«Η Κρήτη είναι το πεδίο που αναπτύσσονται κρίσιμες αναπτυξιακές παρεμβάσεις και υποδομές. Η Κρήτη είναι το νησί που για δεκαετίες ήταν ξεχασμένο παρά τις αναπτυξιακές δυνατότητες και προοπτικές που είχε για δημιουργία αναπτυξιακών υποδομών που θα μπορούσαν να συνοδεύουν τους ρυθμούς ανάπτυξής του» δήλωσε χθες από το Ηράκλειο ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Υποδομών Γιώργος Δέδες.
«Σήμερα πια, η Κρήτη βρίσκεται στο επίκεντρο της κυβερνητικής πολιτικής, με το υπουργείο Υποδομών να είναι συνεχώς παρόν, και να είναι ορατές πλέον και να ξεδιπλώνονται, όλες οι κρίσιμες υποδομές που το νησί στερούταν για δεκαετίες» συμπλήρωσε.
Ο κ. Δέδες συναντήθηκε με τον περιφερειάρχη Σταύρο Αρναουτάκη, τον δήμαρχο Ηρακλείου Βασίλη Λαμπρινό, δημάρχους και αυτοδιοικητικούς φορείς σε μία σύσκεψη για τα μεγάλα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη στο νησί.
«Σχετικά με τα έργα, ο γενικός γραμματέας του υπουργείου σηματοδότησε την ολοκλήρωση του «πολύπαθου» όπως το χαρακτήρισε, έργου του δρόμου Ηρακλείου-Μεσσαράς, που τον Μάρτιο του 2019 θα έχει επιτευχθεί η παράδοσή του. «Επίσης έχουμε την εξέλιξη της διαγωνιστικής διαδικασίας για τον βόρειο οδικό άξονα Κρήτης, η οποία συγκεντρώνει τεράστιο επενδυτικό ενδιαφέρον, όχι μόνο εγχώριο, ευρωπαϊκό αλλά και διεθνές – και τέλος την τελεσφόρηση της διαγωνιστικής διαδικασίας για το αεροδρόμιο Καστελίου Ηρακλείου, το οποίο πολύ σύντομα, με χειροπιαστά και απτά αποτελέσματα, αρχίζει να μπαίνει στη φάση υλοποίησής του. Ταυτόχρονα, συζητήσαμε με την Περιφέρεια και αυτοδιοικητικούς φορείς και για μικρότερης φύσεως έργα, εξίσου όμως σημαντικά για το αναπτυξιακό ζητούμενο της Κρήτης, όπως για παράδειγμα κρίσιμα έργα στον πρωτογενή τομέα, τα οποία θα δημοπρατηθούν το αμέσως επόμενο διάστημα μέχρι τέλος της χρονιάς».
Όπως ανέφερε ο περιφερειάρχης Κρήτης, Στ. Αρναουτάκης, προς συζήτηση τέθηκαν όλα τα έργα, μικρά και μεγάλα, αλλά και όλα εκείνα τα έργα που αφορούν στην οδική ασφάλεια. «Δόθηκαν τα χρονοδιαγράμματα για τον βόρειο οδικό άξονα – το πρώτο τμήμα που γίνεται, η πρώτη φάση η διαγωνιστική και λήγει 8 Οκτωβρίου, όπως επίσης και το δεύτερο τμήμα που αφορά από τη Χερσόνησο μέχρι τη Νεάπολη και αυτός ο διαγωνισμός γίνεται την Ίδια ημερομηνία και αφορά την πρώτη φάση του διαγωνισμού. Παράλληλα, μέσα στον Οκτώβρη θα δοθούν οι τελικές προτάσεις για το πώς θα είναι ο βόρειος οδικός άξονας. Πάνω σ’ αυτή την πρόταση θα δώσουν και οι ανάδοχοι που θα περάσουν στη δεύτερη φάση, τις προσφορές τους. Άρα, αν όλα πάνε καλά, ένα χρονοδιάγραμμα είναι το καλοκαίρι του 2019. Προς το τέλος του 2019 θα έχει καταλήξει το υπουργείο στη διαγωνιστική διαδικασία, στο ποιος θα είναι ο ανάδοχος για τον βόρειο οδικό άξονα. Μέσω του ΣΔΙΤ σύμφωνα με τον κ. Αρναουτάκη, μπορεί να τρέξει γρηγορότερα, δηλαδή να υπάρχει μία μικρή συντόμευση για τη μελέτη του τμήματος από Νεάπολη μέχρι Άγιο Νικόλαο, για να μπορούν να προχωρήσουν ως δημόσιο έργο. Παράλληλα η μελέτη του στρατηγικού σχεδιασμού που πρέπει να βγει του χρόνου, θα συμπεριλαμβάνει τα τμήματα από τα Χανιά μέχρι την Κίσσαμο και από τον Άγιο Νικόλαο μέχρι τη Σητεία. Όλες αυτές οι μελέτες θα συμπεριληφθούν ώστε να είναι έτοιμα τα έργα που μόλις βρεθούν οι χρηματοδοτήσεις να μπορούν να προχωρήσουν», ανέφερε ο περιφερειάρχης.
Σχετικά με τον Πλατύ ποταμό και την εκτροπή του, όπως τονίστηκε, η Περιφέρεια περιμένει τις τελικές αποφάσεις των υπηρεσιών, διότι το έργο είναι κοντά στα 200 εκατομμύρια.