Μαζική ήταν συμμετοχή των μαθητών στο χθεσινό συλλαλητήριο που διοργάνωσε η Ένωση Γονέων Μαθητών του Δήμου Ρεθύμνου αντιδρώντας στα συσσωρευμένα προβλήματα στο χώρο της Δευτεροβάθμιας κυρίως Εκπαίδευσης. Από τη μια οι αλλαγές στο Νέο Λύκειο και η γνωστή πλέον Τράπεζα Θεμάτων, που δυσκολεύει τους μαθητές λόγω του αυξημένου όγκου της εκπαιδευτικής ύλης και των πολλών εξεταζόμενων μαθημάτων και από την άλλη η αδυναμία αποτελεσματικής λειτουργίας των Γυμνασίων-Λυκείων του Νομού λόγω των σοβαρότατων ελλείψεων καθηγητών δύο μήνες μετά το πρώτο κουδούνι, οδήγησαν σε κινητοποιήσεις την μαθητική κοινότητα.
Το ραντεβού είχε δοθεί στις 12:30 το μεσημέρι στο Δημαρχείο της πόλης, όπου μαθητές και μαθήτριες από τα 13 Γυμνάσια και Λύκεια του Νομού κρατώντας πανό και φωνάζοντας συνθήματα διαδήλωσαν στους κεντρικούς δρόμους της πόλης απαιτώντας από το υπουργείο Παιδείας να δώσει άμεσα λύσεις στα προβλήματα που ταλανίζουν τους μαθητές και τα σχολεία τους.
Διασχίζοντας την οδό Βάρδα Καλλέργη οι διαδηλωτές σχηματίζοντας ένα «ποτάμι» έφτασαν στην οδό Αρκαδίου και από κει στην Εθνικής Αντιστάσεως για να επιστρέψουν ξανά έξω από το Δημαρχείο καλώντας την τοπική κοινωνία να σταθεί αρωγός στον αγώνα που δίδουν για την αναβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης.
Στη συνέχεια οι πρόεδροι των δεκαπενταμελών των σχολείων με την πρόεδρο της Ένωσης Γονέων και τον πρόεδρο της ΕΛΜΕΡ είχαν συνάντηση με τον αντιδήμαρχο Παιδείας Γ. Γεωργαλή, στον οποίο ανέφεραν τα αιτήματά τους.
Τη χθεσινή ημέρα το Μουσικό Σχολείο, καθώς και το Γυμνάσιο Γαράζου και Επισκοπής πραγματοποίησαν συμβολική κατάληψη στο πλαίσιο της προγραμματισμένης κινητοποίησης. Κατά πληροφορίες τα παιδιά σε συνεργασία με τον Σύλλογο Γονέων Μαθητών του Δήμου αποφάσισαν να μην πραγματοποιήσουν καταλήψεις, όπως γίνεται σε άλλες περιοχές της Κρήτης, αλλά και της υπόλοιπης χώρας, αλλά με συλλαλητήρια οργανωμένα και προγραμματισμένα να εκφράζουν την διαμαρτυρία τους και την αντίθεσή τους για τα προβλήματα που τους απασχολούν.
«Κατεβήκαμε στους δρόμους διαμαρτυρόμενοι για το νέο σύστημα στο Λύκειο. Είμαι μαθήτρια της Γ’ Γυμνασίου και του χρόνου που θα πάω Λύκειο, δεν θα μπορώ έτσι όπως έχουν γίνει τα πράγματα να ανταπεξέλθω στις απαιτήσεις. Έτσι όπως έχουν διαμορφώσει το σύστημα εκπαίδευσης θα καταντήσουμε όλοι αγρότες. Αυτό θέλουν για εμάς» μας ανέφερε χαρακτηριστικά μια μαθήτρια Γυμνασίου.
«Δεν θέλουμε την Τράπεζα Θεμάτων που έχει δημιουργήσει προβλήματα σε συμμαθητές μας που έμειναν άλλοι μετεξεταστέοι και άλλοι στην ίδια τάξη, αφού δεν μπορούσαν να τα βγάλουν πέρα με την Τράπεζα Θεμάτων, που δυσκολεύει τους περισσότερους μαθητές» υποστήριξε μαθητής του Λυκείου.
Από την πλευρά της η πρόεδρος της Ένωσης Γονέων Μαθητών Δήμου Ρεθύμνου κυρία Ματίνα Χατζάκη-Βολτυράκη τόνισε: «Είναι μια μαθητική πορεία. Βρισκόμαστε σαν Ένωση Γονέων δίπλα στα παιδιά μας -και η ΕΛΜΕΡ είναι μαζί μας και διεκδικούμε ένα καλύτερο μέλλον για τα παιδιά μας. Ζητάμε δημόσια δωρεάν εκπαίδευση -κάτι που δεν υπάρχει σήμερα στη χώρα. Η Τράπεζα Θεμάτων και το Νέο Λύκειο, παρά τις όποιες τροποποιήσεις έχουν γίνει, υπάρχουν ακόμα πολλά προβλήματα που πονάνε πολύ την εκπαιδευτική κοινότητα. Οι μαθητές του Ρεθύμνου παρ’ ότι υπήρχε μια ιστοσελίδα που παρότρυνε τα παιδιά σε όλη τη χώρα να κάνουν καταλήψεις σήμερα τα περισσότερα και μπράβο τους είπαν όχι, θα κάνουμε μια πορεία διαμαρτυρίας ενάντια στο Νέο Λύκειο, την Τράπεζα Θεμάτων, τις ελλείψεις καθηγητών, καθώς επίσης και το πρόβλημα που υπάρχει με τα μέσα μεταφοράς, κάποιες παρεμβάσεις που γίνονται στους καθηγητές και τις οποίες καταδικάζουμε ως απαράδεκτες. Είμαστε δίπλα στα παιδιά μας σαν γονείς πρωταρχικά και έπειτα ο καθένας με την ιδιότητά του για να αλλάξουμε τα κακώς κείμενα της χώρας».
Σε γραπτή δήλωσή του ο βουλευτής Ρεθύμνου του ΣΥΡΙΖΑ Ανδρέας Ξανθός με αφορμή το χθεσινό μαθητικό συλλαλητήριο μεταξύ άλλων τονίζει: «Για τα προβλήματα στελέχωσης των σχολείων του Ρεθύμνου και την συνακόλουθη απώλεια χιλιάδων διδακτικών ωρών, καθώς και για την υποβάθμιση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης έχουμε υποβάλλει ερώτηση (2622/17-9-2014) από τα μέσα Σεπτέμβρη προς τον αρμόδιο υπουργό Παιδείας στα πλαίσια του κοινοβουλευτικού ελέγχου η οποία έχει, δυστυχώς, παραμείνει αναπάντητη. Η καταστροφική για το Δημόσια Παιδεία πολιτική της κυβέρνησης και η γενικότερη αποδιάρθρωση του Κοινωνικού Κράτους καθιστούν επιτακτική την ανάγκη στήριξης του αγώνα των φορέων της εκπαίδευσης και την κινητοποίηση όλης της κοινωνίας. Η μόνη επιλογή σήμερα είναι η συσπείρωση των γονιών, των καθηγητών και των μαθητών σε ένα κοινό μέτωπο υπεράσπισης της αξιοπρέπειας των εκπαιδευτικών και του Δημόσιου Σχολείου. Προτεραιότητα στη Δημόσια Εκπαίδευση δεν μπορεί να υπάρξει χωρίς τη δημοκρατική ανατροπή της κυβέρνησης, την ακύρωση του καταστροφικού μνημονιακού πλαισίου και την υπεράσπιση των κοινωνικών αγαθών από μια κυβέρνηση της Αριστεράς».
Συνολικά στο νησί, υπό κατάληψη βρίσκονται 77 σχολεία. Αναλυτικά, 30 στο Ν. Ηρακλείου, 19 στο Ν. Χανίων, 13 στο Ν. Ρεθύμνου και 15 στο Ν. Λασιθίου.
Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κρήτης τα 13 σχολεία του Ρεθύμνου που συμμετείχαν στη χθεσινή διαδήλωση κατεγράφησαν και θεωρήθηκαν ως σχολεία υπό κατάληψη.
Παραμένουν οι σοβαρές ελλείψεις
Εν τω μεταξύ στους 22 ανέρχονται οι καθηγητές που πρέπει να στελεχώσουν τα Γυμνάσια και τα Λύκεια του Νομού για να εξασφαλιστεί η ομαλή λειτουργία τους. Ελλείψεις πιστώσεων από τον κρατικό προϋπολογισμό επικαλείται το υπουργείο Παιδείας ως τον βασικό λόγο για την μη κάλυψη των κενών θέσεων εκπαιδευτικών, ενώ σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες ο υπουργός Παιδείας με εγκύκλιο που απέστειλε στις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης καλεί τους εκπαιδευτικούς που έχουν αποσπαστεί σε αυτές αν επιθυμούν να επιστρέψουν ως καθηγητές στα σχολεία προκειμένου να καλύψουν τις κενές θέσεις δίδοντάς τους μάλιστα και το κίνητρο να απολαμβάνουν όλων των δικαιωμάτων όσων εργάζονται στα σχολεία με τρίμηνες διακοπές το καλοκαίρι αντί ενός μήνα που λαμβάνουν ως υπάλληλοι της Διεύθυνσης. Ήδη σήμερα ο τοπικός διευθυντής εκπαίδευσης θα ενημερώσει τους επτά αποσπασμένους καθηγητές της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Ρεθύμνου για το αν επιθυμούν να επιστρέψουν στις αίθουσες διδασκαλίας. Ωστόσο, όπως επισημαίνει ο κ. Ταξάκης αν οι καθηγητές αυτοί αποδεχτούν την πρόταση αυτή, τότε η Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση θα είναι αδύνατο να λειτουργήσει λόγω του συρρικνωμένου προσωπικού.