Το Ρέθυμνο επισκέφθηκε σήμερα ο Τομεάρχης Υποδομών του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία κ. Νίκος Παππάς,στο πλαίσιο περιοδείας που πραγματοποιεί στην Κρήτη.
Ο κ.Παππάς,συναντήθηκε με την Αντιπεριφερειάρχη Μαίρη Λιονή ενώ συμμετείχε σε σύσκεψη φορέων όπου συζητήθηκαν θέματα υποδομών της Π.Ε.Ρεθύμνου. Η Αντιπεριφερειάρχης είχε την ευκαιρία να αναφερθεί διεξοδικά στην πρόοδο των έργων, που υλοποιούνται στην Περιφερειακή Ενότητα Ρεθύμνης καθώς και τον σχεδιασμό των υποδομών. Μεταξύ άλλων, έγινε αναφορά στο ΒΟΑΚ και στην ένταξη του τμήματος «Σούδα – Αεροδρόμιο», καθώς και στην πορεία των μελετών του Νότιου Οδικού Άξονα. Όπως ανέφερε, σχετικά με το έργο του ΝΟΑΚ, ο προϋπολογισμός του έργου είναι 71.000.000 Ευρώ,αυτή τη στιγμή συνεχίζεται η εκτέλεση του έργου Αρμένοι- Παλέ προϋπολογισμού 14.800.000 ευρώ (ποσοστό ολοκλήρωσης 70-75%) ενώ στα υπόλοιπα τμήματα (Παλέ – Σπήλι, Σπήλι – Ακούμια, Ακούμια – Άγιος Δημήτριος) οι μελέτες είναι ώριμες (κάποια τμήματα έχουν εκκρεμότητα στο κτηματολόγιο) και υπό ένταξη ειδικά το τμήμα Σπήλι – Ακούμια.
Επιπρόσθετα, η κ. Λιονή δήλωσε ότι τα έργα του Αμαριώτικου Δρόμου έχουν ενταχθεί για χρηματοδότηση ( Ρέθυμνο – Φράγμα: προϋπολογισμού 14.500.000 ευρώ έχει υποβληθεί στο ΕΣΠΑ, «Απόστολοι – Φουρφουράς: 23.000.000 ευρώ (υποβολή στο Ταμείο Ανάκαμψης, «Φουρφουράς – Μάνδρες», προϋπολογισμού 38.000.000 ευρώ (υποβολή στο Ταμείο Ανάκαμψης), ενώ οι μελέτες των κτιριολογικών εγκαταστάσεων της Σχολής Ασωμάτων, προϋπολογισμού 800.000 Ευρώ, προχωρούν κανονικά.Τέλος σημείωσε ότι η μελέτη για τη χάραξη του επαρχιακού δρόμου Μυλοποτάμου (τμήμα Γαράζο – Ανώγεια) βρίσκεται επίσης σε διαδικασία ολοκλήρωσης.
Μιλώντας στους δημοσιογράφους των τοπικών ΜΜΕ ,ο Τομεάρχης Υποδομών του ΣΥΡΙΖΑ τόνισε πως η πανδημία έχει αναδείξει πως τα έργα υποδομής είναι ένας σπουδαίος μοχλός ανάπτυξης, που μπορεί να αναχαιτίσει σε μεγάλο βαθμό την οικονομική κρίση ενώ δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στο κρισιμότερο για την Κρήτη ζήτημα υποδομής, αυτό του Βόρειου Οδικού Άξονα,αποδίδοντας στην κυβέρνηση κωλυσιεργία στις διαδικασίες και υπενθυμίζοντας ότι η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ είχε ολοκληρώσει και παραδώσει την πρώτη φάση του διαγωνισμού.Παράλληλα απέδωσε στην κυβέρνηση παραγκωνισμό της ενδοχώρας γενικότερα στην Ελλάδα σε ότι αφορά έργα υποδομών.
«Η βασική υποδομή για την Κρήτη, είναι ο ΒΟΑΚ. Η κυβέρνηση έχει χάσει πολύτιμο χρόνο, η διαδικασία της πρώτης φάσης του διαγωνισμού έχει ολοκληρωθεί από εμάς. Δυστυχώς για την δεύτερη φάση δεν έχουν γίνει βήματα. Παραδέχονται ρητά ή άρρητα, ότι οικοδομούν και συνεχίζουν πάνω στον σχεδιασμό που παρέλαβαν. Θα μπορούσε να είχε γίνει με μία ειλικρινή δημόσια τοποθέτηση από την πρώτη στιγμή της ανάληψης της ευθύνης, από τον κύριο Καραμανλή στο Υπουργείο Υποδομών και δυστυχώς αυτό δεν έγινε. Προκρίθηκαν πολιτικές προτεραιότητες, αλλά ζημιωμένος είναι ο λαός της Κρήτης ο οποίος θέλει να δει το έργο να προχωράει. Δεν υπάρχει κανένας λόγος να υπάρχουν κομματικοί ανταγωνισμοί σε αυτά τα ζητήματα. Εμείς θέλουμε να δούμε τον εαυτό μας στη θέση μίας αντιπολίτευσης η οποία είναι επισπεύδουσα για να γίνουν τα έργα , όχι μίας αντιπολίτευσης η οποία διαμαρτύρεται επειδή ακυρώθηκαν σχεδιασμοί. Δεν είναι δυστυχώς αυτή η κατάσταση με τον ΒΟΑΚ. Καλούμε την κυβέρνηση ακόμα και τώρα, να προχωρήσει τις διαδικασίες. Ο κος Καραμανλής λίγες μέρες πριν στην βουλή, δεσμεύτηκε ότι θα έχει έτοιμες τις τελικές μελέτες τέλος του χρόνου, αρχές του επόμενου. Πάνω σε ποιον σχεδιασμό; στον υπάρχοντα σχεδιασμό προφανώς. Άρα να σταματήσουμε να παίζουμε και να κάνει ο καθένας από τη θέση ευθύνης που του αναλογεί ό,τι πρέπει για να ολοκληρωθεί αυτό το έργο, το τόσο χρήσιμο για την ανάπτυξη της Περιφέρειας, της περιοχής, την ασφάλεια των πολιτών και την ποιότητα ζωής τους. » δήλωσε ο κ.Παππάς , τονίζοντας πως το φαινόμενο του παραγκωνισμού στις υποδομές της ενδοχώρας, παρατηρείται όχι μόνο στην Κρήτη, αλλά σε εθνικό επίπεδο.
«Δυστυχώς, το μόνο «παρήγορο» για την Κρήτη είναι ότι τα μεγάλα έργα υποδομής δεν παραμελούνται μόνο στην Κρήτη αλλά και σε όλη την ενδοχώρα της Ελλάδας. Δεν θα πρέπει να είναι αυτή η πολιτική των κυβερνήσεων. Ειδικά όσον αφορά τα έργα υποδομής. Ο κλάδος των υποδομών εν μέσω πανδημίας, μπορεί να αποτελέσει την διέξοδο η οποία θα ανασχέσει την καθίζηση της οικονομίας. Μπορούν να γεννηθούν θέσεις εργασίας στον κλάδο των υποδομών, να διατηρηθούν και εντέλει να βρεθεί η χώρα, όταν θα περάσει η μπόρα της πανδημίας, με ένα βελτιωμένο, εκσυγχρονισμένο απόθεμα υποδομών και να είμαστε σε πολύ καλύτερη κατάσταση όσον αφορά τις μεταφορές μας και τις υποδομές μας. »
Κατηγόρησε για απραξία την κυβέρνηση σχετικά με την στήριξη των επιχειρήσεων
Καταλήγοντας ο κος Παππάς, άφησε αιχμηρά σχόλια για την υπάρχουσα πολιτική της κυβέρνησης όσον αφορά τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, εκφράζοντας την δυσαρέσκειά του για τα υπάρχοντα αναξιοποίητα κεφάλαια που διαθέτουν τα ελληνικά ταμεία.
Όπως ανέφερε:«Η καθημερινότητα και η πραγματικότητα από σήμερα αλλάζει για όλους του Έλληνες. Δεν γίνεται όμως χωρίς χρήματα τίποτα. Η κυβέρνηση έχει παραλάβει ένα πολύ μεγάλο «μαξιλάρι» από τη δική μας θητεία. Έχει πιο χαλαρούς κανόνες για την απορρόφηση των ευρωπαϊκών κονδυλίων και οι τράπεζες αυτή τη στιγμή βουλιάζουν στην ρευστότητα. Μιλάμε για πάνω από 40 δις αυτήν την στιγμή, μόνο για μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Έχει γίνει η επιλογή της απραξίας, ακριβώς για να διαμορφώσει ένα καθεστώς ασφυξίας για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, τις οποίες κάποιοι θέλουν ή να κλείσουν ή να τις εξαγοράσουν έναντι «πινακίου φακής», αυτό όμως είναι συνολικά εγκληματικό για την εθνική οικονομία. Διότι στις επιχειρήσεις που κάποιοι τολμούν να τις χαρακτηρίζουν «ζόμπι», κρέμονται το 80-85% της απασχόλησης στην Ελλάδα. Πρέπει να μπει ένα φρένο σε αυτές τις οδυνηρές επιλογές».
Να σημειωθεί ότι ο Νίκος Παππάς είχε συνάντηση και με μηχανικούς του Σύριζα στα γραφεία της ΝΕ Ρεθύμνου του κόμματος με τους οποίους συζήτησε επίκαιρα ζητήματα του κλάδου τους. «Με τους μηχανικούς είχαμε μία πολύ δημιουργική συζήτηση και με την εμπειρία της δικής μας διακυβέρνησης , τα αξιολογούμε .Είμαστε έτοιμοι και εξοπλιζόμαστε, διότι δεν είμαστε πλέον ένα κόμμα διαμαρτυρίας, αλλά ένα κόμμα που έχει ασκήσει διακυβέρνηση, κοντά μία δεκαετία, ένα μεγάλο κόμμα που τοποθετείται με αίσθημα ευθύνης πάνω σε όλα τα ζητήματα» δήλωσε ο τομεάρχης υποδομών του ΣΥΡΙΖΑ.
Eπίσκεψη στο εργοτάξιο της Κοξαρέ
Ο Δήμαρχος Αγίου Βασιλείου Γιάννης Ταταράκης υποδέχτηκε τον Τομεάρχη Υποδομών του ΣΥΡΙΖΑ Νίκο Παππά στο εργοτάξιο του οδικού έργου διαπλάτυνσης την γέφυρας Κοξαρέ.
«Σήμερα υποδειχτήκαμε στον Δήμο μας κλιμάκιο του ΣΥΡΙΖΑ με τον Τομεάρχη Υποδομών Νίκο Παππά και είχαμε την ευκαιρία να συζητήσουμε για ευρύτερα θέματα που απασχολούν την Τοπική Αυτοδιοίκηση αλλά και ειδικότερα τα προβλήματα της περιοχής μας. Παρουσιάσαμε τον αναπτυξιακό σχεδιασμό μας, τα έργα που εκτελούνται στον Δήμο μας, αυτά που πρόκειται να ξεκινήσουν το επόμενο διάστημα αλλά και αυτά που σχεδιάζουμε και έχει ανάγκη ο τόπος μας.
Επισκεφθήκαμε το εργοτάξιο της Κοξαρέ όπου εκτελείτε ένα από τα σπουδαιότερα έργα αφού όχι μόνο βελτιώνεται η πρόσβαση στην ευρύτερη περιοχή της Γιαλιάς αλλά λύνεται ένα χρόνιο πρόβλημα οδικής ασφάλειας με την διαπλάτυνση του δρόμου και της γέφυρας της Κοξαρέ.
Όπως εξήγησα στον πρώην Υπουργό έχει ήδη κατασκευαστεί τοιχίο αντιστήριξης μήκους 350μ. και μέσου ύψους 2,8μ., επεκτάθηκε η υπάρχουσα γέφυρα σε μήκος 24 μ. με αποτέλεσμα την διαπλάτυνση υφιστάμενης οδού κατά 3,90 μ και την κατασκευή πεζοδρομίου μήκους 600μ. και πλάτους 0,90 μ.
Ευχαρίστησα για μια ακόμα φορά τον Βουλευτή Ρεθύμνου και πρώην Υπουργό Υγείας Ανδρέα Ξανθό για την ουσιαστική συμβολή του στο έργο αφού είχαμε πραγματοποιήσει από κοινού επίσκεψη στον πρώην Γενικό Γραμματέα Υποδομών Γιώργο Δέδε με θέμα την βελτίωση και αναβάθμιση του οδικού δικτύου του Δήμου μας οπότε και εξασφαλίστηκε η συγκεκριμένη χρηματοδότηση συνολικού προϋπολογισμού 1.680.000 ευρώ με τίτλο «Ασφαλτοστρώσεις, διαπλατύνσεις γεφυρών και οδών οδικού δικτύου αρμοδιότητας Δήμου Αγίου Βασιλείου ΠΕ Ρεθύμνου». Πρόκειται για μία εργολάβια με σειρά παρεμβάσεων στο οδικό δίκτυο του Δήμου μας στις οποίες περιλαμβάνεται το εργοτάξιο που επισκεφθήκαμε σήμερα.
Η σύμβαση του έργου υπογράφθηκε στις 3/1/2019 και εκτελείται με αμείωτους ρυθμούς μετά την εγκατάσταση του εργολάβου και για αυτό θα ήθελα να ευχαριστήσω και τον Υφυπουργό Μεταφορών και Βουλευτή Ρεθύμνου Γιάννη Κεφαλογιάννη για την ομαλή χρηματοδότηση του και την απρόσκοπτη καταβολή των λογαριασμών πληρωμής .