των αστικών και υπεραστικών γραμμών, στους υπαίθριους κοινόχρηστους χώρους, ανήκει εξ ολοκλήρου στους Δήμους, γεγονός που είναι γνωστό στην Δημοτική αρχή, αφού προβαίνει σε σχετικές δαπάνες, ενδεικτικά αναφέρεται η αριθμ. απόφασης 1117/28-3-2012 «Συντήρηση και επισκευή στάσης λεωφορείου» ΑΔΑ: Β4Β4Ω1Ψ-Τ9Τ που υπογράφει ο δήμαρχος Ρεθύμνου.
Η υποχρέωση των συγκοινωνιακών φορέων «ΚΤΕΛ… ΑΕ» του Ν 2963/01, είναι η διατήρηση σε καλή κατάσταση των στάσεων και των στεγάστρων αναμονής των επιβατών των αστικών και υπεραστικών γραμμών σε συνεργασία με τις αρμόδιες υπηρεσίες που έχουν την αρμοδιότητα κατασκευών – συντήρησης – ευπρεπισμού – εκμετάλλευση και διαχείριση του «αστικού εξοπλισμού» στους υπαίθριους κοινόχρηστους χώρους.
Μέχρι σήμερα ο Δήμος Ρεθύμνου, δεν έχει συνάψει κάποια προγραμματική σύμβαση ή άλλη σύμβαση βάσει της οποίας να εκχωρείται στην εταιρεία «ΚΤΕΛ Χανίων – Ρεθύμνου ΑΕ», η αρμοδιότητα για την κατασκευή – συντήρηση – εκμετάλλευση και διαχείριση «αστικού εξοπλισμού» των στάσεων και των στεγάστρων αναμονής των επιβατών των αστικών και υπεραστικών γραμμών, ώστε η Διοίκηση του ΚΤΕΛ να δύναται να εγκρίνει τις σχετικές δαπάνες.
Προϋπόθεση όμως για να εγκριθεί οποιαδήποτε δαπάνη από την εταιρεία «ΚΤΕΛ Χανίων Ρεθύμνου ΑΕ», για την κατασκευή – συντήρηση των στάσεων και των στεγάστρων αναμονής των επιβατών των αστικών και υπεραστικών γραμμών, είναι η ολοκλήρωση της διαδικασίας των αριθμ. πρωτ. 22977/12 και 22349/12 εγγράφων του Δήμου Ρεθύμνου βάσει των οποίων επικαιροποιήθηκαν οι θέσεις των υφιστάμενων στάσεων των Αστικών και Υπεραστικών Λεωφορείων και προτάθηκαν κάποιες νέες θέσεις αστικών στάσεων εντός κατοικημένων περιοχών και τα επιλεγμένα σημεία έτυχαν της θετικής γνωμοδότησης της αρμόδιας υπηρεσίας του Τμήματος Τροχαίας Ρεθύμνου.
Διότι σε αντίθετη περίπτωση η εταιρεία κινδυνεύει να κατηγορηθεί ότι συμμετείχε στη διατήρηση «μη νόμιμων» κατασκευών στο οδικό περιβάλλον του Εθνικού – Επαρχιακού και Δημοτικού οδικού δικτύου».