Μεγάλες καθυστερήσεις και επικοινωνιακά τερτίπια στον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης, καταλόγισε στον ΣΥΡΙΖΑ ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής,απαντώντας στην Βουλή σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Ηρακλείου του ΣΥΡΙΖΑ Χάρη Μαμουλάκη,λέγοντας ωστόσο δεν θα ακυρώσει τον διαγωνισμό προεπιλογής που είχε κάνει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ,από τον οποίο είχαν αναδειχθεί πέντε εταιρείες που θα συμμετέχουν στη μελλοντική δημοπράτηση του έργου του ΒΟΑΚ.
Ο κ.Καραμανλής,επανέλαβε ότι για την κυβέρνηση τής Ν.Δ.το έργο αποτελεί προτεραιότητα.
«Αυτό που είχατε κάνει εσείς ήταν ένας απλός διαγωνισμός εκδήλωσης ενδιαφέροντος. Πιο απλά είχατε κάνει μια προεπιλογή των τεχνικών εταιρειών που μπορούν να συμμετέχουν όταν κι εφόσον δημοπρατηθεί το έργο.Τον διαγωνισμό προεπιλογής που κάνατε δεν έχουμε λόγο να τον ακυρώσουμε. Διότι ο διαγωνισμός χωρίς δημοπράτηση δεν νοείται. Αυτή τη στιγμή δεν έχουμε λόγο να ακυρώσουμε έναν διαγωνισμό που ήταν μια προεπιλογή, έχουν επιλεγεί 5 σοβαρές εταιρείες που θα συμμετέχουν στον διαγωνισμό της δημοπράτησης. Εκδήλωση ενδιαφέροντος ήταν αυτό που κάνατε. Μην παίζουμε με τις λέξεις, επομένως» ανέφερε ο Υπουργός χαρακτηρίζοντας την συμβολή του ΣΥΡΙΖΑ στο έργο ως «μια μολυβιά στο χάρτη» και πρόσθεσε πως δεν υπήρχε καμία μελετητική ωριμότητα, ούτε καν έγκριση της χάραξης,λέγοντας:«Εσείς κάνατε ένα επικοινωνιακό τερτίπι. Δέκα μήνες πριν φύγετε είπατε πως κάνατε έναν διαγωνισμό προεπιλογής, έναν διαγωνισμό εκδήλωσης ενδιαφέροντος».
Όπως επίσης είπε ο κ.Καραμανλής,το υπουργείο του μόλις χθες παρέλαβε την έκθεση της αρχαιολογικής τεκμηρίωσης, επισημαίνοντας ότι χωρίς την συγκεκριμένη έκθεση δεν μπορεί να ξεκινήσει η διαδικασία περιβαλλοντικών επιπτώσεων από το Υπουργείο Περιβάλλοντος. «Αυτή ήταν η απίστευτη ετοιμότητα που υπήρχε επί 4,5 χρόνια.Καλό θα είναι να πούμε επιτέλους στους Κρήτες ότι αυτή την στιγμή βρισκόμαστε στο πρώτο στάδιο των μελετών και αυτό γιατί οι μελέτες ξεκίνησαν να υλοποιούνται πριν από 8 μήνες όταν η ΝΔ ήρθε στην κυβέρνηση.Ο ΒΟΑΚ είναι απόλυτη προτεραιότητα της κυβέρνησης και προσωπική δέσμευση του Πρωθυπουργού» ανέφερε ο Υπουργός Υποδομών -Μεταφορών.
Σε ότι αφορά την επιβολή διοδίων,ο υπουργός καταλόγισε στον ΣΥΡΙΖΑ «στρέβλωση της πραγματικότητας» καθώς,όπως είπε,διαβεβαίωνε ότι δεν θα υπάρξουν διόδια παρά το γεγονός ότι το σχέδιο προέβλεπε Συμβάσεις Παραχώρησης,λέγοντας χαρακτηριστικά:« Δεν νοείται σύμβαση Παραχώρησης στην Ελλάδα χωρίς διόδια, – για να ξέρουμε τι λέμε – εσείς που μας κατηγορείτε ότι θα βάλουμε διόδια. Η Σύμβαση Παραχώρησης που εσείς είχατε εγκρίνει υπονοούσε με βεβαιότητα ότι θα υπήρχαν διόδια και μάλιστα το κόστος του έργου θα προσέγγιζε τα 1,3 δις ευρώ.
Ψεύδεστε για τα διόδια, γιατί είπατε στο Κοινοβούλιο πως δεν θα επιβάλλεται διόδια ενώ είχατε εγκρίνει Σύμβαση Παραχώρησης στον σχεδιασμό. Κι όταν σας πιάσαμε και σας το εξηγήσαμε αυτό, σκαρφιστήκατε πως δεν εννοούσατε πως θα έχουν διόδια οι Κρητικοί αλλά οι τουρίστες».
Από την πλευρά του,κατά τη συζήτηση της επίκαιρης ερώτησης του, ο Βουλευτής Ηρακλείου Χάρης Μαμουλάκης ανέφερε ότι ο ΒΟΑΚ είναι ένα από τα σημαντικότερα αναπτυξιακά έργα της Κρήτης. Ένα έργο που,όπως επεσήμανε, έπειτα από χρόνια απραξίας,ξεκίνησε να υλοποιείται από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, αλλά δυστυχώς έχει παγώσει τους τελευταίους μήνες, με την τοπική κοινωνία να αναμένει ακόμα την κάθοδο του Πρωθυπουργού και του Υπουργού στην Κρήτη, για να παρουσιάσουν τι μέλλει γενέσθαι.
Παράλληλα, στηλίτευσε την κατ’ επανάληψη άρνηση του Υπουργού να καταθέσει στο Κοινοβούλιο τη δανειακή σύμβαση Ελληνικού Δημοσίου – Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, η οποία δεσμεύει την έκταση του αεροδρομίου Ηρακλείου «Νίκος Καζαντζάκης» για τη χρηματοδότηση του αεροδρομίου Καστελλίου.
Οπως σχολίασε ο κ. Μαμουλάκης, μετά την απάντηση του Κώστα Καραμανλή: “Ο Υπουργός Κώστας Καραμανλής, χωρίς να αναφερθεί σε χρονοδιαγράμματα, αναγκάστηκε να παραδεχτεί ότι δεν υπάρχει λόγος να ακυρώσει τον διεθνή διαγωνισμό της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ καθώς ήταν απαραίτητος και μέσω αυτού, προκύπτουν οι εταιρείες που θα συμμετάσχουν και στο επόμενο στάδιο. Παραδέχτηκε επίσης αυτό που εδώ και χρόνια τονίζει ο ΣΥΡΙΖΑ, το γεγονός δηλαδή ότι για την απραξία των προηγούμενων 30 ετών πριν από την Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, όλες οι Κυβερνήσεις (και της ΝΔ) έλεγαν ψέματα για τον ΒΟΑΚ. Και αυτό, κατά τον κ. Καραμανλή, επειδή κανείς δεν είχε την ειλικρίνεια να πει στους Κρήτες ότι επί 30 χρόνια αυτό το έργο, χωρίς διόδια, δεν γίνεται» και πρόσθεσε ότι: “Χάρη στις προσπάθειες της προηγούμενης Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, σήμερα, υπάρχει ολοκληρωμένη χάραξη του νέου ΒΟΑΚ. Έχουν επίσης συντελεστεί όλες οι απαλλοτριώσεις (μια διαδικασία που διήρκεσε περίπου 30 χρόνια) και που κάθε αλλαγή στο σχεδιασμό, εκτός από το πρόσθετο κόστος των νέων απαλλοτριώσεων που θα προκύψουν, συνεπάγεται και μεγάλη καθυστέρηση – και μάλιστα αρκετών ετών – λόγω των χρονοβόρων δικαστικών διαδικασιών που τη συνοδεύουν».