Δύο εβδομάδες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς και τα προβλήματα παραμένουν στα σχολεία του Νομού, καθώς παρά τις τοποθετήσεις των αναπληρωτών οι κενές θέσεις εκπαιδευτικών δεν καλύφτηκαν στο σύνολό τους, με αποτέλεσμα να υπάρχουν ελλείψεις που έχουν συνέπειες στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Χαρακτηριστική είναι η εικόνα στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Ρεθύμνου, όπου οι κενές θέσεις εκπαιδευτικών καλύφθηκαν κατά το ήμισυ, ενώ φέτος παρατηρείται αύξηση της ζήτησης για την παράλληλη στήριξη, όπου οι αιτήσεις διπλασιάστηκαν.
«Έχουμε κάποιες ελλείψεις, αλλά πιστεύω ότι θα ομαλοποιηθεί η κατάσταση. Με τους τελευταίους αναπληρωτές που ήρθαν από τα 55 κενά που είχαμε μειώθηκαν σε 27 οι ελλείψεις καθηγητών βασικών ειδικοτήτων. Έχουμε βέβαια και ελλείψεις στην Ειδική Αγωγή, την Παράλληλη Στήριξη, τα τμήματα ένταξης μουσικής και στο Ειδικό Σχολείο στους 25 καθηγητές. Μας ήρθαν ακόμα πέντε καθηγητές Ειδικής Αγωγής και συγκεκριμένα τέσσερις μαθηματικοί και ένας φιλόλογος, αλλά νομίζω ότι σιγά σιγά θα εξομαλύνεται η κατάσταση και θα μπούμε σε έναν κανονικό ρυθμό. Αυτό που παρατηρούμε φέτος είναι ότι αυξήθηκε πολύ ο αριθμός των μαθητών που θέλουν παράλληλη στήριξη. Εκεί που είχαμε 10-12 παιδιά πέρυσι, τώρα έχουμε φτάσει στα 22 παιδιά που ζητάνε παράλληλη στήριξη. Δεν έχουν ακόμα εγκριθεί από το υπουργείο Παιδείας όλα τα αιτήματα, περιμένουμε όμως αυτό να γίνει τις επόμενες ημέρες», ανέφερε χαρακτηριστικά σε δηλώσεις του ο προϊστάμενος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανδρέας Ταξάκης.
Εν τω μεταξύ, υπό κατάληψη βρίσκονται από χθες το πρωί το 3ο Γυμνάσιο Ρεθύμνου και το Λύκειο Σπηλίου. Οι μαθητές στην πρώτη περίπτωση διαμαρτύρονται για τις ελλείψεις καθηγητών, αλλά και τις αλλαγές που αφορούν στην εφαρμογή του θεσμού του νέου Λυκείου, ενώ οι μαθητές του Σπηλίου μεταξύ των αιτημάτων αναφέρονται στην έλλειψη ενός στεγάστρου για να προστατεύονται από την ήλιο και την βροχή αντίστοιχα όταν χρειάζεται να περιμένουν το λεωφορείου που τους μεταφέρει στα σπίτια τους.
Σε κάθε περίπτωση ο προϊστάμενος της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, χαρακτηρίζει λάθος κίνηση το λουκέτο στα σχολεία, υποτρίζοντας ότι μέσα από τις διαλογικές διαδικασίες, θα μπορέσουν να βρουν λύσεις για τα προβλήματα. «Αυτό που θέλω να τονίσω είναι ότι τα παιδιά δεν σκέφτηκαν με ωριμότητα, δεν συζήτησαν με τους συλλόγους των σχολείων τους, ούτε με τους καθηγητές τους. Δεν ενημέρωσαν νωρίτερα για να δούμε πως θα μπορέσουμε να αντιμετωπίσουμε τα προβλήματα που υπάρχουν. Συζήτησα τα αιτήματα με τα παιδιά, στο 3ο Γυμνάσιο μου ανέφεραν για το θέμα του Νέου Λυκείου που τους δημιουργεί άγχος, όμως νομίζω ότι αν ο μαθητής είναι συνεπής, θα τα καταφέρει και αυτό το μήνυμα πρέπει να περάσουμε».
Από την άλλη μεριά στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση Ρεθύμνου, η εικόνα είναι αντίστοιχη, καθώς από τους 35 συνολικά δασκάλους που είχαν ζητηθεί, διορίστηκαν μέσω ΕΣΠΑ μόλις δέκα, ενώ έξι νηπιαγωγοί τοποθετήθηκαν στο Ρέθυμνο από τους 14 συνολικά που είχαν ζητηθεί. Υπενθυμίζεται ότι την περασμένη εβδομάδα στα σχολεία Ενιαίου Αναμορφωμένου Προγράμματος (ΕΑΕΠ) διορίστηκαν εννέα δάσκαλοι Αγγλικών, επτά Καλλιτεχνικών, οκτώ Φυσικής Αγωγής, τέσσερις Μουσικής, οκτώ Πληροφορικής και τέσσερις Θεατρικών Σπουδών. Παράλληλα διορίστηκαν τρεις νηπιαγωγοί Ειδικής Αγωγής, που σημαίνει ότι επιτέλους θα λειτουργήσει το Ειδικό Νηπιαγωγείο, που παραμένει κλειστό από την αρχή του σχολικού έτους.