Οι μεγάλες αστικές παρεμβάσεις των τελευταίων χρόνων (ποδηλατοδρόμοι, φαρδιά πεζοδρόμια κ.α.) έχουν ως αποτέλεσμα τη δραστική μείωση των υφιστάμενων θέσεων στάθμευσης. Αναντίρρητα το Ρέθυμνο χρειαζόταν και χρειάζεται αισθητική και λειτουργική αναβάθμιση.
Αλλά… δυστυχώς, φαίνεται ότι περιοριστήκαμε μόνο στην αισθητική…
Οι υπάρχοντες χώροι στάθμευσης στην πόλη, αλλά και λίγο έξω από το κέντρο βρίσκονται στα εξής σημεία: Δικαστήρια, Τέσσερις Μάρτυρες, Οδός Δημοκρατίας -πάρκινγκ ελεγχόμενης στάθμευσης απέναντι από το Δημαρχείο, αλλά και στο δρόμο προς το Παλαιοντολογικό Μουσείο, καθώς και η συνέχειά της έως το Μηχανολογικό, θέσεις ελεγχόμενης στάθμευσης σε όλες τις μικρές οδούς του κέντρου. Επιπλέον: Μαρίνα, Ρέμα Συνατσάκη, Πλατεία Άι-Γιώργη Πεταλιώτη, ελεύθερο δημοτικό πάρκινγκ λίγο μετά την Αγία Φωτεινή στον Κουμπέ, πάρκινγκ δίπλα στο Μελίνα Μερκούρη/ΚΤΕΛ, χώρος πίσω από το κολυμβητήριο, στάθμευση βόρεια και δυτικά του Φρουρίου της Φορτέτζας.
Αν και ακούγονται πολλά, λόγω των πολλών «ανεπίσημων» χώρων στάθμευσης, τα σημεία αυτά δεν μπορούν να ανταποκριθούν στις μεγάλες ανάγκες και απαιτήσεις (ειδικά τους θερινούς μήνες) των οδηγών. Συνέπεια, οι δρόμοι του Ρεθύμνου να μετατρέπονται σε άναρχα πάρκινγκ.
Τα τελευταία χρόνια -αρκετά θα λέγαμε- στην πόλη μας δεν έχουν δημιουργηθεί νέες θέσεις στάθμευσης (εκτός από την επέκταση στην πλατεία του Πεταλιώτη). Ο προγραμματισμός για την εξεύρεση νέων θέσεων εκκρεμεί ακόμα (όπως π.χ. το περιβόητο υπόγειο πάρκινγκ της πλατείας των Τεσσάρων Μαρτύρων).
Οι ήδη υπάρχοντες χώροι στάθμευσης δεν έχουν την ανάλογη χρήση και λειτουργία τις ημέρες της λαϊκής αγοράς (Δευτέρα – Πέμπτη – Σάββατο). Αιτία αποτελεί το ότι τα μεγαλύτερα πάρκινγκ (Τεσσάρων Μαρτύρων – Δικαστηρίων και Ρέμα Συνατσάκη) είναι κατειλημμένα τις ημέρες εκείνες, με αποτελέσματα την κυκλοφοριακή συμφόρηση, τα διπλοπαρκαρίσματα, τα πολλά νεύρα από οδηγούς και πολίτες, καθώς και τους συνεπαγόμενους κινδύνους που δημιουργούνται.
Προτεραιότητα της Δημοτικής Αρχής Ρεθύμνου θα πρέπει να δοθεί στη δημιουργία νέων χώρων στάθμευσης (υπογείων – ισογείων), εάν και εφόσον είναι δυνατόν στο κέντρο της πόλης, διαφορετικά στις πύλες εισόδου του Ρεθύμνου (Κουμπές – Μισσίρια) με την ανάπτυξη ενός ικανοποιητικού και σύγχρονου συγκοινωνιακού δικτύου.
Έργα ανάπλασης και αισθητικής αναβάθμισης χωρίς εναλλακτικές ουσιαστικές προτάσεις και λύσεις για την στάθμευση των οχημάτων των κατοίκων-επισκεπτών δεν είναι λειτουργικά και δεν συνεισφέρουν απαραίτητα στην καλύτερη ποιότητα ζωής.
Αν θέλουμε λοιπόν να θεωρούμαστε ευρωπαϊκή πόλη ή αν επιδιώκουμε να γίνουμε, πρέπει να προσμετρούμε όλες τις παραμέτρους. Όλες εκείνες τις πτυχές, για ένα Ρέθυμνο καθ’ όλα φιλικό προς τους επισκέπτες και πρώτα πρώτα ιδανικό για τους μόνιμους κατοίκους του και όσους δραστηριοποιούνται εντός του.
Κορωνοϊός: Οι ΗΠΑ ενέκριναν για επείγουσα χρήση το χάπι της Pfizer
Η ρυθμιστική αρχή υγείας των ΗΠΑ ενέκρινε για επείγουσα χρήση το χάπι της Pfizer για την Covid. Όπως μεταδίδει το...