Σε δύο χρόνια αναμένεται να παραδοθεί η μελέτη που αφορά το μεγάλο αναπτυξιακό έργο του Μυλοποτάμου που αφορά τη νέα χάραξη του οδικού δικτύου Γαράζο – Αξός – Ανώγεια. Πρόκειται για ένα τμήμα δρόμου συνολικού μήκους 16 χλμ., το οποίο περιλαμβάνει πέντε ισόπεδους κόμβους και η κατασκευή του αναμένεται να καταστήσει το οδικό δίκτυο ασφαλές για τους διερχόμενους οδηγούς μειώνοντας παράλληλα σημαντικά τον χρόνο που θα χρειάζονται οι οδηγοί για να τον διανύσουν.
Η σύμβαση της μελέτης συνολικού προϋπολογισμού 1.680.000 ευρώ υπογράφτηκε χθες από τον περιφερειάρχη Κρήτης Σταύρο Αρναουτάκη και το μελετητικό γραφείο της κυρίας Αντωνίου, παρουσία της αντιπεριφερειάρχη Μαρίας Λιονή και των περιφερειακών συμβούλων Νίκου Κακογιαννάκη, Γιάννη Παρασύρη, Μανόλη Χνάρη, Κώστα Δανδουλάκη καθώς και υπηρεσιακών παραγόντων της Τεχνικής Υπηρεσίας της Αντιπεριφέρειας Ρεθύμνου. Ο στόχος είναι το έργο αυτό να εξασφαλίσει χρηματοδότηση από το νέο ΕΣΠΑ.
Σε σχετικές δηλώσεις του ο περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης, ανέφερε: «Υπογράψαμε τη σύμβαση για μια πολύ σημαντική μελέτη που αφορά τον δρόμο Γαράζου – Ανώγεια. Εμείς από την πλευρά μας οραματιζόμαστε, διεκδικούμε, υλοποιούμε. Είναι ένα μεγάλο αναπτυξιακό έργο για τον Μυλοποτάμο, για το Ρέθυμνο, για την Κρήτη, γιατί παράλληλα με τον δρόμο που γίνεται από το Γάζι προς τα Ανώγεια, θα δώσει μια μεγάλη ανάσα και ανακούφιση στους κατοίκους της περιοχής του Μυλοποτάμου μειώνοντας σημαντικά την απόσταση που θα χρειάζεται να διασχίσουν».
Από την πλευρά της η αντιπεριφερειάρχης Ρεθύμνου Μαρία Λιονή τόνισε: «Είναι μια ιδιαίτερη ημέρα για τον Μυλοπόταμο, διότι υπογράψαμε μια πολύ μεγάλη σύμβαση προϋπολογισμού 1.680.000 ευρώ που αφορά τη μελέτη για νέα χάραξη 16 χλμ. του δρόμου Γαράζο – Αξός – Ανώγεια. Ενός δρόμου ο οποίος εξυπηρετεί όλο τον ορεινό όγκο του Μυλοποτάμου, ο οποίος βρίσκεται προς την πλευρά του Ρεθύμνου και βεβαίως εξυπηρετεί μια από τις πιο πολυπληθείς περιοχές του Νομού μας. Ήταν μια μελέτη την οποία παλέψαμε πάρα πολύ με την Περιφέρεια, για αυτό και θέλω να ευχαριστήσω ιδιαίτερα τον περιφερειάρχη Κρήτης, ο οποίος την χρηματοδότησε με ένα γενναίο πόσο για την περιοχή μας, έτσι ώστε αφού τελειώσει η μελέτη να έχουμε και εμείς την αξίωση να κάνουμε ένα δρόμο που αξίζει και αρμόζει στους κατοίκους της περιοχής».
Εκ μέρους του μελετητικού γραφείου η κυρία Βασιλική Αντωνίου υποστήριξε: «Σε ό,τι αφορά την μελέτη του έργου Γαράζο – Αξός – Ανώγεια το δίκτυο θα παρεκκλίνει ελάχιστα από τον υφιστάμενο δρόμο και ο σκοπός θα είναι η βελτίωση της οδικής ασφάλειας ούτως ώστε να μειωθεί κατά πολύ ο χρόνος και το μήκος της διαδρομής, καθώς επίσης και τα τροχαία ατυχήματα. Πιστεύουμε ότι θα ‘ναι ένα έργο μεγάλης σημασίας, αφού θα συνδέει το Γαράζο με τα Ανώγεια και θα έχει μια παράκαμψη του οικισμού Αξού. Η πρώτη μας συμβατική υποχρέωση είναι η παράδοση χρονοδιαγράμματος και ποιότητας έργου εντός ενός μηνός και ακολούθως οι συμπληρωματικές τοπογραφικές εργασίες. Συνολικά η μελέτη έχει χρονοδιάγραμμα βάσει της σύμβασης 24 μήνες, ο πραγματικός χρόνος όμως είναι οι 16 μήνες».
Τον περιφερειάρχη, την αντιπεριφερειάρχη Ρεθύμνης και τους υπηρεσιακούς παράγοντες ευχαρίστησε σε δηλώσεις του ο περιφερειακός σύμβουλος Κώστας Δανδουλάκης, ο οποίος μεταξύ άλλων είπε: «Θέλω να συγχαρώ και την κυρία Λιονή και τον κ. Αρναουτάκη, αλλά και τους υπηρεσιακούς παράγοντες, οι οποίοι μοχθούν προκειμένου να δώσουν μια ανάσα, ώστε ένα αναπτυξιακό όραμα να γίνει πραγματικότητα. Η Περιφέρεια Κρήτης κινείται στη σωστή κατεύθυνση για αυτό και όλοι εμείς στηρίζουμε το έργο, το οποίο προτάσσει και παράγει, γιατί αυτό οφείλουμε στους πολίτες της Κρήτης».
Προτεραιότητα η οδική ασφάλεια
Στο περιθώριο της υπογραφής της σύμβασης της μελέτης Γαράζο – Αξός – Ανώγεια ο περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης επανέλαβε τις προσπάθειες που καταβάλλει η Περιφέρεια Κρήτης για την αναβάθμιση του εθνικού και του επαρχιακού οδικού δικτύου. Ειδικότερα, υποστήριξε: «Παράλληλα έχουμε δώσει ένα μεγάλο βάρος σε αυτή την προγραμματική περίοδο στην οδική ασφάλεια. Ήδη, είναι σε εξέλιξη μια εργολαβία 10 εκ. ευρώ, που αφορά το Β.Ο.Α.Κ. και ήδη εκτελούνται στο Ρέθυμνο τα πρώτα έργα -είναι 27 χλμ. σε όλο το εθνικό δίκτυο της Κρήτης. Παράλληλα όμως διασφαλίσαμε και μια χρηματοδότηση 20 εκ. ευρώ για να γίνουν 50 ακόμα χιλιόμετρα. Άρα μέσα στην επόμενη διετία θα ‘χουν ολοκληρωθεί οι απαραίτητες παρεμβάσεις για ένα ασφαλές οδικό δίκτυο».
Ο κ. Αρναουτάκης επανέλαβε το αίτημα της Περιφέρειας Κρήτης για την κατασκευή του Β.Ο.Α.Κ. χωρίς διόδια, αίτημα το οποίο θα κατατεθεί εκ νέου στη νέα κυβέρνηση: «Παράλληλα όμως εμείς επαναφέρουμε στην νέα κυβέρνηση την πρόταση την οποία έχουμε καταθέσει ως Περιφέρεια. Ότι δηλαδή μπορεί ο ΒΟΑΚ να γίνει με την μέθοδο της ρήτρας διαθεσιμότητας, που δεν θα πληρώνει διόδια ο πολίτης της Κρήτης ούτε ο τουρίστας, γιατί δεν υπάρχουν παράλληλοι δρόμοι που να μπορεί να μετακινηθεί. Ήδη το έχω συζητήσει και με τον κ. Σταθάκη -και χθες- και θεωρώ ότι με τη νέα κυβέρνηση εμείς σαν Περιφέρεια θα το θέσουμε και θα το διεκδικήσουμε, γιατί δεν μπορεί άλλο να εμπαίζεται ο κρητικός λαός. Διεκδικούμε πάντα για την οδική ασφάλεια του νησιού μας, διεκδικούμε πάντα για τον βόρειο οδικό άξονα Κρήτης, αλλά και το επαρχιακό οδικό δίκτυο. Κάναμε ήδη παρεμβάσεις με 35 εκ. ευρώ για όλο το νησί, όπως προχωρήσαμε και τα Ολοκληρωμένα Σχέδια Ανάπτυξης Υπαίθρου (ΟΣΑΠΥ) που έχουν δώσει σοβαρά αποτελέσματα για την οδική ασφάλεια και για την ανάπτυξη της υπαίθρου».
Αναβάθμιση επαρχιακής οδού Ρέθυμνο – Αγ. Γαλήνη (τμήμα Αρμένοι-Μπαλέ)
Ώριμη, πλήρης και έτοιμη να κατατεθεί στο νέο χρηματοδοτικό εργαλείο του ΣΕΣ είναι η μελέτη που αφορά στην αναβάθμιση της επαρχιακής οδού Ρέθυμνο – Αγ. Γαλήνη (τμήμα Αρμένοι – Μπαλέ). Το έργο που αφορά νέα χάραξη μήκους 10 χιλιομέτρων (παρακάμπτεται ο οικισμός των Αρμένων από ανατολικά) έχει προϋπολογισμό 15 εκ. ευρώ και σύμφωνα με τον περιφερειάρχη μέσα στο χρόνο αναμένεται να διεκδικήσει ευρωπαϊκή χρηματοδότηση: «Παράλληλα όμως στο Ρέθυμνο θα γίνουν σημαντικά έργα από τη νέα προγραμματική περίοδο.
Ο φάκελος του έργου του Αγιοβασιλειώτικου δρόμου είναι πανέτοιμος σε ό,τι αφορά την μελέτη του και θα είναι από τα πρώτα έργα -πιστεύω θα έχει ενταχθεί μέσα στο χρόνο στο ΕΣΠΑ- ώστε να προχωρήσουν οι διαδικασίες δημοπράτησής του».