Λύση στο αδιέξοδο, που έχει δημιουργηθεί στο έργο κατασκευής του ανισόπεδου Κόμβου Αμαρίου, όπου οι εργασίες είτε θα εκτελούνται με απελπιστικά αργούς ρυθμούς είτε δεν θα εκτελούνται καθόλου, όπως συμβαίνει τον τελευταίο καιρό, προσπαθούν να βρουν οι τοπικοί φορείς και η ΕΥΔΕ ΒΟΑΚ, που είναι η επιβλέπουσα αρχή του έργου.
Εξαιτίας της πρωτοφανούς κατάστασης που έχει δημιουργηθεί στον Κόμβο Αμαρίου δεκάδες οδηγοί, κάτοικοι και επαγγελματίες που κινούνται, ζουν ή δραστηριοποιούνται στα ανατολικά της πόλης του Ρεθύμνου, εξακολουθούν να υφίστανται αφόρητη ταλαιπωρία και καθημερινά ζητούν από τους αρμοδίους να βρουν άμεση λύση για το έργο, το οποίο εξελίσσεται σε σύγχρονο «γεφύρι της Άρτας», καθώς δημοπρατήθηκε το 2007, οι εργασίες ξεκίνησαν το 2009 και εν έτει 2013 δεν έχει ολοκληρωθεί ούτε κατά το ήμισυ.
Επιπλέον οι ευθύνες γίνονται «μπαλάκι» και κανένας δεν μπορεί να μιλήσει με ακρίβεια για το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης του έργου. Σύμφωνα με πληροφορίες, η ΕΥΔΕ ΒΟΑΚ είναι αποφασισμένη να δώσει νέο τελεσίγραφο στον εργολάβο και να ακολουθήσει με αυστηρότητα όσα προβλέπονται στο νόμο περί δημοσίων έργων, σε μια απέλπιδα προσπάθεια επανεκκίνησης των εργασιών και απεμπλοκής των οδηγών και των κατοίκων από την ταλαιπωρία, τις λακκούβες, τις καθιζήσεις και τη σκόνη που έχουν προκαλέσει οι ημιτελείς εργασίες.
Όπως αναφέρουν οι ίδιες πληροφορίες, εντός της εβδομάδας η ΕΥΔΕ ΒΟΑΚ θα παραδώσει στον εργολάβο χρονοδιάγραμμα εκτέλεσης συγκεκριμένων εργασιών, κι αν αυτός δεν καταφέρει να ανταποκριθεί μέσα σε λίγες μέρες, τότε η επιβλέπουσα αρχή του έργου θα ακολουθήσει τις νόμιμες διαδικασίες.
Σημειώνεται, πάντως, ότι δεν είναι η πρώτη φορά που η ΕΥΔΕ ΒΟΑΚ δίνει τελεσίγραφο και διορία στον εργολάβο, επομένως είναι αμφίβολο αν και πάλι θα προχωρήσουν οι εργασίες, που κρίνεται απολύτως απαραίτητο να γίνουν. Τα «τελεσίγραφα» και οι δεσμεύσεις για την υλοποίηση του έργου επανέρχονται κάθε τόσο στο προσκήνιο τους τελευταίους μήνες, ωστόσο πέραν τούτου ουδέν.
Υπενθυμίζεται ότι σε εκκρεμότητα παραμένουν τα υποέργα της μεταφοράς των πυλώνων της ΔΕΗ, της εκτροπής του τρίδυμου αγωγού ύδρευσης της ΔΕΥΑΡ, η ολοκλήρωση του μεγαλύτερου μέρους των εργασιών στο βόρειο τμήμα της εθνικής οδού, ενώ σοβαρά προβλήματα αντιμετωπίζουν οι διερχόμενοι οδηγοί κάτω από τη γέφυρα των Μισιρίων, όπως και στο δρόμο που οδηγεί στο Αμάρι.
Εδώ και μήνες το οδόστρωμα βρίσκεται σε κακή κατάσταση και απαιτείται άμεσα να γίνει παρέμβαση για λόγους επικινδυνότητας και ασφάλειας των οδηγών, αλλά και βελτίωσης των συνθηκών διαβίωσης των κατοίκων της περιοχής, οι οποίοι ζουν καθημερινά μέσα σε «σύννεφο» σκόνης.
Ο Δήμος Ρεθύμνου έχει ζητήσει την άμεση τοποθέτηση ισοπεδωτικής (εξομαλυντικής) στρώσης ασφαλτικού, καθώς τα αδρανή υλικά έχουν υποχωρήσει και έχει δημιουργηθεί ανισοσταθμία στο οδόστρωμα.
Η ΕΥΔΕ ΒΟΑΚ από την άλλη τονίζει ότι έχει ήδη δώσει εντολή στον εργολάβο να τοποθετήσει πετρελαϊκό στην επιφάνεια του δρόμου και μικροποσότητα ασφαλτικού, ωστόσο τόσο η σκόνη, οι λακκούβες και ταλαιπωρία παραμένουν.
Μάλιστα, αυτοψία στον Κόμβο Αμαρίου πραγματοποίησε προχθές ο προϊστάμενος της αρμόδιας υπηρεσίας για το Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης, Γιώργος Αγαπάκης, ο οποίος διαπίστωσε την επικινδυνότητα του δρόμου και την ανάγκη για άμεση παρέμβαση.