Το ΤΕΕ τάσσεται υπέρ της πρωτοβουλίας του ΟΑΚ να αποστείλει αίτημα προς το υπουργείο Υποδομών προκειμένου να αναλάβει τη διαδικασία για την προκήρυξη διεθνούς δημόσιου διαγωνισμού για τη Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, Συντήρηση και Εκμετάλλευση του ΒΟΑΚ με τον ΟΑΚ, μέσω Προγραμματικής Σύμβασης.
Ειδικότερα, και σε σχετικό έγγραφό του προς τον περιφερειάρχη Κρήτης Στ. Αρναουτάκη, τον αντιπεριφερειάρχη Χανίων, Απ. Βουλγαράκη και τον διευθύνοντα σύμβουλο του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης, Φώτη Καζάση, αναφέρει χαρακτηριστικά:
«Όπως γνωρίζετε ο ΒΟΑΚ αποτελεί τμήμα των Ευρωπαϊκών οδικών δικτύων και είναι κατά κοινή θέση όλων των φορέων το βασικότερο έργο υποδομής για την Κρήτη», αναφέρεται σε ανακοίνωση που εξέδωσε το ΤΕΕ Δυτικής Κρήτης αναφορικά με την κατάσταση του οδικού δικτύου κατά μήκος του ΒΟΑΚ.
Όμως παρά την καθοριστική επιρροή του στην ανάπτυξη του νησιού, η υφιστάμενη κατάστασή του δρόμου δεν ανταποκρίνεται ούτε κατ’ ελάχιστο στις σημερινές σύγχρονες απαιτήσεις για αυτοκινητόδρομο με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και ενδιάμεση διαχωριστική νησίδα με πλήρες δίκτυο παράλληλων δρόμων.
Η Κρήτη βρίσκεται στην τρίτη θέση ανάμεσα στις περιφέρειες της Ελλάδας όσον αφορά την συνεισφορά στην οικονομία της χώρας. Η καταφανής αυτή αδικία στον καταμερισμό των κονδυλίων όσον αφορά τα αναπτυξιακά έργα σε επίπεδο Περιφέρειας σε σχέση με την υπόλοιπη Ελλάδα θα πρέπει οπωσδήποτε να αναστραφεί.
Στο πλαίσιο αυτό υπερθεματίζουμε την πρόσφατη πρωτοβουλία του ΟΑΚ να αποστείλει αίτημα προς το υπουργείο Υποδομών προκειμένου να αναλάβει τη διαδικασία για την προκήρυξη διεθνούς δημόσιου διαγωνισμού για τη Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, Συντήρηση και Εκμετάλλευση του ΒΟΑΚ με τον ΟΑΚ, μέσω Προγραμματικής Σύμβασης.
Στην Π.Ε. Χανίων έως σήμερα έχουν κατασκευαστεί μόλις 11 χλμ του ΒΟΑΚ τετράιχνης διατομής περιφερειακά της πόλης των Χανίων στο τμήμα Βαμβακόπουλο – Σούδα. Επίσης εκπονούνται τρεις μελέτες για νέο δρόμο και αυτές αφορούν τα τμήματα:
1. Καλύβες – Άγιοι Πάντες μήκους 8 χλμ. τετράιχνης διατομής (με εγκεκριμένη ΜΠΕ που αποτελεί και το πλέον ώριμο έργο για να υλοποιηθεί άμεσα, αρκεί να υπάρξει χρηματοδότηση δεδομένου και της σημαντικότητας της έστω και τμηματικής άμεσης αναβάθμισης του ΒΟΑΚ).
2. Βρύσσες – Ατσιπόπουλο μήκους 22 χλμ. τετράιχνης διατομής (με υπό έγκριση ΜΠΕ) και
3. Παράκαμψη Κισσάμου μήκους 6χλμ δρόμου δίιχνης διατομής (στάδιο έγκρισης ΜΠΕ).
Θέση του ΤΕΕ/ΤΔΚ είναι ότι σε κάθε περίπτωση απαιτείται η επίσπευση των ενεργειών και η άμεση αντιμετώπιση των θεμάτων που δημιουργούν τις πολύ μεγάλες καθυστερήσεις στην πλήρη ωρίμανση και των 3 υπό εκπόνηση μελετών.
Επίσης, λαμβάνοντας υπόψη την σχεδιαζόμενη στρατηγική μελέτη για τον ΒΟΑΚ, τις κατά καιρούς δεσμεύσεις των αρμόδιων υπουργών και την παράλληλη διερεύνηση χρηματοδότησης για την υλοποίηση του έργου, θεωρούμε επιτακτική την ανάγκη εκπόνησης μελετών για κατασκευή σύγχρονου αυτοκινητόδρομου (δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση με ενδιάμεση διαχωριστική νησίδα και πλήρες δίκτυο παράλληλων δρόμων) για τα τμήματα του ΒΟΑΚ που δεν έχει ακόμη ξεκινήσει καμία διαδικασία για την ανάθεση και εκπόνηση μελετών.
Συγκεκριμένα αναφερόμαστε στα τμήματα:
1. Βαμβακόπουλο – Κολυμπάρι – Κίσσαμος μήκους 36 χλμ.,
2. Σούδα – Καλύβες μήκους 12 χλμ.,
3. Άγιοι Πάντες – Βρύσσες μήκους 5 χλμ.
Ακόμη έχοντας υπόψη την πάγια θέση της ΠΕ Χανίων έτσι όπως εκφράστηκε στις παρατηρήσεις για το Χωροταξικό Πλαίσιο Κρήτης « …ειδικά για την δυτική απόληξη του ΒΟΑΚ προτείνεται τετράιχνη διατομή με μεσαία διαχωριστική νησίδα έως την Κίσσαμο και δίιχνη διατομή για την Παράκαμψη Κισσάμου και έως τον λιμένα Κισσάμου…..» αλλά και διαπιστώνοντας την άμεση ανάγκη να αποκτήσει η Κρήτη ένα σύγχρονο αυτοκινητόδρομο για τα επόμενα χρόνια πιστεύουμε ως ΤΕΕ Τμήμα Δυτικής Κρήτης ότι θα πρέπει να είναι αίτημα και διεκδίκηση όλων των Φορέων και ΟΤΑ του Νομού μας η παραδοχή ότι κάθε σχεδιασμός θα πρέπει να αφορά στην κατασκευή αυτοκινητόδρομου (δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και ΛΕΑ, με ενδιάμεση διαχωριστική νησίδα, και πλήρες δίκτυο παράλληλων δρόμων) από τα όρια του νομού Ρεθύμνου έως την Κίσσαμο».