Σε 63.813.856 ευρώ ανέρχεται το ποσό του προϋπολογισμού του 2019 για τον μητροπολιτικό δήμο Ρέθυμνου, ο οποίος εγκρίθηκε χθες από το δημοτικό συμβούλιο με τις ψήφους μόνο της πλειοψηφίας.
Σύμφωνα με την εισήγηση που έκανε ο αντιδήμαρχος οικονομικών Στέλιος Σπανουδάκης, ο προϋπολογισμός είναι αυξημένος κατά 2.600.000 ευρώ και αφαιρώντας τις αποδόσεις υπέρ δημοσίου, το ταμειακό έλλειμμα και την πρόβλεψη μη είσπραξης διαμορφώνεται σε 48.364.524 ευρώ. Σταθερός στόχος του δήμου, όπως τόνισε, παραμένει η αναζήτηση ευρωπαϊκών και εθνικών χρηματοδοτήσεων.
Σύμφωνα με τον κ. Σπανουδάκη η συμμετοχή του δήμου με ίδιους πόρους είναι περίπου 1.000.000€, το οποίο αθροιζόμενο με τα υπόλοιπα συνεχιζόμενα έργα φτάνει συνολικά στα 7.331.978. Ο αντιδήμαρχος οικονομικών αναφέρθηκε και στις αλλαγές που εμπεριέχει ο προϋπολογισμός του 2019, με βασικότερες ότι τα προνοιακά επιδόματα πλέον δεν θα δίνονται διά μέσω των δήμων και ότι τα έσοδα από την εκμετάλλευση του αιγιαλού δεν θα θεωρούνται πλέον τακτικά αλλά έκτακτα. Μεταξύ άλλων στην εισήγηση του ο Στέλιος Σπανουδάκης ανέφερε:
«Μιλάμε για έναν προϋπολογισμό στην καρδιά της οικονομικής κρίσης που επηρέασε σημαντικά τη χρηματοδοτική ικανότητα του κράτους και των δημοτών μας. Μέσα σε αυτή τη δημοτική περίοδο των τεσσάρων ετών από το 2014 μέχρι και σήμερα ο δήμος βρήκε τους τρόπους και είχε τακτικά και έκτακτα έσοδα 157 εκ. ευρώ, εκτέλεσε τεχνικό πρόγραμμα μέχρι σήμερα ύψους 43 εκ. ευρώ, εισέπραξε επιχορηγήσεις 38 εκ. ευρώ και είναι σε εξέλιξη στον δήμο έργα 9 εκ. ευρώ. Όλο αυτό το διάστημα επιχορηγηθήκαμε ως δήμος με 2,4 εκ. ευρώ για να εξοφλούμε υποχρεώσεις, διαθέσαμε από ιδίους πόρους 9,5 εκ. ευρώ πραγματικά χρήματα -είναι στο ταμείο μας- και το σημαντικό μειώσαμε δημοτικά τέλη κατά 15%».
Όπως τόνισε ο αντιδήμαρχος οικονομικών τέσσερα είναι τα χαρακτηριστικά του φετινού προϋπολογισμού. Σύμφωνα με τον ίδιο είναι απόλυτα ρεαλιστικός στην υλοποίηση του, είναι κοινωνικά ανταποδοτικός, έχει προτεραιότητα την καθημερινότητα του δημότη της πόλης και των οικισμών και χαρακτηρίζεται από κοινωνική δικαιοσύνη σε ότι αφορά τα δημοτικά τέλη. Έχει αναπτυξιακό πρόσημο με πλούσιο τεχνικό πρόγραμμα, είναι δυναμικός και όχι στατικός.
Από την πλευρά του ο δήμαρχος Γιώργος Μαρινάκης είπε: «Αυτός ο προϋπολογισμός είναι όχι ο χειρότερος όπως ακούστηκε, αλλά είναι ο καλύτερος γιατί φαίνεται η τρομακτική απόδοση μιας πορείας χρόνων να εξυγιανθεί, ένας δήμος που πολύ εύκολα προσπερνάμε ότι χρωστούσε σε όλους, ασφαλιστικά ταμεία, εργαζόμενους, εφορία, προμηθευτές και για να κλείσει ο πρώτος ισολογισμός αναγκαστήκαμε να εγγράψουμε στον προϋπολογισμό ένα νούμερο 16,5 εκ. ευρώ δάνειο, το οποίο ποτέ δεν πήραμε. Το 2008 καταφύγαμε σε δανεισμό, όχι για να πληρώσουμε έξοδα, χρέη δήμου, με ένα μεγάλο κομμάτι του σε έργο αγοράσαμε το οικόπεδο Φραγάκη, το οικόπεδο στον Αϊ Γιώργη του Πεταλιώτη. Αυτά δεν έγιναν με αυτόματο πιλότο. Όλα αυτά έγιναν μάλιστα σε μια περίοδο που όλα τα συστήματα έγιναν φτωχότερα και η περικοπή των εσόδων στην Τ.Α. ήταν της τάξης των 65%. Με το 35% των πόρων έγιναν αυτά, χωρίς από το 2010 και μετά να έχει παρθεί ούτε ένα ευρώ δάνειο, το αντίθετο να έχουμε μειώσει τον αρχικό δανεισμό του 2011 που ήταν 10.286 στα 6.876.280 και να έχουμε ένα επιτόκιο 0,93%. Ο προϋπολογισμούς που ψηφίζουμε σήμερα είναι αδύνατον να υλοποιηθεί μέχρι τις εκλογές. Ούτε το 5% δεν μπορεί να υλοποιηθεί για λόγους τεχνικούς, για λόγους αδυναμίας, γραφειοκρατίας, υποστελέχωσης της υπηρεσίας. Είναι ο τελευταίος που ο καθένας μπορεί να λέει ότι θέλει. Ο επόμενος που θα ψηφιστεί με βάση τα όσα προβλέπει ο Κλεισθένης θα είναι υποχρεωμένη κάθε δημοτική παράταξη να ψηφίζει ανά κωδικό. Δεν άκουσα κανένα σας να διαφωνήσει σε κανένα κωδικό του τεχνικού προγράμματος. «Μην ξύνεστε στη γλίτσα του τσομπάνη».
Καταψήφισε η αντιπολίτευση
Σύσσωμη η αντιπολίτευση καταψήφισε τον προϋπολογισμό του 2019. Ο επικεφαλής της παράταξης «Ρέθυμνο Αξίζεις» Θοδωρής Νίνος υποστήριξε ότι είναι ο χειρότερος προϋπολογισμός της δημοτικής θητείας και επανέλαβε την κακή τακτική που, όπως είπε, ακολουθεί η δημοτική αρχή κολυβοποιώντας χρήματα σε 120 διαφορετικούς κωδικούς για να προχωρά σε απευθείας αναθέσεις.
Χαρακτηριστικά ανέφερε: «Είναι πολιτικά ο χειρότερος προϋπολογισμός όλης αυτής της θητείας. Και δεν οφείλεται αυτό σε κανένα άλλο λόγο, ούτε στο προσωπικό προφανέστατα του δήμου που εργάζεται στην οικονομική υπηρεσία, αλλά στις πολιτικές επιλογές που έχουν ληφθεί και θα οδεύουμε στις εκλογές με τις συγκεκριμένες επιλογές. Το έχω καταστήσει απολύτως σαφές ότι η επιλογή του να κολυβοποιήσετε ένα τόσο μεγάλο πόσο χρημάτων σε 120 διαφορετικούς κωδικούς για να γίνει ένα επιχειρούμενο αλισβερίσι πολιτικό, κακής ποιότητας δεν μπορούμε να το σταματήσουμε με άλλο τρόπο. Είναι δική σας ευθύνη πολιτική και επιλογή να το κάνετε, ωστόσο επειδή είναι χρήματα των Ρεθεμνιωτών, θα θέλαμε να σας επιστήσουμε την προσοχή ότι θα εξαντλήσουμε κάθε νόμιμο δικαίωμα που έχει η αντιπολίτευση ακόμα και στην αποκεντρωμένη, προκειμένου να τηρηθούν έστω οι νόμιμες αν και πολλές φορές δεν είναι ηθικές διαδικασίες».
Απαντώντας ουσιαστικά στην εισήγηση του αντιδημάρχου οικονομικών για τα έργα που έγιναν στη διάρκεια της τετραετούς θητείας ο κ. Νίνος αναφερόμενος στον απολογισμό, όπως είπε, που κάνει η κοινωνία τον χαρακτήρισε όχι θετικό λέγοντας για την πλατεία της Σοχώρας πως το αποτέλεσμα είναι εντελώς ασύμβατο σε σχέση με τη φυσιογνωμία της περιοχής, αλλά και με τη λειτουργία της: «Με δεδομένο ότι η χρηστικότητα της ανάπλασης αυτής έχει πολύ χαμηλό συντελεστή αποτελεσματικότητας στην κοινωνία- παρά το ότι όλα αυτά είχαν κατατεθεί από παράταξης μας τίποτα δεν άλλαξε. Και για τη χρήση και λειτουργία του έργου έχουμε δικαιωθεί. Αντίστοιχα και με το έργο της ανάπλασης του ανατολικού μετώπου, όπου στο βόρειο τμήμα είναι ακόμα και ημιτελές το έργο. Το αποκορύφωμα είναι το έργο της ΔΕΥΑΡ στην παραλία που δημιουργεί ασύμβατη εικόνα με την πόλη και ακόμα χειρότερα τον χειμώνα, που το έργο το χρησιμοποιούν οι κάτοικοι της πόλης και των οικισμών μετατρέπεται σε Βενετία με τη βροχόπτωση. Για την πλατεία Αγίου Γεωργίου κάνουμε «τεχνικό έγκλημα» με τη μη κατασκευή υπόγειου πάρκινγκ. Αυτό πολιτικά είναι δική σας ευθύνη. Θα πρέπει να λογοδοτήσετε στην περιοχή που θα πάνε να σταθμεύσουν. Επειδή άκουσα ότι με δική σας πρωτοβουλία και ωριμότητα και χωρίς να σταθμίσετε το πολιτικό κόστος -κάτι που δεν έχει καμιά επαφή με την πραγματικότητα γιατί διαχειρίζεστε τα πράγματα από το 2007- η ένταξη τετραγωνικών στο σύστημα του δήμου εκ των πραγμάτων δρομολογήθηκε το 2011 με την εφαρμογή του νόμου περί αυθαιρέτων τον πρώτο νόμο 4114 ακολούθησε το 2013 ο 4178 και τώρα ίσχυε ο νόμος 4495 που επιβάλλει στους ιδιοκτήτες να δηλώνουν αυτοβούλως τις υπερβάσεις που έχουν κάνει και να ενημερώνουν το δημοτικό σύστημα. Δεν βλέπω την πολιτική σας επιτυχία. Τουναντίον αποκαλύφθηκε η πολιτική σας ατολμία τόσα χρόνια, καθώς αποδεικνύεται ένας τεράστιος πλούτος κρυμμένος, ο οποίος δημιούργησε πολίτες δυο κατηγοριών και ένα δημοτικό σύστημα που έκλεινε το μάτι στη μια εκ των δυο κατηγοριών. Για την ΚΕΔΗΡ βλέπω κύμα συμπαράστασης στην πρόεδρο της που προφανώς και δεν καταλαβαίνουμε τι έχει συμβεί -σαν να έχει πάθει κάτι κακό- και ενώ η ίδια η πρόεδρος στη συζήτηση εδώ μέσα μας είπε ότι είναι καταγγέλλουσα και όχι καταγγελλομένη και μας έχει προκαλέσει εντύπωση όλο αυτό που λαμβάνει χώρα τις τελευταίες 20 μέρες στην κοινωνία του Ρεθύμνου. Είπατε ότι θα στείλουμε 350.000 ευρώ στην ΚΕΔΗΡ, το 2018 είχαμε δώσει 2.500.000 ευρώ. Είναι πλέον δεδομένο ότι το νοικοκύρεμα το οποίο επιβάλλαμε στην ΚΕΔΗΡ είναι έξω από το πνεύμα και την πολιτική κουλτούρα της παράταξης μας το έχουμε ξαναπεί αυτό. Ως εκ τούτου είναι μονόδρομος για μας να καταψηφίσουμε τον προϋπολογισμό του 2019».
Ο επικεφαλής της παράταξης Ρέθυμνο Αλληλεγγύη Ανατροπή Μιχάλης Ανδρουλάκης από την πλευρά του ανέφερε μεταξύ άλλων: «Για πρώτη φορά παρά τους δημοσιονομικούς περιορισμούς υπήρξε αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης προς τους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης (ΟΤΑ) από προγράμματα για την αντιμετώπιση των φυσικών καταστροφών, όπως και από τα προγράμματα Κοινωνική Συνοχή-Ισόρροπη Ανάπτυξη (ΑΚΣΙΑ) και Φιλόδημος. Εντούτοις ο προϋπολογισμός του δήμου Ρεθύμνης για το οικονομικό έτος 2019 παραμένει όπως και οι προϋπολογισμοί παρελθόντων ετών λιτός και αντιλαϊκός. Για μια ακόμα φορά δεν προϋπήρξε ουσιαστική κοινωνική διαβούλευση, ούτε διαδικασία συμμετοχικού προϋπολογισμού, ούτε καμία δημόσια λογοδοσία για τα πεπραγμένα. Το μέλλον του δήμου μας θα συνεχίσει να προβλέπεται δυσοίωνο, όσο δεν θα υπάρχει πολιτική επιλογή αυτοδιοικητικής συμμετοχής και ενεργοποίησης της τοπικής κοινωνίας. Με βάση τον προϋπολογισμό και του 2019 δεν προβλέπεται η βέλτιστη αξιοποίηση και διαχείριση των ακινήτων του δήμου Ρεθύμνης, όπως η δημοτική παράταξη Ρέθυμνο-Αλληλεγγύη-Ανατροπή είχε επισημάνει στο παρελθόν, ενώ δεν έχει ακόμα επιτευχθεί η λεπτομερής καταγραφή των ακινήτων συμπεριλαμβανομένων των κληροδοτημάτων του δήμου Ρεθύμνης.
Όσον αφορά το τεχνικό πρόγραμμα του δήμου Ρεθύμνης για το 2019 ύψους 25 εκατομμυρίων ευρώ, παρά την αύξησή του συνεχίζει να είναι φτωχό: δεν αντιμετωπίζει τα ουσιαστικά κοινωνικά προβλήματα της καθημερινότητας των δημοτών μας, επιπλέον στερείται ισόρροπης και δίκαιης αναπτυξιακής προοπτικής.
Η δημοτική αρχή συνεχίζει να επιδεικνύει τη διαχρονική αναλγησία της για την καθημερινή δοκιμασία των δημοτών από τις κακοτεχνίες των οδοστρωμάτων με τις λακκούβες-παγίδες, τις καταλήψεις κοινόχρηστων χώρων, τη μη παραχώρηση μόνιμων θέσεων πάρκινγκ στους κατοίκους της παλαιάς πόλης. Επίσης δεν αντιμετώπισε σημαντικά ζητήματα της καθημερινότητας, όπως το κυκλοφοριακό, την ηχορύπανση, τα δημοτικά πάρκινγκ στις εισόδους της πόλης, τις ασφαλείς προσβάσεις ΑΜΕΑ, την αναβάθμιση και αύξηση του αριθμού των δημόσιων τουαλετών, τον σχεδιασμό και κατασκευή του περιφερειακού δρόμου.
Είναι προφανές, με βάση τα ανωτέρω, ότι καταψηφίζω τον προϋπολογισμό του έτους 2019 και το ολοκληρωμένο πλαίσιο δράσης του δήμου Ρεθύμνης. Επίσης εκτιμώ, ότι είναι επιτακτική ανάγκη να επιτευχθούν επιπλέον τα κάτωθι:
• Αναβάθμιση της κοινωνικής πολιτικής
• Συστηματική αντικατάσταση του παλαιού δικτύου ύδρευσης για να μην επαναληφθεί η πρόσφατη ταλαιπωρία των κατοίκων της πόλης
• Να αναρτηθούν στην ιστοσελίδα του δήμου οι μετρήσεις για την ποιότητα του πόσιμου νερού από τη ΔΕΥΑΡ
• Σχεδιασμός και εκτέλεση αντιπλημμυρικών έργων σε όποια τοποθεσία του δήμου Ρεθύμνης κρίνονται αναγκαία
• Αποτροπή της παράνομης χρήσης νερού από το δίκτυο
• Βελτιώσεις ανάπλασης στους οικισμούς του δήμου Ρεθύμνης, όπου κρίνονται αναγκαία».
Ο Μανούσος Μανουσογιάννης, επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης, είπε: «
«Ο δημοτικός, όπως και ο κρατικός, είναι ένας προϋπολογισμός αναδιανομής του πλούτου που παράγει ο λαός υπέρ των επιχειρηματικών συμφερόντων. Βάζει τους εργαζόμενους να πληρώνουν από τη διαφήμιση των μεγαλοξενοδόχων μέχρι τα κέρδη των επιχειρηματιών της καθαριότητας, της ανακύκλωσης, της εκμετάλλευσης των δημοτικών πάρκινγκ, των μεγαλοεργολάβων κ.λπ. με την ενεργή στήριξη ή την ανοχή όλων των άλλων δημοτικών δυνάμεων συμπολιτευόμενων, αντιπολιτευόμενων και συγκοινωνούντων στην ίδια στρατηγική.
Με τη συνεχιζόμενη μείωση της κρατικής χρηματοδότησης, το σαφάρι εισπραξιμότητας επί δικαίων και αδίκων, τις κατασχέσεις, τα δημοτικά πλεονάσματα μαμούθ, τη στήριξη των επιχειρηματικών συμφερόντων, μεγαλώνει όλο και περισσότερο η ψαλίδα ανάμεσα σε αυτά που πληρώνει ο δημότης και σ’ αυτά που πραγματικά επιστρέφουν σ’ αυτόν.
Ο τελευταίος υλοποιημένος προϋπολογισμός έσπασε όλα τα προηγούμενα ρεκόρ, αφού ξόδεψε μόλις το 61% των συνολικών του εσόδων. Η δημοτική φορολογία είναι εξ ορισμού αντιλαϊκή γιατί ο λαός έχει ήδη πληρώσει και μάλιστα πολύ ακριβά στο κρατικό ταμείο για την αντιμετώπιση και των τοπικών του αναγκών και υποδομών. Είναι ακόμη πιο αντιλαϊκή γιατί είναι έμμεση φορολογία και όχι φορολογία με βάση το εισόδημα και την φοροδοτική ικανότητα και μάλιστα τα τοπικά τέλη και χαράτσια ευνοούν τα μεγάλα συμφέροντα και φορτώνουν τον λαό.
Η εισπρακτική απάτη της ανταποδοτικότητας στην καθαριότητα έσπασε όλα τα ρεκόρ. Αντί να μας πληρώνουν για το «γκρίζο χρυσό» των σκουπιδιών, που παραδίδουμε, μας υποχρεώνουν να πληρώνουμε πανάκριβα τη συλλογή σε ιδιωτικές εταιρίες που πουλούν φύκια για μεταξωτές κορδέλες, πληρώνουμε πανάκριβα τον διαχωρισμό, για να παίρνουν έτοιμη την πρώτη ύλη οι επιχειρηματίες της ανακύκλωσης και να θησαυρίζουν.
Η απαξίωση και υποστελέχωση των δημοτικών υπηρεσιών κυρίως από εργατικά χέρια και μηχανήματα οδηγεί στο να πληρώνουμε πανάκριβα για έργα και υπηρεσίες που θα μπορούσαν και πολύ φτηνότερα να γίνονται και οι εργαζόμενοι σε αυτά να αμείβονται καλύτερα.
Σε κατακλείδα στον δημοτικό προϋπολογισμό αποτυπώνεται με αριθμούς η εμπορευματοποίηση όλων των κοινωνικών αναγκών, που μετατρέπει τους δημότες σε αιχμάλωτους πελάτες και τον δήμο σε πρόθυμο ντίλερ των ιδιωτικών συμφερόντων, που λυμαίνονται τις ανάγκες αυτές είτε στα πάρκινγκ, είτε στην καθαριότητα, είτε στην λειτουργία, την συντήρηση και την κατασκευή έργων κι υπηρεσιών.
Ο εργαζόμενος λαός, οι μικροεπαγγελματίες και όλοι όσοι πληρώνουν τα σπασμένα, πρέπει να βρουν τη δύναμη μέσα στον αγώνα της καθημερινής επιβίωσης να σηκώνουν το ανάστημά τους απέναντι και στη δημοτική και στην κρατική κυβερνητική πολιτική, που είναι η μια συμπλήρωμα της άλλης. Μόνο έτσι θα γλιτώσουν.
Η Λαϊκή Συσπείρωση μόνο καταψηφίζει τον προϋπολογισμό, όχι μόνο για λόγους διαχειριστικούς, αλλά πριν απ’ όλα για την ταξική του ουσία και επιλογή. Έχουμε ήδη διατυπώσει και διατυπώνουμε και σήμερα μια σειρά θέσεις και διεκδικήσεις για την ανακούφιση των λαϊκών οικογενειών. Να πληρώσουν όμως τα μεγάλα συμφέροντα και κέρδη. Αποτελέσματα μπορούν να υπάρξουν αρκεί να σηκώσει κεφάλι ο λαός».
Στην τοποθέτηση του ο δημοτικός σύμβουλος Σταύρος Βουρβαχάκης μεταξύ άλλων είπε:
«Ο προϋπολογισμός του δήμου για το έτος 2019 όπως και οι προηγούμενοι είναι αμιγώς διαχειριστικός, αντιλαϊκός και στερείται οράματος και προοπτικής ανάπτυξης. Επιπλέον είναι και ένας προεκλογικός προϋπολογισμός. Δεν στηρίζεται η κοινωνική πολιτική, ο τομέας του πολιτισμού και του αθλητισμού, αλλά ούτε και οι ανάγκες της πόλης σε έργα και υποδομές. Το σχέδιο του προϋπολογισμού χαρακτηρίζεται από υψηλή εισπραξιμότητα, χαμηλά ποσοστά στην υλοποίηση έργου, χαμηλά ποσοστά στις επενδύσεις, ενώ την ίδια ώρα δεν τοποθετεί σε προτεραιότητα τις ανάγκες του ανθρώπου. Τέσσερα χρόνια τώρα έρχονται προϋπολογισμοί που στερούνται προοπτικής και ανάπτυξης, το θέμα δεν είναι τι αναγράφεται στον προϋπολογισμό αλλά τι έργα υλοποιούνται. Το τεχνικό πρόγραμμα του έτους 2019 ύψους 24,5 εκατομμύριων ευρώ δεν καλύπτει δυστυχώς τις ανάγκες των δημοτών του δήμου μας. Είναι ένα προεκλογικό τεχνικό πρόγραμμα χωρίς ιεραρχημένες διεκδικήσεις με 120 απευθείας αναθέσεις σε σύνολο 219 εγγραφών. Το ποσοστό υλοποίησης του, όπως και όλα τα προηγούμενα χρόνια, θα είναι χαμηλό, αφού κάθε χρόνο εγγράφονται κωδικοί χωρίς όμως να πραγματοποιούνται τα έργα την επόμενη χρονιά. Έτσι το τεχνικό πρόγραμμα του δήμου Ρεθύμνου για το έτος 2019 δεν αντιμετωπίζει τα ουσιαστικά κοινωνικά προβλήματα και τα προβλήματα της καθημερινότητας των δημοτών μας και ουσιαστικά είναι ένα σχέδιο χωρίς όραμα για την τοπική κοινωνία. Επιπλέον δεν γίνεται η καλύτερη δυνατή αξιοποίηση των ακινήτων του δήμου Ρεθύμνου και είναι αναγκαία η λεπτομερής καταγραφή τους. Από το σύνολο των εσόδων του προϋπολογισμού τα οκτώ (-8-) εκατομμύρια ευρώ περίπου προέρχονται απευθείας από την εφόρμηση του δήμου στην τσέπη των κατοίκων. Πρόκειται για τα ανταποδοτικά τέλη καθαριότητας-φωτισμού, τον φόρο ηλεκτροδοτούμενων χώρων, του ΤΑΠ, τα έσοδα από λοιπά τέλη, δικαιώματα, παροχή υπηρεσιών κ.λπ.
Η πλασματικότητα του προκύπτει από το γεγονός ότι προϋπολογίζονται ως εισπρακτέα υπόλοιπα από βεβαιωθέντα έσοδα παρελθόντων οικονομικών ετών (ΠΟΕ) 10.111.672 ευρώ. Αυτά τα χρήματα είναι τελείως αδύνατο να εισπραχθούν, καθώς από τα νούμερα προκύπτει ότι ο μέσος όρος εισπραξιμότητας παλιότερων οφειλών προς τον δήμο, κυμαίνεται στην καλύτερη περίπτωση στο ποσό των 800.000 ευρώ περίπου ετησίως, ενώ η εκτίμηση είσπραξης που γίνεται μέχρι 31-12-2018 είναι μόλις 1.258.365,00 ευρώ (!!). Άλλωστε και οι «προβλέψεις μη είσπραξης» που η ίδια η δημοτική αρχή κάνει μέσα στο κείμενο του προϋπολογισμού, ανέρχονται στο ποσό των 10.125.032,85 ευρώ, πράγμα που σημαίνει ότι βεβαιώνονται πλήθος οφειλών, που όμως είναι σχεδόν αδύνατο να εισπραχθούν! Όλα αυτά θα οδηγήσουν σε εκτροχιασμό του εν λόγω προϋπολογισμού και σε συνεχείς αναμορφώσεις του, που αποτελούν πλέον πάγια και συνηθισμένη πρακτική και αποδεικνύουν έτσι έμπρακτα την πλασματικότητα και πλημμελή εφαρμογή σχεδόν όλων των έως τώρα προϋπολογισμών και επομένως και του έτους 2019. Μέσα στο υπάρχον ασφυκτικό νομοθετικό πλαίσιο τα βασικά ζητήματα που ταλαιπωρούν τους δημότες του δήμου μας δεν μπορούν να λυθούν».
Ε Σ Ο Δ Α 2 0 1 9
ΤΑΚΤΙΚΑ ΕΣΟΔΑ 15.665.075 €
ΕΚΤΑΚΤΑ ΕΣΟΔΑ 12.195.644 €
ΕΣΟΔΑ ΠΟΕ ΤΑΚΤΙΚΑ 2.003.300 €
ΕΣΟΔΑ ΠΟΕ ΕΚΤΑΚΤΑ 273.150 €
ΕΙΣΠΡΑΞΕΙΣ ΑΠΟ ΔΑΝΕΙΑ ΚΑΙ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ ΠΟΕ 10.161.672 €
ΕΙΣΠΡΑΞΕΙΣ ΥΠΕΡ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΚΑΙ ΤΡΙΤΩΝ – ΕΠΙΣΤΡΟΦΕΣ 6.020.060 €
ΧΡΗΜΑΤΙΚΟ ΥΠΟΛΟΙΠΟ 17.494.954 €
ΣΥΝΟΛΟ ΕΣΟΔΩΝ 63.813.856 €
Ε Ξ Ο Δ Α 2 0 1 9
ΕΞΟΔΑ ΧΡΗΣΗΣ
ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
ΠΛΗΡΩΜΕΣ ΠΟΕ & ΛΟΙΠΕΣ ΑΠΟΔΟΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
ΑΠΟΘΕΜΑΤΙΚΟ
ΣΥΝΟΛΟ ΕΞΟΔΩΝ