Σε σειρά προτάσεων για σχολικές μεταβολές προχώρησαν οι Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ρεθύμνου, προς το υπουργείο Παιδείας, στο πλαίσιο του ετήσιου προγραμματισμού τους για την διαμόρφωση καλύτερων συνθηκών λειτουργίας των τοπικών σχολείων.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει ο τομέας της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς η πρόταση της τοπικής διεύθυνσης εστιάζει στην καλύτερη οργάνωση της επαγγελματικής εκπαίδευσης στην Περιφερειακή Ενότητα Ρεθύμνου.
Έχοντας μάλιστα τις θετικές γνωμοδοτήσεις από τα Δημοτικά Συμβούλια Ρεθύμνου και Μυλοποτάμου αλλά και τις κατά τόπους Δημοτικές Επιτροπές Παιδείας, προτείνει επίσημα την ίδρυση του 2ου ΕΠΑΛ για το Ρέθυμνο και τη λειτουργία όλων των ειδικοτήτων που προβλέπονται στο νέο νόμο για την επαγγελματική εκπαίδευση για το ΕΠΑΛ Γαράζου.
Μιλώντας με τον διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κ. Ανδρέα Ταξάκη σχετικά με την υπόθεση του 2ου ΕΠΑΛ Ρεθύμνου, επισήμανε, ότι πρόκειται για μια εμπεριστατωμένη πρόταση προς το υπουργείο, προς το οποίο καθίσταται σαφές ο λόγος που είναι αναγκαία η λειτουργία του σχολείου αυτού, λόγω του μεγάλου αριθμού μαθητών που φοιτούν στο σημερινό ΕΠΑΛ κάτω από ασφυκτικές συνθήκες σε ό,τι αφορά τις κτιριακές του υποδομές.
Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει τη λειτουργία του νέου σχολείου από το σχολικό έτος 2015 – 16 στο κτίριο, το οποίο σήμερα στεγάζει το Γυμνάσιο Ατσιποπούλου στον κόμβο της περιοχής Βιολί Χαράκι, καθώς υπολογίζεται, ότι έως τότε θα έχει ολοκληρωθεί το νέο σχολικό συγκρότημα που θα στεγάσει το Γυμνάσιο και το Λύκειο της περιοχής.
Το νέο ΕΠΑΛ προτείνεται να λειτουργήσει με διαφορετικές ειδικότητες σε σχέση με αυτό που λειτουργεί στα Περιβόλια. Συγκεκριμένα προβλέπεται, εφόσον ιδρυθεί, να έχει τους τομείς Οικονομίας, Διοίκησης, Πληροφορικής, Γεωπονίας και Περιβάλλοντος, ενώ στα Περιβόλια θα παραμείνουν οι τομείς των τεχνικών σχολών.
Σύμφωνα με τον κ. Ταξάκη, υπάρχουν θετικές ενδείξεις από πλευράς των υπηρεσιακών παραγόντων του υπουργείου Παιδείας ως προς την ίδρυση του 2ου ΕΠΑΛ, σχολείο το οποίο όταν λειτουργήσει αναμένεται, αφενός να προκαλέσει πληθυσμιακή αποσυμφόρηση στο σημερινό ΕΠΑΛ και αφετέρου θα μπορέσουν τα δύο σχολεία μαζί να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις του εκπαιδευτικού τους έργου.
Σε ό,τι αφορά το ΕΠΑΛ Γαράζου η πρόταση για ίδρυση όλων των ειδικοτήτων, έχει σταλεί όπως ακριβώς ψηφίστηκε από τους φορείς του Μυλοποτάμου.
Μιλώντας για το θέμα ο κ. Ταξάκης επισήμανε τις ειδικές ανάγκες λειτουργίας του συγκεκριμένου σχολείου στα ορεινά της πρώην επαρχίας και τόνισε ότι είναι αναγκαίο να ληφθεί μέριμνα, ώστε οι μαθητές της περιοχής να μην αναγκάζονται να μετακομίζουν στο Ρέθυμνο επειδή το σχολείο δεν έχει όλους τους τομείς και τις ειδικότητες που προβλέπονται από τους νόμους.
Υπενθυμίζεται, ότι στόχος της λειτουργίας του σχολείου ήταν και παραμένει, η κάλυψη των αναγκών επαγγελματικής εκπαίδευσης των μαθητών της πρώην επαρχίας Μυλοποτάμου, η αντιμετώπιση του σοβαρού προβλήματος εγκατάλειψης του σχολείου και της εκπαίδευσης από τους μαθητές της περιοχής μετά τη φοίτησή τους στο Γυμνάσιο. Κυρίως δε, η πολυσήμαντη κοινωνική παρέμβαση στην περιοχή, που αντιμετωπίζει σοβαρά ζητήματα παραβατικότητας, παράνομων δραστηριοτήτων, αυτοκτονιών, περιορισμού των γυναικών και εν γένει διακρίσεων.
Το σοβαρότερο πρόβλημα που αντιμετωπίζει σήμερα το σχολείο είναι η μη ανταπόκριση της πολιτείας στις συνεχείς εκκλήσεις της μαθητικής κοινότητας και των φορέων για την ίδρυση των απαιτούμενων ειδικοτήτων, θέμα που φέτος έχει τεθεί με ιδιαίτερη έμφαση.
Σύμφωνα με το κ. Ταξάκη, το υπουργείο Παιδείας θα πρέπει να ανταποκριθεί και στα δύο αιτήματα, καθώς συνεχώς αυξάνεται η στροφή των μαθητών προς την επαγγελματική εκπαίδευση, τομέας ο οποίος πρέπει να οργανωθεί καλύτερα.
«Και το 2ο ΕΠΑΛ Ρεθύμνου πρέπει να λειτουργήσει και το ΕΠΑΛ Γαράζου πρέπει να έχει όλες τις ειδικότητες που προβλέπονται στο νέο νόμο», κατέληξε ο κ. Ταξάκης.
Προαγωγές σχολείων
Από την πλευρά της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, η φετινή πρόταση περιλαμβάνει σειρά από προαγωγές σχολείων, την ίδρυση ενός νηπιαγωγείου και την επανίδρυση ακόμα ενός.
Σύμφωνα με τον προϊστάμενο κ. Ευστάθιο Κοντογιάννη, για τον Δήμο Ρεθύμνου έχει ζητηθεί η προαγωγή των μονοθέσιων νηπιαγωγείων Γερανίου, Πρινέ, Αρμένων και 4ου Ατσιποπούλου σε διθέσια, καθώς έχει αυξηθεί σημαντικά ο αριθμός των μικρών μαθητών που φοιτούν σε αυτά.
Για το Δήμο Αγίου Βασιλείου έχει προταθεί η προαγωγή του 6/θέσιου Δημοτικού Σχολείου Σπηλίου σε 8/θέσιο, για τον Δήμο Μυλοποτάμου η ίδρυση νηπιαγωγείου στην Αγιά και η επανίδρυση του νηπιαγωγείου στην Αξό.
Σύμφωνα με τον κ. Κοντογιάννη οι προτάσεις αυτές αποτελούν προϊόν κοινωνικής διαβούλευσης και τυγχάνουν της θετικής γνωμοδοτήσεις των κατά τόπους Δημοτικών Συμβουλίων και Δημοτικών Επιτροπών Παιδείας, ωστόσο ο ίδιος παρά του ότι δηλώνει την απόλυτα σύμφωνη γνώμη του, διαβλέπει μια δυσκολία από το υπουργείο Παιδείας τα τελευταία χρόνια να αποδέχεται τις προτάσεις για προαγωγές και ιδρύσεις.
«Αυτά που ζητάμε είναι απολύτως απαραίτητα να γίνουν», δήλωσε ο κ. Κοντογιάννης, για να συμπληρώσει «ελπίζουμε να εισακουστούμε φέτος, καθώς ίδιες προτάσεις κατά το παρελθόν απορρίφθηκαν».
Παραμένουν τα κενά εκπαιδευτικών
Στο μεταξύ δεν λέει να τελειώσει φέτος το πρόβλημα με τις κενές θέσεις εκπαιδευτικών.
Στον τομέα της δευτεροβάθμιας δημιουργήθηκαν τρία νέα κενά, καθώς αντίστοιχοι καθηγητές από το Γυμνάσιο Κοξαρέ και το ΕΠΑΛ Ρεθύμνου αποσπάστηκαν για το Πανεπιστήμιο Κρήτης και το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.
Οι θέσεις αυτές έχουν ζητηθεί να καλυφθούν, αλλά ακόμα δεν υπάρχει σχετική ανταπόκριση από τους επαΐοντες.
Επίσης στο Γυμνάσιο και το Λύκειο Φουρφουρά όπως και στο Γυμνάσιο Αγίας Φωτεινής, δεν διδάσκονται Αγγλικά ενώ στο Γυμνάσιο Περάματος δεν διδάσκονται Γερμανικά.
Σε ό,τι αφορά τα δημοτικά και τα νηπιαγωγεία του νομού, οι βασικές θέσεις έχουν καλυφθεί. Ωστόσο υπάρχουν ελλείψεις στις ειδικότητες των καλλιτεχνικών μαθημάτων, των ξένων γλωσσών και κυρίως των ολοήμερων σχολείων.