Η εκπαιδευτική ρομποτική είναι μία σύγχρονη και δυναμικά ανερχόμενη εκπαιδευτική διαδικασία, η οποία απευθύνεται κυρίως στους μαθητές του Δημοτικού και του Γυμνασίου.
Η εκπαιδευτική ρομποτική είναι ένας σύγχρονος Δούρειος Ίππος, «κρύβει» την γνώση προ(σ)καλώντας το παιδί να ανταποκριθεί μέσα από το παιχνίδι. Μετά από αρκετά στάδια είναι πλέον έτοιμη να αποτελέσει ένα από τα σημαντικότερα μέσα μεταφοράς γνώσης στους μαθητές κάθε ηλικίας. Να προσφέρει ευχάριστες ώρες στα παιδιά, γιατί πλαισιώνεται από παιχνίδι, να προσφέρει ερεθίσματα για περαιτέρω εξέλιξη του νοητικού επιπέδου τους, να αποτελέσει μοχλό στην προσπάθεια των ατόμων με μαθησιακές δυσκολίες αλλά και να δώσει διέξοδο στην ενέργεια μέσα από τη δημιουργία.
Το Schiller Robotics είναι ένα κέντρο δια βίου μάθησης, στο Ρέθυμνο, πιστοποιημένο από το υπουργείο Παιδείας, που λειτουργεί για πάνω από 20 χρόνια στο χώρο της εκπαίδευσης και ειδικεύεται στην εκπαιδευτική ρομποτική από το 2015, έχει προσεγγίσει το θέμα οργανωμένα και σε βάθος, συνεργαζόμενο ακαδημαϊκά με τους καλύτερους και τους πλέον έμπειρους σε αυτόν τον τομέα, προκειμένου να προσφέρει μία άρτια και πλήρη υπηρεσία, άκρως επωφελή για τα παιδιά.
Το Σάββατο 28 Σεπτεμβρίου θα γίνει ένα δοκιμαστικό μάθημα στο κέντρο στην Καλλιθέα (Παπανικολάου 4) για μια πρώτη γνωριμία με το μάθημα της Εκπαιδευτικής Ρομποτικής. Για το κλείσιμο θέσης, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνούν καθημερινά κατά τις ώρες 15:00-19:00, με το τηλέφωνο: 2831052526.
Σκοπός του Schiller Robotics, όπως αναφέρει σε ενημερωτικό σημείωμα: «Είναι να κινητοποιήσει το ενδιαφέρον των μαθητών για την ενασχόληση με θέματα που σχετίζονται με την επιστήμη, τη μηχανική, τα μαθηματικά και την τεχνολογία. Αυτό γίνεται με τη χρήση μηχανοκίνητων μοντέλων LEGO και απλού προγραμματισμού. Το WeDo 2.0 υποστηρίζει μια πρακτική μάθηση που δίνει στους μαθητές την αυτοπεποίθηση να θέτουν ερωτήσεις και τους προσφέρει τα εργαλεία για να βρίσκουν τις απαντήσεις με σκοπό να λύνουν προβλήματα πραγματικής ζωής. Οι μαθητές μαθαίνουν θέτοντας ερωτήσεις και επιλύοντας προβλήματα. Δεν λέμε στους μαθητές όλα όσα πρέπει να γνωρίζουν. Αντί αυτού, τους κάνουμε να αμφισβητούν ότι γνωρίζουν και να διερευνούν αυτά που δεν έχουν κατακτήσει γνωστικά ακόμα».
Μερικά μόνο από τα πλεονεκτήματα που προσφέρει η εκπαιδευτική Ρομποτική, όπως επισημαίνει το κέντρο, είναι:
Κριτική Σκέψη. Η κριτική σκέψη καλλιεργείται σε όλα τα μέρη του μαθήματος και οι μαθητές εξασκούνται στην εξαγωγή συμπερασμάτων από συγκεκριμένα δεδομένα (γενίκευση- επαγωγική σκέψη).
Συνεργασία. Η ρομποτική προωθεί σε πολύ μεγάλο βαθμό την εργασία σε ομάδες, όπου οι μαθητές ανταλλάσσουν γνώσεις και εμπειρίες, αναλαμβάνουν ποικίλους ρόλους και εξασκούνται στην αρμονική και αποτελεσματική συνεργασία.
Επίλυση Προβλημάτων. Οι μαθητές καλούνται να κάνουν τη σύνδεση μεταξύ των θεωρητικών γνώσεων που αποκτούν και της πρακτικής εφαρμογής τους, αντιλαμβάνονται μία πρακτική, χειροπιαστή πλευρά της γνώσης, η οποία έχει ορατά αποτελέσματα που καθορίζονται από τους ίδιους.
Προγραμματιστική Λογική. Οι μαθητές προσεγγίζουν την προγραμματιστική λογική με έναν πολύ απλό και ενδιαφέροντα τρόπο και εισάγονται σε έννοιες του προγραμματισμού που μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε διαφορετικά πλαίσια.