Η Λαϊκή Συσπείρωση αρνήθηκε ρητά και κατηγορηματικά αυτή την πρόταση και γιατί μεταφέρει στις πλάτες των δημοτών τα βάρη των απαράδεκτων κρατικών περικοπών και γιατί τους επιβαρύνει διπλά στηρίζοντας απροκάλυπτα την κερδοφορία των τραπεζών.
Τα νούμερα είναι εξόχως αποκαλυπτικά.
Άληκτο κεφάλαιο 1,032,478 ευρώ.
Ο Δήμος χωρίς την παράταση θα πλήρωνε σε τόκους 534,922 ευρώ. Με την παράταση θα πληρώσει μόνο για τόκους 1,632,496 ευρώ. Τα τριπλάσια και βάλε δηλαδή. Μια απλή σύγκριση με τους όρους του δανείου, που στην ακριβώς προηγούμενη συνεδρίαση ενέκριναν, δείχνει ότι για νέο δάνειο 25ετίας και όχι 8ετίας για 1.032.478 το σύνολο των τόκων θα ήταν 761.092 ευρώ!!! Κι όμως ψήφισαν να δώσουν για λιγότερο χρόνο 2,5 φορές περισσότερα λεφτά.
Η τράπεζα, χωρίς να εκταμιεύει ούτε ένα ευρώ, ενισχύει το χαρτοφυλάκιό της με πολλά εκατομμύρια, αφού το μέτρο απευθύνεται σε όλους τους δήμους. Σε μια περίοδο μεγαλύτερης συγκεντροποίησης και εξαγορών γίνεται πιο ελκυστική για τους μεγαλοεπενδυτές. Ο δήμος, στην πλάτη των δημοτών, καθημερινά πλέον μοιράζει απίθανες «ασίστ κερδοφορίας» στους μεγαλοκαρχαρίες είτε με ρυθμίσεις σαν κι αυτή, είτε με τα 7 εκατομ. από το Jesica κατευθείαν για το ταμείο του μεγαλοκατασκευαστή του πάρκινγκ, είτε με συμβάσεις σαν αυτή στην καθαριότητα.
Κρατική πολιτική και δήμαρχοι, με εργαλείο τον Καλλικράτη, έχουν ήδη οδηγήσει τους δήμους σε καθεστώς ανεπίσημης χρεοκοπίας. Ήδη την πρώτη χρονιά εφαρμογής του Καλλικράτη τα χρέη του δήμου τινάχτηκαν από τα 10 στα 22,8 εκατ. ευρώ συν 10 εκατ. τα χρέη στις τράπεζες. Με τα ήδη τσακισμένα πορτοφόλια των δημοτών αγοράζουν χρόνο όχι για να λύσουν το πρόβλημα αλλά για να το φορτώσουν ακόμη πιο οξύ στις λαϊκές οικογένειες και στους δημότες.
Όλες οι σπασμωδικές κινήσεις των τελευταίων ημερών (το δάνειο των 2,5 εκατ, αποσύρεται στην αμέσως επόμενη από την έγκρισή του συνεδρίαση για να αντικατασταθεί με τα 3,9 εκατ. κρατική χρηματοδότηση με ρήτρα όμως μελλοντικής παρακράτησης παρότι είναι υποχρεώσεις του κρατικού ταμείου, αποστολή την ύστατη στιγμή της μισής μόνο κουτσουρεμένης ΣΑΤΑ, ληστρική επιμήκυνση δανείων κλπ.) είναι προσωρινά υποκατάστατα για να μην επισημοποιηθεί η χρεοκοπία. Να δοθεί η δυνατότητα στους δημάρχους να συντάξουν ακόμη πιο αντιλαϊκούς προϋπολογισμούς, που θα ισοσκελίζουν τα ελλείμματα με ακόμη πιο ακονισμένα τα μαχαίρια των εισπρακτικών μηχανισμών, υποβάθμιση των κοινωνικών υπηρεσιών, νέες απολύσεις, επέκταση της παγίδας του εθελοντισμού κλπ.
Σε αυτή την, μαύρη για τις εργατικές λαϊκές οικογένειες προοπτική, εδράζεται η αισιοδοξία που ο κ. Μαρινάκης μας κάλεσε να συμμεριστούμε. Ας αλλάξει πλευρό. Φτάνει που τη μοιράζεται με τις παρατάξεις της ΝΔ αλλά και την παράταξη του ΣΥΡΙΖΑ, που καθαρότερα από κάθε άλλη φορά συμφώνησε μαζί του (δανεισμός, Jesica, επιχειρησιακό) και με αστείες προφάσεις καταψήφισε για να κρύβεται πίσω από το δάκτυλό του. Μόνη διέξοδος σε όφελος του λαού η ολοκληρωμένη πρόταση που πολύ πρόσφατα η Λαϊκή Συσπείρωση κατέθεσε για τα οικονομικά των δήμων.
Στο Δ.Σ. επαναφέραμε το θέμα της στέγασης του μουσικού σχολείου στο οικόπεδο Φραγάκη. Αν και υπάρχει σχετικός προγραμματισμός από το 2009, που η εγκατάσταση του Μουσικού μεταφέρθηκε από τη ΔΕ Αρκαδίου, το θέμα αποσιωπάται (όχι τυχαία) στο νέο επιχειρησιακό. Δηλώσαμε για άλλη μια φορά την κατηγορηματική μας αντίθεση στην διάθεση αυτού του οικοπέδου, που πληρώθηκε από το υστέρημα του λαού, για την ικανοποίηση των μεγαλοξενοδόχων (κέντρο συνεδριακού τουρισμού) και όχι των λαϊκών αναγκών. Οι αμφίσημες απαντήσεις του δημάρχου όχι μόνο δεν καθησύχασαν αλλά αντίθετα ενίσχυσαν τις, από το 2009 διατυπωμένες, ανησυχίες μας.
Σχετικά με το θέμα της παραχώρησης χώρου για τη δημιουργία εργαστηρίου μελέτης και έρευνας της ιστορίας της εκπαίδευσης η Λαϊκή Συσπείρωση ζήτησε να διευκρινιστεί αν έχει ανακληθεί η απόφαση της Συγκλήτου για στέγαση του εργαστηρίου αυτού στο Ξενία. Χωρίς αυτή τη διευκρίνιση (που δεν υπήρξε) η συζήτηση για παραχώρηση είναι περιττή και άνευ αντικειμένου. Επισημάναμε επίσης ότι σε κάθε περίπτωση, η όποια παραχώρηση δεν μπορεί παρά να γίνεται αποκλειστικά και μόνο στα συλλογικά όργανα του Πανεπιστημίου που με δική τους ευθύνη θα ορίζουν και τον εκάστοτε υπεύθυνο του εργαστηρίου. Άλλες ήταν οι προβλέψεις της σύμβασης χρησιδανείου.
Τέλος για το επιχειρησιακό πρόγραμμα του δήμου:
Διαπιστώσαμε ότι είναι προσαρμοσμένο στην πολιτική της κυβέρνησης, της Ε.Ε. και ιδιαίτερα στη στρατηγική «Ευρώπη 2020», όπως το ίδιο ομολογούσε. Δηλώσαμε ότι το καταψηφίζουμε γιατί τσακίζει κυριολεκτικά τις λαϊκές ανάγκες για να εξυπηρετήσει την ανταγωνιστικότητα και τα κέρδη των μεγάλων μονοπωλιακών ομίλων.
Κι αυτά δεν τα βγάλαμε από το κεφάλι μας. Τα αποδείξαμε με πολύ συγκεκριμένα και αδιαμφισβήτητα παραδείγματα από τις στρατηγικές κατευθύνσεις και τα έργα του επιχειρησιακού. (Απασχολησιμότητα αντί του δικαιώματος στη σταθερή δουλειά με δικαιώματα, βιώσιμη κινητικότητα ως μέθοδος επιβολής νέων χαρατσιών στο δικαίωμα της μετακίνησης για χάρη της βιώσιμης κερδοφορίας των ιδιωτικών συμφερόντων κλπ.).
Ουσιαστικά το επιχειρησιακό δρομολογεί την απόλυτη χρεοκοπία του λαού για να επανέλθει η καπιταλιστική ανάπτυξη, που για να είναι «βιώσιμη», με βάση τις προβλέψεις του, θα πρέπει αυτή η χρεοκοπία να μονιμοποιηθεί.
Σε ορισμένα ζητήματα διατυπώσαμε και τη ρεαλιστική και στρατηγικά διαφορετική αντίληψη που έχει άξονα την ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών.
Ελπίζουμε να μας δοθεί σύντομα η δυνατότητα να το αναλύσουμε διεξοδικότερα.