Είναι πολλές οι εκδηλώσεις που αξίζουν τον επαινετικό λόγο και μόνο σαν προσπάθεια, αλλά κάποιες άλλες, ελάχιστες βέβαια, εκτός από τέρψη σε βοηθούν να καταλάβεις στην πράξη τις έννοιες οργάνωση, σκηνοθεσία, ερμηνεία, δημιουργία.
Και ακόμα κάτι, έστω κι αν είναι αιρετική θέση στον καθωσπρεπισμό μας, την πραγματική σημασία του ρήματος «γουστάρω».
Αυτά δεν είναι παρά διαπιστώσεις από την συναυλία του συγκροτήματος «libre aλma», που παρακολούθησα στο Ωδείο.
Ήταν φυσικό να με πείσει για να εγκαταλείψω τη γωνιά μου η υπογραφή των διοργανωτών. Γιατί πάντα ο Σύνδεσμος Διαδόσεως Καλών Τεχνών (ελληνικό ωδείο Ρεθύμνου) υπηρετεί με συνέπεια την ποιότητα. Αλλά κι ένα κορίτσι συναρπαστικό συνέβαλε στην παρουσία μου.
Έχω δηλώσει φανατική θαυμάστρια της Μαριέλλας Βιτώρου. Γιατί έχω πολλές φορές διαπιστώσει το «τσαγανό» που διακρίνει αυτή την κοπέλα. Είναι το κλασσικό παράδειγμα του νέου ανθρώπου που αξιοποιεί το ταλέντο του με σύνεση και δεν αφήνει να το παρασύρει η ουτοπία της επιτυχίας και της φαινομενικής καταξίωσης.
Η χαρισματική μας Μαριέλλα, αν και διαθέτει φωνή που μπορεί να την αναδείξει και εκτός συνόρων, τέλειωσε πρώτα τη Γαλλική Φιλολογία, έκανε και σοβαρές σπουδές στη μουσική και παρά το γεμάτο υποχρεώσεις πρόγραμμά της, βρίσκει χρόνο να προσφέρει στο Ρέθυμνο συναυλίες υψηλού επιπέδου.
Ποιος μπορεί να ξεχάσει το αφιέρωμα στο γαλλικό τραγούδι, που μας κράτησε στη θέση μας γοητευμένους ακόμα και τη δεύτερη φορά που το παρακολουθήσαμε.
Αυτό που ζήσαμε ωστόσο στο Ωδείο, ξεπερνά κάθε προσδοκία.
«Στο μπαρ το ναυάγιο» ήταν το βασικό θέμα και με τον ευρηματικό νου του Κώστα Κόστα, εξελίχθηκε σε μια μουσική παράσταση αξιώσεων. Πρωτοεμφανιζόμενοι καλλιτέχνες πλάι σε καταξιωμένους που γνωρίζουμε ήδη, έδωσαν τον καλύτερο εαυτό τους σε ερμηνεία, κίνηση, φινέτσα, χορό, κατακτώντας τη σκηνή αλλά και το κοινό τους. Ζούσαν αυτό που παρουσίαζαν και το «γούσταραν», όπως έδειχναν καταθέτοντας ψυχή πάνω στη σκηνή.
Έγραφε το πρόγραμμα προϊδεάζοντας για το θέμα «Καθώς το πλοίο βούλιαξε, η γλυκιά μέθη, που κανείς δεν ήταν σίγουρος αν ήταν από το κρασί ή την αγάπη, τύλιξε τους επιβάτες και η θάλασσα θαρρείς και συρρικνώθηκε τόσο, που χώρεσε μέσα στα στήθη τους». Κι ήταν το άκουσμα δεμένο με τη θάλασσα, το κρασί, τη μέθη νου αλλά και ψυχής. Ο έρωτας, άλλοτε σε στιγμές θριάμβου και άλλοτε σε απόγνωσης, κυριαρχούσε κι έδινε την ευκαιρία στους ερμηνευτές να θριαμβεύσουν.. Σε μια εναλλαγή έντεχνου και λαϊκού τραγουδιού, απολαύσαμε το Γιώργο Βεριδάκη, τη Μαριέλλα Βιτώρου, το Βαγγέλη Βουτσαδάκη, τον Κώστα Κόστα, το Μάριο Ηλικάκη, το Σήφη Καυκαλά, τη Χριστίνα Κούκου, την Ελένη Κυδωνάκη, το Βαγγέλη Λινοξυλάκη, τη Βασιλική Μάρκου, τη Ρίτα Μητρογιώργου, το Βαγγέλη Νικολιδάκη, το Νίκο Παπαδάκη, την Κατερίνα Τσαντίλα, και τη Ντίνα Φραντζεσκάκη σε μοναδικές ερμηνείες. Έκπληξη για μας ήταν η αποκάλυψη και νέων συνθετών, μέσα από το σχήμα, που οι δημιουργίες τους δεν υστερούσαν από τα γνωστά ακούσματα μεγάλων συνθετών που είχαν συμπεριληφθεί στο πρόγραμμα.
Τους ερμηνευτές πλαισίωσαν ιδανικά οι μουσικοί (Δημήτρης Βαρούχας (πιάνο), Γιώργος Βεριδάκης (μπουζούκι/λαούτο) Μαριέλλα Βιτώρου( ακκορντεόν) Βασίλης Δασκαλάκης (πνευστά) Μάριος Ηλιάκης (κιθάρα) Τάκης Μυλωνάς(μπάσο)και Απστόλης Σπινθουράκης (κρουστά).
Για το θαυμάσιο αποτέλεσμα υπάρχουν και άλλες υπογραφές. Μουσική διδασκαλία, Μαριέλλα Βιτώρου, Προσαρμογές πολυφωνικών Ελένη Κυδωνάκη, Σκηνοθετική επιμέλεια -κείμενα Κώστα Κόστα, Διδασκαλία body & glass percussion Βασιλική Μάρκου, Επιμέλεια αφίσας και προγράμματος Μιχάλης Σταράκης, Φωτισμός Κώστας Κόστα και ηχοληψία Quality Soynd, Μάνος Φουσταλιεράκης, Αλκης Μυρσιλίδης.
Για τη σπάνια αυτή μουσική απόλαυση τι να προσθέσει ο τυχερός που την έζησε. Απλά να είναι πάντα καλά οι διοργανωτές να μας δίνουν εκδηλώσεις αυτής της ποιότητας και μακάρι να επαναληφθεί η εκδήλωση και το καλοκαίρι. Αν και τις δύο βραδιές ήταν γεμάτο το Ωδείο, αξίζει να την παρακολουθήσουν πολλοί περισσότεροι συμπολίτες. Γιατί ήταν πραγματικά από τις καλλιτεχνικές εκείνες δράσεις που χάρισαν διαχρονικά στην πόλη μας τα εύσημα των Τεχνών και των Γραμμάτων.