Σε χαμηλά για την εποχή επίπεδα κινούνται οι τουριστικές κρατήσεις, οι οποίες καταγράφουν σημαντική πτώση που κυμαίνεται μεταξύ 15-20%, σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Οι επαγγελματίες του τουρισμού εμφανίζονται προβληματισμένοι μεν, ωστόσο εκτιμούν ότι η ψαλίδα αυτή θα κλείσει το επόμενο δίμηνο με κρατήσεις της τελευταίας στιγμής αλλά και προσφορές που θα κάνουν οι ξενοδόχοι για να γεμίσουν τα δωμάτια τους, ειδικά στην αρχή της σαιζόν όπου το πρόβλημα είναι εντονότερο.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής στοιχεία του Συνδέσμου Τουριστικών Πρακτόρων, πτώση καταγράφουν οι κρατήσεις από όλες τις αγορές στις οποίες στηρίζεται ο τουρισμός του νησιού, όπως η Αγγλία, η Γερμανία και οι σκανδιναβικές χώρες παρουσιάζουν πτώση στις κρατήσεις.
Σύμφωνα με τους επιχειρηματίες η βασικότερη αιτία οφείλεται στον ανταγωνισμό. Όπως εξηγούν το τουριστικό «άνοιγμα «της Τουρκίας, η οποία παρουσιάζει μια σημαντική δυναμική καθώς καταγράφει αυξημένες τουριστικές αφίξεις σε ποσοστό που φτάνει το 40% -κάτι που δεν συνέβαινε την προηγούμενη διετία- έχει ως άμεσο αποτέλεσμα, όπως λένε, να χάνει τουρίστες η χώρα μας. Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με τις αυξημένες τιμές του ελληνικού τουριστικού πακέτου σε σχέση με άλλες χώρες, έχει ως αποτέλεσμα αρκετοί Ευρωπαίοι να επιλέγουν τις διακοπές τους βάσει τιμής και άρα να καταλήγουν σε φθηνότερους τουριστικούς προορισμούς.
Ωστόσο, όπως αναφέρει ο πρόεδρος του Συνδέσμου Τουριστικών Πρακτόρων, η εξέλιξη αυτή ήταν κατά κάποιο τρόπο αναμενόμενη και αποτελεί, όπως λέει, μια «διόρθωση» επισημαίνοντας ότι τα τελευταία χρόνια και ειδικά πέρυσι υπήρξε ένα ρεκόρ αφίξεων που οφείλονταν εν πολλοίς και σε άλλους παράγοντες με κυριότερο τον κλειστό ανταγωνισμό άλλων τουριστικών προορισμών. Σύμφωνα με τον ίδιο μάλιστα οι αφίξεις φέτος, όπως δείχνουν τα πράγματα, θα είναι λιγότερες από πέρυσι, ωστόσο υποστήριξε ότι θα είναι περισσότερες από το 2017 και η σεζόν θα είναι καλή για τον τουριστικό κλάδο.
Εν τω μεταξύ, σύμφωνα με τα συμπεράσματα μελέτης του ΙΝΣΕΤΕ, οι κύριοι ανταγωνιστές των ελληνικών προορισμών είναι άλλοι ελληνικοί προορισμοί. Ειδικότερα, το 39% των χρηστών και παράλληλα δυνητικών επισκεπτών που αναζητούν πληροφορίες για έναν ελληνικό προορισμό, εξετάζουν ως εναλλακτικές επιλογές για τις διακοπές τους, επίσης, άλλους ελληνικούς προορισμούς. Με βάση αυτό το συμπέρασμα, είναι εμφανές ότι η Ελλάδα έχει ισχυρή ταυτότητα ως προορισμός στις κύριες αγορές μας. Επίσης, αναδεικνύει την ανάγκη διαφοροποίησης των ελληνικών προορισμών και την υιοθέτηση προγραμμάτων για την προώθηση ταξιδιωτικών εμπειριών.
Σε διεθνές επίπεδο, βασική ανταγωνίστρια χώρα στον τουρισμό για την Ελλάδα, είναι η Ισπανία. Το 34% των χρηστών που αναζητούν πληροφορίες για έναν ελληνικό προορισμό, εξετάζουν ως εναλλακτικές επιλογές ισπανικούς προορισμούς (κυρίως Βαλεαρίδες και Κανάρια νησιά). Στη δεύτερη θέση μεταξύ των ανταγωνιστών της Ελλάδας, κατατάσσεται η Ιταλία, καθώς το 19 % των χρηστών που αναζητούν πληροφορίες για έναν ελληνικό προορισμό, εξετάζουν ως εναλλακτικές λύσεις ιταλικούς προορισμούς. Ακολουθούν η Πορτογαλία, η Γαλλία, η Γερμανία και το Μαρόκο.
Αναλυτικά…
Προβληματισμένοι οι επιχειρηματίες του τουρισμού υπό την πτώση των
κρατήσεων
ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΖΟΝΤΑΙ ΣΕ ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ ΓΙΑ ΠΡΟΣΕΛΚΥΣΗ ΕΠΙΣΚΕΠΤΩΝ
Μειωμένες εξακολουθούν να είναι οι κρατήσεις για τη νέα τουριστική
περίοδο, που αναμένεται να ξεκινήσει φέτος το πρώτο δεκαπενθήμερο του
Απριλίου με τις πρώτες πτήσεις τσάρτερ να είναι προγραμματισμένες τις
τελευταίες μέρες του Μάρτη και αφορούν κατά κύριο λόγο τους Γερμανούς
και Γάλλους επισκέπτες.
περίοδο, που αναμένεται να ξεκινήσει φέτος το πρώτο δεκαπενθήμερο του
Απριλίου με τις πρώτες πτήσεις τσάρτερ να είναι προγραμματισμένες τις
τελευταίες μέρες του Μάρτη και αφορούν κατά κύριο λόγο τους Γερμανούς
και Γάλλους επισκέπτες.
Σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής στοιχεία του Συνδέσμου Τουριστικών
Πρακτόρων Ρεθύμνου η μείωση αυτή ανέρχεται σε ποσοστό που κυμαίνεται από
15-20%. Ένα ποσοστό που τη δεδομένη χρονική στιγμή θεωρείται αρκετά
μεγάλο και σοβαρό ωστόσο, σύμφωνα με τον πρόεδρο του συνδέσμου
τουριστικών πρακτόρων Στράτο Μπερέτη, η ψαλίδα αυτή θα κλείσει με το
ποσοστό μείωσης να κυμαίνεται στο 7-10%. Η εκτίμηση αυτή ενισχύεται από
τις κρατήσεις της τελευταίας στιγμής που προβλέπεται να γίνουν αλλά και
από τις προσφορές που θα κάνουν οι ξενοδόχοι για να γεμίσουν τις κλίνες
τους.
Πρακτόρων Ρεθύμνου η μείωση αυτή ανέρχεται σε ποσοστό που κυμαίνεται από
15-20%. Ένα ποσοστό που τη δεδομένη χρονική στιγμή θεωρείται αρκετά
μεγάλο και σοβαρό ωστόσο, σύμφωνα με τον πρόεδρο του συνδέσμου
τουριστικών πρακτόρων Στράτο Μπερέτη, η ψαλίδα αυτή θα κλείσει με το
ποσοστό μείωσης να κυμαίνεται στο 7-10%. Η εκτίμηση αυτή ενισχύεται από
τις κρατήσεις της τελευταίας στιγμής που προβλέπεται να γίνουν αλλά και
από τις προσφορές που θα κάνουν οι ξενοδόχοι για να γεμίσουν τις κλίνες
τους.
Έντονος είναι προβληματισμός για τον μήνα Μάιο, καθώς οι κρατήσεις
είναι αισθητά μειωμένες και σε αυτή την περίπτωση οι επιχειρηματίες
προσανατολίζονται σε γενναίες προσφορές.
είναι αισθητά μειωμένες και σε αυτή την περίπτωση οι επιχειρηματίες
προσανατολίζονται σε γενναίες προσφορές.
Ο Στράτος Μπερέτης κάνει λόγο για μια «διόρθωση» σε ότι αφορά την
πορεία των κρατήσεων επισημαίνοντας ότι τα τελευταία χρόνια και ειδικά
πέρυσι υπήρξε ένα ρεκόρ που οφείλονταν εν πολλοίς και σε άλλους
παράγοντες με κυριότερο τον κλειστό ανταγωνισμό άλλων τουριστικών
προορισμών, η οποία διόρθωση, όπως λέει, προς το παρόν τουλάχιστον δεν
ανησυχεί ιδιαίτερα τον τουριστικό κλάδο. Σύμφωνα με τον ίδιο μάλιστα οι
αφίξεις θα είναι λιγότερες από πέρυσι, ωστόσο επισημαίνει ότι θα είναι
περισσότερες από το 2017.
πορεία των κρατήσεων επισημαίνοντας ότι τα τελευταία χρόνια και ειδικά
πέρυσι υπήρξε ένα ρεκόρ που οφείλονταν εν πολλοίς και σε άλλους
παράγοντες με κυριότερο τον κλειστό ανταγωνισμό άλλων τουριστικών
προορισμών, η οποία διόρθωση, όπως λέει, προς το παρόν τουλάχιστον δεν
ανησυχεί ιδιαίτερα τον τουριστικό κλάδο. Σύμφωνα με τον ίδιο μάλιστα οι
αφίξεις θα είναι λιγότερες από πέρυσι, ωστόσο επισημαίνει ότι θα είναι
περισσότερες από το 2017.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής στοιχεία από τις
τουριστικές κρατήσεις, πτώση καταγράφουν όλες οι αγορές στις οποίες
στηρίζεται ο τουρισμός του νησιού. Αγγλία, Γερμανία και σκανδιναβικές
χώρες παρουσιάζουν πτώση στις κρατήσεις.
τουριστικές κρατήσεις, πτώση καταγράφουν όλες οι αγορές στις οποίες
στηρίζεται ο τουρισμός του νησιού. Αγγλία, Γερμανία και σκανδιναβικές
χώρες παρουσιάζουν πτώση στις κρατήσεις.
Καθοριστικοί παράγοντες, σύμφωνα με τους επαγγελματίες του κλάδου,
που οδήγησαν στην αρνητική αυτή εξέλιξη είναι αρχικά ο ανταγωνισμός.
Όπως εξηγούν το άνοιγμα της Τουρκίας, η οποία παρουσιάζει μια σημαντική
δυναμική καθώς καταγράφει αυξημένες τουριστικές αφίξεις -κάτι που δεν
συνέβαινε την προηγούμενη διετία- έχει ως άμεσο αποτέλεσμα, όπως λένε,
να χάνει τουρίστες η χώρα μας. Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με τις
αυξημένες τιμές του ελληνικού τουριστικού πακέτου σε σχέση με άλλες
χώρες, έχει ως αποτέλεσμα αρκετοί Ευρωπαίοι να επιλέγουν τις διακοπές
τους βάσει τιμής και άρα να καταλήγουν σε φθηνότερους τουριστικούς
προορισμούς. Χαρακτηριστικά ο κ. Μπερέτης τόνισε:
που οδήγησαν στην αρνητική αυτή εξέλιξη είναι αρχικά ο ανταγωνισμός.
Όπως εξηγούν το άνοιγμα της Τουρκίας, η οποία παρουσιάζει μια σημαντική
δυναμική καθώς καταγράφει αυξημένες τουριστικές αφίξεις -κάτι που δεν
συνέβαινε την προηγούμενη διετία- έχει ως άμεσο αποτέλεσμα, όπως λένε,
να χάνει τουρίστες η χώρα μας. Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με τις
αυξημένες τιμές του ελληνικού τουριστικού πακέτου σε σχέση με άλλες
χώρες, έχει ως αποτέλεσμα αρκετοί Ευρωπαίοι να επιλέγουν τις διακοπές
τους βάσει τιμής και άρα να καταλήγουν σε φθηνότερους τουριστικούς
προορισμούς. Χαρακτηριστικά ο κ. Μπερέτης τόνισε:
«Οι κρατήσεις φέτος είναι μειωμένες σε σχέση με την αντίστοιχη
περσινή περίοδο σε ποσοστό 15-20%. Αυτό είναι ένα φαινόμενο, μια
«διόρθωση» που αναμενόταν να γίνει. Δεν περιμέναμε να είναι τόσο μεγάλο
το ποσοστό, ωστόσο πιστεύω ότι μέχρι τον Απρίλιο θα περιοριστεί το
ποσοστό μείωσης. Σίγουρα θα είμαστε χαμηλότερα σε αφίξεις σε σχέση με
πέρυσι και περιμένουμε να δούμε που θα φτάσει η πτώση αυτή. Εγώ πιστεύω
ότι η σεζόν θα είναι καλύτερη σε αφίξεις από το 2017 και χειρότερη από
το 2018. Άρα θα είναι μια καλή χρονιά. Όλες οι τουριστικές μας αγορές
κινούνται πτωτικά στις κρατήσεις, ακόμα και οι Γερμανοί. Ο Μάιος είναι
ένα ερωτηματικό γιατί τα στοιχεία δείχνουν ότι δεν έχει ζήτηση, όμως
πιστεύω ότι με προσφορές θα καλύψουμε το κενό που δημιουργείται. Τέλη
Μαρτίου περιμένουμε τις πρώτες πτήσεις τσάρτερ με Γερμανούς και Γάλλους,
ωστόσο τα νούμερα είναι μικρά. Μετά τις 15 Απριλίου θα έχουν ανοίξει
όλες οι ξενοδοχειακές μονάδες του νομού. Ευχόμαστε να ισορροπήσει αυτή η
εικόνα με κρατήσεις της τελευταίας στιγμής που θα μπουν το επόμενο
δίμηνο. Σε ότι αφορά τις τιμές, τα συμβόλαια εμείς είχαμε αύξηση στις
τιμές, όμως οι προσφορές έχουν ξεκινήσει να δίνονται από τον Γενάρη.
Συμπερασματικά εκτιμώ ότι η σεζόν θα κλείσει σε μια μείωση που θα φτάσει
το 7% σε σχέση με πέρυσι.
περσινή περίοδο σε ποσοστό 15-20%. Αυτό είναι ένα φαινόμενο, μια
«διόρθωση» που αναμενόταν να γίνει. Δεν περιμέναμε να είναι τόσο μεγάλο
το ποσοστό, ωστόσο πιστεύω ότι μέχρι τον Απρίλιο θα περιοριστεί το
ποσοστό μείωσης. Σίγουρα θα είμαστε χαμηλότερα σε αφίξεις σε σχέση με
πέρυσι και περιμένουμε να δούμε που θα φτάσει η πτώση αυτή. Εγώ πιστεύω
ότι η σεζόν θα είναι καλύτερη σε αφίξεις από το 2017 και χειρότερη από
το 2018. Άρα θα είναι μια καλή χρονιά. Όλες οι τουριστικές μας αγορές
κινούνται πτωτικά στις κρατήσεις, ακόμα και οι Γερμανοί. Ο Μάιος είναι
ένα ερωτηματικό γιατί τα στοιχεία δείχνουν ότι δεν έχει ζήτηση, όμως
πιστεύω ότι με προσφορές θα καλύψουμε το κενό που δημιουργείται. Τέλη
Μαρτίου περιμένουμε τις πρώτες πτήσεις τσάρτερ με Γερμανούς και Γάλλους,
ωστόσο τα νούμερα είναι μικρά. Μετά τις 15 Απριλίου θα έχουν ανοίξει
όλες οι ξενοδοχειακές μονάδες του νομού. Ευχόμαστε να ισορροπήσει αυτή η
εικόνα με κρατήσεις της τελευταίας στιγμής που θα μπουν το επόμενο
δίμηνο. Σε ότι αφορά τις τιμές, τα συμβόλαια εμείς είχαμε αύξηση στις
τιμές, όμως οι προσφορές έχουν ξεκινήσει να δίνονται από τον Γενάρη.
Συμπερασματικά εκτιμώ ότι η σεζόν θα κλείσει σε μια μείωση που θα φτάσει
το 7% σε σχέση με πέρυσι.
1.200 διαθέσιμες κλίνες για το τριήμερο της Αποκριάς
Εν τω μεταξύ λιγότερες είναι φέτος οι διαθέσιμες κλίνες για το
ρεθεμνιώτικο καρναβάλι. Όπως ανέφερε και στη διάρκεια της προχθεσινής
συνέντευξης τύπου η πρόεδρος της οργανωτικής επιτροπής Πέπη Μπιρλιράκη
φέτος ανέρχονται σε 1.200 και ήδη στη συντριπτική τους πλειοψηφία έχουν
καλυφθεί. Αρκετά ξενοδοχεία εντός πόλεως που άλλες χρονιές ήταν ανοιχτά
για το τριήμερο της Αποκριάς φέτος δεν θα λειτουργήσουν, είτε επειδή
κάνουν ανακαίνιση, είτε επειδή το άνοιγμα τους για τρεις μέρες είναι
ασύμφορο: «Οι διαθέσιμες κλίνες φέτος είναι λιγότερες από άλλα
χρόνια, ωστόσο είναι όλες γεμάτες. Επίσης δεν έχουμε εικόνα τι γίνεται
με τα διαμερίσματα που μισθώνονται μέσω Airbnb», ανέφερε ο κ. Μπερέτης.
ρεθεμνιώτικο καρναβάλι. Όπως ανέφερε και στη διάρκεια της προχθεσινής
συνέντευξης τύπου η πρόεδρος της οργανωτικής επιτροπής Πέπη Μπιρλιράκη
φέτος ανέρχονται σε 1.200 και ήδη στη συντριπτική τους πλειοψηφία έχουν
καλυφθεί. Αρκετά ξενοδοχεία εντός πόλεως που άλλες χρονιές ήταν ανοιχτά
για το τριήμερο της Αποκριάς φέτος δεν θα λειτουργήσουν, είτε επειδή
κάνουν ανακαίνιση, είτε επειδή το άνοιγμα τους για τρεις μέρες είναι
ασύμφορο: «Οι διαθέσιμες κλίνες φέτος είναι λιγότερες από άλλα
χρόνια, ωστόσο είναι όλες γεμάτες. Επίσης δεν έχουμε εικόνα τι γίνεται
με τα διαμερίσματα που μισθώνονται μέσω Airbnb», ανέφερε ο κ. Μπερέτης.
Οι κύριοι ανταγωνιστές των ελληνικών προορισμών είναι άλλοι ελληνικοί προορισμοί σύμφωνα με τον ΣΕΤΕ
Οι κύριοι ανταγωνιστές των ελληνικών προορισμών, είναι άλλοι
ελληνικοί προορισμοί. Αυτό είναι ένα από τα βασικά συμπεράσματα μελέτης
του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Τουριστικών Επιχειρήσεων Ελλάδος (ΙΝΣΕΤΕ),
η οποία στηρίχθηκε σε στοιχεία της εταιρείας Travel Audience, για τις
on-line αναζητήσεις χρηστών από κύριες αγορές, για τις διακοπές τους σε
ελληνικούς και ανταγωνιστικούς προορισμούς στη Μεσόγειο.
ελληνικοί προορισμοί. Αυτό είναι ένα από τα βασικά συμπεράσματα μελέτης
του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Τουριστικών Επιχειρήσεων Ελλάδος (ΙΝΣΕΤΕ),
η οποία στηρίχθηκε σε στοιχεία της εταιρείας Travel Audience, για τις
on-line αναζητήσεις χρηστών από κύριες αγορές, για τις διακοπές τους σε
ελληνικούς και ανταγωνιστικούς προορισμούς στη Μεσόγειο.
Ειδικότερα, το 39% των χρηστών και παράλληλα δυνητικών επισκεπτών
που αναζητούν πληροφορίες για έναν ελληνικό προορισμό, εξετάζουν ως
εναλλακτικές επιλογές για τις διακοπές τους, επίσης, άλλους ελληνικούς
προορισμούς. Με βάση αυτό το συμπέρασμα, είναι εμφανές ότι η Ελλάδα έχει
ισχυρή ταυτότητα ως προορισμός στις κύριες αγορές μας. Επίσης,
αναδεικνύει την ανάγκη διαφοροποίησης των ελληνικών προορισμών και την
υιοθέτηση προγραμμάτων για την προώθηση ταξιδιωτικών εμπειριών,
σημειώνει η μελέτη του ΙΝΣΕΤΕ. Σε διεθνές επίπεδο, βασική ανταγωνίστρια
χώρα στον τουρισμό για την Ελλάδα, είναι η Ισπανία. Το 34% των χρηστών
που αναζητούν πληροφορίες για έναν ελληνικό προορισμό, εξετάζουν ως
εναλλακτικές επιλογές ισπανικούς προορισμούς, κυρίως Βαλεαρίδες και
Κανάρια νησιά. Στη δεύτερη θέση μεταξύ των ανταγωνιστών της Ελλάδας,
κατατάσσεται η Ιταλία, καθώς το 19 % των χρηστών που αναζητούν
πληροφορίες για έναν ελληνικό προορισμό, εξετάζουν ως εναλλακτικές
λύσεις ιταλικούς προορισμούς. Ακολουθούν η Πορτογαλία, η Γαλλία, η
Γερμανία και τον Μαρόκο.
που αναζητούν πληροφορίες για έναν ελληνικό προορισμό, εξετάζουν ως
εναλλακτικές επιλογές για τις διακοπές τους, επίσης, άλλους ελληνικούς
προορισμούς. Με βάση αυτό το συμπέρασμα, είναι εμφανές ότι η Ελλάδα έχει
ισχυρή ταυτότητα ως προορισμός στις κύριες αγορές μας. Επίσης,
αναδεικνύει την ανάγκη διαφοροποίησης των ελληνικών προορισμών και την
υιοθέτηση προγραμμάτων για την προώθηση ταξιδιωτικών εμπειριών,
σημειώνει η μελέτη του ΙΝΣΕΤΕ. Σε διεθνές επίπεδο, βασική ανταγωνίστρια
χώρα στον τουρισμό για την Ελλάδα, είναι η Ισπανία. Το 34% των χρηστών
που αναζητούν πληροφορίες για έναν ελληνικό προορισμό, εξετάζουν ως
εναλλακτικές επιλογές ισπανικούς προορισμούς, κυρίως Βαλεαρίδες και
Κανάρια νησιά. Στη δεύτερη θέση μεταξύ των ανταγωνιστών της Ελλάδας,
κατατάσσεται η Ιταλία, καθώς το 19 % των χρηστών που αναζητούν
πληροφορίες για έναν ελληνικό προορισμό, εξετάζουν ως εναλλακτικές
λύσεις ιταλικούς προορισμούς. Ακολουθούν η Πορτογαλία, η Γαλλία, η
Γερμανία και τον Μαρόκο.
Χαμηλό βαθμό ανταγωνιστικότητας σε σχέση με την Ελλάδα, εμφανίζει η
Τουρκία, καθώς μόνο το 4% των χρηστών που έψαξε για έναν ελληνικό
προορισμό αναζήτησε ως εναλλακτική λύση για τις διακοπές του προορισμούς
στην Τουρκία. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι, οι χρήστες από τις
ΗΠΑ, τη Σουηδία και την Ολλανδία, συγκαταλέγουν στις εναλλακτικές τους
επιλογές κυρίως προορισμούς την Ελλάδα. Σε επίπεδο πόλεων, η Αθήνα
ανταγωνίζεται ως ευρωπαϊκός προορισμός city break τη Βαρκελώνη, το
Παρίσι και τη Ρώμη. Η μελέτη παρουσιάστηκε σε εκδήλωση που διοργάνωσε το
ΙΝΣΕΤΕ, σε συνεργασία με την εταιρεία Travel Audience, στο πλαίσιο της
διεθνούς τουριστικής έκθεσης ΙΤΒ που πραγματοποιείται στο Βερολίνο.
Κεντρικοί ομιλητές στην εκδήλωση ήταν ο Άρης Ίκκος, επιστημονικός
διευθυντής του Ινστιτούτου του ΣΕΤΕ και ο Sandro Cuzzolin, Global Sales
Director της Travel Audience.
Τουρκία, καθώς μόνο το 4% των χρηστών που έψαξε για έναν ελληνικό
προορισμό αναζήτησε ως εναλλακτική λύση για τις διακοπές του προορισμούς
στην Τουρκία. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι, οι χρήστες από τις
ΗΠΑ, τη Σουηδία και την Ολλανδία, συγκαταλέγουν στις εναλλακτικές τους
επιλογές κυρίως προορισμούς την Ελλάδα. Σε επίπεδο πόλεων, η Αθήνα
ανταγωνίζεται ως ευρωπαϊκός προορισμός city break τη Βαρκελώνη, το
Παρίσι και τη Ρώμη. Η μελέτη παρουσιάστηκε σε εκδήλωση που διοργάνωσε το
ΙΝΣΕΤΕ, σε συνεργασία με την εταιρεία Travel Audience, στο πλαίσιο της
διεθνούς τουριστικής έκθεσης ΙΤΒ που πραγματοποιείται στο Βερολίνο.
Κεντρικοί ομιλητές στην εκδήλωση ήταν ο Άρης Ίκκος, επιστημονικός
διευθυντής του Ινστιτούτου του ΣΕΤΕ και ο Sandro Cuzzolin, Global Sales
Director της Travel Audience.
Η εν λόγω μελέτη, είναι ένα πολύτιμο εργαλείο για στοχευμένες
digital καμπάνιες των ελληνικών επιχειρήσεων και προορισμών. Τα δεδομένα
προέρχονται από online αναζητήσεις σε OTAs και ΤΟs στα συστήματα
κρατήσεων της Amadeus, καθώς και ένα μικρό ποσοστό από metasearches και
αναζητήσεις σε αεροπορικές εταιρείες. Ειδικότερα, αξιοποιήθηκαν 1 δισ.
αναζητήσεις μέσα στο 2018 (Μάρτιος – Μάιος 2018) από 42 εκατ. χρήστες
από 13 βασικές αγορές για 10 ελληνικούς προορισμούς και 13
ανταγωνιστικούς στην Μεσόγειο.
digital καμπάνιες των ελληνικών επιχειρήσεων και προορισμών. Τα δεδομένα
προέρχονται από online αναζητήσεις σε OTAs και ΤΟs στα συστήματα
κρατήσεων της Amadeus, καθώς και ένα μικρό ποσοστό από metasearches και
αναζητήσεις σε αεροπορικές εταιρείες. Ειδικότερα, αξιοποιήθηκαν 1 δισ.
αναζητήσεις μέσα στο 2018 (Μάρτιος – Μάιος 2018) από 42 εκατ. χρήστες
από 13 βασικές αγορές για 10 ελληνικούς προορισμούς και 13
ανταγωνιστικούς στην Μεσόγειο.
Η Έλενα Κουντουρά βραβεύτηκε ως η καλύτερη υπουργός Τουρισμού παγκοσμίως
Με το βραβείο της καλύτερης υπουργού Τουρισμού παγκοσμίως
βραβεύτηκε η υπουργός Τουρισμού, κα Έλενα Κουντουρά, στον καταξιωμένο
διεθνή θεσμό PAΤWA International Awards που πραγματοποιήθηκε στο
Βερολίνο στο πλαίσιο της κορυφαίας διεθνής έκθεσης τουρισμού ITB.
βραβεύτηκε η υπουργός Τουρισμού, κα Έλενα Κουντουρά, στον καταξιωμένο
διεθνή θεσμό PAΤWA International Awards που πραγματοποιήθηκε στο
Βερολίνο στο πλαίσιο της κορυφαίας διεθνής έκθεσης τουρισμού ITB.
Τα PAΤWA International Awards απονέμονται κάθε χρόνο από την Ένωση
Ταξιδιωτικών Συντακτών Ασίας -Ειρηνικού (PATWA) την τελευταία εικοσαετία
στην παγκόσμια ταξιδιωτική βιομηχανία και για πρώτη φορά η Ελλάδα ήταν
υποψήφια και απέσπασε τρία βραβεία στον σημαντικό αυτό θεσμό.
Ταξιδιωτικών Συντακτών Ασίας -Ειρηνικού (PATWA) την τελευταία εικοσαετία
στην παγκόσμια ταξιδιωτική βιομηχανία και για πρώτη φορά η Ελλάδα ήταν
υποψήφια και απέσπασε τρία βραβεία στον σημαντικό αυτό θεσμό.
Συγκεκριμένα, η υπουργός τιμήθηκε για το έργο της στον τουρισμό με
την υψηλότερη διάκριση των PAΤWA International Awards του καλύτερου
υπουργού Τουρισμού παγκοσμίως. Το βραβείο απένειμε στην κ. Κουντουρά ο
τέως γενικός γραμματέας του Παγκοσμίου Οργανισμού Τουρισμού των Ηνωμένων
Εθνών, κ. TalebRifai, ο οποίος εξήρε το έργο της υπουργού και τις
μεγάλες επιτυχίες που απέδωσε η στρατηγική της την τελευταία τετραετία
με συνεχόμενα ιστορικά ρεκόρ για τον ελληνικό τουρισμό.
την υψηλότερη διάκριση των PAΤWA International Awards του καλύτερου
υπουργού Τουρισμού παγκοσμίως. Το βραβείο απένειμε στην κ. Κουντουρά ο
τέως γενικός γραμματέας του Παγκοσμίου Οργανισμού Τουρισμού των Ηνωμένων
Εθνών, κ. TalebRifai, ο οποίος εξήρε το έργο της υπουργού και τις
μεγάλες επιτυχίες που απέδωσε η στρατηγική της την τελευταία τετραετία
με συνεχόμενα ιστορικά ρεκόρ για τον ελληνικό τουρισμό.
Η κ. Κουντουρά παρέλαβε ακόμη για την Ελλάδα το βραβείο του
καλύτερου προορισμού αναψυχής παγκοσμίως της PATWA «Best
LeisureDestination» για το 2019.
καλύτερου προορισμού αναψυχής παγκοσμίως της PATWA «Best
LeisureDestination» για το 2019.
Ενώ, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Γυναίκας η υπουργός τιμήθηκε στο
πλαίσιο των PAΤWA International Awards απότο Ινστιτούτο Γυναικών της
Νότιας Ασίας (ISAW), με το βραβείο «WomanΑchiever», ως κορυφαία
γυναίκα-ηγέτης στην ανάπτυξη του παγκόσμιου τουρισμού και για την έντονη
κοινωνική της δράση σε θέματα γυναικών και παιδιών.
πλαίσιο των PAΤWA International Awards απότο Ινστιτούτο Γυναικών της
Νότιας Ασίας (ISAW), με το βραβείο «WomanΑchiever», ως κορυφαία
γυναίκα-ηγέτης στην ανάπτυξη του παγκόσμιου τουρισμού και για την έντονη
κοινωνική της δράση σε θέματα γυναικών και παιδιών.
Επίσης, νωρίτερα παρέλαβε από την πρώτη κυρία της Ισλανδίας, κα
ElizaJeanReid, σε ξεχωριστή τελετή των IIPTI Global Awards for
EmpoweredWomen in Tourism «CelebratingHer», το βραβείο του διεθνούς
ινστιτούτου για την ειρήνη μέσω του τουρισμού (IIPTI)
«TourismStrategy&Resilience» για την επιτυχημένη τουριστική
στρατηγική της Ελλάδας.
ElizaJeanReid, σε ξεχωριστή τελετή των IIPTI Global Awards for
EmpoweredWomen in Tourism «CelebratingHer», το βραβείο του διεθνούς
ινστιτούτου για την ειρήνη μέσω του τουρισμού (IIPTI)
«TourismStrategy&Resilience» για την επιτυχημένη τουριστική
στρατηγική της Ελλάδας.