Αυτό ήταν το βασικό συμπέρασμα στη χθεσινή ημερίδα που διοργάνωσε η Περιφέρεια Κρήτης και η Αγροδιατροφική Σύμπραξη, στο Επιμελητήριο Ηρακλείου, όπου είχαν προσκληθεί φορείς του πρωτογενή τομέα, του εμπορίου-μάρκετιγκ, αλλά και εκπρόσωποι μεγάλων εταιρειών που παράγουν επώνυμα προϊόντα ελαιολάδου και κρασιού σε Ιταλία, Γαλλία.
Στον χαιρετισμό του ο περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης τόνισε: «Μέσα από τον στρατηγικό σχεδιασμό της Περιφέρειας Κρήτης για τον πρωτογενή τομέα, επιχειρούμε την πιστοποίηση των ποιοτικών μας προϊόντων που παράγονται στο νησί, που με την ενιαία ονομασία «Κρήτη» θα γίνουν ακόμα πιο ανταγωνιστικά αλλά και αναγνωρίσιμα στο εξωτερικό».
Ο περιφερειάρχης αναφέρθηκε στην πολιτική διασύνδεσης του πρωτογενή τομέα με τον τουρισμό που ακολουθεί η Περιφέρεια, καθώς όπως είπε: «Μόνο έτσι μπορούμε να «χτίσουμε» ότι έχει ανάγκη η Κρήτη, ώστε να μπει σε μια νέα τροχιά, να ξεπεράσει τις αδυναμίες της και να επενδύσει στα συγκριτικά της πλεονεκτήματα».
Ο κ. Αρναουτάκης πρόσθεσε: «Με μεθοδικότητα, με σωστό σχεδιασμό, μέσα από ανοικτές συλλογικές-συμμετοχικές διαδικασίες, με τον απαιτούμενο προγραμματισμό, αξιοποιώντας κάθε δυνατότητα χρηματοδότησης, επενδύοντας στις ισχυρές δυνάμεις που ο τόπος αυτός διαθέτει, μπορούμε να αισιοδοξούμε. Σημαντική επιδίωξή μας είναι τα προϊόντα και ο τουρισμός της Κρήτης να αποκτήσουν τη δική τους ονομασία, τα δικά τους διακριτικά. Για την υλοποίηση αυτού του στόχου, η Περιφέρεια Κρήτης προχωρά στην καθιέρωση της εμπορικής ονομασίας «Κρήτη» για την αναγνώριση και πιστοποίηση των εξαιρετικά ποιοτικών αγροτικών προϊόντων και τουριστικών υπηρεσιών του νησιού μας στο εξωτερικό».
Στην ημερίδα η αντιπεριφερειάρχης Κρήτης Θεανώ Βρέντζου παρουσίασε αναλυτικά τις προδιαγραφές ποιότητας που θα πρέπει να τηρεί ένα προϊόν για να αποκτήσει το brand name «Κρήτη», ώστε να έχει ενισχυμένη παρουσία στην εγχώρια και διεθνή αγορά.
«Η Περιφέρεια Κρήτης έχει έτοιμο τον μηχανισμό πιστοποίησης που θα πρέπει να διαθέτει ο κάθε παραγωγός στο νησί, προκειμένου να αποκτήσει το σήμα ποιότητας «Κρήτη». Ο στρατηγικός σχεδιασμός της Περιφέρειας Κρήτης για τον αγροτοδιατροφικό τομέα, στοχεύει στην προώθηση και προβολή του κρητικού «καλαθιού», στη σύνδεση των προϊόντων με τις διεθνείς αγορές, τη διασύνδεση της αγροτικής παραγωγής με τον τουρισμό, την πιστοποίηση προϊόντων και υπηρεσιών, κάτω από την ομπρέλα του κοινού brand name «Κρήτη» ανέφερε η αντιπεριφερειάρχης.
Η κα Βρέντζου συμπλήρωσε ακόμα ότι στόχος του τοπικού σήματος ποιότητας προϊόντων και υπηρεσιών «Κρήτη» είναι η σήμανση των κρητικών προϊόντων, μέσα από τον σχολαστικό έλεγχο της ιχνηλασιμότητάς τους έχοντας καθορισμένες προδιαγραφές ποιότητας και ασφάλειας.
Στις προδιαγραφές ποιότητας και ασφάλειας συμπεριλαμβάνονται όλες οι φάσεις παραγωγής, από το χωράφι στο ράφι, μέχρι και τον τελικό καταναλωτή και αφορούν τα πεδία λειτουργίας της επιχείρησης, την προέλευση των προϊόντων, την παραγωγική διαδικασία, την μεταποίηση, την τυποποίηση και την τελική διάθεση στον καταναλωτή.
«Πιστεύουμε ότι με την καθιέρωση του brand name «Κρήτη», το νησί μας χαρακτηρίζεται ως προορισμός που προσφέρει ποιοτικά προϊόντα και υπηρεσίες, με σεβασμό στην παράδοση, στον πολιτισμό του ντόπιου και του ποιοτικού» κατέληξε η κ. Βρέντζου.
Στην ημερίδα ήταν προσκεκλημένος ο Ιταλός D’ Errico Nazzario, ειδικός γεωπόνος σε θέματα ποιότητας και εμπορίας ελαιολάδου, κρασιού, και επαγγελματίας γευσιγνώστης ελαιολάδου. Αναφέρθηκε στις προϋποθέσεις διασφάλισης της ποιότητας, στις πρακτικές αποτελεσματικού μάρκετινγκ των τοπικών προϊόντων, και τόνισε ότι «Θα πρέπει να γίνει απολύτως κατανοητό σε όλους τους παραγωγούς, ότι αν δεν παράγουν πιστοποιημένα ποιοτικά προϊόντα δεν μπορούν να έχουν τύχη στο εξωτερικό. Με την ενιαία ταυτότητα-ονομασία στα προϊόντα δίνεται υπεραξία, και γίνονται πολύ πιο εύκολα αναγνωρίσιμα τόσο στην ελληνική όσο και την διεθνή αγορά».
Στην ημερίδα της Περιφέρειας Κρήτης και της Αγροδιατροφικής Σύμπραξης, κατέθεσαν επίσης τις καλές πρακτικές που ακολουθούν για την προώθηση των προϊόντων τους, η Marina Colona επιχειρηματίας ελαιολάδου, που μίλησε για τη σημασία της ποιότητας και του μάρκετινγκ στο προϊόν, ο Bertrand de Sercey διευθυντής μάρκετινγκ σε εταιρεία οίνου, που αναφέρθηκε στην προώθηση του κρασιού στις διεθνείς αγορές, ο πρόεδρος του ΓΕΩΤΕΕ παράρτημα Κρήτης Αλέξανδρος Στεφανάκης, που μίλησε για τα πρότυπα και τις προδιαγραφές των πιστοποιημένων κρητικών προϊόντων και ο Μανόλης Δεληγιαννάκης πρόεδρος της «Hellas Cert» για το ρόλο της πιστοποίησης στην προώθηση των αγροτικών προϊόντων.
Κορωνοϊός: Οι ΗΠΑ ενέκριναν για επείγουσα χρήση το χάπι της Pfizer
Η ρυθμιστική αρχή υγείας των ΗΠΑ ενέκρινε για επείγουσα χρήση το χάπι της Pfizer για την Covid. Όπως μεταδίδει το...