Με πολλά προβλήματα συνεχίζεται το έργο ανάπλασης του ανατολικού παραλιακού μετώπου από το ύψος του ρέματος Κουσολίδι (στο ξενοδοχείο «PEARL» μέχρι και το «Δελφίνι»), με δεδομένο ότι ο ανάδοχος προειδοποιεί ότι ενδέχεται να διακόψει τις εργασίες εάν δεν τού καταβληθεί ποσό 350.000 ευρώ για εργασίες που έχει ήδη εκτελέσει. Όπως ανέφερε μιλώντας στα «Ρ.Ν.» οι εργασίες εκτελούνται μετ’ εμποδίων, αφ’ ενός λόγω μη πληρωμής του και αφ’ ετέρου λόγω ζητημάτων τεχνικής φύσεως που έχουν ανακύψει με την τεχνική υπηρεσία του δήμου.
Ο ίδιος δίδει ένα χρονικό περιθώριο έως το τέλος του μήνα προκειμένου να διευθετηθούν τα ζητήματα αυτά και μέχρι τότε συνεχίζει το έργο ενώ τις επόμενες μέρες αναμένεται, καλώς εχόντων πάντα των πραγμάτων, να ανοίξει το μέτωπο εργασιών από το ύψος του κτιρίου «Δελφίνι» και ανατολικότερα προκειμένου να γίνουν τα νέα πεζοδρόμια. Για τις εργασίες αυτές θα χρειαστεί να κλείσει το ένα ρεύμα κυκλοφορίας και οι οδηγοί που έρχονται από ανατολικά θα μπαίνουν στο κέντρο της πόλης από την οδό Πορτάλιου ενώ από την οδό Παπανδρέου θα γίνεται η είσοδος των ΙΧ προς τα ανατολικά, όπως αποφασίστηκε.
Σε σχετικές δηλώσεις του στα «Ρ.Ν.» ο κ. Ζαχαρίας Αθουσάκης, ανάδοχος του έργου τόνισε: «Εγώ τέλος του μήνα, αν δεν μού πληρώσουν τον επόμενο λογαριασμό, θα διακόψω τις εργασίες. Ήταν τρεις οι λογαριασμοί και πλήρωσαν μόνο τον έναν, πήρα δηλαδή 450.000 ευρώ – και εκκρεμεί ο επόμενος λογαριασμός 350.000 ευρώ περίπου και είναι και ακόμη ένας που δεν έχει στοιχειοθετηθεί, ύψους 150.000 ευρώ. Αν δεν μού τα πληρώσουν έως τέλος του μήνα θα σκεφτώ μήπως πάω σε διακοπή, διότι υπάρχουν προβλήματα γενικά στο έργο. Είναι αντιοικονομικό, δεν βγαίνει. Δηλαδή υπάρχουν κάποια προβλήματα με την υπηρεσία που πρέπει να τα λύσω διαφορετικά θα σταματήσω το έργο».
Σύμφωνα πάντως με την ενημέρωση του αρμόδιου αντιδημάρχου την επόμενη εβδομάδα θα ξεκινήσουν οι εργασίες από το ύψος του κτιρίου «Δελφίνι». Ο κ. Αλεφαντινός μάς είπε χαρακτηριστικά: «Τώρα τελειώνουν οι εργασίες με τα δίκτυα και τους σωλήνες ύδρευσης καθώς επίσης και η στρώση με τους κυβόλιθους στο βόρειο πεζοδρόμιο, στο ύψος του εμπορικού κέντρου και από την ενημέρωση που έχω μετά και τις σχετικές αποφάσεις που ελήφθησαν για τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που αφορούν τη μονοδρόμηση της παραλίας από το ύψος του κτιρίου Δελφίνι και για τα επόμενα τετρακόσια μέτρα, θα ξεκινήσουν εκεί οι εργασίες με σπάσιμο των παλιών πεζοδρομίων. Μετά μένει η τοποθέτηση των φωτιστικών, ο κεντρικός δρόμος και η ασφαλτόστρωση του καθώς και οι ανισόπεδες διαβάσεις με υπερύψωση επτά πόντων στους κάθετους δρόμους. Θέλω να πιστεύω και είμαι αισιόδοξος ότι όλα θα πάνε καλά και πως και αυτό το έργο της παραλίας όσο και όλα τα έργα του ΕΣΠΑ θα προχωρήσουν με εντατικούς ρυθμούς ώστε να ολοκληρωθούν το επόμενο δίμηνο όπως προβλέπεται από τη σύμβαση τους αλλά και με βάση τις προθεσμίες του ευρωπαϊκού προγράμματος του ΕΣΠΑ».
Ο κ. Αθουσάκης που είναι και πρόεδρος του Συνδέσμου Τεχνικών Εταιριών Ελλάδας υποστήριξε ότι από το τέλος Αυγούστου υπήρξε μια εξομάλυνση των πληρωμών του ΕΣΠΑ προς τους εργολάβους υποστηρίζοντας ωστόσο ότι εκκρεμεί ένα μεγάλο κονδύλι της τάξεως του 1 δισ.
Χαρακτηριστικά σε σχετικές δηλώσεις του ανέφερε: «Υπήρξε μία έναρξη πληρωμών των έργων του παλαιού ΕΣΠΑ τέλος Αυγούστου αρχές Σεπτέμβρη. Εάν συνεχιστεί η εξομάλυνση αυτή των πληρωμών μέχρι και τέλος Σεπτέμβρη, όπως έχει αναφέρει η αρμόδια γενική γραμματεία δημοσίων έργων του ΕΣΠΑ, τότε προβλέπουμε ότι θα εντατικοποιηθούν τα έργα του παλιού ΕΣΠΑ, ως προς την εκτέλεσή τους, ούτως ώστε τα περισσότερα από αυτά να έχουν τελειώσει τέλος του χρόνου για να μην υποστούν τις γνωστές συνέπειες. Σε διαφορετική περίπτωση που τα έργα αυτά δεν ολοκληρωθούν και αν δεν δοθεί παράταση, -που απ’ ό,τι φαίνεται δεν δίνεται παράταση στο παλιό ΕΣΠΑ από την ευρωπαϊκή επιτροπή, -τότε αυτά τα έργα που θα μείνουν ημιτελή ή θα δεχτεί η ευρωπαϊκή επιτροπή να πάνε γέφυρα και να πάρουν πόρους από το νέο ΕΣΠΑ για να ολοκληρωθούν. Αυτό βέβαια σημαίνει ότι σε τέτοια περίπτωση χάνεται κάποιο άλλο έργο που μπορούσε να γίνει στο νέο ΕΣΠΑ ή αν δεν ολοκληρωθούν με ίδιους ελληνικούς πόρους, απεντάσσονται.
Σε κάθε όμως περίπτωση όμως, εάν δεν πάρουν παράταση και αν δεν ολοκληρωθούν τα έργα αυτά να απορροφηθούν οι πόροι του παλαιού ΕΣΠΑ, οι πόροι αυτοί χάνονται. Άρα χάνονται και τα έργα, που θα έχουν πρόβλημα και δεν θα είναι ολοκληρωμένα. Από την άλλη όμως πλευρά τα χρήματα του ΕΣΠΑ όταν έρθουν στην Ελλάδα, δίδονται για να πληρωθούν τα έργα του ΕΣΠΑ. Από αυτά τα χρήματα το 40% επιστρέφει στα ίδια τα ελληνικά ταμεία. 23% το ΦΠΑ, ασφαλιστικές εισφορές και οι φόροι των τζίρων που θα κάνουν από τα λεφτά αυτά οι εμπλεκόμενοι στα δημόσια έργα είναι ένα 40%. Είναι μεγάλη η ζημιά αν δεν γίνουν ενέργειες να μη χαθούν πόροι του παλαιού ΕΣΠΑ. Διότι πέραν των έργων που χάνονται από τις πιστώσεις αυτές, υπάρχει πρόβλημα και για τα ελληνικά ταμεία διότι το 40% των χρημάτων αυτών επιστρέφουν και στα ταμεία με τον τρόπο που σας είπα προηγουμένως».