Μακρύς είναι ακόμα ο δρόμος για τη λειτουργία του υδατοδρομίου και την προσθαλάσσωση των πρώτων υδροπλάνων στο Ρέθυμνο. Το πρώτο βήμα μπορεί να έγινε με την εξασφάλιση της απαιτούμενης έγκρισης από το ΥΠΕΚΑ σε σχέση με τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων ωστόσο αυτή δεν είναι αρκετή αφού μένουν ακόμα πολλά να γίνουν.
Ειδικότερα, το Διαδημοτικό Λιμενικό Ταμείο καλείται να βρει τα χρήματα που απαιτούνται και ανέρχονται περίπου στις 120.000 ευρώ, προκειμένου να γίνουν στον χώρο οι απαραίτητες υποδομές που θα επιτρέψουν τη λειτουργία του υδατοδρομίου. Ακολούθως και αφού εγκατασταθούν οι υποδομές θα πρέπει να γίνει αυτοψία από κλιμάκιο ειδικών για να διαπιστωθεί ότι αυτές βασίζονται στις συγκεκριμένες τεχνικές προδιαγραφές που έχει θέσει η Εταιρία Ελληνικά Υδατοδρόμια καθώς και από την αρμόδια υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας η οποία θα δώσει την τελική έγκριση.
Το μόνο βέβαιο είναι ότι αυτή την ώρα χρήματα δεν υπάρχουν ενώ αίτηση για χρηματοδότηση των απαραίτητων υποδομών στο υδατοδρόμιο του Ρεθύμνου έχει καταθέσει το Λιμενικό Ταμείο στο υπουργείο Μεταφορών περιμένοντας μια θετική απάντηση.
Ωστόσο, δεδομένης της οικονομικής κατάστασης που επικρατεί στη χώρα αυτό φαντάζει ιδιαίτερα δύσκολο αφενός και αφετέρου απαιτείται ένα μεγάλο χρονικό διάστημα για την προκήρυξη των διαγωνισμών για την προμήθεια του εξοπλισμού και αντιστοίχως πολύς χρόνος για την εγκατάσταση του.
Σημειώνεται ότι ο σχεδιασμός για τη δημιουργία υδατοδρομίου στο εμπορικό λιμάνι περιλαμβάνει την τοποθέτηση πλωτής εξέδρας για την επιβίβαση των επισκεπτών, αλλά και σκίαστρου για την αναμονή των επιβατών.
Σε σχετικές δηλώσεις της η πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Ρένα Κουτσαλεδάκη ανέφερε:
«Έχουμε αιτηθεί ένα κονδύλι όσον αφορά τον εξοπλισμό και τις τεχνικές υποδομές που πρέπει να εγκατασταθούν στο λιμάνι μας για να μπορέσει να λειτουργήσει το υδατοδρόμιο. Η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων έχει ήδη εγκριθεί από το ΥΠΕΚΑ και μόλις γίνουν οι υποδομές θα γίνει ένας έλεγχος από τους ειδικούς που θα κάνει αυτοψία στον χώρο για να δοθεί η τελική έγκριση που αφορά στη λειτουργία του υδατοδρομίου. Το συγκεκριμένο κονδύλι το έχουμε ζητήσει από το υπουργείο Μεταφορών και ανέρχεται στις 120.000 ευρώ καθώς πέρα από την πλωτή εξέδρα χρειάζεται μια μαγνητική πύλη που θα γίνεται ο έλεγχος των επιβατών αλλά και σειρά άλλων τεχνικών υποδομών. Η αίτηση μας εξετάζεται θετικά και περιμένουμε απάντηση το επόμενο διάστημα. Χρειάζεται χρόνος γιατί και τα κονδύλια είναι πολλά αλλά και χρόνος αρκετός χρειάζεται στη συνέχεια για τους διαγωνισμούς προμήθειας και εγκατάστασης των υποδομών αυτών για να μπορέσουμε να πάρουμε την τελική άδεια. Όμως αυτό που ξέρουμε είναι ότι τα υδροπλάνα αποτελούν πολιτική επιλογή της κυβέρνησης και θεωρούμε ότι όλα θα πάνε καλά. Παράλληλα από την ενημέρωση που είχαμε από τον κ. Γκόβα που είναι Διευθυντής της εταιρίας που έχει κάνει τη μελέτη για τα υδροπλάνα θα έχουμε κάποιες πιλοτικές πτήσεις τον Σεπτέμβριο σε αυτοδιοικητικούς και όσους ενδιαφέρονται να δουν τη λειτουργία του υδροπλάνου».
Υπενθυμίζεται ότι οι έξι εγκριθείσες περιβαλλοντικές άδειες που έχουν υπογραφεί μέχρι σήμερα, αφορούν τη δημιουργία υδατοδρομίων για τις εξής περιοχές: Αγία Μαρίνα Γραμματικού, Αλόννησο, Παξούς, Ρέθυμνο, Σκόπελο και Σκύρο, ενώ πρόκειται να ολοκληρωθούν στο εγγύς μέλλον οι διαδικασίες περιβαλλοντικής αδειοδότησης υδατοδρομίων για τις περιοχές: Αμφιλοχία, Βόλο, Ηράκλειο, Θεσσαλονίκη, Λαύριο, Πάτμο, Πάτρα και Τήνο, έτσι ώστε να ξεκινήσει η λειτουργία τους το συντομότερο δυνατό.
Πλήρως αδειοδοτημένο μέχρι σήμερα είναι το υδατοδρόμιο της Κέρκυρας. Σημειώνεται ότι ζητούμενο για την ανάπτυξη των υδροπλάνων είναι η δημιουργία δικτύου υδατοδρομίων η οποία έχει ήδη ενταχθεί στο πρόγραμμα των 42 έργων που προτείνει το υπουργείο Οικονομίας για τη συμμετοχή της χώρας μας στο πακέτο Γιούνκερ.
Το δίκτυο θεωρείται υψίστης σημασίας γιατί θα συμβάλει στην ανάπτυξη της οικονομίας, τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας και την άρση της απομόνωσης περιοχών που δεν διαθέτουν αεροπορική σύνδεση και έχουν προβλήματα στην ακτοπλοϊκή σύνδεση.