Έντονος προβληματισμός επικρατεί για τη μεγάλη καθυστέρηση που παρατηρείται σε ότι αφορά την έναρξη των διαδικασιών αναβάθμισης του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης. Ενός δρόμου που έχει χαρακτηριστεί «καρμανιόλα», καθώς είναι η αιτία για την πρόκληση δεκάδων τροχαίων ατυχημάτων κάθε χρόνο.
Παρά τις κατά καιρούς εξαγγελίες για την υλοποίηση ενός νέου, σύγχρονου και ασφαλούς αυτοκινητόδρομου, παρά την σύσταση της εταιρείας «Υποδομές Ανάπτυξης Κρήτης Α.Ε.», που θα αναλάμβανε τον σχεδιασμό, τη μελέτη, την κατασκευή, τη λειτουργία, τη συντήρηση, την εκμετάλλευση και διαχείριση του ΒΟΑΚ, καμιά ενέργεια δεν έχει προχωρήσει προς αυτή την κατεύθυνση, με αποτέλεσμα η ανησυχία να μεγαλώνει.
Η Περιφέρεια Κρήτης, διαπιστώνοντας την καθυστέρηση που παρατηρείται, εμφανίζεται αποφασισμένη να προχωρήσει έστω στην εκπόνηση της μελέτης οδικής ασφάλειας του ΒΟΑΚ, επιδιώκοντας να δώσει λύση το συντομότερο σε ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι κάτοικοι και οι επισκέπτες του νησιού.
Στο πλαίσιο αυτό, η Περιφέρεια κινεί τις διαδικασίες για τη λήψη μέτρων οδικής ασφάλειας (επικίνδυνες στροφές, σήμανση, αντικατάσταση ασφαλτικών σε επικίνδυνα σημεία κ.α.) και ήδη χθες ο περιφερειάρχης, σε σύσκεψη που είχε με στελέχη της «Εγνατία Α.Ε.», τους πρότεινε να αναλάβουν την εκπόνηση της σχετικής μελέτης.
Σε διαφορετική περίπτωση, εφόσον δηλαδή η «Εγνατία Α.Ε.» δηλώσει αδυναμία να το κάνει, τότε, όπως δήλωσε ο περιφερειάρχης, η Περιφέρεια θα χρηματοδοτήσει την εκπόνηση της μελέτης οδικής ασφάλειας από ίδιους πόρους.
Σημειώνεται ότι η «Εγνατία Α.Ε.» έχει εντολή από το υπουργείο Υποδομών, να μελετήσει την οδική ασφάλεια σε 200 χιλιόμετρα επαρχιακού δικτύου ανά Περιφερειακή Ενότητα και προκειμένου να διαπιστωθεί σε πιο στάδιο βρίσκονται οι μελέτες για την αποκατάσταση του επαρχιακού οδικού δικτύου της Κρήτης, στελέχη της εταιρείας βρέθηκαν χθες στο Ηράκλειο και παρέστησαν σε σύσκεψη που έγινε στην Περιφέρεια, με την παρουσία του περιφερειάρχη και υπηρεσιακών στελεχών απ’ όλες τις Περιφερειακές Ενότητες.
Στο περιθώριο της σύσκεψης, ο περιφερειάρχης επεσήμανε ότι η Περιφέρεια, με μελέτες που εκπόνησαν οι Τεχνικές Υπηρεσίες της, έχει ήδη προγραμματίσει έργα που αφορούν στην οδική ασφάλεια του επαρχιακού δικτύου του νησιού και, μάλιστα, το σύνολο των συγκεκριμένων έργων που θα δημοπρατηθούν, έχει προϋπολογισμό 35 εκατομμυρίων ευρώ.
Επομένως, το βάρος πλέον πέφτει στον Βόρειο Οδικό Άξονα που δεν διαθέτει καμιά μελέτη αναβάθμισης της οδικής του ασφάλειας.
Εν τω μεταξύ, ο περιφερειάρχης εξέφρασε χθες τη δυσαρέσκειά του για την αδιαφορία του υπουργείου Ανάπτυξης και Υποδομών σε ότι αφορά τα έργα βελτίωσης του ΒΟΑΚ, επισημαίνοντας ότι οι πόροι που έχουν χορηγηθεί είναι ελάχιστοι.
Στην εκπόνηση μελέτης οδικής ασφάλειας για τον ΒΟΑΚ στοχεύει η Περιφέρεια Κρήτης
Για ελάχιστη οικονομική ενίσχυση από το υπουργείο Υποδομών κάνει λόγο ο Σ. Αρναουτάκης
Αποφασισμένη να προχωρήσει στην εκπόνηση της μελέτης οδικής ασφάλειας του ΒΟΑΚ είναι η Περιφέρεια Κρήτης, επιδιώκοντας να δώσει λύση το συντομότερο σε ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι κάτοικοι και οι επισκέπτες του νησιού. Με δεδομένο ότι οι διαδικασίες για την συνολική αναβάθμιση του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης, που αποτελεί την αιτία για την πρόκληση δεκάδων τροχαίων ατυχημάτων κάθε χρόνο, καθυστερούν σημαντικά, η Περιφέρεια κινεί ήδη τις διαδικασίες για τη λήψη μέτρων οδικής ασφάλειας (επικίνδυνες στροφές, σήμανση, αντικατάσταση ασφαλτικών σε επικίνδυνα σημεία κ.α.) και ήδη χθες ο περιφερειάρχης Σταύρος Αρναουτάκης, σε σύσκεψη που είχε με στελέχη της «Εγνατία Α.Ε.», τους πρότεινε να αναλάβουν την εκπόνηση της σχετικής μελέτης.
Σε διαφορετική περίπτωση, εφόσον δηλαδή η «Εγνατία Α.Ε.» δηλώσει αδυναμία να το κάνει, τότε ο κ. Αρναουτάκης τόνισε πως η Περιφέρεια θα χρηματοδοτήσει την εκπόνηση της μελέτης οδικής ασφάλειας από ίδιους πόρους.
Η «Εγνατία Α.Ε.» έχει εντολή από το υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, να μελετήσει την οδική ασφάλεια σε 200 χιλιόμετρα επαρχιακού δικτύου ανά Περιφερειακή Ενότητα και προκειμένου να διαπιστωθεί σε ποιό στάδιο βρίσκονται οι μελέτες για την αποκατάσταση του επαρχιακού οδικού δικτύου της Κρήτης, στελέχη της εταιρείας βρέθηκαν χθες στο Ηράκλειο και παρέστησαν σε σύσκεψη που έγινε στην Περιφέρεια, με την παρουσία του περιφερειάρχη και υπηρεσιακών στελεχών απ’ όλες τις Περιφερειακές Ενότητες.
Στο περιθώριο της σύσκεψης, ο κ. Αρναουτάκης επεσήμανε ότι η Περιφέρεια, χάρη στις μελέτες των Τεχνικών Υπηρεσιών της, έχει ήδη προγραμματίσει έργα που αφορούν στην οδική ασφάλεια του επαρχιακού δικτύου του νησιού και, μάλιστα, το σύνολο των συγκεκριμένων έργων που θα δημοπρατηθούν έχει προϋπολογισμό 35 εκατομμυρίων ευρώ, επομένως το βάρος πλέον πέφτει στον Βόρειο Οδικό Άξονα που δεν έχει καμιά μελέτη αναβάθμισης της οδικής του ασφάλειας. «Γι’ αυτό και εμείς προτείναμε στην «Εγνατία Α.Ε.» στα πλαίσια της συνεργασίας της με το Υπουργείο, παράλληλα με τις εκκρεμότητες του επαρχιακού δικτύου, να εκπονήσει τη μελέτη αναβάθμισης του ΒΟΑΚ» τόνισε ο κ. Αρναουτάκης.
Όπως συμπλήρωσε ο ίδιος, αν η τελική απάντηση της «Εγνατία Α.Ε.» είναι αρνητική για τον ΒΟΑΚ, στο επόμενο Περιφερειακό Συμβούλιο, θα εγκριθεί η αναγκαιότητα της μελέτης την οποία θα χρηματοδοτήσει η Περιφέρεια Κρήτης από ιδίους πόρους. «Θα προσπαθήσουμε να διασφαλίσουμε πόρους για να βελτιώσουμε ορισμένα σημεία ενός έργου, την αποκλειστική αρμοδιότητα υλοποίησης του οποίου, έχει το υπουργείο» τόνισε με νόημα ο κ. Αρναουτάκης.
Ο περιφερειάρχης εξέφρασε τη δυσαρέσκειά του για την αδιαφορία του υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων στην βελτίωση του ΒΟΑΚ, επισημαίνοντας ότι οι πόροι που έχουν χορηγηθεί είναι ελάχιστοι. «Η αρμοδιότητα της Περιφέρειας Κρήτης στον Βόρειο Οδικό Άξονα, εξαντλείται στη συντήρησή του. Εάν το Υπουργείο θεωρεί σημαντική ενίσχυση τα 350.000 ευρώ που πήραμε το 2012 για τη συντήρηση των 350 χιλιομέτρων, το αφήνω στην κρίση των πολιτών της Κρήτης» δήλωσε ο κ. Αρναουτάκης, κληθείς να σχολιάσει την απάντηση του αναπληρωτή υπουργού Σταύρου Καλογιάννη, σε σχετική ερώτηση του βουλευτή Ηρακλείου Λευτέρη Αυγενάκη.
Παρ’ όλα αυτά, ο περιφερειάρχης πρόσθεσε ότι: «Εμείς δημοπρατήσαμε ένα τμήμα του ΒΟΑΚ 5 χιλιομέτρων από δικούς μας πόρους, για να γίνουν σ’ επικίνδυνα σημεία νέα ασφαλτικά και να τοποθετηθεί αντιολισθητικός τάπητας. Ήδη η εργολαβία είναι σε εξέλιξη και έχουν γίνει τα πρώτα κομμάτια».