Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη στις 9 Μαΐου η Μαθητική Θεολογική Εσπερίδα από το ΓΕΛ Ατσιποπούλου με θέμα: Η Εκκλησία σε διάλογο με τον κόσμο. Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στο Πολιτιστικό κέντρο Ατσιποπούλου, υπό της αιγίδα της Ενορίας Ατσιποπούλου. Στο πλαίσιο της θεολογικής εσπερίδας έγιναν ενδιαφέρουσες εισηγήσεις από τους μαθητές του ΓΕΛ Ατσιποπούλου, οι οποίες προέβαλαν τον προβληματισμό αλλά και τις τοποθετήσεις της Ορθόδοξης Εκκλησίας στα προβλήματα του σύγχρονου κόσμου.
Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Ρεθύμνης και Αυλοποτάμου κ.κ. Ευγένιος, οι ιερείς – εφημέριοι των ενοριών της περιοχής, ο κ. Γ. Γεωργαλής, εκπρόσωπος του δήμαρχου Ρεθύμνου, ο πρόεδρος της ΔΕ Ατσιποπούλου κ. Αλ. Παπαλεξάκης, Σχολικοί σύμβουλοι, εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς. Την έναρξη της Εσπερίδας κήρυξε ο εφημέριος της ενορίας Ατσιποπούλου π. Εμμ. Γιαννούλης, και χαιρέτισε η πρόεδρος του Πολιτιστικού Συλλόγου και σχολική σύμβουλος κ. Δέσποινα Αγγελιδάκη.
Στην Εσπερίδα παρουσιάστηκα έξι εισηγήσεις από μαθητές της Β’ Τάξης του Λυκείου Ατσιποπούλου. Συγκεκριμένα α. Ο Χριστός στο έργο του Νίκου Καζαντζάκη. (Στέλιος Κιμιωνής), β. Εκκλησιαστικός λόγος και σύγχρονη νεότητα. (Λιβανού Ηλιάνα), γ. Η Ορθοδοξία και η Μετανάστευση. (Κεραμιανού Μαρία, Σταγάκη Ραφαηλία), δ. Παγκοσμιοποίηση και Χριστιανική οικουμενικότητα. (Θεοδωράκης Ζαχαρίας), ε. Πάθη και Ανάσταση στην ελληνική ποίηση. (Μυστράκη Ευαγγελία), και στ.Η Εκκλησία και το οικολογικό πρόβλημα. (Κεριμάκη Ευαγγελία).
Χαιρετίζοντας της Εσπερίδα ο διευθυντής του Λυκείου κ. Γιάννης Κανιολάκης, αφού καλωσόρισε όλους τους παρισταμένους, συνεχάρη τους μαθητές που συμμετέχουν με εισηγήσεις, σ’ αυτήν, ευχόμενος κάθε επιτυχία στους μελλοντικούς τους στόχους. Στην συνέχεια ανέφερε πώς η Εσπερίδα αυτή ανήκει στη σειρά πολλών και ποικίλων δραστηριοτήτων που έχουν σκοπό να καταστεί το ΓΕΛ Ατσιποπούλου ένα σχολείο προσφοράς στην περιοχή, στους ανθρώπους της και ιδιαίτερα στη νέα γενιά. Ένα σχολείο που δε θα προετοιμάζει ουσιαστικά μόνο για την τριτοβάθμια Εκπαίδευση αλλά θα είναι ανοικτό στα γράμματα, στον πολιτισμό, στο περιβάλλον, στην ιστορία και στις παραδόσεις του έθνους μας. Περιέγραψε επίσης την ιδιαίτερη σημασία της Εσπερίδας αφ’ ενός σαν ανάδειξη της ανάγκης για ένα νέο Σχολείο που θα επικεντρώνει στην κατά κεφαλήν καλλιέργεια, στην αληθινή γνώση, στην κριτική ικανότητα, σε αξίες και σε πολιτισμό, ανοικτό στις πραγματικές ανάγκες της νέας γενιάς και της κοινωνίας γενικότερα και όχι στον βαθμοθηρικό ανταγωνισμό, στην κατακερματισμένη γνώση και στον παπαγαλισμό που συνθλίβουν κάθε δημιουργικότητα. Αφ’ ετέρου σαν μία φωνή αντίστασης απέναντι στον ανταγωνισμό, στην ατομοκρατία, στον ωφελιμισμό και στον ηδονισμό, που κατακλύζουν τον κόσμο μας και απειλούν αξίες, αρετές, παραδόσεις, αντίστασης σε ό,τι προσβάλλει το ανθρώπινο πρόσωπο και σε ό,τι αποσκοπεί στην εργαλειοποίηση του ανθρώπου. Τέλος, αναφερόμενος στον θεολογικό χαρακτήρα της Εσπερίδας, τόνισε πώς προφητική μαρτυρία του εκκλησιαστικού λόγου χρειάζεται σήμερα όσο ποτέ για να φωταγωγήσει τον ανθρώπινο βίο στην προοπτική ενός Πολιτισμού γνήσιου, που θα σέβεται το ανθρώπινο πρόσωπο, την κοινωνία, το περιβάλλον και θα τιμά την ιστορία και τις παραδόσεις του τόπου μας.
Όλες οι μαθητικές εισηγήσεις που παρουσιάστηκαν είχαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον: Η πρώτη από αυτές αναφέρθηκε στην προσωπικότητα και το έργο του Ν. Καζαντζάκη αποκατέστησε στη αλήθεια σχετικά με τον μύθο του αφορισμού του από την Εκκλησία και με αποσπάσματα από τα έργα του έδειξε την ιδιαίτερη θέση πού έχει ο Χριστός σ’ αυτό. Στην δεύτερη εισήγηση αναλύθηκε η σχέση της νέα γενιάς με την Εκκλησία, εντοπίστηκαν οι δυσκολίες που υπάρχουν στην αλληλοπροσέγγισή τους, ωστόσο αναδείχθηκε η ανάγκη επαναπροσδιορισμού αυτής της σχέσης με βάση τα πραγματικά προβλήματα των νέων και της αγαπητικής παρουσίας της Εκκλησίας. Η τρίτη εισήγηση περιέγραψε το προσφυγικό πρόβλημα και ιδιαίτερα αυτό των τελευταίων χρόνων στο οποίο εμπλέκεται και η χώρα μας και κατέδειξε την ανάγκη να υπάρξει από όλους υποδοχή και φροντίδα για τους ανθρώπους εκείνους που οι επιλογές άλλων τους ξεριζώνουν από τις χώρες τους. Για την Εκκλησία δε αυτό είναι αδιαμφισβήτητο, καθώς η φροντίδα αυτή αντανακλάται στο ίδιο το πρόσωπο του Χριστού. Η αντίθεση του Ορθόδοξου λόγου στις πλευρές εκείνες της παγκοσμιοποίησης που συνιστούν την ομογενοποίηση κρατών και εθνών με βάση τους νόμους της αγοράς και του κεφαλαίου, με αποτέλεσμα την φτωχοποίηση των εργαζομένων και καταργούν τις εθνικές ιδιαιτερότητες και η προβολή της αδελφικής ενότητας των λαών και εθνών με βάση αρχές σεβασμού του ανθρωπίνου προσώπου και των πολιτισμικών παραδόσεων ήταν τον θέμα της τέταρτης εισήγησης. Στην πέμπτη εισήγηση αναδείχθηκε μέσα από τους στίχους διαφόρων ποιητικών έργων η μεγάλη έμπνευση που ασκεί η Μεγάλη Εβδομάδα και η Ανάσταση του Χριστού, με τα γεγονότα που εορτάζει και τα βιώματα και τις εμπειρίες που προκαλεί στους ποιητές δημιουργούς. Τέλος, η έκτη αναφέρθηκε σε όλες τις πτυχές της οικολογικής κρίσης και αίτιά της, τόνισε την ανάγκη προστασίας του περιβάλλοντος, συνέστησε ευαισθητοποίηση και λήψη μέτρων. Ιδιαίτερα δε έδειξε πώς η περιβαλλοντική κρίση έχει ηθικό υπόβαθρο, σχετίζεται με την τάση επικυριαρχίας και εκμετάλλευσης της κτίσης από τον άνθρωπο. Απέναντι σε αυτά πρόβαλλε τον λόγο της Εκκλησίας που θεωρεί την κτίση ως δημιούργημα του Θεού, κοινό σπίτι για όλη την ανθρωπότητα και τον άνθρωπο ιερουργό της κτίσης που καλείται σε μια σχέση σεβασμού και προστασίας της.
Την εκδήλωση έκλεισε εκφράζοντας την χαρά και τον ενθουσιασμό του για αυτήν την πρωτόγνωρη στα δεδομένα του Ρεθύμνου σχολική παρουσία, για το σπουδαίο και πολύτιμο περιεχόμενό της και για τις αξιόλογες μαθητικές εργασίες της ο σεβ. Μητροπολίτης Ρεθύμνης και Αυλοποτάμου κ.κ. Ευγένιος, ο οποίος και ευχαρίστησε και συνεχάρη τους μαθητές, τον διευθυντή και τους εκπαιδευτικούς του Λυκείου για την πραγματοποίησή της, ενώ πρότεινε στον διευθυντή κ. Ιωάννη Κανιολάκη να πραγματοποιηθεί η έκδοση των Πρακτικών της Εσπερίδας με την χορηγία της Ιεράς Μητροπόλεως. Επίσης, εξέφρασε την ικανοποίησή του για την αξιοποίηση από τους μαθητές στις εισηγήσεις τους, των πορισμάτων της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου της Ορθοδόξου Εκκλησίας, η οποία είχε συγκληθεί στην Κρήτη τον Ιούνιο του 2016.
Ο διευθυντής
Ιωάννης Κανιολάκης