Δυο μήνες σχεδόν μετά την αντικατάσταση του εργολάβου, κι ενώ η διοίκηση του Ο.Α.Κ. έκανε αρχικά λόγο για άμεση επανεκκίνηση των εργασιών και γρήγορη ολοκλήρωση του έργου κατασκευής του ανισόπεδου Κόμβου Αμαρίου, τα συνεργεία δεν έχουν πιάσει ακόμα δουλειά. Το έργο, το οποίο έχει εξελιχθεί σε… σύγχρονο γεφύρι της Άρτας για το Ρέθυμνο, καθώς δημοπρατήθηκε το 2007, οι εργασίες ξεκίνησαν περίπου το 2009 και εν έτη 2014 ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί ούτε κατά το ήμισυ, παραμένει ημιτελές, ενώ καθημερινές είναι οι διαμαρτυρίες κατοίκων και επαγγελματιών της περιοχής των Μυσιρίων, όπως και διερχόμενων οδηγών, οι οποίοι υποβάλλονται σε τεράστια ταλαιπωρία προκειμένου να διασχίσουν το συγκεκριμένο οδικό τμήμα της Εθνικής Οδού, που συνδέει την περιοχή του Ρεθύμνου με τα Χανιά και το Ηράκλειο.
Λίγες εβδομάδες μετά την διαβεβαίωση του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης περί επανεκκίνησης των εργασιών, στελέχη του Ο.Α.Κ. προχώρησαν σε εκ νέου διαβεβαιώσεις προς την εφημερίδα μας, σχετικά με την τοποθέτηση των συνεργείων του νέου εργολάβου και την υλοποίηση των εργασιών που έχουν απομείνει.
Συγκεκριμένα, ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Συγκοινωνιακών Έργων του Οργανισμού, κ. Γιώργος Αγαπάκης, τονίζει ότι έχει υπάρξει συνεννόηση με την ανάδοχο εταιρεία που προβλέπει την έναρξη υλοποίησης των επείγουσων εργασιών από την ερχόμενη Δευτέρα 5 Μαΐου. Ο κ. Αγαπάκης, αφού σημειώνει ότι έχουν ολοκληρωθεί στο μεγαλύτερο μέρος τους οι γραφειοκρατικές διαδικασίες παράδοσης-παραλαβής του έργου, από τον παλιό στο νέο εργολάβο, επισημαίνει ότι από την ερχόμενη εβδομάδα και έπειτα οι Ρεθεμνιώτες θα διαπιστώσουν την ύπαρξη σημαντικής δραστηριότητας στο εργοτάξιο του ανισόπεδου Κόμβου Αμαρίου. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, πρωτίστως θα ολοκληρωθεί η ασφαλτόστρωση του βόρειου τμήματος της Εθνικής Οδού και έπειτα θα ακολουθήσει η εκτροπή της κυκλοφορίας των οχημάτων, προκειμένου να εξελιχθούν οι υπόλοιπες οδικές εργασίες.
Με δεδομένο, πάντως, ότι μετά την πολύμηνη στασιμότητα στην υλοποίηση του έργου, λόγω αδυναμίας του προηγούμενου εργολάβου να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις του, η επανεκκίνηση των εργασιών μεταφέρεται από εβδομάδα σε εβδομάδα, κι επειδή η καλοκαιρινή περίοδος βρίσκεται προ των πυλών, ενώ όλοι θυμούνται το «κυκλοφοριακό έμφραγμα» που είχε προκληθεί πέρσι, φορείς, κάτοικοι και επαγγελματίες που διαμένουν ή δραστηριοποιούνται στην περιοχή εκτέλεσης των έργων, διατηρούν τις επιφυλάξεις τους, αναμένοντας να μετουσιωθούν οι διαβεβαιώσεις σε πράξεις.
Ειδικότερα, ο κ. Αγαπάκης δήλωσε στα «Ρ.Ν.»: «Από την ερχόμενη Δευτέρα θα υπάρξει σημαντική δραστηριότητα στο έργο του ανισόπεδου Κόμβου Αμαρίου. Μετά από συνεννόηση με τον εργολάβο, έχει προγραμματιστεί να γίνουν τα ασφαλτικά βορείως της Εθνικής, εργασία που δεν είχε εκτελέσει ο προηγούμενος εργολάβος, έπειτα θα ακολουθήσει εκτροπή της κυκλοφορίας από το ρεύμα Χανιά-Ηράκλειο, το οποίο θα μεταφερθεί στην κεντρική αρτηρία, και παράλληλα θα προχωρήσουν οι εργασίες στη νότια αρτηρία.
Πράγματι δεν έχει σημειωθεί στο έργο θεαματική εξέλιξη, όμως δεν είναι απλές οι διαδικασίες αντικατάστασης εργολάβων. Ο μεν ένας παραδίδει, ο δε άλλος παραλαμβάνει. Απαιτείται να γίνει εκκαθάριση και μια σειρά διαδικασιών που αφορούν την παράδοση και παραλαβή του έργου. Πάντως, οι διαδικασίες που αφορούν τον νέο ανάδοχο εργολάβο έχουν εγκριθεί, αλλά η νέα εταιρεία ήθελε κάποιο χρόνο για να οργανωθεί. Εκτιμούμε ότι από την επόμενη εβδομάδα θα αλλάξει σημαντικά η εικόνα του έργου στον ανισόπεδο Κόμβο Αμαρίου».
Εν όψει της καλοκαιρινής περιόδου και της νέας ταλαιπωρίας που είναι πιθανό να υποστούν ντόπιοι και τουρίστες, ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Συγκοινωνιακών Έργων διαβεβαιώνει ότι όχι μόνο δεν θα υπάρξει κυκλοφοριακό κομφούζιο, αλλά σημειώνει ότι στόχος είναι να έχει ολοκληρωθεί το έργο μέχρι τα τέλη Ιουνίου.
«Σκοπός είναι μέχρι τέλος Ιουνίου να έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες κατασκευής στην κεντρική αρτηρία της Εθνικής Οδού και στους κλάδους. Δεν θα πρέπει να υπάρχει ανησυχία για την κυκλοφορία των οχημάτων, γιατί σε καμιά περίπτωση δεν θα πέσει η κίνηση μέσα στην πόλη.
Η κυκλοφορία Ηράκλειο-Χανιά γίνεται αυτή τη στιγμή από τη βόρεια πλευρά. Η κυκλοφορία Χανιά-Ηράκλειο διεξάγεται από παράπλευρο δίκτυο. Αυτό το δίκτυο θα μεταφερθεί στη βόρεια ζώνη της αρτηρίας, όπου το πλάτος των 11 μέτρων θα μοιραστεί σε δυο ρεύματα και θα διεξάγεται η κίνηση των οχημάτων προς Ηράκλειο και Χανιά. Πιστεύω ότι θα προλάβουμε μέχρι τέλος Ιουνίου να τελειώσουμε. Δεν έχει απομείνει μεγάλο μέρος εργασιών, εκείνο που ουσιαστικά επείγει για να προχωρήσει το έργο, είναι η εκτροπή της κυκλοφορίας», ανέφερε ο κ. Αγαπάκης.