Αν και έχουν περάσει δυόμιση μήνες από την έναρξη της σχολικής περιόδου, συνεχίζονται τα λειτουργικά προβλήματα στα Γυμνάσια, Λύκεια και ΕΠΑΛ του νομού, αφού παραμένουν απλήρωτες αρκετές θέσεις καθηγητών. Συνολικά, σύμφωνα με τα στοιχεία της τοπικής διεύθυνσης εκπαίδευσης, λείπουν από όλα τα σχολεία του νομού εβδομήντα εκπαιδευτικοί. Οι 47 από αυτούς είναι καθηγητές βασικών μαθημάτων, ενώ οι υπόλοιποι 23 είναι καθηγητές ειδικοτήτων ή καθηγητές που θα στελεχώσουν το Ειδικό Σχολείο σε τμήματα παράλληλης στήριξης και ένταξης.
Ενδεικτικό παράδειγμα της κατάστασης που επικρατεί είναι ότι τόσο το Λύκειο Φουρφουρά όσο και το Μουσικό Λύκειο, δεν έχουν καθηγητή Φιλολογίας.
Στην τεχνική εκπαίδευση, ωστόσο, το πρόβλημα είναι εντονότερο. Σημαντικά κενά παρουσιάζονται στην ειδικότητα του Ηλεκτρολόγου, καθώς λόγω έλλειψης τεσσάρων καθηγητών υπολειτουργούν ή δεν λειτουργούν καθόλου τα αντίστοιχα τμήματα στο ΕΠΑΛ Γαράζου, το ημερήσιο ΕΠΑΛ Ρεθύμνου και το Εσπερινό ΕΠΑΛ Ρεθύμνου.
Ειδικότερα, στο Εσπερινό ΕΠΑΛ Ρεθύμνου οι μαθητές του τμήματος Ηλεκτρολογίας από την αρχή της εβδομάδας προχώρησαν σε κατάληψη του σχολείου. Οι σπουδαστές διαμαρτύρονται για τη μη ύπαρξη του βασικού καθηγητή ειδικότητας στο τμήμα, καθώς από την αρχή της χρονιάς το μάθημα ηλεκτρολογίας δεν έχει γίνει καθόλου. Το Εσπερινό ΕΠΑΛ αποτελεί ειδική περίπτωση, καθώς εκεί φοιτούν ενήλικες, πολλοί εξ αυτών έχουν βγει ήδη στην αγορά εργασίας και θέλουν το πτυχίο για να εξασφαλίσουν τα επαγγελματικά τους δικαιώματα. Σύμφωνα με την τοπική Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας υπήρχε καθηγητής για την κάλυψη της θέσης, ο οποίος όμως αντιμετωπίζει πρόβλημα υγείας και δεν ανέλαβε καθήκοντα. «Οι μαθητές έχουν δίκιο, καθώς δεν κάνουν μάθημα και έχουν ανάγκη το πτυχίο για να εξασφαλίσουν τα επαγγελματικά τους δικαιώματα. Από πλευράς μας είχαμε κάνει αυτό που έπρεπε, αλλά δυστυχώς αρρώστησε ο συνάδελφος και δεν καταφέραμε να καλύψουμε το κενό. Αυτή τη στιγμή έχουμε ζητήσει τέσσερις ηλεκτρολόγους για να καλύψουμε τις ανάγκες και στα άλλα σχολεία» ανέφερε στα «Ρ.Ν.» ο προϊστάμενος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ρεθύμνου Ανδρέας Ταξάκης, ο οποίος ενημέρωσε τους μαθητές για τις έως τώρα ενέργειες που έχουν γίνει, ώστε να λυθεί το πρόβλημα, ενώ τους διαβεβαίωσε ότι σύμφωνα με επιστολή του περιφερειακού διευθυντή εκπαίδευσης Απόστολου Κλινάκη το ζήτημα θα έχει αντιμετωπιστεί μέχρι αύριο Παρασκευή.
Να σημειωθεί ότι με επιστολή που απέστειλε την περασμένη Τρίτη προς τις τέσσερις διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του νησιού, ο περιφερειακός διευθυντής ενημερώνει ότι τα κενά στα σχολεία θα καλυφθούν μέχρι την Παρασκευή. Η κάλυψη των βασικών μαθημάτων πρόκειται να γίνει με πρόσληψη αναπληρωτών, ενώ τα μαθήματα των ειδικοτήτων και της παράλληλης στήριξης θα καλυφθούν με εκπαιδευτικούς που θα προσληφθούν μέσω του προγράμματος ΕΣΠΑ.
«Πιστεύω ότι τελικά θα καλυφθούν τα κενά, καθώς φαίνεται ότι ο κ. Κλινάκης έχει λάβει τις διαβεβαιώσεις του υπουργού», μας ανέφερε ο κ. Ταξάκης.
Ερώτηση Α. Ξανθού για τα προβλήματα στα σχολεία της Τεχνικής Εκπαίδευσης Ρεθύμνου
Ερώτηση στον υπουργό Παιδείας για τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα σχολεία Τεχνικής Εκπαίδευσης του Ρεθύμνου κατέθεσε ο Ρεθεμνιώτης βουλευτής Α. Ξανθός. Συγκεκριμένα ο κ. Ξανθός τονίζει στην ερώτησή του:
«Το 1ο ΕΠΑΛ Ρεθύμνου συγκεντρώνει τον μεγαλύτερο όγκο μαθητών της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στο Νομό Ρεθύμνου (620 μαθητές συνολικά). Το Σχολείο δοκιμάζεται από τις συνεχιζόμενες ελλείψεις που έχει σε καθηγητές ειδικοτήτων (λείπουν οκτώ καθηγητές πλήρους απασχόλησης από το ΕΠΑΛ). Το μεγαλύτερο πρόβλημα υπάρχει στις ειδικότητες που το Υπουργείο, αφού κατήργησε και έθεσε σε διαθεσιμότητα 13 καθηγητές, στη συνέχεια δεν φρόντισε να προσλάβει ούτε αναπληρωτές, ώστε τουλάχιστον να γίνονται τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα της 3ης Λυκείου. Ολοκληρώνεται σε λίγο το 1ο τρίμηνο του σχολικού έτους και υπάρχουν ακόμα μαθήματα πανελληνίων εξετάσεων, που δεν διδάσκονται, στην ΕΠΑΣ έχουν μείνει μόνο δύο καθηγητές και ένας ωρομίσθιος και το ερώτημα είναι πώς θα πάρουν οι μαθητές που φοιτούν πτυχίο. Στο Εσπερινό ΕΠΑΛ Ρεθύμνου δεν υπάρχει καθηγητής ηλεκτρολόγος και δεν γίνεται καθόλου μάθημα στην ειδικότητα αυτή (που συγκεντρώνει το 1/3 των μαθητών), ενώ αντίστοιχα προβλήματα υπάρχουν και στο ΕΠΑΛ Γαράζου.
Υπάρχουν ακόμα ελλείψεις σε αρκετά σχολικά βιβλία και ανάγκη ανανέωσης του απαρχαιωμένου εξοπλισμού του Σχολείου (ιδιαίτερα στον τομέα της Πληροφορικής). Αυτές οι αρνητικές επιπτώσεις στην εύρυθμη εκπαιδευτική λειτουργία του Σχολείου υποβαθμίζουν την ποιότητα των πτυχίων των αποφοίτων του ΕΠΑΛ και απαξιώνουν συνολικά την Τεχνική Εκπαίδευση, γεγονός που πλήττει κυρίως μαθητές από φτωχά και λαϊκά στρώματα, που δεν έχουν τη δυνατότητα άλλης επιλογής.
Επιπλέον δεν αντιμετωπίζεται το σοβαρό στεγαστικό πρόβλημα του 1ου ΕΠΑΛ Ρεθύμνου, ενώ για τις εκπαιδευτικές ανάγκες των 620 μαθητών του μετατρέπονται σε αίθουσες διδασκαλίας ακατάλληλα υπόγεια χωρίς φυσικό φωτισμό ή ακόμα και αποθήκες. Με τα δεδομένα αυτά η αναγκαιότητα δημιουργίας 2ου ΕΠΑΛ Ρεθύμνου είναι προφανής. Δυστυχώς παρά το ότι έχουν γίνει όλες οι προβλεπόμενες ενέργειες και διαδικασίες από την Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Ρεθύμνου και τον Δήμο Ρεθύμνου, το υπουργείο Παιδείας δεν έχει ανταποκριθεί στο αίτημα αυτό.
– Επειδή υπάρχει μεγάλη ανάγκη για στήριξη και σοβαρή αναβάθμιση της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στο Νομό Ρεθύμνου, η οποία έχει υποστεί μεγάλα πλήγματα λόγω των μνημονιακών μέτρων περικοπής των δημόσιων δαπανών Παιδείας και δημιουργίας «δεξαμενής» διαθεσιμότητας στο Δημόσιο.
– Επειδή το συγκεκριμένο σχολείο, με την ιδιαίτερη κοινωνική σύνθεση των μαθητών του, έχει ξεπεράσει προ πολλού τις αντοχές του τόσο από άποψη ελλειμματικών κτιριακών υποδομών και εξοπλισμού, όσο και από άποψη ανεπαρκούς στελέχωσης με εξειδικευμένους καθηγητές».
Καταλήγοντας ο Ρεθεμνιώτης βουλευτής ρωτά τον υπουργό:
«1. Θα προχωρήσει στην άμεση αντιμετώπιση της έλλειψης εκπαιδευτικών στο 1ο ΕΠΑΛ Ρεθύμνου;
2. Θα προχωρήσει στην πρόσληψη εκπαιδευτικού ειδικότητας Ηλεκτρολογίας για να καλυφθούν οι ώρες της συγκεκριμένης ειδικότητας στο Εσπερινό ΕΠΑΛ Ρεθύμνου;
3. Θα καλυφθούν τα κενά ειδικοτήτων στο ΕΠΑΛ Γαράζου;
4. Θα προχωρήσει στην ίδρυση του 2ου ΕΠΑΛ στο Ρέθυμνο, ώστε να εξασφαλιστεί η απαραίτητη υλικοτεχνική υποδομή στην Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση στο Νομό Ρεθύμνου;».