Να υπάρξει άμεση αντιμετώπιση των προβλημάτων στον χώρο της Παιδείας, που είναι μια σημαντική προτεραιότητα για την κυβέρνηση και τον τόπο, καθώς όλοι ανεξαιρέτως πρέπει να έχουν πρόσβαση σε μια σύγχρονη και ποιοτική δημόσια Παιδεία, τόνισε χθες. Από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο επεκτείνεται το πρόγραμμα του ολοήμερου σχολείου σε όλες τις σχολικές μονάδες της χώρας, σε κάθε απομακρυσμένο χωριό, σε κάθε γωνιά της Ελλάδας, τόνισε ο πρωθυπουργός. Εντάσσονται 800 σχολικές μονάδες με πάνω από 10.000 μαθητές. Επίσης, μειώνεται σταδιακά ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα ώστε σε δυο χρόνια να μην υπερβαίνουν τους 22, ανέφερε ο κ Τσίπρας. Βασικός πυλώνας των μεταρρυθμίσεων στην παιδεία είναι η 14χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση και η υλοποίηση αυτού του στόχου εντός της επόμενης τριετίας, επισήμανε ο πρωθυπουργός.
Ο Αλέξης Τσίπρας ανακοίνωσε ότι και φέτος τον Σεπτέμβριο θα αρχίσουν κανονικά τα σχολεία με όλα τα βιβλία και επάρκεια διδακτικού προσωπικού. Ο πρωθυπουργός παρουσίασε τον συνολικό σχεδιασμό της κυβέρνησης στον τομέα της Παιδείας σε ορίζοντα τριετίας, οι βασικοί άξονες του οποίου είναι:
– Η περαιτέρω ενίσχυση του δημόσιου σχολείου
– Η αναβάθμιση του Λυκείου
– Η ομαλοποίηση της δοκιμασίας των εξετάσεων για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση μέσα από την ενίσχυση των δύο τελευταίων τάξεων του Λυκείου.
«Είναι βέβαιο ότι θα πιάσουμε τους στόχους των πλεονασμάτων»
«Είναι βέβαιο ότι θα πιάσουμε τους στόχους των πρωτογενών πλεονασμάτων και απολύτως βέβαιο ότι θα εφαρμοστεί το σύνολο των αντιμέτρων το 2019 και το 2020», δήλωσε ο πρωθυπουργός.
«Είμαστε πιο κοντά από ποτέ σε μία ουσιαστική διευθέτηση του χρέους»
«Πιστεύω ότι είμαστε πιο κοντά από ποτέ άλλοτε σε μία ουσιαστική διευθέτηση του χρέους και η διευθέτηση, πλέον, αφορά τη ρητή υποχρέωση των εταίρων μας, διότι εμείς έχουμε βγει από το κάδρο και η μπάλα τώρα δεν είναι στο δικό μας γήπεδο», δήλωσε.
Ο Αλέξης Τσίπρας τόνισε ότι η κυβέρνηση είναι «στοχοπροσηλωμένη» στην επίτευξη συμφωνίας στις 22 Μαΐου και υπογράμμισε: «Θα μου επιτρέψετε να μη δώσω λεπτομέρειες για τις συζητήσεις που διεξάγονται, αλλά διεξάγονται συζητήσεις και διαπραγματεύσεις. Και θα διεξάγονται μέχρι τις 22 του Μάη. Μέχρι το κρίσιμο Eurogroup. Είναι η πρώτη φορά στα χρόνια της μνημονιακής περιπέτειας που κλείνουμε μία αξιολόγηση και δεν εφαρμόζουμε μέτρα για να πάρουμε χρήματα, αλλά παίρνουμε χρήματα και δεσμευόμαστε για την εφαρμογή των μέτρων στην επόμενη περίοδο, υπό τον όρο ότι θα έχουμε βιωσιμότητα του δημόσιου χρέους. Αυτό δεν είναι ένα σχήμα λόγου είναι μία πραγματικότητα».
«Παροχολογία και ψεύδη»
Για «κρεσέντο υποτιθέμενης ευαισθησίας» κάνει λόγο σε ανακοίνωση της η αρμόδια τομεάρχης Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων της Νέας Δημοκρατίας, Νίκη Κεραμέως, σχολιάζοντας τη συνέντευξη Τύπου του πρωθυπουργού στο υπουργείο Παιδείας.
Η αξιωματική αντιπολίτευση αναφέρει πως οι αλλαγές που εξήγγειλε ο πρωθυπουργός «σηματοδοτούν την οπισθοδρόμηση και ακυρώνουν την αναπτυξιακή προοπτική των Ανώτατων Ιδρυμάτων».
Αναλυτικά, στην ανακοίνωση αναφέρεται:
«Ακούσαμε, έκπληκτοι, τον πρωθυπουργό να υπερηφανεύεται για τα «κατορθώματα» της Κυβέρνησής του στον χώρο της Παιδείας τα τελευταία δύο χρόνια. Κι αυτό ενώ, ενδεικτικά, έχουν καταργηθεί τα πρότυπα σχολεία, έχουν υποβαθμιστεί τα ολοήμερα σχολεία, έχει κριθεί αντισυνταγματικός ο Νόμος Μπαλτά – Κουράκη για τις επιλογές στελεχών εκπαίδευσης, έχουν επιστρέψει οι αιώνιοι φοιτητές.
Ακούσαμε τον πρωθυπουργό να υπόσχεται ακοστολόγητες παροχές για όλους, σε ένα κρεσέντο υποτιθέμενης ευαισθησίας.
Ακούσαμε τον πρωθυπουργό να προαναγγέλλει τις αλλαγές στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, αλλαγές που σηματοδοτούν την οπισθοδρόμηση και ακυρώνουν την αναπτυξιακή προοπτική των Ανώτατων Ιδρυμάτων.
Τι δεν ακούσαμε από τον πρωθυπουργό: Με ποιο σχέδιο θα πραγματοποιήσει όλα αυτά που «γενναιόδωρα» υποσχέθηκε, που θα βρει τους απαραίτητους πόρους για να υλοποιήσει τις ψηφοθηρικές εξαγγελίες του, πώς θα αναβαθμίσει ποιοτικά το σχολείο όταν δεν κάνει ούτε μία αναφορά στην αξιολόγηση εκπαιδευτικών. Οι όποιες σωστές μεμονωμένες προγραμματικές σκέψεις, δυστυχώς χάνονται μέσα στο γνωστό και δοκιμασμένο λαϊκισμό της Κυβέρνησης.
Έναν λαϊκισμό που κορυφώθηκε όταν ο πρωθυπουργός δεσμεύθηκε για μόνιμους διορισμούς. Χωρίς κανένα στοιχείο ούτε για το πόσοι ούτε για το πώς, και ιδίως όταν η ίδια η Κυβέρνηση έχει παραδεχτεί, δια αιτιολογικής έκθεσης σε τροπολογία, ότι δεν μπορεί να προβεί σε μόνιμους διορισμούς έως το 2019.
Δυστυχώς, στα βήματα του πρωθυπουργού, κινήθηκε και ο υπουργός Παιδείας, καθώς, απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφου για τις απαιτήσεις των δανειστών σε σχέση με την ιδιωτική εκπαίδευση, είπε ότι «θεωρούμε ότι έχει γίνει δεκτό αυτό που ήδη υπάρχει», δηλ. ο Νόμος Φίλη 4415/2016, όπως ψηφίστηκε στις 31/08/2016.
Ο υπουργός φαίνεται δεν διάβασε καλά το κείμενο της προσυμφωνίας με τους δανειστές. Σε αυτό η τροποποίηση του εν λόγω Νόμου Φίλη για την ιδιωτική εκπαίδευση τίθεται ξεκάθαρα ως προαπαιτούμενο.
Αυταπάτες; Ψέματα; Τίποτε από αυτά δεν θα επιτρέψουμε σε τόσο σοβαρά θέματα που διαμορφώνουν το μέλλον των παιδιών μας».
ΠΑΣΟΚ: Προχειρότητα και απαξίωση για την Παιδεία από τον πρωθυπουργό
Προχειρότητα στην εκπαίδευση και διαρκή απαξίωση της νέας γενιάς και των οικογενειών τους, καταλογίζει το ΠΑΣΟΚ στον πρωθυπουργό, μετά την χθεσινή επίσκεψη του κ. Τσίπρα στο υπουργείο Παιδείας.
Σχετική ανακοίνωση αναφέρει ότι ο πρωθυπουργός εξήγγειλε κουρασμένα όσα ο υπουργός Παιδείας, από την πρώτη ήμερα ανάληψης των καθηκόντων του, διαρρέει, είτε δημοσιογραφικά, είτε στις δημόσιες εμφανίσεις του. Πρόκειται, συμπληρώνει, για «ανεφάρμοστες υποσχέσεις, χωρίς πράξεις, χωρίς καμία συζήτηση στη Βουλή. Τις υποσχέσεις και τις δήθεν δεσμεύσεις τους δεν τις πιστεύει πια κανείς».
Το ΠΑΣΟΚ εκτιμά πως είναι ακόμη χειρότερος ο συμβολισμός της επίσκεψης του κ. Τσίπρα στο υπουργείο Παιδείας.
«Επιλέγει πάντα το υπουργείο Παιδείας για να ξεκινήσει την εκστρατεία παραπλάνησης της κοινωνίας από τη σκληρή πραγματικότητα που ο ίδιος επιβάλλει με το δεύτερο δικό του μνημόνιο, που έχει τη δική του υπογραφή. Δείχνει έτσι πόσο υπολογίζει την παιδεία, την αγωνία των μαθητών και το μέλλον των νέων παιδιών» σημειώνει.
Τέλος, το ΠΑΣΟΚ καλεί την κυβέρνηση σε πραγματικό, ειλικρινή και με ευρείες συναινέσεις διάλογο σε θέματα που αφορούν την προοπτική της χώρας και της νέας γενιάς.