Μόλις 27 επιχειρήσεις σε ολόκληρη την Κρήτη συμμετέχουν στο Δίκτυο Ελαιογευσίες, χρησιμοποιούν δηλαδή αποκλειστικά και μόνο ελαιόλαδο στην παρασκευή των προϊόντος τους. Πρόκειται για ένα πρόγραμμα, στο οποίο συμμετέχει ο ΣΕΔΗΚ, σε μια προσπάθεια προώθησης αλλά και ανάδειξης της θρεπτικής αξίας του κρητικού προϊόντος. Η υποχρέωση των καταστημάτων εστίασης είναι να αναγράφουν στους καταλόγους τους το είδος του ελαιολάδου που χρησιμοποιούν, ωστόσο οι επιχειρηματίες που συμμετέχουν στο Δίκτυο προχωρούν ένα βήμα παραπέρα διαθέτοντας ελαιόλαδο σε ειδικές φιάλες μιας χρήσεως, διασφαλίζοντας με τον τρόπο αυτό τόσο την αξία όσο και την ποιότητα του προϊόντος.
Το αξιοσημείωτο είναι ότι σύμφωνα με τα μέλη του Δικτύου οι ξένοι πελάτες ζητούν το κρητικό ελαιόλαδο σε αντίθεση με τους Έλληνες, οι οποίοι δείχνουν να αδιαφορούν για το είδος του ελαιολάδου που καταναλώνουν.
Στο Ρέθυμνο χθες συνεδρίασε το Δ.Σ. του Δικτύου «Ελαιογευσίες», όπου τέθηκαν σειρά ζητημάτων που απασχολούν τις επιχειρήσεις με βασικότερο όλων την ενίσχυση της προβολής και προώθησης του κρητικού ελαιολάδου.
Χαρακτηριστικά, σε δηλώσεις του ο πρόεδρος του Δικτύου Ελαιογευσίες Νικόλαος Μπομπολάκης μεταξύ άλλων τόνισε: «Μέσα από αυτό το πρόγραμμα βγάλαμε κάποιες κάρτες με όλες τις επιχειρήσεις-μέλη μας και την τοποθεσία που βρίσκονται και σχεδιάζουμε τον τρόπο προώθησης για να μπορέσουν να είναι γνωστά τα μαγαζιά αυτά στην Κρήτη. Πιστεύω και η προσπάθεια, η οποία καταβάλλεται γενικότερα στο νησί από όλους τους εμπλεκόμενους στον τουρισμό, είναι πολύ σοβαρή για την ανάδειξη του κρητικού ελαιολάδου. Ζητώ αυτή την προσπάθεια να την αγκαλιάσουν πολλοί περισσότεροι συνάδελφοι, οι οποίοι εμπλέκονται με κάθε τρόπο στην εστίαση, γιατί πιστεύω ότι με αυτό τον τρόπο κατοχυρώνουμε την ποιότητα της κρητικής διατροφής. Το άλλο σημαντικό της προσπάθειας, το οποίο πέτυχε το Δίκτυο Ελαιογευσίες με τη συνδρομή βέβαια του Συνδέσμου Ελαιοκομικών Κρήτης είναι ότι όλα τα μαγαζιά εστίασης, τα οποία δραστηριοποιούνται στην Κρήτη και σε όλη την Ελλάδα βέβαια, πρέπει να γράφουν στους τιμοκαταλόγους τους με τι λάδι παρασκευάζουν τα εδέσματά τους, είναι πάρα πολύ σημαντικό. Και σε αυτό το κομμάτι ζητούμε, και το τονίζω αυτό, τη συνδρομή των εμπλεκόμενων φορέων και υπηρεσιών για να γίνονται οι ανάλογοι έλεγχοι να δούμε με ποιο τρόπο θα συνειδητοποιήσουμε ότι πρέπει να είμαστε συνεπείς σε αυτά τα οποία λέμε και πράττουμε».
Από την πλευρά του ο ταμίας του Δικτύου Ελαιογευσίες Όθωνας Χριστουλάκης σχολιάζοντας τον μικρό αριθμό επιχειρήσεων που συμμετέχουν σε αυτή την προσπάθεια, το απέδωσε σε έλλειψη γαστρονομικής παιδείας και χαρακτηριστικά μεταξύ άλλων τόνισε: «Μετά από πολλά χρόνια ενασχόλησης με το γαστρονομικό χώρο και ιδιαίτερα με τον κρητικό γαστρονομικό χώρο αισθάνομαι μεγαλύτερη την ανάγκη να πορευτούμε σε ένα πρότυπο με ιδιαίτερη ταυτότητα, που να εκπροσωπεί τον πρωτογενή μας τομέα. Είναι καιρός πια και οι εστιάτορες αλλά και το καταναλωτικό κοινό να αποκτήσει την πρέπουσα παιδεία και να ζητά ελαιόλαδο, ούτως ώστε να αναγκαστούν και οι επαγγελματίες να χρησιμοποιούν το ελαιόλαδο αρχικά και μετά τα εδέσματα, τα οποία προκύπτουν με τη χρήση αυτού. Τοπική κουζίνα λοιπόν και τίποτα άλλο. Οι ξένοι προς απογοήτευση της δικιάς μας αγοράς έχουν πολύ υψηλότερο ποσοστό παιδείας και γνώσης για το κρητικό γαστρονομικό πρότυπο, για το κρητικό ελαιόλαδο κι αυτό αποδεικνύεται περίτρανα από ένα ερωτηματολόγιο που έχει κάνει ο ΣΕΔΗΚ, από τις ερωτήσεις που έγιναν στους επισκέπτες μας φάνηκε ότι περίπου το 87-92% των επισκεπτών μας γνωρίζουν για την κρητική κουζίνα, για το κρητικό ελαιόλαδο, κι όπως θα δείτε πάρα πολλοί ξένοι πια ζητάνε από τους καταλόγους των εστιατορίων να έχουν μια σελίδα, η οποία αναφέρεται στην τοπική κουζίνα. Παράλληλα, προωθούμε και με ερώτημα στο υπουργείο Ανάπτυξης και θέλουμε επιτέλους να γίνει υποχρέωση να υπάρχει ελαιόλαδο τυποποιημένο στο τραπέζι για τη χρήση της σαλάτας, μιας χρήσεως ούτως ώστε να ανοίγεται το πώμα, να ανοίγει η βαλβίδα και να χρησιμοποιείται φρέσκο τυποποιημένο ελαιόλαδο και όχι το επαναγεμιζόμενο στα φιαλίδια που είχαμε ως τώρα, που πολλές φορές μπορεί να είναι και αμφιβόλου ποιότητας. Γι’ αυτό το λόγο καλούμε το καταναλωτικό κοινό να επιλέγει και να ζητά από τα εστιατόρια να υπάρχει στο τραπέζι τυποποιημένο ελαιόλαδο, προκειμένου να έχουν μια καλύτερη χρήση και ένα καλύτερο αποτέλεσμα».