Στην παρέμβασή του ο κ. Ξανθός αναφέρει χαρακτηριστικά: «Ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ) είναι ο πλέον υποβαθμισμένος δρόμος του πρωτεύοντος οδικού δικτύου της Ελλάδας. Ενώ δηλαδή ο ΒΟΑΚ έχει χαρακτηριστεί εδώ και δεκαετίες ως κλειστός αυτοκινητόδρομος εξαιτίας των υψηλών φόρτων αλλά και των υψηλών ταχυτήτων που αναπτύσσουν τα εξυπηρετούμενα οχήματα, έχει καταστεί ο πλέον επικίνδυνος δρόμος στην κατηγορία του με δεκάδες νεκρούς το χρόνο και σημαντική σπατάλη χρόνου στην κίνηση των οχημάτων. Είναι χαρακτηριστικό ότι δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση υπάρχουν μόνο στις παρακάμψεις Χανίων, Ρεθύμνου και Ηρακλείου και αποτελούν αθροιστικά μόλις το 15% του συνολικού του μήκους.
Είναι γνωστό ότι η Κρήτη ως μία από τις σπουδαιότερες τουριστικές περιοχές της χώρας, έχει αυξημένες ανάγκες όσον αφορά στο (ούτως ή άλλως υπερφορτωμένο και ελλιπές) οδικό της δίκτυο. Είναι απαράδεκτη και προσβλητική αυτή η κατάσταση ενός δρόμου που κάθε χρόνο δέχεται μεγάλο μέρος της τουριστικής κίνησης όλης της χώρας και που ειδικά φέτος εξυπηρέτησε τις μετακινήσεις πολύ μεγαλύτερου όγκου επισκεπτών (μόνο στον Νομό Ρεθύμνου οι διανυκτερεύσεις για το διάστημα Απρίλιος-Αύγουστος 2013 ανήλθαν συνολικά στις 1.146.023 σύμφωνα με τα στοιχεία του Συλλόγου Ξενοδόχων Ρεθύμνου).
Στα πλαίσια της απόλυτα αναγκαίας αναβάθμισης αυτού του σημαντικού δρόμου, εκτελείται η κατασκευή του Ανισόπεδου Κόμβου (Α/Κ) Αμαρίου. Η θέση αυτού του κόμβου τον καθιστά ανατολική πύλη εισόδου στην πόλη του Ρεθύμνου. Σε συνδυασμό με την ολοκλήρωση της κατασκευής του δρόμου Ρέθυμνο-Αμάρι-Αγία Γαλήνη (αλλά και Τυμπάκι) αυτός ο κόμβος θα συνδέσει την πόλη με τον Νότο τόσο του Νομού Ρεθύμνου όσο και του Νομού Ηρακλείου.
Η κατασκευή του Α/Κ Αμαρίου επιβλέπεται από την ΕΥΔΕ-ΒΟΑΚ. Ενώ όμως το έργο έχει δημοπρατηθεί από το 2007, παραμένει μέχρι σήμερα ημιτελές, με αποτέλεσμα την καθημερινή ταλαιπωρία των κατοίκων της περιοχής και των διερχόμενων οδηγών. Στα παραπάνω θα πρέπει να συνυπολογισθούν (δυστυχήματα λόγω έλλειψης φωτισμού και επαρκούς σήμανσης) και φθορές που προκαλούνται στα διερχόμενα οχήματα εξαιτίας της τόσον καιρό πολύ κακής κατάστασης των δρόμων που συνθέτουν τον Α/Κ Αμαρίου.
Τα ειδικά προβλήματα του Α/Κ Αμαρίου συνοψίζονται στα παρακάτω:
·Υπάρχει πρόβλημα με την αποχέτευση ομβρίων στο βόρειο μέτωπο του κόμβου και την καθοδήγησή τους μέχρι τον τελικό αποδέκτη (θάλασσα). Φαίνεται ότι από την εγκεκριμένη μελέτη απουσιάζει αυτή η πρόβλεψη. Έχει παρατηρηθεί ότι εξαιτίας της υφιστάμενης κατάστασης τα όμβρια ύδατα λιμνάζουν σε ορισμένα χαμηλά σημεία δημιουργώντας εστίες μόλυνσης. Επιπλέον και εφ’ όσον δεν λυθεί αυτό το πρόβλημα, θα δημιουργηθούν και ζητήματα διάβρωσης σε τμήματα του έργου που θα είναι σε συνάφεια με αυτά τα σημεία.
·Το έργο θα δημιουργήσει σημαντικό πρόβλημα στον τρίδυμο αγωγό ύδρευσης της ευρύτερης περιοχής, ο οποίος διέρχεται υπόγεια από τον κλάδο σύνδεσης του κόμβου με τον Αμαριώτικο δρόμο. Για την αποκατάσταση της λειτουργίας του δικτύου ύδρευσης, θα πρέπει να κατασκευασθεί by pass μήκους άνω των 2 χλμ. Το έργο έχει δημοπρατηθεί από την ΔΕΥΑΡ από τον Αύγουστο του 2013, αλλά δεν έχει ακόμη εγκατασταθεί ο ανάδοχος.
·Παρά το ότι η ΕΥΔΕ-ΒΟΑΚ έχει πληρώσει στη ΔΕΗ το κόστος του έργου της μεταφοράς των στύλων ηλεκτροδότησης, απαιτείται η ανακατασκευή του οδοστρώματος στο παράπλευρο οδικό δίκτυο και γι’ αυτό πρέπει να δοθούν πρόσθετα τεχνικά δεδομένα στην ΔΕΗ, ώστε να προχωρήσει στην μεταφορά στύλων ηλεκτροδότησης.
·Γενικά, η εμπλοκή περισσότερων του ενός φορέων (ΕΥΔΕ-ΒΟΑΚ, ΔΕΗ, ΔΕΥΑΡ) έχει δημιουργήσει σημαντικά προβλήματα συντονισμού των εργασιών κατασκευής του Α/Κ Αμαρίου, τα οποία δεν έχουν μέχρι σήμερα ξεπεραστεί».
Καταλήγοντας ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ ρωτά τον υπουργό:
«1.Προτίθεται το υπουργείο να προβεί στις απαραίτητες ενέργειες έτσι ώστε να δρομολογηθούν άμεσα οι αναγκαίες παρεμβάσεις για την ταχεία αποπεράτωση και την εύρυθμη λειτουργία του Α/Κ Αμαρίου;
2.Προτίθεται το υπουργείο να προωθήσει τα αναγκαία έργα άμεσης βελτίωσης της ασφάλειας κυκλοφορίας του υφιστάμενου ΒΟΑΚ;
3.Προτίθεται το υπουργείο να διασφαλίσει άμεσα τη εθνική και ευρωπαϊκή χρηματοδότηση του έργου αναβάθμισης ολόκληρου του Βόρειου Οδικού Άξονα της Κρήτης (ΒΟΑΚ), ώστε αυτός να καταστεί σύγχρονος και ασφαλής αυτοκινητόδρομος, έργου απόλυτα αναγκαίου για την ανάπτυξη του νησιού το οποίο όμως καρκινοβατεί εδώ και δεκαετίες;»