«Τα καλά παιδιά» του 1950
Το βιβλίο έχει πολύ καλή εικονογράφηση, με όμορφα κείμενα, στα οποία πρωταγωνιστούν η Άννα, ο Ρήγας, ο Λευτέρης, η Νίνα κ.α.
Όμορφα ποιήματα όπως «Τα ευζωνάκια», «Αρνάκι άσπρο και παχύ», «Τριαντάφυλλο κλειστό είδε ένα παιδάκι» κ.α. που συναρπάζουν τα μικρά παιδιά.
Νέο Αλφαβητάριο από τα μακροβιότερα κυκλοφορεί από το 1954-1978, με νέες αντιλήψεις. Πρωταγωνιστές η Έλλη, η Λόλα, η Άννα και ο Μίμης, με εντυπωσιακά ποιήματα «Χελιδόνι μου γλυκό», «Της πατρίδας μου η σημαία», «Η καλή μας αγελάδα», «Ένας κόκορας ολάσπρος», «Πρόβαλες αυγούλα» κ.α., που είναι ευχάριστα για τα πρωτάκια.
Το 1954 επίσης κυκλοφορεί το Αναγνωστικό της Β’ τάξης, μέχρι το 1979, ένα από τα ωραιότερα αναγνωστικά. Την ίδια περίοδο και το Αναγνωστικό της Γ’ τάξης, με κείμενα που υμνούν κυρίως τους Έλληνες που πολέμησαν το 1940, την εργασία, τα βιβλία κλπ.
Καταξιωμένοι συγγραφείς γράφουν τα αναγνωστικά Δ’, Ε’, Στ’ που κυκλοφορούν από το 1950-1957.
Θέματά τους πατριδοκεντρικά, με κατορθώματα ηρώων, όπως Καραϊσκάκη, Κανάρη και άλλων αγωνιστών του 1821.
Τα αναγνωστικά από το 1954 έχουν κείμενα γραμμένα σε κατανοητή γλώσσα, αλλά και με καθαρά νοήματα.
Μειώνονται αυτά του θρησκευτικού περιεχομένου, όμως «καλωσορίζουν» τους μαθητές στην πρώτη τους σελίδα με μια προσευχή.
Τα βιβλία αυτά, έρχονται και επανέρχονται στις τάξεις ακόμα και μετά τη μεταρρύθμιση του Β. Παπανούτσου το 1964, που σημάδεψε καθοριστικά τα εκπαιδευτικά πράγματα.
Σε πολλά απ’ αυτά συναντούμε κείμενα και από παλαιότερες εκδόσεις βιβλίων από πληθώρα συγγραφέων.
Αναγνωστικό Δ’ και Ε’ του 1963
Με πλούσια θέματα του βιβλίου του 1963-64 κατά εποχές, με συναρπαστικά ποιήματα «Είμαι του ήλιου θυγατέρα», «Αμπέλι μου πλατύφυλλο», «Πάντα κι όπου σ’ αντικρύζω», «Ξημερώνει αυγή δροσάτη», «Που πας καραβάκι», «Ο κόσμος λάμπει σαν ένα αστέρι» κ.α. Με εντυπωσιακά κείμενα όπως «Δάμων και Φιντίας», «Διογένης και Αλέξανδρος», «Γοργόνα» κ.α., όπου άφηναν άφωνα τα μικρά παιδιά. Πλούσιο σε κείμενα και το βιβλίο της Ε’ τάξης, από τα οποία ξεχωρίζουν θέματα Βυζαντινής ιστορίας, η καλλιέργεια της γης και τα ποιήματα: «Μάνα κράζει το παιδάκι», «Ύμνος στην ελευθερία», «Τι είν’ η πατρίδα μας» κ.α.
Η μεταρρύθμιση του 1964 του Παπανούτσου δεν ολοκληρώνεται, αφού η δικτατορία του 1967 ανατρέπει το δημοκρατικό πολίτευμα, ενώ επαναφέρει την καθαρεύουσα σ’ όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.
Από το 1967-1974 κυκλοφορούν νέα βιβλία, σε όχι κατανοητή γλώσσα. Σήμερα δε σώζεται κανένα, αφού μετά τη Μεταπολίτευση καταστράφηκαν όλα με εγκύκλιο σ’ όλα τα σχολεία.
Ακολούθησαν νέα βιβλία το 1980 με νέες ιδέες και σύγχρονους συγγραφείς όπως η Αγ. Βαρελλά, Π. Νικόδημος, Κ. Ουράνης, Γαλ. Σαράντη, Σπ. Μελάς κ.α. Καθιερώνεται το μονοτονικό και η απλοποίηση της Γραμματικής και το 1983 το πενθήμερο στα σχολεία, αφού μέχρι τότε μαθήματα γινόταν πρωί-απόγευμα και το Σάββατο.
Επίσης κάθε Κυριακή γινόταν εκκλησιασμός των μαθητών του σχολείου συνοδεία του δασκάλου.