Στους δρόμους βγήκαν χθες δάσκαλοι, καθηγητές και γονείς διαμαρτυρόμενοι για το νομοσχέδιο που έχει τεθεί σε διαβούλευση από το υπουργείο Παιδείας, το οποίο, όπως υποστηρίζουν, προβλέπει ανατρεπτικές αλλαγές στο εκπαιδευτικό σύστημα που υποβαθμίζουν την εκπαιδευτική διαδικασία. Ταυτόχρονα η σχολική κοινότητα διαμαρτύρεται για την τροπολογία που ψηφίστηκε στο νομοσχέδιο του υπουργείου Μεταναστευτικής Πολιτικής και Ασύλου και αφορά τη δυνατότητα ζωντανής αναμετάδοσης των σχολικών μαθημάτων. Οι εκπαιδευτικοί έχοντας στο πλευρό τους και τους γονείς κατηγορούν την κυβέρνηση για απουσία διαλόγου σε σχέση με το νέο νομοσχέδιο και δηλώνουν αποφασισμένοι να συνεχίσουν με κάθε τρόπο τον αγώνα τους, ώστε αυτό να αποσυρθεί.
Χθες δάσκαλοι και καθηγητές μαζί με μέλη της Ένωσης Γονέων του Δήμου Ρεθύμνου συγκεντρώθηκαν έξω από το Δημαρχείο της πόλης, όπου πραγματοποίησαν συγκέντρωση και στη συνέχεια πορεία στους κεντρικούς δρόμους. Κρατώντας πανό και φωνάζοντας συνθήματα η εκπαιδευτική κοινότητα ζήτησε την συμπαράσταση όλης της κοινωνίας στον αγώνα που έχουν ξεκινήσει ενάντια στις κυβερνητικές πρωτοβουλίες για το χώρο της παιδείας.
Σε σχετικές δηλώσεις του, ο Στέλιος Ορφανουδάκης, πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ρεθύμνου είπε: «Το υπουργείο Παιδείας και η κυβέρνηση της Ν.Δ. εν μέσω πανδημίας και περιοριστικών μέτρων μετακίνησης, εντείνει το αντιεκπαιδευτικό της έργο, μετά και τη δημοσιοποίηση του πολυνομοσχεδίου για την παιδεία που περιλαμβάνει σαρωτικές αντιδραστικές αλλαγές σε πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση. Επιδιώκοντας να επιβάλλει την συντηρητική νεοφιλελεύθερη πολιτική της, το νομοσχέδιο της κυβέρνησης προβλέπει την αύξηση των μαθητών ανά τμήμα στο δημοτικό και στο νηπιαγωγείο από 22 στους 26, όλη η σχολική διαδρομή σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση εξελίσσεται σε ένα διαγνωστικό μαραθώνιο, επιβάλλεται τιμωρητική εσωτερική και εξωτερική αντιεκπαιδευτική αξιολόγηση σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών, επιχειρείται σχολειοποίηση του νηπιαγωγείου με κερματισμό της γνώσης εισάγοντας διακριτά διδακτικά αντικείμενα, επανέρχεται η αναγραφή της διαγωγής στα απολυτήρια γυμνάσιου και λυκείου στο όνομα της πειθαρχίας των μαθητών, τιμωρεί για μια ακόμα φορά τους αναπληρωτές που επί 20 και πλέον χρόνια έχουν πάρει στις πλάτες τους τη λειτουργία των δημοσίων σχολείων με διετή ή τριετή αποκλεισμό από τους πίνακες σε περίπτωση μη ανάληψης υπηρεσίας. Εκτός όλων αυτών στις 8 Μαΐου ψηφίστηκε από τη βουλή και μόνο με τις κυβερνητικές ψήφους μια απαράδεκτη και αντισυνταγματική ντροπολογία, με την οποία μπορεί να πραγματοποιηθεί ζωντανή μετάδοση του μαθήματος σε πραγματικό χρόνο. Όπως αποδεικνύεται περίτρανα από την τακτική του υπουργείου για την κυβέρνηση της Ν.Δ. δεν αποτελούν στη δημόσια εκπαίδευση κεντρικά ζητήματα τα θέματα της υλικοτεχνικής υποδομής και του εκπαιδευτικού προσωπικού, του περιεχομένου της εκπαίδευσης αλλά η αξιοποίηση της πανδημίας για την κατάλυση κάθε έννοιας δημοκρατίας, προστασίας προσωπικών δεδομένων και παιδαγωγικών αρχών και σχέσεων. Παλεύουμε να μην εφαρμοστεί αυτή η ντροπολογία τους φυσικά και να περάσει το αντιεκπαιδευτικό νεοφιλελεύθερο και βαθιά συντηρητικό πολυνομοσχέδιο για την εκπαίδευση».
Ο Γιώργος Τρούλης, αντιπρόεδρος της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος που βρέθηκε στην κινητοποίηση που πραγματοποιήθηκε στο Ρέθυμνο είπε: «Βρισκόμαστε εκπαιδευτικοί, γονείς, σύσσωμη η κοινωνία για να αντιδράσει απέναντι σε μια τροπολογία, η οποία πέρασε νύχτα στη βουλή την περασμένη Παρασκευή. Ουσιαστικά το υπουργείο Παιδείας θέλει να εισάγει την ζωντανή αναμετάδοση από τις σχολικές τάξεις -με τη λογική ότι θα υπάρχουν παιδιά που δεν θα βρίσκονται στις τάξεις, παραβιάζοντας κάθε αρχή, προσωπικά δεδομένα παιδιών και εκπαιδευτικών, κάτι για το οποίο όπως αποδείχτηκε και από τη συνάντηση της ΔΟΕ με τον πρόεδρο της Αρχής δεν υπήρχε εγγραφή έγκρισης προς το υπουργείο Παιδείας παρά μόνο συστάσεις διαμόρφωσης ενός πλαισίου, κάτι που θα χρειαστεί τουλάχιστον ένα μήνα. Ταυτόχρονα έχουμε ένα νομοσχέδιο που έχει μπει σε ηλεκτρονική διαβούλευση, κενό θεσμικού διαλόγου, δεν έχει γίνει καμία συζήτηση με τις ομοσπονδίες, καμία συζήτηση με την κοινωνία. Ενώ συζητάμε εν μέσω πανδημίας για μέτρα που πρέπει να ληφθούν στα σχολεία, εάν ανοίξουν ειδικά στην πρωτοβάθμια, το υπουργείο αυξάνει τους μαθητές ανά τμήμα από 22 σε 26, προχωρά σε συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων, σε μειώσεις εκπαιδευτικού προσωπικού, μετακινήσεις μαθητών από σχολείο σε σχολειό και προβλέπει ένα τεράστιο ζήτημα ανοίγματος πλαισίου τόσο με την εισαγωγή του εκπαιδευτικού εμπιστοσύνης μέσα στις σχολικές μονάδες -λες και οι εκπαιδευτικοί δεν είναι εμπιστοσύνης -με τον κανονισμό που εντάσσει στην λογική διαμόρφωσης φορέων που ουδεμία σχέση έχουν με την εκπαιδευτική διαδικασία και φυσικά εισάγοντας μια αξιολόγηση που έχει χαρακτηριστικά τέτοια για τα οποία ο κλάδος έχει δώσει μια ουσιαστική απάντηση από το 2013. Εμείς συνεχίζουμε μαζί με τους κατά τόπους συλλόγους και δίνουμε μάχη σε όλη την Ελλάδα».
Την αντίθεσή της εξέφρασε με δηλώσεις της και η πρόεδρος της ΕΛΜΕΡ Ρεθύμνου, Δέσποινα Νικολάου, η οποία μεταξύ άλλων ανέφερε ότι: «Διαδηλώνουμε την αντίθεσή μας και στο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας που κατατέθηκε σε διαβούλευση εν μέσω κορωνοϊού χωρίς να ζητήσει την γνώμη των ομοσπονδιών και των γονέων και για την τροπολογία που πέρασε η υπουργός ξαφνικά την περασμένη Παρασκευή και αφορά στις κάμερες στα σχολεία. Διαμαρτυρόμαστε και για τα δύο, το σύνολο του εκπαιδευτικού κόσμου ζητάμε τη συμπαράσταση όλης της κοινωνίας, γιατί και εμείς για τα παιδιά τους παλεύουμε».
Από την πλευρά του ο Aντώνης Σταυρουλάκης, πρόεδρος της Ένωσης Γονέων Μαθητών Δήμου Ρεθύμνου, τόνισε: «Εμείς σαν Ένωση Γονέων εκφράζουμε την αντίθεσή μας στο κατατεθέν νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας, που αυτή την στιγμή εν μέσω πανδημίας του κορωνοϊού φέρνει μεγάλες ανατροπές στην εκπαιδευτική κοινότητα και τα παιδιά μας. Ζητάμε την άμεση απόσυρσή του ως αντιεκπαιδευτικό. Το νομοσχέδιο αυτό επαναφέρει την τράπεζα θεμάτων, η οποία τα προηγούμενα χρόνια είδαμε τι αποτελέσματα είχε. Μεγαλώνει τα τμήματα των τάξεων και στριμώχνονται τα παιδιά. Φέρνει τις κάμερες στα σχολεία για την παρακολούθηση του μαθήματος που αν μη τι άλλο ζητάμε τη δια ζώσης διδασκαλία όπου είναι εφικτή. Δεν μπορεί το παιδί να γίνεται αντικείμενο αναμετάδοσης. Ζητάμε δημόσια και δωρεάν παιδεία, ένα σχολείο που θα πληροί όλες τις προδιαγραφές για τα παιδιά μας χωρίς υποχρηματοδότηση που υπάρχει σήμερα και σχολεία πλήρως στελεχωμένα».