Τη δυνατότητα να επικοινωνούν και να εξυπηρετούνται άμεσα μέσω προηγμένων ηλεκτρονικών υπηρεσιών, αποκτούν οι πολίτες του Ρεθύμνου. Πρόκειται για μια σειρά από νέες ηλεκτρονικές εφαρμογές, οι οποίες δίνουν πλέον την ευκαιρία στους δημότες να ικανοποιούν τα αιτήματά τους δίχως να απαιτείται η φυσική τους παρουσία σε κάποια από τις υπηρεσίες του Δήμου.
Συγκεκριμένα οι νέες αυτές υπηρεσίες αφορούν στην άμεση επικοινωνία με τον Δήμο μέσω γραπτών μηνυμάτων στην ηλεκτρονική διεύθυνση rethymno.gr, στη δυνατότητα διενέργειας ηλεκτρονικών δημοσκοπήσεων ή κατάθεσης συλλογικών αιτημάτων από τους πολίτες, ενώ σύντομα αναμένεται να τεθεί σε εφαρμογή και η υπηρεσία εύρεσης εργασίας για τους άνεργους Ρεθεμνιώτες. Επίσης οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να ενημερώνονται σε καθημερινή βάση για όλες τις προκηρύξεις, τους διαγωνισμούς αλλά και τις προμήθειες του Δήμου, καθώς και να παρακολουθούν σε πραγματικό χρόνο (μέσω της υπηρεσίας ψηφιακής οπτιοακουστικής μετάδοσης live streaming) τις συνεδριάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου και των πολιτιστικών εκδηλώσεων.
Οι νέες αυτές ηλεκτρονικές υπηρεσίες παρουσιάστηκαν χθες από τον προϊστάμενο του τμήματος Πληροφορικής του Δήμου Ρεθύμνου Παναγιώτη Μαθηνό, ο οποίος επεσήμανε τα οφέλη που θα έχουν οι πολίτες απ’ αυτές: «Υπάρχει ένα σύστημα ζωντανής επικοινωνίας με τον δήμο τύπου chat, ώστε μέσω της ηλεκτρονικής διεύθυνσης rethymno.gr να μπορεί ο δημότης να ρωτήσει κάτι και να πάρει άμεση απάντηση. Θα υπάρχει ένας υπάλληλος διαθέσιμος για να απαντάει στα ερωτήματα που χρειάζονται άμεση απάντηση. Καθημερινά δεχόμαστε τηλεφωνήματα για απλά ή σύνθετα θέματα, αυτά θα μπορούν να επιλύονται και μέσα από το internet, είναι δηλαδή ένα άλλο κανάλι επικοινωνίας προς την υπηρεσία μας. Πολλές από τις υπηρεσίες που έχουμε αφορούν πράγματα τα οποία ο δημότης τα έκανε με την παρουσία του εδώ, που δεν χρειάζεται πια. Για παράδειγμα ένα πιστοποιητικό δεν είναι ανάγκη να έρθει κάποιος στον δήμο για να το πάρει και να περιμένει στην ουρά, μπορεί να το ζητήσει ηλεκτρονικά είτε από το κινητό του με sms είτε από το portal και να το παραλάβει ακόμη και στο σπίτι του».
Αναφερόμενος στις νέες ηλεκτρονικές υπηρεσίες ο δήμαρχος Ρεθύμνου κ. Γιώργος Μαρινάκης τόνισε πως κύριος στόχος των εφαρμογών αυτών είναι αφενός η καλύτερη επικοινωνία, ενημέρωση και εξυπηρέτηση των δημοτών και αφετέρου η ενδυνάμωση της συμμετοχής των πολιτών στη διαδικασία λήψης των αποφάσεων. «Οι υπηρεσίες αυτές έχουν ως στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση του δημότη, τη δυνατότητα να επιλύει τα θέματά του ηλεκτρονικά, να ενημερώνεται για τα τεκταινόμενα στο δημοτικό συμβούλιο. Είναι μία κατάκτηση, είναι άλλη μια απόδειξη ότι η Τοπική Αυτοδιοίκηση όταν συνεργάζεται πετυχαίνει πολλά πράγματα για το καλό όλων των πολιτών. Εμείς έχουμε τη διάθεση συνεργασίας, το αποδεικνύουμε και νομίζω ότι όλοι μαζί θα δημιουργήσουμε έναν καλύτερο κόσμο-ψηφιακό-για την κοινωνία μας», πρόσθεσε.
Οι υπηρεσίες αυτές έχουν χρηματοδοτηθεί και υλοποιηθεί μέσω του προγράμματος ΕΣΠΑ με 353,000 ευρώ, ενώ έχοντας ως κύριο Δήμο υλοποίησης το Ρέθυμνο, πρόκειται να εφαρμοστούν και στους Δήμους Ηρακλείου, Χανιών και Αγίου Νικολάου, επιτυγχάνοντας με τον τρόπο αυτό τη συνεργασία των Δήμων και τη διαλειτουργικότητα των συστημάτων. Οι νέες αυτές ηλεκτρονικές υπηρεσίες αναμένεται να τεθούν σταδιακά σε εφαρμογή από την 1η Νοεμβρίου, προκειμένου να επιτευχθεί η καλύτερη αφομοίωση στη χρήση τους από τους δημότες.
Αναλυτικά, οι εφαρμογές-υπηρεσίες είναι:
-Live Streaming: Yπηρεσία ψηφιακής οπτικοακουστικής μετάδοσης των ανοιχτών διαδικασιών λήψης αποφάσεων και πολιτιστικών εκδηλώσεων.
-WebTV: Ανάρτηση και Προβολή Συνεδριάσεων ΔΣ και άλλου Πολυμεσικού Υλικού.
-Προβολής Τεχνικών Έργων: Σύστημα προβολής τεχνικών έργων του Δήμου σε ψηφιακό χάρτη και ενημέρωση του πολίτη για το στάδιο υλοποίησής τους.
-Σύστημα Διαβουλεύσεων:
-Σύστημα Διαχείρισης Αιτημάτων Πολιτών προς τον Δήμο.
-Φωνητική πύλη εξυπηρέτησης του πολίτη IVR.
-Διαδημοτίκη Υπηρεσία Εύρεσης Εργασίας.
-Σύστημα διαχείρισης Προκηρύξεων-Διαγωνισμών-Προμηθειών.
-Παροχή νέων διαδικτυακών υπηρεσιών web 2.0: Ιστολόγια (blogs), WiKi, Δημιουργία κοινοτήτων ειδικών ενδιαφερόντων (microsites), Ηλεκτρονικά Συλλογικά Αιτήματα-Δημοσκοπήσεις.
-Παροχή Προσωποποιημένων Πληροφοριών στον Δημότη: Αποστολή newsletter, Προσωποποιημένo RSS κ.ά.
-Καρτέλα Δημότη (crm).