Νέες υποσχέσεις για άμεση παράδοση στην κυκλοφορία του νότιου κλάδου του κόμβου Αμαρίου, ώστε να εξυπηρετούνται οι οδηγοί που έρχονται από Χανιά και Ηράκλειο, έδωσαν χθες τα στελέχη του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης, προσδιορίζοντας μάλιστα πως όλες οι διαδικασίες έχουν δρομολογηθεί, ώστε το κεντρικό κομμάτι να τεθεί σε λειτουργία την ερχόμενη εβδομάδα.
Σύμφωνα πάντα με τους ίδιους, σήμερα Σάββατο, θα γίνουν οι διαγραμμίσεις και οι σημάνσεις, ενώ ο έλεγχος του έργου από την αρμόδια υπηρεσία της Τροχαίας του ΒΟΑΚ, έχει προγραμματιστεί για την επόμενη Τρίτη.
Σε ό,τι αφορά το τμήμα του κόμβου που οδηγεί στον Αμαριώτικο δρόμο, αυτό θα υλοποιηθεί αμέσως μετά με χρονοδιάγραμμα περάτωσής του τους δυο μήνες, σύμφωνα πάντα με τον σχεδιασμό που ανακοίνωσαν τα στελέχη του ΟΑΚ.
Ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λ. Κοπάσης, ο διευθυντής Διαχείρισης Έργων του οργανισμού Β. Μαμαγκάκης, μαζί με τον τομεάρχη της Ν.Δ. για θέματα υποδομών βουλευτής Ηρακλείου Λ. Αυγενάκης, στο πλαίσιο της επίσκεψής του σε οδικά έργα του νησιού, βρέθηκαν χθες στο χώρο του κόμβου, όπου επιθεώρησαν τις εργασίες και είδαν την εξέλιξη του έργου.
Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΚ Λευτέρης Κοπάσης, σε σχετικές δηλώσεις του έδωσε το χρονοδιάγραμμα του έργου, υποστηρίζοντας χαρακτηριστικά: «Αυτό που μας ‘καίει’ είναι να δοθεί ο κόμβος Αμαρίου σε κυκλοφορία. Αναγνωρίζοντας και τις δίκες μας ευθύνες σε ό,τι αφορά τα γραφειοκρατικά ζητήματα, μπήκαμε πλέον στην τελική ευθεία. Το χρονοδιάγραμμά μας είναι μέχρι τον επόμενο μήνα, θα ολοκληρωθεί το έργο στο σύνολό του. Την επόμενη εβδομάδα θα λειτουργήσει ο κόμβος ως κόμβος, πέρα από τις κάθετές του. Τις επόμενες δυο μέρες θα γίνουν συνδέσεις του φωτισμού, ηλεκτρολογικά, όπως επίσης και οι διαγραμμίσεις. Θα ξεκινήσουν κάποιες εργασίες, αφού όμως έχει δοθεί ο κόμβος σε κυκλοφορία συνολικά με τις παράπλευρες, στο μισό της μιας κατεύθυνσης, όπου υπάρχουν κάποια φρεάτια και πρέπει να γίνει οδόστρωση και να φτιαχτούν φρεάτια. Ο κόμβος όμως θα είναι σε λειτουργία για τις ανάγκες της αυξημένης τουριστικής κίνησης. Το υπόλοιπο κομμάτι προς τον Αμαριώτικο δρόμο θα ακολουθήσει-χωρίς να υποβαθμίζουμε καθόλου τις ανάγκες των ανθρώπων που θα εξυπηρετούνται από αυτό τον δρόμο- και οι εργασίες θα συνεχίσουν με γοργούς ρυθμούς αμέσως μετά την ολοκλήρωση του κυρίου τμήματος του κόμβου. Προσπαθήσαμε και δώσαμε λύσεις σε όλες τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην περιοχή του κόμβου, ώστε να εξυπηρετήσουμε την πρόσβαση προς όλες τις επιχειρήσεις».
Από την πλευρά του ο Βαγγέλης Μαμαγκάκης, διευθυντής της Διαχείρισης υδραυλικών έργων του ΟΑΚ τόνισε: «Ο νότιος κλάδος παραδίδεται, αφού αύριο (σήμερα) γίνονται διαγραμμίσεις, οι σημάνσεις, τα στηθαία. Την Τρίτη θα γίνει ο έλεγχος από την Τροχαία ΒΟΑΚ και πιστεύω την Τετάρτη θα δοθεί στην κυκλοφορία ο κεντρικός κόμβος, ώστε να δοθεί ένα τέλος στην ταλαιπωρία των διερχόμενων οδηγών. Παράλληλα δουλεύουμε το κομμάτι προς τον επαρχιακό δρόμο του Αμαρίου, το οποίο πιστεύουμε ότι θα έχει ολοκληρωθεί το αργότερο σε ένα δίμηνο. Ό,τι προβλήματα υπάρχουν αντιμετωπίζονται σε ό,τι αφορά τις απαλλοτριώσεις και τυχόν ζητήματα με ιδιοκτήτες».
Σημειώνεται ότι το έργο, το οποίο έχει εξελιχθεί σε σύγχρονο «γεφύρι της Άρτας», δημοπρατήθηκε το 2007 και οι εργασίες για την κατασκευή του ξεκίνησαν το 2009. Έξι χρόνια μετά οι εργασίες είναι ακόμα σε εξέλιξη.
Στην περιοχή του υπό εκτέλεση έργου του κόμβου Αμαρίου, βρέθηκε χθες στο πλαίσιο των επισκέψεών του σε οδικά έργα της Κρήτης, ο τομεάρχης της Ν.Δ. και βουλευτής Ηρακλείου Λευτέρης Αυγενάκης, ο οποίος σε δηλώσεις του άσκησε σκληρή κριτική στην κυβέρνηση σε ό,τι αφορά την αναζήτηση ‘εργαλείων’ χρηματοδότησης, τονίζοντας μεταξύ άλλων: «Επισκεφτήκαμε τμήματα του ΒΟΑΚ και τον κόμβο Αμαρίου όπου ενημερωθήκαμε για την πορεία έργων και την απορρόφηση χρημάτων. Ένα ΒΟΑΚ που είναι ντροπή για την Κρήτη, ντροπή για όλους μας που έχουμε βρεθεί σε θέσεις ευθύνης. Να θυμίσω ότι από τα 301 χλμ. της εθνικής οδού δεν έχουν κατασκευαστεί πάρα μόνο τα 70 χλμ., ένα άλλο μέρος βρίσκεται σε μελετητικό επίπεδο ώριμο και το μεγαλύτερο κομμάτι δεν έχει αγγιχτεί.
Άρα η σημερινή κυβέρνηση έχει μια ευθύνη, όχι να «γεννήσει» λεφτά, ούτε αυτό που έλεγε ως αντιπολίτευση να περιμένει κρατικά χρήματα. Έχει και έχουμε ευθύνη να μιλήσουμε καθαρά για να αναζητήσουμε τρόπους άντλησης χρημάτων απ’ όπου υπάρχουν, απ’ όπου μπορούμε, ακόμα και ιδιωτικά χρήματα για να έχουμε το συντομότερο δυνατό ένα ασφαλή δρόμο. Είναι τραγικό για την κυβέρνηση και τον κ. Σταθάκη, να μην έχει καταθέσει καν πρόταση για χρηματοδότηση για έργα οδοποιίας και ειδικά για το ΒΟΑΚ, στο πακέτο Γιούνκερ και απεναντίας ό,τι είχε κατατεθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση, το απέσυραν και αυτό με την επιχειρηματολογία ότι θα το επανεξετάσουν. Μια τακτική που δεν ανταποκρίνεται στους ρυθμούς της Ε.Ε. και πρέπει η κυβέρνηση να εναρμονιστεί με αυτούς τους χρόνους. Τα έργα τρέχουν οι χρηματοδοτήσεις τελειώνουν, το ΕΣΠΑ ολοκληρώνεται και φοβάμαι ότι θα μείνει αναπορόφητο. Εμείς είμαστε εδώ για να παρακινήσουμε αλλά και να συνεργαστούμε με την κυβέρνηση, για να υπάρχει αποτέλεσμα».
Ο τομεάρχης Υποδομών και βουλευτής της Ν.Δ. Λ. Αυγενάκης, στις δηλώσεις του μίλησε και για το πρόβλημα που έχει προκύψει με την ανάθεση του έργου Πάνορμος -Εξάντης, τονίζοντας χαρακτηριστικά: «Οι τυχόν κόντρες και οι διαγωνισμοί εργολάβων δεν επιτρέπεται να βλάπτουν τα έργα στην Κρήτη. Αν υπάρχει όντως πρόβλημα οφείλει η ηγεσία του υπουργείου να το διερευνήσει, να βρει άμεσα τη λύση και να προχωρήσει παρακάτω με ό,τι προβλέπει ο νόμος. Αν όμως δεν υπάρχει όντως κάποια εκκρεμότητα στα δικαιολογητικά του ενός ή του άλλου εργολάβου και απλώς μεταφέρουν εντάσεις του παρελθόντος στο πεδίο έργων της Κρήτης, η ηγεσία του υπουργείου οφείλει να βρει λύση. Σε κάθε περίπτωση θα μας βρει απέναντι οποιοσδήποτε παίζει με την εξέλιξη σημαντικών έργων υποδομής του νησιού μας».