Ισχυροί όμιλοι από την Ελλάδα και το εξωτερικό εκδήλωσαν ενδιαφέρον για την κατασκευή του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) υποβάλλοντας αιτήσεις συμμετοχής στην πρώτη φάση της διεθνούς διαγωνιστικής διαδικασίας την οποία είχε προκηρύξει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Χθες το μεσημέρι έληξε η σχετική προθεσμία για την πρώτη φάση των διαγωνισμών. Για το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο υπέβαλαν αιτήσεις εκδήλωσης ενδιαφέροντος, σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου, οι ακόλουθες εταιρείες και κοινοπραξίες εταιρειών:
– ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε.
– ΓΕΚ – ΤΕΡΝΑ Α.Ε.
– J&P – ΑΒΑΞ.
– VINCI CONCESSION – VINCI HIGHWAYS
– ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ – ACCIONA (Ισπανία)
Για το τμήμα Ηράκλειο – Νεάπολη αιτήσεις εκδήλωσης ενδιαφέροντος κατέθεσαν οι εταιρείες:
– ΑΚΤΩΡ Α.Ε.
– ΤΕΡΝΑ Α.Ε.
– J&P – ΑΒΑΞ.
– SHIKUN & BINUI LIMITED (Ισραήλ)
– ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ – INTERTOLL – ACCIONA (Ισπανία)
Το πρώτο και κύριο κομμάτι του ΒΟΑΚ αφορά το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο, μήκους 163 χιλιομέτρων, το οποίο θα πραγματοποιηθεί με σύμβαση παραχώρησης.
Το δεύτερο τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη Λασιθίου, μήκους 22 χιλιομέτρων θα υλοποιηθεί μέσω ΣΔΙΤ (Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα).
Οι δύο διεθνείς διαγωνισμοί που έχει προκηρύξει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αφορούν στην μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία και συντήρηση των δύο τμημάτων του ΒΟΑΚ.
Σε ότι αφορά το τρίτο τμήμα του BOAK, Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος, θα πραγματοποιηθεί ως δημόσιο έργο. Η εκπόνηση των μελετών για τη δημοπράτηση του βρίσκεται στο τελικό στάδιο, σύμφωνα με το υπουργείο.
Όπως επισημαίνεται σε ανακοίνωση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών: «Στις προθέσεις της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι οι διαγωνιστικές διαδικασίες να προχωρήσουν με ταχείς ρυθμούς καθώς αποτελεί προτεραιότητα για την κυβέρνηση η σύνδεση των μεγάλων αστικών κέντρων της Κρήτης με ένα σύγχρονο έργο που θα αφήσει ισχυρό αναπτυξιακό αποτύπωμα».