Απαντήσεις σχετικά με την αδικαιολόγητη καθυστέρηση ως προς την υπογραφή της σύμβασης του έργου «Γεροπόταμος – Πάνορμο – Εξάντης», ζητά ο βουλευτής Ρεθύμνου της Νέας Δημοκρατίας Γιάννης Α. Κεφαλογιάννης από τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Χρήστο Σπίρτζη. Ο Ρεθεμνιώτης βουλευτής διεκδικεί την επιτάχυνση των διαδικασιών προκειμένου να μην κινδυνεύσει περαιτέρω η πορεία υλοποίησης και η ομαλή ολοκλήρωση του έργου στο πλαίσιο της υφιστάμενης προγραμματικής περιόδου.
Στην κοινοβουλευτική του παρέμβαση ο κ. Κεφαλογιάννης αναφέρει:
«Στις 5 Φεβρουαρίου του 2013 η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας προχώρησε στην έγκριση διάθεσης πίστωσης ποσού εξήντα τριών εκατομμυρίων πεντακοσίων χιλιάδων ευρώ (63.500.000 €), για τη δημοπράτηση με ανοικτή διαδικασία του έργου «Αναβάθμιση και βελτίωση του οδικού τμήματος Πάνορμος-Εξάντης του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης, Νομού Ρεθύμνου». Στόχος του έργου είναι η μετατροπή του εν λόγω οδικού τμήματος σε κλειστό αυτοκινητόδρομο πλάτους 22,25 μ. με δύο λωρίδες κυκλοφορίας. Η απόφαση υπεγράφη από τον αναπληρωτή υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Σταύρο Καλογιάννη, με το αντικείμενο του έργου να περιλαμβάνει τη διαπλάτυνση της υφιστάμενης οδού στο μεγαλύτερο μέρος της, το παράπλευρο οδικό δίκτυο, τον ανισόπεδο κόμβο Πάνορμου, την επέκταση και κατασκευή νέων κάτω διαβάσεων, τις επεκτάσεις των υφιστάμενων οχετών, καθώς και τις απαιτούμενες συμπληρωματικές μελέτες, απαλλοτριώσεις, αρχαιολογικές έρευνες και μετατοπίσεις δικτύων.
Στη συνέχεια, ακολουθήσε η διαδικασία για τη δημοπράτηση του έργου από τη Διεύθυνση Οδικών Έργων του ΥΠΟΜΕΔΙ τον Μάρτιο του 2014, ενώ το αποτέλεσμα της δημοπρασίας εγκρίθηκε τον Ιούνιο 2014, με το συνολικό χρόνο κατασκευής να υπολογίζεται στα 4 χρόνια. Δυστυχώς τα τελευταία δυο χρόνια παρουσιάζονται προβλήματα και καθυστερήσεις που θέτουν σε κίνδυνο την πορεία υλοποίησης και την ομαλή ολοκλήρωση του έργου στο πλαίσιο της υφιστάμενης προγραμματικής περιόδου.
Ειδικότερα, η σύμβαση του έργου δεν έχει υπογραφεί ακόμα, καθώς αρχικά υπήρξαν καταγγελίες μεταξύ των αναδόχων για την ισχύ των εργολαβικών πτυχίων, ενώ στη συνέχεια αποχώρησε από την ανάδοχο Κ/Ξ «ΠΕΤΡΗΣ ΑΤΕ – ΑΘΩΝΙΚΗ ΤΕΧΝΙΚΗ ΑΕ» η δεύτερη κοινοπρακτούσα εταιρεία και αυτή αντικαταστάθηκε από άλλη εταιρεία, με αποτέλεσμα να εκκρεμεί ακόμα η απάντηση από τους νομικούς συμβούλους του ΥΠΟΜΕΔΙ σχετικά με την νομιμότητα της διαδικασίας που ακολουθήθηκε.
Επειδή, παρά τις αλλεπάλληλες προσπάθειες, τις διαχρονικές εξαγγελίες και υποσχέσεις, η Κρήτη ανήκει στις ελάχιστες περιφέρειες της χώρας που δεν έχει υλοποιηθεί ο εκσυγχρονισμός του κύριου σε χρήση οδικού άξονα.
Επειδή αναφερόμαστε στην πρώτη ολοκληρωμένη παρέμβαση για την αναβάθμιση του ΒΟΑΚ σε επίπεδο Π.Ε. Ρεθύμνου.
Επειδή πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα οδικά έργα της Κρήτης, το οποίο θεμελιώνει ουσιαστικές παρεμβάσεις και βελτιώσεις σε ένα ιδιαίτερα επικίνδυνο για τους διερχόμενους οδηγούς σημείου του ΒΟΑΚ.
Ερωτάται ο κ. υπουργός:
1. Για ποιο λόγο καθυστέρησαν τόσο πολύ οι διαδικασίες για την υπογραφή της σύμβασης του σημαντικού αυτού έργου; Υπάρχει σαφές και συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης ώστε να μην υπάρξει κίνδυνος επιστροφής των κοινοτικών ενισχύσεων που έχουν δεσμευτεί;
2. Σε ποιες ενέργειες θα προβείτε ώστε να δοθούν άμεσα λύσεις και να ξεκινήσουν οι απαραίτητες εργασίες;».