Της Μάρι Δασκαλαντωνάκη
Οι ελληνικές επιχειρήσεις που κράτησαν όρθια την Ελλάδα στα χρόνια της πρωτοφανούς κρίσης και ιδιαίτερα ο κλάδος του Τουρισμού προσβλέπουν σε ένα ευνοϊκότερο οικονομικό και φορολογικό περιβάλλον και ειδικά σε ένα στοχευμένο μικρής διάρκειας πρόγραμμα για τα ξενοδοχεία, ώστε να ξεπεραστεί το cash flow gap και να φτάσουν οι επιχειρήσεις και οι εργαζόμενοι στον Μάρτιο του 2021.
Διατηρώντας κι ενισχύοντας το ξενοδοχειακό προϊόν η Ελλάδα θα μπορέσει σχεδόν αυτόματα να επωφεληθεί από το rebound στην Ευρώπη. Παράλληλα, οι ελληνικές επιχειρήσεις θα πρέπει να μπορούν να αντιμετωπίσουν επί ίσοις όροις τον διεθνή ανταγωνισμό. Η οικοδόμηση, δηλαδή, μιας νέας πραγματικότητας που απαντά στις ανάγκες μας και αξιοποιεί τις αστείρευτες δυνατότητες μας. Στόχος όλων μας αποτελεί -κάτι που εμείς στη Grecotel το κάνουμε πράξη με τη στρατηγική μας-το brand name Ελλάδα να είναι ταυτόσημο με παγκόσμιο προορισμό.
Η πλήρης αποκατάσταση της αξιοπιστίας της χώρας στον διεθνή οικονομικό χάρτη,η επιμήκυνση της τουριστικής σεζόν και το άνοιγμα σε νέες αγορές, ενδυναμώνοντας ταυτόχρονα τη σχέση με τις ήδη υπάρχουσες, αποτελούν τα πρώτα σημαντικά βήματα προς αυτή την κατεύθυνση. Είμαι πεπεισμένη ότι με τη συνεργασία όλων και με στοχευμένη και συνεχή προσπάθεια, μπορούμε να ατενίζουμε το μέλλον με μεγαλύτερη αισιοδοξία.
Σημαντικό έργο
Η επενδυτική μας δραστηριότητα δεν θα σταματήσει. Υπήρχε σε εξέλιξη σημαντικό έργο που θα συνεχίσει και περιλαμβάνει τέσσερα μεγάλα εργοτάξια και εξαγορές ξενοδοχείων. Εχουμε περιθώριο 6-8 μηνών για να καταλήξουμε σε νέο προγραμματισμό, εάν απαιτηθεί, αποφασίζοντας συντηρητικά. Θα κριθεί από τη διάρκεια της δράσης του ιού.
Πρόκειται για το πρόγραμμα που ακολούθησε άλλο, προηγούμενο ύψους 62 εκατ.ευρώ για την περίοδο 2018-2019. Τα τελευταία 14 χρόνια η Grecotel έχει ήδη δαπανήσει συνολικά 475 εκατ. ευρώ, για επενδύσεις που αφορούν νεόδμητες μονάδες, ανακαινίσεις, επεκτάσεις και αναβαθμίσεις υφιστάμενων ξενοδοχείων. Και έτσι θα συνεχίσουμε για να βελτιώνουμε συνεχώς τις υποδομές μας και τις υπηρεσίες μας, να προσφέρουμε απασχό-
ληση στον τόπο και υπεραξία στην ελληνική οικονομία.
Παρά τις όψιμες τεράστιες δυσκολίες που συχνά μοιάζουν ανυπέρβλητες ως Grecotel είμαστε αισιόδοξοι, ότι με την έμπρακτη συμπαράσταση της κυβέρνησής μας ο πιο ζωντανός και υποσχόμενος τομέας της ελληνικής οικονομίας -δηλαδή αυτός της φιλοξενίας- με επιστημοσύνη, σύστημα και
συγκεκριμένο σχέδιο μπορεί και πάλι να αποτελέσει οδηγό της ανάκαμψης της ελληνικής οικονομίας.
Το πετράδι του στέμματος
Πρέπει να είμαστε πολύ υπερήφανοι για τον ελληνικό Τουρισμό. Είναι το πετράδι του στέμματος της ελληνικής οικονομίας και τα ξενοδοχεία είναι τα διαμαντικά του. Μέσα από αυτόν λάμπει στην υφήλιο ο πολιτισμός μας και στη χώρα μας ευημερούν οι πολίτες.
Δεν έχει υπάρξει συνειδητή επιλογή στρατηγικής για τον Τουρισμό. Ας μην κομπάζει κανείς για την επιτυχία αλλά και ας μην αναθεματίζει αυτή την κακή συγκυρία. Ο τουρισμός αναψυχής αναγνωρίστηκε ως δικαίωμα και στη συνέχεια έγινε καταναλωτικό προϊόν για τους Βορειοευρωπαίους. Οι μεγάλοι τουριστικοί οργανισμοί της Γερμανίας και της Αγγλίας είναι αυτοί που διαμόρφωσαν το τουριστικό προϊόν της χώρας. Με γνώμονα
τη ζήτηση που οι ίδιοι οι tour operators δημιουργούσαν, αναπτύχθηκαν οι ξενοδοχειακές μονάδες στην Ελλάδα, δημιουργώντας στην
πραγματικότητα τον μεγαλύτερο εξαγωγικό τομέα της οικονομίας.
Η εταιρεία με μια ματιά
Ο Όμιλος Grecotel, πρωτοπόρος και ηγέτης του ελληνικού τουρισμού, διαχειρίζεται 40 μονάδες 4 & 5 αστέρων σε όλη την Ελλάδα.
Έχει δυναμικότητα 6.500 δωματίων (17.000 κλίνες) και βρίσκεται σταθερά στην πρώτη θέση μεταξύ των ξενοδοχειακών ομίλων της χώρας κατέχοντας το 4% της ελληνικής αγοράς (ICAP 2019).
(Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην συλλεκτική έκδοση «Οι πρωταγωνιστές της ανάκαμψης», 50 CEOs, που κυκλοφόρησε με την Καθημερινή της Κυριακής στις 28 Ιουνίου 2020).
Η Μάρι Δασκαλαντωνάκη είναι Διευθύνουσα Σύμβουλος της Grecotel