Σ’ ένα χώρο ανοιχτό στο κοινό που θα δίνει βήμα από φέτος και κάθε Αύγουστο σε μορφές τέχνης που χρησιμοποιούν ως κύριο εκφραστικό τους μέσο την ψηφιακή τεχνολογία, το Ιστορικό Μουσείο Κρήτης μετατρέπει από την 1η ως και την 31η Αυγούστου το αμφιθέατρο Γιάννη Περτσελάκη σε εκθεσιακό περιβάλλον της τέχνης του video.
Πρόκειται για μια σύγχρονη τέχνη που από την πρώτη εμφάνισή της στα τέλη της δεκαετίας του 1960 ως σήμερα συνεχίζει να αποτελεί πεδίο ποικίλων πειραματισμών, που αποδεικνύονται ελκυστικοί για το κοινό.
Ειδικότερα, φέτος τον Αύγουστο το Ιστορικό Μουσείο Κρήτης επέλεξε να παρουσιάσει στο κοινό ένα αφιέρωμα στη videodance (screen choreography, dance for the camera ή και choreography screendance), ένα από τα νεότερα είδη, που συνδυάζει το χορό με την τέχνη του βίντεο, με συμμετοχές κορυφαίων σύγχρονων εκπροσώπων του είδους-από το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γερμανία, την Ινδία την Ιαπωνία, την Ελβετία και την Ελλάδα.
Το πρόγραμμα προβολών, έχει ως εξής:
1-6 Αυγούστου: Billy Cowie
Ο Billy Cowie, καταξιωμένος χορογράφος, συνθέτης και σκηνοθέτης σκωτσέζικης καταγωγής, με πλούσιο έργο και διεθνείς διακρίσεις στο χώρο της χορογραφίας, των θεατρικών παραστάσεων, της videodance (ή screendance) και των εγκαταστάσεων ανοίγει τις προβολές του Αυγούστου με τα ακόλουθα έργα: Tango de Soledad | 5m 30s, Tango Brasileiro | 3 m, Portraits No1 | 6m 30s, Reverse Steps (από το Art of Movement) | 3 m, Tangos Cubanos | 25 m.
Στο έργο του, χαρακτηριστική είναι η ενσωμάτωση του χορού σε επιλεγμένα περιβάλλοντα που ενισχύουν και επενδύουν οπτικά/εικαστικά το περιεχόμενο της κάθε χορογραφίας. Στην περίπτωση των Tangos brasileiros τα ειδικά επιλεγμένα vintage πλάνα τραβηγμένα στο Ρίο ντε Τζανέιρο νοηματοδοτούν το χορό, ενώ στη σειρά Πορτρέτα, φωτογραφίες προσώπων προβάλλονται πάνω στο σώμα των χορευτών. Σε πολλά από τα έργα του ο Billy Cowie επιλέγει επίσης να ενσωματώσει το εικαστικό έργο της Γερμανίδας Silke Mansholt: Στο Tango de Soledad ο χορός διαδραματίζεται σε ένα σκηνικό δωματίου με παραστάσεις από κιμωλία που φιλοτέχνησε η Silke Mansholt. Στα Tangos Cubanos και Art of Movement (Reverse Steps) ζωγραφικά της έργα προβάλλονται πάνω σε εικονικούς και πραγματικούς χορευτές.
Ο Billy Cowie είναι ένας από τους πιο καταξιωμένους χορογράφους της Μεγάλης Βρετανίας. Έχει λάβει διακρίσεις και βραβεία, μεταξύ των οποίων το βραβείο της Κριτικής Επιτροπής στο FCDIDL, το Czech Crystal Golden Prague Awards και το Delegates Prize στο IMZ.
Με περισσότερα από είκοσι έργα-παραγωγές της προσωπικής του εταιρίας Divas Dance Theatre και πολυάριθμες συνεργασίες, μεταξύ άλλων με τις Transitions, High Spin και Extemporary Dance Theatre, τα έργα του που αξιοποιούν και τεχνολογία 3d, είναι γνωστά διεθνώς και έχουν εγκατασταθεί και προβληθεί σε 34 χώρες. Πέρα από τα ποικίλα εργαστήρια που υλοποίησε και συνεχίζει να υλοποιεί διεθνώς (Σάο Πάολο, Μπουένος Άιρες, Σαντιάγκο, Κοπεγχάγη, Σεούλ, Ρίο ντε Τζανέιρο, Αβάνα και Βουκουρέστι), παρουσίαση της ρηξικέλευθης δουλειάς του ανέλυσε στη μελέτη με τίτλο Anarchic Dance που κυκλοφόρησε το 2006 από τις εκδόσεις Routledge.
Στο πρόσφατο έργο του συγκαταλέγονται τα Tangos Cubanos, ανάθεση από το Danza Contemporanea de Cuba που έκανε πρεμιέρα στην Αβάνα το Φεβρουάριο του 2015, το Shakespeare Needs You που ανατέθηκε από το φεστιβάλ Bo: m στη Σεούλ και έκανε πρεμιέρα τον Μάρτιο του 2016 και τα Tango de Soledad και Tango Brasileiro που δημιουργήθηκαν για το Channel 4 TV.
Θα ακολουθήσουν:
8-13 Αυγούστου: Silke Mansholt (DE),
15-25 Αυγούστου: Rajyashree Ramamurthi (IN). Συμμετέχουν: Desmond Roberts (IN), Parimal Phadke (IN), Dhanya Pilo (IN), Surjit Nongmeikapam (IN), Preethi Athreya (IN),Yashaswini R (IN), Rakesh MPS (IN), Asim Waqif (IN), Mayuka Ueno Gayer (JP), Frederic Lombard (CH) και
26-31 Αυγούστου: Αλίκη Χιωτάκη (GR).
Η γνωριμία των επιμελητών του ΙΜΚ με την τέχνη της videodance και η επιλογή των καλλιτεχνών που συμμετέχουν στο αφιέρωμα που φιλοξενεί το Ιστορικό Μουσείο Κρήτης, οφείλεται στην εικαστικό, ερευνήτρια κίνησης και βιντεογράφο Αλίκη Χιωτάκη.
Η είσοδος στις προβολές περιλαμβάνεται στο εισιτήριο του Ιστορικού Μουσείου