Αισθητά μειωμένες, συγκριτικά με τους τελευταίους μήνες, αλλά σε επίπεδα αρκετά υψηλότερα σε σχέση με το παρελθόν, είναι οι τιμές των υγρών καυσίμων. Μετά από πολλούς μήνες, πάντως, οι καταναλωτές και στο Ρέθυμνο διαπίστωσαν ότι η αμόλυβδη βενζίνη ακολουθεί αντίστροφη πορεία από την συνηθισμένη, γεγονός που σημαίνει ότι το κόστος για το γέμισμα του ρεζερβουάρ των οχημάτων τους είναι μικρότερο. Σύμφωνα με τους ιδιοκτήτες πρατηρίων, η διαφορά οφείλεται στη μείωση της διεθνούς τιμής των καυσίμων που έχει επηρεάσει θετικά και την ελληνική αγορά, με αποτέλεσμα, εδώ και δέκα ημέρες περίπου, τα πρατήρια να προσαρμόζουν τις τιμές πώλησης στα νέα δεδομένα.
Ειδικότερα, σύμφωνα με το Παρατηρητήριο Τιμών Υγρών Καυσίμων του υπουργείου Ανάπτυξης, στο Ρέθυμνο η τιμή πώλησης της αμόλυβδης βενζίνης κυμαίνεται περίπου στο 1,665 ευρώ το λίτρο, καθώς τα τοπικά πρατήρια διαθέτουν το καύσιμο από 1,619 ευρώ έως 1,669 ευρώ/λίτρο.
Σε σχέση με τις τιμές του πρόσφατου παρελθόντος, που υπερέβαιναν το 1,71 ευρώ/λίτρο και, σε ορισμένες περιπτώσεις ήταν ακόμη υψηλότερες, τα χρήματα που καλούνται να πληρώσουν σήμερα οι καταναλωτές είναι σαφώς λιγότερα, ωστόσο το ζητούμενο είναι να διατηρηθεί η τιμή σε αυτά τα επίπεδα και πολύ περισσότερο να μειωθεί περαιτέρω, καθώς το κόστος των μετακινήσεων είναι δυσβάσταχτο και το μεγαλύτερο ποσοστό των νοικοκυριών έχει περιορίσει σημαντικά τη χρήση του αυτοκινήτου.
Το πρόβλημα έχει λάβει διαστάσεις σε όλη τη χώρα, γεγονός που επιβεβαιώνεται από τα αποτελέσματα πρόσφατης μελέτης, σύμφωνα με τα οποία διαρκή υποχώρηση εμφανίζει τα τελευταία χρόνια η εγχώρια κατανάλωση καυσίμων, υπό την αρνητική επίδραση της συρρίκνωσης του εισοδήματος των καταναλωτών, των διαδοχικών αυξήσεων των φόρων (ΕΦΚ και ΦΠΑ) τα προηγούμενα χρόνια και των υψηλών διεθνών τιμών του πετρελαίου.
Συγκεκριμένα, το 2013 καταναλώθηκαν συνολικά 6,58 εκατ. τόνοι, ποσότητα που υπολείπεται του προηγούμενου έτους κατά 13,3% (ή κατά 1 εκατ. τόνους). Συνολικά, η υποχώρηση συγκριτικά με το 2009 διαμορφώθηκε σε 41,6%.
Σύμφωνα με την μελέτης της Infobank Hellastat, η μεγαλύτερη πτώση εντοπίστηκε στο πετρέλαιο θέρμανσης (-52%, στους 929,6 χιλ. τόνους). Επίσης, η κατανάλωση βενζίνης μειώθηκε στους 2,66 εκατ. τόνους (-7,6% έναντι του 2012), ενώ η πωληθείσα ποσότητα πετρελαίου κίνησης κατέγραψε αύξηση 8,7% στους 2,24 εκατ. τόνους.
Την πεποίθηση ότι η διατήρηση των τιμών των καυσίμων σε επίπεδα χαμηλότερα από τα συνηθισμένα, θα αποβεί προς όφελος όλων, δηλαδή των καταναλωτών, των πρατηρίων και τους κράτους, εξέφρασε με δηλώσεις του στα «Ρ.Ν.» ο αντιπρόεδρος του Συλλόγου Πρατηριούχων Ρεθύμνου.
Ο κ. Γιώργος Δρουδάκης ανέφερε τα εξής: «Μακάρι αυτή η μείωση να συνεχιστεί και το επόμενο διάστημα και η τιμή να φτάσει σε ακόμα χαμηλότερα επίπεδα. Αν συμβεί αυτό, όλοι θα είναι κερδισμένοι. Οι καταναλωτές θα έχουν τη δυνατότητα να κινήσουν περισσότερο τα οχήματά τους και ενδεχομένως να προγραμματίσουν βόλτες ή εξορμήσεις στην ενδοχώρα, κάτι που τώρα δεν κάνουν, στα πρατήρια επιτέλους η δουλειά θα αυξηθεί και το κράτος θα εισπράξει περισσότερα χρήματα.
Την ακρίβεια δεν την θέλει κανείς και ελπίζουμε η μείωση να μην είναι γεγονός πρόσκαιρο».