Την επόμενη Δευτέρα αναμένεται να πιάσουν δουλειά 51 άτομα στην υπηρεσία Καθαριότητας του Δήμου Ρεθύμνου. Πρόκειται για προσωπικό διαφόρων ειδικοτήτων με οκτάμηνη σύμβαση, το οποίο θα έρθει να ενισχύσει την αποδυναμωμένη σήμερα υπηρεσία προκειμένου να μπορέσει να αντεπεξέλθει αποτελεσματικά στον αυξημένο φόρτο εργασίας, λόγω και της τουριστικής κίνησης, αλλά και να συνδράμει στην υλοποίηση του προγραμματισμού της, που αφορά σε σειρά δράσεων για την αντιμετώπιση προβλημάτων της καθημερινότητας αλλά και την επέκταση του προγράμματος της ανακύκλωσης.
Το προσωπικό αυτό είχε κριθεί απαραίτητο για τη συγκεκριμένη υπηρεσία που το τελευταίο δίμηνο, λόγω των συνταξιοδοτήσεων και των αυξημένων αναγκών της πόλης, λειτουργεί οριακά μη μπορώντας να αντεπεξέλθει στις υποχρεώσεις της και στον προγραμματισμό της, με αποτέλεσμα να υπάρχουν σωρεία παραπόνων τόσο στην πόλη όσο κυρίως από τους οικισμούς.
Είναι χαρακτηριστικό ότι σύμφωνα με τον αρμόδιο αντιδήμαρχο Δημήτρη Λελεδακη με τους εργαζομένους που είχαν απομείνει γινόταν επί της ουσίας μόνο η αποκομιδή των απορριμμάτων από την πόλη και τους οικισμούς και αυτή με μεγάλη δυσκολία, σε μια προσπάθεια να διαιτηθεί η πόλη καθαρή.
Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Λελεδάκης, μόλις η υπηρεσία στελεχωθεί τόσο με τους 51 οκταμηνίτες όσο και με τους εργαζόμενους που θα προσληφθούν από τον ΟΑΕΔ (κοινωφελής εργασία), το αμέσως επόμενο διάστημα θα μπορούν να δρομολογηθούν πολλά ζητήματα που μέχρι σήμερα δεν αντιμετωπίζονται. Ειδικότερα, σύμφωνα με τον ίδιο σε προτεραιότητα θα μπουν οι οικισμοί του μητροπολιτικού Δήμου, όπου θα καθαριστούν τα πρανή και οι κοινόχρηστοι χώροι, θα δοθεί ακόμα μεγαλύτερη έμφαση στην παλιά πόλη του Ρεθύμνου, με ενημέρωση των κατοίκων της και των επιχειρηματιών για το σύστημα αποκομιδής των απορριμμάτων, αλλά και τους ατομικούς κάδους, τους οποίους μπορούν να προμηθεύονται για τη συγκέντρωση των οικιακών απορριμμάτων και των ανακυκλώσιμων υλικών μιας και στην περιοχή δεν υπάρχουν κάδοι.
«Τα αποτελέσματα των οκταμηνιτών, 51 άτομα, ανακοινώθηκαν την Τρίτη. Έχουν καλυφτεί και οι 51 θέσεις και αυτό είναι ευχάριστο. Η μισθοδοσία αυτού του προσωπικού θα προέλθει από τα ανταποδοτικά τέλη του Δήμου, της υπηρεσίας Καθαριότητας, ενώ εκτιμώ ότι από Δευτέρα θα πιάσουν δουλειά. Γι’ αυτούς στην κατηγορία της κοινωφελούς εργασίας έχουν βγει οι οριστικοί πίνακες από τον ΟΑΕΔ, οι οποίοι αφορούν την περίοδο ενός πενταμήνου. Αυτοί πιστεύω ότι θα περάσουν 15-20 μέρες για να πιάσουν δουλειά και πραγματικά περιμένουμε να έρθει ο κόσμος για να ξεκινήσουμε τις εργασίες. Αυτό που ξέρω για τις λίστες του ΟΑΕΔ είναι ότι στην αρχή ήταν 187, μετά έγιναν 157 και τώρα στον τελικό πίνακα είναι 134 άτομα για όλο τον Δήμο. Δεν γνωρίζουμε πόσοι από αυτούς θα πάνε στην υπηρεσία Καθαριότητας, ωστόσο η υπηρεσία Πρασίνου και Καθαριότητας θα έχει το μερίδιο που θα πρέπει να έχει για να βελτιωθούν ακόμα περισσότερο τα πράγματα.
Σαν Δήμος θα έπρεπε από τον Απρίλιο να έχουμε και τους πενταμηνίτες και τους οκταμηνίτες. Έχουμε κάνει όλες τις απαραίτητες ενέργειες και έχουμε ασκήσει πιέσεις για να τους έχουμε στην ώρα μας, αλλά τελικά έφτασε ο Ιούλιος για να τους έχουμε στη διάθεσή μας. Έχουμε ήδη προγραμματίσει τις ενέργειες που πρέπει να κάνουμε, όπως τα καλαθάκια, την ανακύκλωση στους κοντινούς οικισμούς του Δήμου» ανέφερε ο κ. Λελεδακης.
Ο ίδιος μάλιστα υποστήριξε ότι λόγω της κακής οικονομικής κατάστασης με τις κλειστές τράπεζες η υπηρεσία αντιμετωπίζει προβλήματα προμήθειας απαραίτητων υλικών, μιας και οι προμηθευτές ζητούν να πληρωθούν τις μετρητοίς. Χαρακτηριστικά ανέφερε: «Με την οικονομική κατάσταση στην οποία βρισκόμαστε, έχουμε θέμα, γιατί οι προμηθευτές δεν μας εφοδιάσουν με πράγματα που χρειαζόμαστε. Κάποια στιγμή την προηγούμενη εβδομάδα είχαμε πρόβλημα ακόμα και με τα καύσιμα. Ζητάνε πληρωμές της μετρητοίς για καύσιμα, λάμπες, φωτιστικά και οτιδήποτε άλλο προμηθευόμαστε. Ειδικότερα με τις λάμπες έχουμε τώρα σοβαρό θέμα. Ο νέος ανοιχτός διαγωνισμός για προμήθεια ηλεκτρολογικού υλικού θα γίνει σήμερα».