Αυστηρά μέτρα ασφαλείας με εγκαταστάσεις σύγχρονης υλικοτεχνικής υποδομής και ηλεκτρονικού εξοπλισμού για εξονυχιστικό έλεγχο επιβατών και οχημάτων, έχουν ληφθεί στον εμπορικό λιμένα του Ρεθύμνου. Πρόκειται ουσιαστικά για το νέο κανονισμό λειτουργίας της λιμενολεκάνης, με βάση τις διεθνείς προδιαγραφές πιστοποίησης που είναι απαραίτητες για τα κρουαζιερόπλοια, προκειμένου να συμπεριλαμβάνουν το Ρέθυμνο στους προορισμούς της.
Τα νέα δεδομένα που κατατάσσουν το λιμάνι του Ρεθύμνου σε ένα από τα ασφαλέστερα της χώρας, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε χθες ο πρόεδρος του Λ.Τ., παρουσιάστηκαν στη διάρκεια σχετικής ημερίδας σε αρχές και φορείς του τόπου, αλλά και σε πολίτες που ουσιαστικά ενημερώθηκαν για την απαγόρευση εισόδου στο χώρο του λιμανιού.
Ο συγκεκριμένος εξοπλισμός προμηθεύτηκε από το Λ.Τ μέσω ευρωπαϊκών κονδυλίων συνολικού προϋπολογισμού 826.000 ευρώ και αναμένεται να εξυπηρετήσει επιβάτες κρουαζιερόπλοιων, των υδροπλάνων και τις φορτοεκφορτώσεις εμπορικών πλοίων.
Σε δηλώσεις του ο κ. Δημήτρης Ταγκαλάκης, εκπρόσωπος της εταιρίας «Αρίων», η οποία ανέλαβε την προμήθεια και εγκατάσταση του ολοκληρωμένου συστήματος ασφάλειας λιμενικής εγκατάστασης ανέφερε: «Η σύμβαση με το Λ.Τ υπογράφηκε το Νοέμβριο, ολοκληρώσαμε την εγκατάσταση πριν από 2-3 μήνες και παραδόθηκε ήδη σε κανονική λειτουργία. Είναι ένα έργο ζωτικής σημασίας για το λιμάνι του Ρεθύμνου, καθότι και οι διεθνείς κανονισμοί και η εθνική νομοθεσία απαιτεί την εφαρμογή διεθνών κανονισμών ασφαλείας τόσο στην κρουαζιέρα όσο και στα επιβατικά πλοία που προσεγγίζουν το λιμάνι. Ένα έργο που θα βοηθήσει στην ανάπτυξη του τουρισμού και της διακίνησης των εμπορευμάτων. Το έργο ολοκληρώθηκε με επιτυχία, ευχαριστούμε τους συνεργάτες εδώ, καθώς και την τοπική κοινωνία που βοήθησε στην ομαλή διεξαγωγή και εγκατάσταση των συστημάτων».
Αναφερόμενος στον εξοπλισμό ο κ. Ταγκαλάκης, τόνισε ότι υπάρχουν συστήματα ελέγχου πρόσβασης, δηλαδή ελέγχεται οποιοσδήποτε προσεγγίζει το λιμάνι τόσο από θάλασσα όσο και από στεριά. Περιλαμβάνει κάμερες ασφαλείας και συστήματα ελέγχου εμπορευμάτων, επιβατών καθώς επίσης κιγκλιδώματα ειδικό φωτισμό φυλάκια.
Ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου από την πλευρά του υποστήριξε πως η εγκατάσταση του σύγχρονου αυτού εξοπλισμού ανοίγει νέες προοπτικές για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας, ειδικότερα και του τουρισμού γενικότερα. Χαρακτηριστικά σε δηλώσεις του ο κ. Μίνως Αλεφαντινός τόνισε: «Ο βασικός στόχος του Λιμενικού Ταμείου είναι η αναβάθμιση των λειτουργιών και της προοπτικής πάνω απ’ όλα των λιμενικών εγκαταστάσεων. Όλα αυτά ξεκινάνε όχι μόνο γιατί είναι μια κοινοτική οδηγία στην οποία πρέπει να εναρμονιστούμε και να υπακούσουμε, αλλά γιατί αφορά την προοπτική του λιμανιού. Όλα στηρίζονται στη λέξη ασφάλεια. Καταφέραμε λοιπόν μετά από πάρα πολλή προσπάθεια και επενδύσαμε 823.000 στα συστήματα ασφαλείας, οπότε εξασφαλίσαμε τη βασική προϋπόθεση για τη σωστή λειτουργία του και κυρίως για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας. Ξέρουμε πολύ καλά ότι η κρουαζιέρα υπακούει σε ένα βασικό κανόνα που είναι η ασφάλεια. Αν δεν πληροίς τους κανόνες ασφαλείας δεν έρχονται τα κρουαζιερόπλοια. Τώρα είμαστε ένα από τα καλύτερα λιμάνια της χώρας όσον αφορά τα θέματα ασφαλείας και αυτό μας κάνει να αισιοδοξούμε και να ελπίζουμε ότι η προοπτική που δίνουμε στο λιμάνι μας, είναι αυτή που έχουμε στο μυαλό μας, δηλαδή να γίνει ένας τουριστικός λιμένας, ένας τόπος προορισμού υψηλού επιπέδου, γιατί πιστεύουμε ότι πραγματικά η πόλη και ο νομός το αξίζει και έχει τις προϋποθέσεις να το υποστηρίξει σαν προοπτική».
Ο κ. Αελφαντινός ξεκαθάρισε πως οι κανόνες ασφαλείας θα πρέπει να τηρηθούν με αυστηρότητα: «Μπαίνουν καινούριοι κανόνες, στους οποίους όλοι θα πρέπει να υπακούσουμε αν και εφόσον θέλουμε να υπηρετήσουμε αυτήν την προοπτική. Παρ’ όλα αυτά σε περιόδους που δεν θα έχουμε τίποτα προγραμματισμένο θα προσπαθήσει το Λιμενικό Ταμείο σε συνεργασία με τους φορείς, το Λιμεναρχείο και τους αρμόδιους φορείς, ούτως ώστε να εξυπηρετηθεί η κατάσταση.
Εκείνο που πραγματικά όμως δεν μπορεί να γίνεται είναι να συνεχιστεί το ψάρεμα τουλάχιστον στην έκταση που είναι τώρα, σε όλη τη λιμενολεκάνη που έχουμε. Οποιοδήποτε όχημα στο εξής μπαίνει στο χώρο θα πρέπει να έχει άδεια και λόγο για να μπαίνει. Επειδή και οι κρουαζιέρες και η εμπορική δραστηριότητα γίνονται στο εμπορικό λιμάνι, εκεί είναι που θα ισχύσουν με αυστηρότητα τα μέτρα αυτά. Ευτυχής συγκυρία ότι συνδυάζεται και με το θέμα των υδροπλάνων. Αυτή η εγκατάσταση που κάνουμε τώρα υπηρετεί ακριβώς την προϋπόθεση που είναι για το υδατοδρόμιο. Εν τω μεταξύ την Παρασκευή υποδεχόμαστε ένα κρουαζιερόπλοιο το οποίο έχει ήδη ενημερωθεί ότι ισχύουν αυτά τα μέτρα ασφαλείας. Τα μέτρα αυτά το κρουαζιερόπλοιο τα έχει μέσα στο πλοίο, όταν λοιπόν ενημερωθεί ότι στο λιμάνι υπάρχουν αυτές οι εγκαταστάσεις άρα δεν γίνονται πλέον μέσα στο πλοίο, γλιτώνει χρόνο και χρήμα η εταιρεία, είναι ένα πάρα πολύ μεγάλο συν για να γίνει στόχος προορισμού», τόνισε.
Υπεγράφη η σύμβαση με τον ανάδοχο για τη μελέτη του έργου της κρουαζιέρας
Υπογράφτηκε η σύμβαση μεταξύ Λιμενικού Ταμείου και της αναδόχου εταιρίας «Τρίτων» για τη μελέτη που αφορά στο έργο της εγκατάστασης πρόσδεσης κρουαζιερόπλοιου στο Ρέθυμνο, προϋπολογισμού 498.092,50 ευρώ. Η μελέτη αυτή βρίσκεται ήδη σε προχωρημένο στάδιο, ενώ θέμα χρόνου είναι σύμφωνα με τον πρόεδρο του Λ.Τ. και η υπογραφή της σύμβασης για την δεύτερη μελέτη που αφορά στη «Βελτίωση της θωράκισης στη γένεση του προσήνεμου μόλου λιμένος Ρεθύμνου μετά της αναμόρφωσης των όπισθεν χερσαίων του χώρων», προϋπολογισμού 373.616,74 ευρώ.
Υπενθυμίζεται, ότι και οι δυο μελέτες συνολικού προϋπολογισμού 871.000 ευρώ χρηματοδοτούνται από την Περιφέρεια Κρήτης, αφού έχει γίνει υπογραφή προγραμματικής σύμβασης, που είχε συναφθεί μεταξύ της Περιφέρειας Κρήτης, του Λιμενικού Ταμείου και του Δήμου Ρεθύμνου.
Με την ολοκλήρωσή τους, Δήμος και Λιμενικό Ταμείο καλούνται να τρέξουν τις διαδικασίες για την εξασφάλιση ευρωπαϊκών κονδυλίων για την υλοποίηση του μεγάλου αυτού έργου της λιμενολεκάνης του Ρεθύμνου, το κόστος του οποίου ανέρχεται στα 35 εκ. ευρώ.
Εν τω μεταξύ την επόμενη εβδομάδα ο πρόεδρος του Λ.Τ. θα έχει συναντήσεις στην Αθήνα με τους μελετητές τόσο για το κομμάτι της κρουαζιέρας, όσο και για τα έργα αισθητικής και λειτουργικής αναβάθμισης του ενετικού λιμανιού, οι μελέτες του οποίου έχουν ήδη εγκριθεί.