Και ξαφνικά ανακαλύπτουμε στους εαυτούς μας συμπεριφορές και σκέψεις που όταν τις βλέπαμε σε άλλους λαούς, τους λέγαμε απολίτιστους και φονιάδες των λαών.
Πρόσφατα ανακαλύψαμε πως (κάποιοι από μας) δε θέμε τους πρόσφυγες στην Κρήτη. Ξεχάσαμε πως βρίσκονται σε αυτή τη δεινή θέση με απόλυτη υπαιτιότητα της Δύσης, οπού ανήκει και η Ελλάδα. Ξεχάσαμε ότι εάν μπορούσαν να διαλέξουν, κανένας τους δε θα άφηνε τη Συρία και σίγουρα δεν θα ερχόταν στην Ελλάδα ούτε καν σαν πέρασμα.
Ποιος είναι όμως ο Κρητικός αυτή την εποχή και πως συμβαδίζουν τα «πιστεύω» του με τις πράξεις του;
– Δεν τους θέμε γιατί βλάπτουν την ανάπτυξη
Καθημερινά γινόμαστε εμείς οι στρατιώτες του καθεστώτος που κατηγορούμε ότι μας έχει επιβληθεί και που όλοι ονομάζουμε και αναθεματίζουμε: «Οι Γερμανοί δεν μπόρεσαν να μας καταλάβουν με τα όπλα και το κάνουν με τα χρήματα». Αυτοευνουχισμός δηλαδή.
– Δεν τους θέμε γιατί είμαστε Χριστιανοί
Οι Κρητικοί θεωρούν τους εαυτούς τους Χριστιανούς αλλά «αγνοούν» τη φράση στο Κατά Ματθαίον (25:31-46) «επειδή, πείνασα και μου δώσατε να φάω, δίψασα και μου δώσατε να πιω, ξένος ήμουν, και με φιλοξενήσατε, γυμνός ήμουν, και με ντύσατε, ασθένησα και με επισκεφθήκατε, σε φυλακή ήμουν, και ήρθατε σε μένα». Οπότε μάλλον θεωρούν ότι σε ανάλογη περίπτωση ο Χριστός, ως κάτοικος της Κρήτης, θα είχε φωνάξει «έξω οι ισλαμοπήθικοι».
– Δεν τους θέμε για ιδεολογικούς λόγους
Εδώ τα πράγματα είναι ακόμη πιο μπερδεμένα. Οι «αλληλέγγυοι» και οι Αριστεροί που διατυμπανίζουν την άνευ χρώματος, θρησκείας, εθνικότητας και τάξης προσήλωσή τους στη βοήθεια προς τον συνάνθρωπο, εάν τους ρωτήσεις τι θα έκαναν εάν στη θέση των «Συρίων» ήταν Τούρκοι η Εβραίοι, τότε θα δεις εκφράσεις προσώπου που δείχνουν τουλάχιστον αμηχανία.
Οι Δεξιοί και οι Σοσιαλιστές αντιδρούν για καθαρά ψηφοθηρικούς λόγους.
Ακροδεξιοί δεν υπάρχουν (στην Κρήτη) ως ξέχωρη ομάδα αλλά είναι οριζοντίως μοιρασμένοι στις προηγούμενες κατηγορίες. Είναι στην Εκκλησιά, στα κόμματα, στις κοινωνικές ομάδες.
Οι κομμουνιστές φυσικά, αφού δεν βρίσκουν ταξική δικαιολογία για να πουν τα συνηθισμένα κρατούν «ευγενείς» αποστάσεις από το θέμα, αλλά ζορίζονται κιόλας να μην ταχθούν και αυτοί κατά.
– Δεν τους θέμε γιατί είμαστε Έλληνες
Προβάλλουμε την καθαρότητα της φυλής και τον ελληνισμό, αγνοώντας ότι στην Κρήτη έχουν εγκατασταθεί, τα τελευταία 1.000 χρόνια, από τους Βυζαντινούς αυτοκράτορες, τους Οθωμανούς, τους Βενετούς, τους Άραβες, χιλιάδες έποικοι που πάντα όμως «καταχτήθηκαν» από τον ελληνισμό και τον «τόπο». Τον ελληνισμό που δεν έχει ανασφάλειες, που κοιτά κατάματα θεούς και κατακτητές, που σβήνει τις όποιες διαφορές. Ο τόπος είναι ο πραγματικός «κάτοικος» της Κρήτης και ο τόπος «προσαρμόζει» όλους σε αυτόν.
– Οι φόβοι των ξενοδόχων:
Οι Ενώσεις ξενοδόχων απέχουν από τα κοινά του νησιού, ακόμη και για θέματα που τις αφορούν άμεσα, αλλά πάντα κατάφερναν μέσω της πλαγίας πολιτικής οδού να περνάνε τα θελήματά τους (βλέπε, δόμηση σε ακτές, νέο χωροταξικό τουρισμού και σύνθετα καταλύματα). Είναι η κατηγορία που απαξίωσε το ίδιο το έδαφος που πατάει, εγκλωβίστηκε στα τσιμεντοδάνεια και τώρα τραβά τα πάντα κάτω μαζί της. Ανάμεσα στα μέλη της δεν υπάρχουν καθόλου καλές σχέσεις ούτε κοινή γραμμή, όμως ενώθηκαν μπροστά στον «κοινό εχθρό».
Βέβαια, εάν η φιλοξενία των προσφύγων επιδοτηθεί με 35 ευρώ την ημέρα ή εάν οι πρόσφυγες προσέφεραν εθελοντική εργασία οι ξενοδόχοι θα σφάζονταν ποιος θα πρωτοπάρει πρόσφυγες στο ξενοδοχείο του και θα έβαζαν πολιτικό μέσο για αυτό, όπως ακριβώς συμβαίνει και στην Ιταλία. Εδώ ο Χριστός θα έλεγε «Απόδοτε τα του Καίσαρος τω Καίσαρι και τα του Θεού τω Καίσαρι».
Οι Κρητικοί δεν είναι ρατσιστές, αλλά συμφεροντολόγοι. Όπως με τους Αλβανούς και τους Βουλγάρους, με τους οποίους μπορούν να το παίζουν αφεντικά, να τους κακοπληρώνουν και να τους γκετοποιούν. Το να λες ότι είσαι πολιτισμένος, χριστιανός, «προοδευτικός», ελεύθερος έχει και την ανάλογη ευθύνη, ανεξάρτητα ποια είναι η άλλη πλευρά.
Πέσατε απ’ τα σύννεφα; Χτυπήσατε;
* Οργάνωση «ΦΟΙΝΙΞ» εφαρμογών βιώσιμης ανάπτυξης